Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ مرداد ۲, چهارشنبه

سیاستمداران سوئدی به فکر امنیت اجتماعی جامعه خود نیستند بیکاری و عدم کمک به بیکاران توسط اداراه ی کاریابی سبب شده که جوانانی که متولد سوئد نیستند بیکار باشند و به بعلت بیکاری امنیت اجتماعی به مخاطره به اندازند.


سیاستمداران سوئدی به فکر امنیت اجتماعی جامعه خود نیستند  بیکاری و عدم کمک به بیکاران توسط اداراه ی کاریابی  سبب شده که جوانانی که متولد سوئد نیستند بیکار باشند و به بعلت بیکاری امنیت اجتماعی به مخاطره به اندازند.
عوامل اجتماعی افزایش بزهکاری در میان نوجوانان
 

فهرست من

ارسال برای دیگران
پخش شده kl 16.44
پس از چندین سال، دوباره چاقوکشی در سوئد افزایش پیداکرده و به میزان دهه‌ی ۹۰ رسیده است. در هفته‌ی گذشته به فاصله‌ی تنها چند روز دو مورد قتل با ضربات چاقو در شهر یوتبوری روی داد.

در استکهلم نیز چاقوکشی افزایش پیداکرده و به گفته‌ی لوییس ریدِس، سرپزشک بخش آسیب‌های روانی در بیمارستان کارولینسکا، هر دو روز یک بار کسی را که با چاقو مجروح شده به این بخش می‌آورند، درحالی که پیش از این شاید هفته‌ای یک بار اتفاق می‌افتاد.

میکائل ریینگ، جرم شناس پلیس، این چاقوکشی‌ها را بیشتر در داخل خانه‌ها می‌داند و به عنوان نمونه به قتل زنان توسط شوهرانشان و دعواهای میان مردان اشاره می‌کند.

بخشی از این چاقوکشی‌ها توسط نوجوانان انجام می‌شود. آنها جرایم دیگری را نیز مرتکب می‌شوند که اگر سنگین باشد، ممکن است به بازداشت و زندانی شدن آنها منجر شود.

در سوئد برای افراد زیر ۱۸ سال که مرتکب بزه می‌شوند، مگر در موارد ارتکاب به بزه سنگین مانند موادمخدر، تجاوز و سرقت، نمی‌توان مجازات زندان تعیین کرد. آنها به اداره‌ی خدمات اجتماعی و همچنین مراکز دولتی نگهداری از نوجوانان سپرده می‌شوند.

اداره‌ی خدمات اجتماعی نیز شماری از این نوجوانان را دراختیار شرکت‌های خصوصی که به این منظور تاسیس شده اند، قرار می‌دهد. یکی از این شرکت‌ها Samskapa است که در استان اسکوُنه قراردارد. 
به گفته‌ی بهمن چهل‌امیرانی، فارغ‌التحصیل رشته‌ی انسان‌شناسی در سوئد که در این شرکت به کار مشغول است، هدف‌های تعیین شده برای آن‌ها، نگه‌داری از این نوجوانان و کمک به تغییر رفتارهای اجتماعی آنهاست. این نوجوانان به گفته‌ی او به نسبت شرایطی که دارند، در خانه‌هایی که ویژه‌ی آنها تدارک دیده شده، نگه‌داری می‌شوند.

بیشترین شمار این نوجوانان، تبار خارجی دارند. آنها به عنوان پناهجوی تنها به سوئد آمده‌اند یا در خانواده‌های پناهنده زندگی می‌کنند. به گفته‌ی بهمن چهل‌امیرانی تعداد آنها پس از نوامبر سال ۲۰۱۵ و موج بزرگ پناهندگی به ویژه از سوریه و افغانستان به سوئد افزایش یافت، اما اینک از شمار آنها تا حدی کاسته شده است.

اما چرا برخی از نوجوانان به بزهکاری روی می‌آورند؟ محمدرفیع محمودیان، جامعه‌شناس در استکهلم، چنین وضعیتی را از پی‌‌آمدهای جامعه‌ی مدرن می‌داند. او یکی از گروه‌های اجتماعی قربانی این وضعیت را نوجوانان خارجی‌تبار می‌داند، اما تاکید می‌کند خارجی‌تبار بودن دلیل اصلی گرایش آنها به بزهکاری نیست.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=7268127

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر