Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

پنتاگون برای حمله به رژیم تهران طراحی می کند

 پنتاگون برای حمله به رژیم تهران طراحی می کند


پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، در حال طراحی برای شرايط احتمالی حمله به رژيم تهران است.

به نوشته روزنامه واشنگتن تايمز، طراحی جنگ در مورد رژيم تهران، يا آنچه که پنتاگون آن را محتمل می نامد، اکنون به صورت مبرم ترين سناريو تبديل شده است. 

این روزنامه به نقل از يک منبع وزارت دفاع آمریکا نوشت، مرکز فرماندهی ارتش آمريکا معتقد است می تواند نيروهای نظامی متعارف رژيم تهران را در کمتر از سه هفته از طريق حملات هوايی و دريايی منهدم يا به ميزان قابل توجهی آن را تضعيف کند. 
به گزارش واشنگتن تايمز، وزارت دفاع آمريکا، افزايش و تقويت نيرو را به صورت گام به گام در خليج فارس اداره می کند. پنتاگون دو ناو هواپيمابر را در منطقه مستقر کرده و در حال افزايش شمار کشتی های مين ياب و هليکوپترها است. 
علاوه بر اينها، نيروی هوايی آمريکا، اخيرا جنگنده های برتر خود را به نام F-22 راپتور که از قدرت حملات نفوذ کننده برخوردارند، به پايگاهی در امارات متحده، نزديک ايران، اعزام کرده است. 
سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمريکا گفت، ما برای هرگونه احتمالی طراحی می کنيم و گزينه ها را به رئيس جمهور ارائه می دهيم.

///////////////////////////////
http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/2493/2280575_209_313.jpg

روزنامه ی افتون بلادت، یکی از روزنامه هایی ست که اخیرا خبر یک تجاوز گروهی را با تاکیدبر ملیت تجاوزکنندگان، منتشرکرد. Lena Mellin یکی از مسئولان این روزنامه در گفتگویی با پژواک و درپاسخ به این پرسش که چرا باید نام افراد و ملیت آنها برده شود، گفت که نوشتن یا ننوشتن این اطلاعات به خود روزنامه نگار مربوط می شود و درمورده یک تجاوز که توسط چندتن از آسیب دیدگان جنگی دریک کمپ پناهندگی انجام شده، لازم است که اطلاعات بیشتری درمورد خشونت آمیزبودن این تجاوز داده شود.
گفتگو با لنا ملین از مسئولان روزنامه ی آفتون بلادت

نحوه ی انتشار خبرهای مربوط به مهاجران در رسانه ها به ویژه درمورد ارتکاب جرم توسط آنها، همواره با واکنش هایی منفی ازسوی این افراد روبروشده است. اما رسانه ها تاچه حد مجاز به انتشار نام و ملیت مهاجران یا پناهجویانی هستند که مرتکب جرمی می شوند؟ دراین مورد علاوه بر Lena Mellin از روزنامه ی افتون بلادت، گفتگویی نیز داریم با شعله ایرانی، فعال سیاسی- اجتماعی و مدیر مسئول نشریه ی آوای زن و نسیم سحر، فعال اجتماعی و مدیر انجمن افغان ها در سوئد.
 Lena Mellin از مسئولان روزنامه ی افتون بلادتو درپاسخ به این پرسش ما که دادن اطلاعاتی درمورد هویت یا ملیت 
افراد چه اهمیتی دارد گفت که اگر لازم و مناسب باشد می توان نوشت وگرنه، نه. او دراین مورد نیزکه در رادیوی سوئد نمی توان چنین اطلاعاتی را پخش کرد، گفت که می توان و هیچ قانون یا مقرراتی وجودندارد که مانع پخش آنها شود. یادآوری کنیم که در رادیوی سوئد و در تمام رسانه های پابلیک سرویس (رسانه های درخدمت همگان) مانند رادیو، تلویزیون و رادیوتلویزیون آموزشی سوئد، نام و مشخصات  افراد مجرم پس ازاین که در دادگاه محکوم شدند، قابل پخش است و نه پیش از آن. اما Lena Mellin می گوید که این موضوع به قاضی مربوط نیست و یک تصمیم حرفه ای توسط صاحب امتیاز رسانه است که برپایه ی مناسب بودن انتشارخبر، گرفته می شود. او درپاسخ به اهمیت انجام چنین تصمیمی نیز گفت که دررابطه با این تجاوزگروهی، روزنامه چنین تصمیمی را گرفت چون که به یک کمپ پناهندگی و پناهجویان مردی که از آسیب دیدگان جنگی بودند، مربوط بود. او در پاسخ به این پرسش نیز که آیا دادن اطلاعاتی درمورد ملیت این افراد برای جلب بیشتر خواننده برای روزنامه بوده نیز گفت که نه، چنین نیست و دلیل اصلی آن این بوده که این مردان مرتکب یک تجاوز خشونت آمیزشده و اغلب آنها نیز دردادگاه به زندان های طولانی و اخراج از سوئد محکوم شده بودند. 
شعله ایرانینسیم سحرگفتگو با شعله ی ایرانی و نسیم سحر

زینت هاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر