Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۴, یکشنبه

وەتۆویژی کاک مولود ئەفند لە گەل رادیۆی کوردی دەنگی ئەمریکا سبارەت بە وەتەکانی سەر کۆنسۆلی ئیران لە هەولیر


وەتۆویژی کاک مولود ئەفند لە گەل  رادیۆی کوردی دەنگی ئەمریکا سبارەت بە وەتەکانی سەر کۆنسۆلی ئیران لە هەولیر 


پاش ئه‌وه‌ی عوزێم حوسه‌ێنی کونسوڵی ئێران له‌ هولێر ڕاێگه‌یاند له‌ بۆنی زانیاره‌کان گوایه‌ ئیسرائیلیه‌کان له‌ کوردستاندا هه‌ن و دژ به‌ ئێران کار ده‌که‌ن. حکومه‌تی هه‌رێمی کوردستان و هه‌ر وه‌ها ده‌زگای ئسرائیل – کورد ئه‌و بوختانانه‌یان به‌ درۆ خستنه‌وه‌.

مه‌ولود ئافه‌ند سه‌رۆکی ده‌زگای ئیسرائیل – کورد و سه‌رنووسه‌ری گۆڤاری ئیسرائیل – کورد له‌ هه‌ڤپه‌ێڤینێکدا له‌گه‌ڵ به‌شێ کوردی ده‌نگی ئه‌مریکا ده‌ڵێت لێدوانه‌کانی عوزێم حوسه‌ێنی شتێکی تازه‌ نییه‌، کونسولوی ئێران له‌ ماوه‌ی ساڵانی رابوردوودا و چ له‌ ئێستاشدا و له‌ درێژایی مێژوو نانی هه‌ڕه‌شه‌ ده‌خۆن. ئافه‌ند ده‌شڵیت تاوانبار کردنی کورد به‌ په‌ێوه‌ندی له‌گه‌ڵ ئیسرائیل وه‌ یاخود دام و ده‌زگای ئیسرائیلی وه‌ یاخود کومپانیایه‌کی ئیسرائیلی له‌ هه‌رێمی کوردستان جم و جۆڵیان هه‌یه‌ شتێکی بێ بنه‌مایه‌ و دیاره‌ ئاراسته‌یه‌کی سیاسی هه‌یه‌.
ده‌توانن گوێبیسـتی ده‌قی گفتوگۆكه‌ بن له‌ ڕێـگه‌ی كلیـكـكردنی ئه‌و فایله‌ ده‌نـگیـیه‌ی  ماوه‌كه‌ی 11:30 خوله‌كه.
----------------------
کارەساتە ئەمە...................

ئه‌مه‌ وێنه‌ی منداڵێکه‌ که‌ باوکی لێی داوه‌ کاتێک له‌ باوکه‌که‌یان پرسی ئه‌م منداله‌ بۆ وای لێ هاتووه‌ باوکه‌که‌ ده‌لێت سه‌یاره‌ لێی داوه‌ به‌ڵام چه‌ند شایه‌تێک ده‌ڵێن له‌
کاتی بردنی منداڵه‌که‌ بۆ ژوری عه‌مه‌لیات منداڵه‌که‌ ده‌ستی باوکی ماچ کردووه‌
پێی وتووه‌ ئیتر لێم مه‌یه‌ باوکه‌ گیان
تکایه‌ بلاوی بکه‌نوه‌
----------------------------
چرا فرانسوا اولاند در آستانه سوگند ریاست جمهوری خود 
دوست نزدیک و حامی مهم خویش را به تهران فرستاده است؟
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  رسانه های گروهی ایران و فرانسه گزارش می دهند که نخست وزیر پیشین فرانسه آقای میشل روکار برای دیداری سه روزه به ایران رفته است.
روزنامه فرانسوی "فیگارو" نوشت که آقای میشل روکار در جریان این سفر احتمالاً با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران دیدار خواهد داشت. "فیگارو" افزود که این سفر با هدف ارتقاء دوباره مناسبات رو به تیرگی گذاشته ی تهران و پاریس صورت می گیرد. آقای میشل روکار 81 ساله ار رهبران حزب سوسیالیست فرانسه به شمار می رود و از این رو احتمال آن هست که وی در جریان دیدار از ایران، بازگو کننده برخی رویکردهای دولت جدید سوسیالیست فرانسه باشد.
به گفته ناظران آگاه، گرچه مقام های رژیم ایران از روی کار آمدن سوسیالیست ها در پاریس ابراز خشنودی کرده اند، اما بعید است که پرزیدنت فرانسوا اولاند، رییس جمهوری جدید فرانسه در رابطه با مسئله تحریم های بین المللی علیه رژیم ایران و ضرورت بازنگری جمهوری اسلامی در سیاست های داخلی و خارجی خود، رویکردی مغایر با سیاست پرزیدنت سرکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه اتخاذ کند.   
ارزیابی زودهنگام "مهر" از "موفقیت" مذاکرات هسته ای  در آستانه نشست بغداد:
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  خبرگزاری "مهر" شنبه در گزارش و تفسیری در رابطه با مذاکرات آینده هسته ای در بغداد، تأیید کرد که موضع جمهوری اسلامی در این گفت و گوها بر پایه پذیرش اصل وابستگی ایران به ان.پی.تی و قانون منع گسترش سلاح های کتشار جمعی خواهد بود. تا کنون منابع و مقام های جمهوری اسلامی می کوشیدند چنین جلوه دهند که برای آنها پذیرش ان.پی.تی چندان امر مسلمی نیست و هراز چندی به تهدید از خروج از معاهده ان.پی.تی می پرداختند. اما چنین به نظر می رسد که اکنون طرف ایرانی مذاکرات هسته ای با دولت های بزرگ 5+1 پذیرفته است که تا حد ممکن تو در روندی کم سابقه به نرمش در برابر مذاکره کنندگان 5+1 روی آورد.
به گفته ناظران، این رویداد بی تردید از پیروزی و موفقیت سیاست های اخیر دولت آمریکا در اتخاذ سیاست "تحریم و همزمان تشویق" در رابطه با رژیم ایران حکایت دارد. به گفته برخی از این ناظران، لذا هیچ بعید نیست که عقب نشینی رژیم ایران در پذیرش قطعی معاهده ان.پی.تی ، راه را برای عقب نشینی های بیشتر جمهوری اسلامی در مذاکرات آینده بغداد باز کند.
-----------------------
پیر دیر سیاست و نابغه روابط بین الملل 
"حالم پس از عمل خوب است"
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل، که روز آدینه در بیمارستان تل آویو مورد عمل جراحی از ناحیه "فتق" قرار گرفت، از همه کسانی که در اسرائیل وجهان احوال او را جویا شده اند، سپاسگزاری کرد.
پزشکان بیمارستان "شیبا" که پرزیدنت پرس را روز آدینه بیست و دوم اردیبهشت مورد عمل جراحی قرار دادند، گفتند که حال او بسیار خوب و رضایت بخش است و یکشنبه، به اقامتگاه ریاست جمهوری اورشلیم باز خواهد گشت.
پرزیدنت پرس که 88 سال دارد و بسیار سالم و با نشاط است، در روزهای اخیر یک سفر رسمی چهار روزه به کانادا را که در آنجا مورد استقبال گرم سیاستمداران و جامعه قرار گرفته بود، به پایان برد.
او در این سفر اندکی از ناحیه فتق رنج برده بود و روز آدینه پس از بازگشت، بلافاصله در بیمارستان "شیبا" بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.
پرزیدنت پرس، برنده جایزه نوبل صلح، با داشتن 70 سال سابقه در صحنه سیاست، در میان مردم اسرائیل و سراسر جهان غرب، محبوبیت بسیار زیادی دارد و رهبران جهان و رؤسای سازمان های مختلف بین المللی برای هم صحبتی و افتخار دیدار با ایشان، به نوبت می ایستند. پرزیدنت پرس، پیر دیر سیاست و نابغه ای کم نظیر در روابط بین الملل است.
--------------------
ارتباط تهدیدهای جدید حسن نصرالله در ضربه زدن به  تل آویو
با نگرانی حکومت ایران از وقوع حمله به تأسیسات هسته ای
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  سرکرده گروه تروریستی حزب الله لبنان، شیخ حسن نصرالله، روز آدینه بار دیگر در سخنانی تحریک آمیز به تهدید و دشنام گویی علیه اسرائیل پرداخت. نصرالله گفت، حزب الله اکنون آمادگی آن را دارد که هر نقطه از خاک اسرائیل و از جمله شهر تل آویو را بطور مشخص هدف قرار دهد.
این سخنان سرکرده حزب الله در حالی انتشار یافته که گزارش های رسیده از لبنان از افزایش تنش ها در درون ساختار سیاسی سازمان حزب الله حکایت دارد. به موجب این گزارش ها، در هفته های اخیر، همزمان با اوج گیری جنگ قدرت در جمهوری اسلامی ایران، سرکردگان وابسته به جناح های رژیم ایران در درون حزب الله نیز به جان یکدیگر افتاده و بحران رهبری این گروه تروریستی را فرا گرفته است. از همین رو است که شیخ حسن نصرالله برای پرده پوشی اختلاف ها و تنش در میان گروه خود، رو به دشمن سازی و تحریک اسرائیل آورده تا شاید به این ترتیب صفوف از هم پاشیده شده طیف رهبری حزب الله را ترمیم کند. این ها در حالی است که سران رژیم ایران در هراس از امکان ضربه نظامی اسرائیل، خود نیز گاه و بی گاه همانند سرکرده حزب الله، به تحریک و دشنام گویی به اسرائیل می پردازند و در این راستا، احمدی نژاد روز آدینه در سفر به استان خراسان رضوی، اسرائیل را «پخمه ترین در میان پخمه های دنیا» لقب داد.
-------------------------

http://ckb.wikipedia.org/wiki/%D9%84%DB%95%DB%8C%D9%84%D8%A7_%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85
------------------------------
آنچنان زندگی کن گویی که فردا خواهی مرد ، آنچنان بیاموز گویی که تا ابد زنده خواهی ماند ...
ماهاتما گاندی
--------------------------
17
روستای گیلانغرب اسیر دست  بی آبی  و از دست بی آبی مینالند و مسئولین رژیم هم فکری به حال روستایان نمیکنند فقط به فکر سازماندهی تروریزم و پولهای ملتهای ایرانی را به تروریستها میبشخند.
بی آبی  و سرگردانی ملتهای ایرانی  
کودکان از بی آبی بدنبال آب هستند
ملت به تانکرها هجوم میبرند به سبب بی آبی 
تصویری  که دلها را بدرد می آرود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر