Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

از سال گذشته به بعد تمامی تماسهای تلفنی و اینترنتی در کشور سوئد زیر نظر قرار گرفته و تحت مراقبتهای دائم قرار دارد

از سال گذشته به بعد تمامی تماسهای تلفنی و اینترنتی در کشور سوئد زیر نظر قرار گرفته و تحت مراقبتهای دائم قرار دارد

 با این دستگاه بالای میتوان میان 4 الی 5 شماره در عین حال کنترل بشود و به طور دقیق تماسهای آنها را زیر نظر قرار داد

نگرانی از موردشنودقرارگرفتن وکلا


کانون وکلااعلام کرده است که نسبت به عملیات شنود پلیس علیه افراد مظنون به بزهکاری انتقاددارد و نگران است که این شنود، گفتگوهای وکلا با موکلانشان را نیز شامل شود.  شنود تلفن درسوئد اصلی رعایت می شود که هرگاه یک فردمظنون به بزهکاری با وکیل خود گفتگو می کند، مورد شنود قرارنمی گیرد، اما خبری که ت ت، خبرگزاری سوئد منتشرکرده نشان می دهد که تنها یک پنجم مقامات پلیس، پیش از آغاز شنود، بررسی می کنند که آیا فردمظنون دارای وکیل هست یانه.  این خبرتوسط  Säkerhets- och Integritetsskyddnämnden  نهاد مراقبت از امنیت و حریم خصوصی افراد که ازجمله استفاده پلیس از ابزار تهدیدآمیز و وادارکننده را بررسی می کند، تهیه شده است. 

Anne Ramberg  دبیرکل کانون وکلا  ضمن اظهارنگرانی ازموردشنود قرارگرفتن وکلا، گفته است که هیچ گونه نظارتی بر گفتگوهایی که تاکنون شنودشده وجودندارد و تاکیدکرده است که درهیچ شرایطی نباید اصلی را که گفتگوهای وکلا با موکلانشان را محافظت می کند نادیده گرفته شود.    
//////////////////////////

سه‌ربازێكى ئێرانى له‌ سه‌رده‌شت 3 كورد ده‌كوژێت

   گۆڕینی قه‌باره‌ی نوسی

image

رووداو- سه‌رده‌شت
شه‌وى رابردوو سه‌ربازێكى سه‌سوپاى پاسدارانى ئێران له‌ ده‌ورووبه‌رى شارى سه‌رده‌ستى رۆژهه‌ڵاتى كوردستان ته‌قه‌ له‌ سێ كه‌س ده‌كاتۆ ده‌یانكوژێت.


شه‌وى رابردوو سه‌ربازێكى سوپاى پاسدارانى پایه‌گاى (شێخه‌سوور) له‌ ناوچه‌ی سه‌رده‌شت ته‌قه‌ له‌ 3 كه‌سى خه‌ڵكى سه‌رده‌شت ده‌كات‌و ده‌یان كوژێت، دواتریش سه‌ربازه‌كه‌ هه‌ڵدێت‌، پاشان چه‌ند كه‌سێك له‌ پایه‌گاكه‌ (بازگه‌كه‌) به‌ ئۆتۆمبێل ده‌كه‌ونه‌ دوویان، به‌ڵام ئۆتۆمبێله‌كه‌یان وه‌رده‌گه‌ڕێت‌و 2 كه‌سیش له‌ هێزه‌كانى ئێران گیانله‌ده‌ست ده‌ده‌ن.


هاووڵاتییه‌كى شارى سه‌رده‌شت هه‌واڵه‌كه‌ى بۆ (رووداو) پشتراست كرده‌وه‌‌و به‌ ماڵپه‌ڕى (رووداو)ى راگه‌یاند "جگه‌ له‌ كوژرانى 3 كه‌سه‌كه‌ هێزه‌كانى كۆمارى ئیسلامى ئێران ئه‌مڕۆ له‌ گونده‌كانى ده‌رماناوه‌‌و سووره‌چۆم 2 ئۆتۆمبێلى كاسبكارانى سه‌رده‌شتیان گرتووه‌ بێئه‌وه‌ى هیچیان پێبووبێت، خاوه‌نه‌كه‌شیان ناتوانن داواى ئۆتۆمبێله‌كه‌یان بكه‌نه‌وه‌، چونكه‌ ده‌یانگرن، هه‌روه‌ها هه‌ركات ئێران ئۆتۆمبێلى خه‌ڵك بگرێت ده‌یانبڕێته‌وه‌‌و به‌ سكراب فڕێیان ده‌دات".


سه‌رچاوه‌كه‌ گوتیشى "هێزه‌كانى سوپاى پاسداران، به‌رده‌وام خه‌ڵك له‌ ناوچه‌كه‌ ده‌گرێت‌و ناهێڵێت كاسبى بكه‌ن، هه‌ر له‌م هه‌فته‌شدا 75 سه‌ر وه‌ڵاخى كاروانچیانى كوشتووه‌‌و ده‌ستیشى به‌سه‌ر 25 وه‌ڵاخیدیكه‌دا گرتووه‌".
----------------------------------

خرید اسلحه 500 میلیون دلاری ایران، علیرغم تحریم ها
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  حکومت اسلامی ایران علیرغم تحریم های بین المللی که فروش تسلیحات به آن رژیم را ممنوع می کند، در طول سه سال توانسته است بیش از 350 میلیون پوند (حدود 500 میلیون دلار) سلاح وارد کند.
براساس گزارش مرکز تحقیقات بین المللی صلح در استکهلم، علیرغم آنکه شورای امنیت سازمان ملل در سال 2007 میلادی از کشورهای جهان خواست از فروش تسلیحات به رژیم ایران خودداری کنند، ولی حکومت اسلامی از همان زمان تا سال 2010، موفق شد که با دور زدن تحریم ها، بیش از 500 میلیون دلار سلاح وارد کند.
به نوشته روزنامه "تلگراف" چاپ لندن، اصلی ترین فروشندگان سلاح به ایران، چین و روسیه بوده اند. کارشناسان امور تسیلحاتی به این روزنامه بریتانیایی گفتند که این آمار نشان می دهد قوانین کنونی در زمینه جلوگیری از گسترش تسلیحات، ناکارامد هستند.
در این گزارش همچنین تأکید شده است که شرکت کشتیرانی ایران از سال 2008 که مورد تحریم قرار گرفت، تا کنون حدود 90 درصد از کشتی های خود را تغییر نام داده و با ثبت شرکت های صوری در کشورهای دیگر، به فعالیت خود ادامه می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر