Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

موضع روسیه بشار اسد را به کشتار بیشتر تشویق می کند





موضع روسیه بشار اسد را به کشتار بیشتر تشویق می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، شورای ملی سوریه (اپوزیسیون) روز چهارشنبه با اعتراض شدید به سیاست روسیه در قبال رویدادهای خونین سوریه اعلام کرد که موضع مسکو، بشار اسد را به کشتار بیشتر تشویق می کند.

شورای ملی سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، روسیه تصمیم گرفته خود را در کنار رژیم بشار اسد قرار دهد و از آن حمایت های سیاسی و مادی بعمل آورد. امری که به جنایات وحشیانه بیشتر از سوی رژیم سوریه علیه شهروندان غیرنظامی منجر خواهد شد.
در ادامه این بیانیه آمده است، روسیه با حمایت سیاسی و ارسال سلاح برای رژیم سوریه، عملا با حکومت اسد در جنایات روزمره اش علیه مردم سوریه، همدست شده و در مسئولیت این جنایات سهیم است.
شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در گزارشی، موضع روسیه در قبال وقایع سوریه را انزجار آور خواند و گفت، روسيه مانع هرگونه اقدام عملی از سوی شورای امنيت سازمان ملل عليه جنايات رژیم بشار اسد است، البته ديگران هم پشت اين موضع روسيه سنگر گرفتند و بی عملی خود را توجيه می کنند.

مخالفان رژیم سوریه می گویند، حمایت روسیه از یک رژیم بی رحم که کودکان و زنان بی دفاع را قتل عام می کند، شرم آور و انزجارانگيز است.



نخست وزير ترکيه دستور اخراج ديپلماتهای سوری را داد


نخست وزیر ترکیه گفته است، دیپلماتهای رژیم سوریه باید ظرف 72 ساعت خاک ترکیه را ترک کنند.
رجب طیب اردوغان با اشاره به جنایت هولناک الحوله در سوریه گفت، ظالمانه است که در برابر ظلم و وحشیگری سکوت کرد و چشم خود را به روی اقدامات سنگدلانه و بیرحمانه بست. ایستادن در کنار ظالمان و ستمگرانه، با ستمگری یکسان است.

وی افزود، ما نمی توانستیم در برابر چنین اقداماتی ساکت باشیم. در روزهای آینده تحریمهایی که هم اکنون اعمال می شود، ممکن است شدیدتر و گسترده تر شود. هم اکنون مقامات ترکیه روی جزئیات آن کار می کنند.
----------------------



محرومیت از مرخصی پس از 21 سال حبس زندانی سیاسی کُرد

کُردپا: با گذشت 21 سال از محکومیت یک زندانی سیاسی کُرد در زندان‌های ایران، وی تا کنون نیز از تسهیلات "مرخصی زندانی" محروم بوده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عثمان مصطفی‌پور از فعالین سیاسی ارومیه در سال 1370 به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت و پس از چندین مرحله محاکمه نهایتا به تحمل 25 سال حبس تعزیری محکوم گردید، اما در طول این مدت تمامی تلاش‌های وی و خانواده‌ی او نیز در اخذ آزادی مشروط و یا اخذ مرخصی بی‌نتیجه مانده است.
یکی از بستگان نزدیک عثمان مصطفی‌پور در گفتگویی تلفنی با آژانس کُردپا گفت: عثمان در طول دوران زندانش، مادر، برادر، خواهر و خواهر زاده‌اش را از دست داده، اما هیچگاه دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی، حتی به صورت تحت‌الحفظ به وی اجازه شرکت در مراسم ختم عزیزانش را ندادند.
وی در ادامه‌ی گفتگو افزود: خانواده‌ی مصطفی‌پور تا کنون ده‌ها بار تلاش کرده‌اند که موافقت دادگاه را برای اخذ آزادی مشروط کسب کنند و در حالی که طبق قوانین موجود استفاده از این آزادی حق هر زندانی است، عثمان همچنان از این قانون نیز محروم مانده است.
عثمان مصطفی‌پور در سال 1370 و به همراه شش تن دیگر از فعالین سیاسی کُرد در ارومیه بازداشت که دو نفر از آنها اعدام و چند نفر دیگر به احکام سنگین زندان محکوم شدند.
پیش‌تر نیز عثمان مصطفی‌پور رنج‌نامه‌ای تکان دهنده از وضعیت خود در طول دوران زندان را منتشر کرده بود.

////////////////////////

ماموران رژیم دو نویسنده اهل جمهوری آذربایجان را ربودند

بی بی سی: دولت جمهوری آذربایجان در مورد سرنوشت دو نفر از اتباع آن کشور که در ایران ناپدید شده اند از دولت ایران توضیح خواسته است.
فرید حسین و شهریار حاجی زاده دو نویسنده اهل جمهوری آذربایجان هستند که به گفته خبرگزاری خصوصی APA جمهوری آذربایجان در ایران ناپدید شده اند.
این خبرگزاری به نقل از المان عبدالله اف، سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور نوشته است که جمهوری آذربایجان از ایران خواسته که توضیح دهد آیا این دو نویسنده در ایران بازداشت شده اند، و اگر آنها در بازداشت به سر می برند، دلیل بازداشت آنها چه بوده است؟
سازمان گزارشگران بدون مرز پیشتر گفته بود که این دو نفر در شهر تبریز توسط هشت نفر که لباس شخصی بر تن داشته اند ربوده شدند.
تنش در روابط ایران و جمهوری آذربایجان در چند ماه اخیر شدت گرفته است.
جمهوری آذربایجان اخیرا با بازداشت دهها نفر به ظن جاسوسی برای ایران، آنها را متهم کرد که با سپاه پاسداران ایران مرتبط بوده‌اند.
انار بایراملی، روزنامه نگاری که برای رسانه های ایرانی در جمهوری آذربایجان کار می کرد نیز همچنان در زندان به سر می برد. 
-------------------

اعدام گروه دیگری از زندانیان در زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیانی که روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند صبح امروز در زندان اوین اعدام شدند.
روز چهارشنبه 10 خرداد ماه، حکم اعدام تعدادی از زندانیان در زندان اوین به اجرا گذاشته شد.
یکی از زندانیان به نام کوروش زرینی 35 ساله از سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج از جمله اعدام شدگان امروز می باشد.زندانی کوروش زرینی از جمله شرکت کنندگان در اعتراضات گسترده چهارشنبه سوری دو سال گذشته بود.


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
----------------------

حمایت رژیم از دیکتاتور سوریه و تهدید علیه غرب و اسرائیل


مجلس شورای اسلامی از اصلاحاتی در سوریه حمایت میکند تا به به حقوق دموکراتیک خود برسند خیلی خنده دار است حقوق دموکراتیک هاهاهاها دروغ

---------------------------------------

دوو له‌و پاسدارانه‌ی که‌ فه‌رمانده‌یی شه‌ڕه‌کانی دژ به‌ پژاک‌یان ده‌کرد، له‌ پۆسته‌کانیان دوور 

به گوێره‌ی ڕاپۆرتێکی ماڵپه‌ڕی دیگه‌ربان، سه‌ردار میریان به‌رپرس و فه‌رمانده‌ی یه‌کینه‌ی تایبه‌تی سابێرین، دوای تێپه‌ڕبوونی 9 مانگ به سه‌ر شه‌ری نێوان سپا و پژاک دا له سه‌ر کاره‌که‌ی لاده‌بردرێت.یه‌کینه‌ی تایبه‌تی سابێرین به ووته‌ی کاربه‌ده‌ستانی ڕژیم، کارامه‌ ترین یه‌کینه‌ سپایه‌، به‌رپرسایه‌تی شه‌ره‌کانی ساڵی ڕابردوویان وه‌ئه‌ستۆ بووه.به‌ڵام محه‌ممه‌د یوسف شاکری فه‌رمانده‌ی سپای پارێزگای ئورمیه‌ش دوێنێ له سه‌ر پۆسته‌که‌ی وه‌لانرا.به‌و پێیه هه‌ر دوو فه‌رمانده‌ی شه‌ره‌کانی سپا له به‌رامبه‌ر هێزه‌کانی گه‌ریلای پارتی ژیانی ئازادی کوردستان پژاک دا له سه‌ر کاره‌کانیان لابردراون.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر