Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

چند خبر مهم از کردستان و نقض حقوق بشر در ایران گوشمالی شهردار سنندج توسط جوانان شهر سنندج




چند خبر مهم از کردستان و نقض حقوق بشر در ایران
گوشمالی شهردار سنندج توسط جوانان شهر سنندج


حمله ارباب رجوع با چاقو به شهردار سنندج

حدود ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه شهردار سنندج مورد حمله دو نفر از ارباب رجوع قرار گرفت و با توجه به ایجاد جو متشج در محل، شهردار مورد اصابت چاقو قرار گرفته و در جریان این درگیری مسئول دفتر شهردار و معاون وی نیز زخمی شدند.

بر اساس اعلام افراد شاهد در شهرداری منطقه یک سنندج، دو نفر برای پیگیری یک کار جزئی وارد شهرداری شده و بعد از گذشت دقایقی با ایجاد فضای نامناسب به شهردار حمله کردند و در جریان این اقدام شهردار منطقه یک سنندج محمد سهیل فضل وزیری مورد اصابت چندین ضربه چاقو قرار گرفت.

بعد از این اقدام فرد ضارب و هم دست وی از محل متواری شده ولی با حضور به موقع پلیس هم دست ضارب دستگیر و روانه کلانتری محل شده است.

بر اساس گفته یکی از پزشکان بیمارستان بعثت سنندج، شهردار منطقه یک هم اکنون در این مرکز تحت مداوا قرار دارد و وضعیت وی رو به بهبود است.

شهرداری منطقه یک در خیابان ۱۷ شهریور سنندج قرار دارد که دو سال قبل نیز به دلیل درگیری بین شهردار و یکی از پرسنل مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
حمله یک شهروند به شهردار منطقه یک سنندج

شهردار سنندج به همراه معاونش توسط دو ارباب رجوع زخمی شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، ظهر روز یکشنبه 26 آذرماه دو ارباب رجوع که به دفتر شهردار منطقه یک سنندج مراجعه کرده بودند پس از خروج از دفتر شهردار با منشی درگیر شده و شهردار و معاون وی را زخمی کردند.

محمد سهیل فضل وزیری شهردار منطقه 1 سنندج و معاونش که جهت اطلاع از وضعیت پیش آمده از دفتر خود خارج شده بودند از سوی افراد مذکور مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی شدند.

بعد از این حادثه، ضارب از محل متواری و شهردار، معاون و مسئول دفتر وی جهت مداوا به بیمارستان بعثت سنندج منتقل شدند.
/////////
محکومیت شهروند سقزی به سه سال زندان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

یک شهروند سقزی توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، یک شهروند سقزی به نام علی امینی از سوی دادگاه تجدید نظر استان کردستان به حبس محکوم شد.

بر اساس همین گزارش، دادگاه انقلاب اسلامی سقز این شهروند را به اتهام همکاری با یکی از گروههای مخالف نظام به 4 سال حبس محکوم نمود که این حکم بعد از اعتراض نامبرده ، به مراجع قضایی در تهران ارسال و پس از رسیدگی به سه سال کاهش یافت

لازم به ذکر است امینی که سال 88 نیز مدتی را در حبس بسر برده و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود هم اکنون در زندان مرکزی سقز دوران محکومیت خود را سپری می نماید.
/////////////

درد بیماری زندانیان سیاسی با برخورد توهین آمیز

زندانیان بیمار سیاسی، درد بیماری با زجر برخورد توهین آمیز

خبرگزاری هرانا - برخورد متفاوت با زندانیان سیاسی بیمار وارد فاز جدیدی شده است و برخورد ماموران انتقال آنان به بیمارستان های خارج از زندان تندتر و توهین آمیز تر شده است.

این برخورد ها شامل طیف وسیعی از دستورات محدود کننده به اضافه عدم آموزش و آگاهی های حرفه ای را شامل می شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در جریان انتقال زندانیان سیاسی، سید محمد سیف زاده از اعضای موسس کانون مدافعان حقوق بشر به بیمارستان مدرس برای انجام عمل کلیه و هم چنین رضا شهابی، فعال سندیکایی برای انجام عمل ستون فقرات، برخورد با این زندانیان و اقدامات ایزوله سازی آنان تشدید شده است.

در حال حاضر فرم چاپی دایر بر کلیه ممنوعیت ها در مورد زندانی از جمله زدن دستبند و پابند، پوشیدن لباس فرم زندان، جلوگیری از تلفن و ملاقات با خانواده در این فرم در مورد همه زندانیان سیاسی و خصوصا جلوگیری از تلفن و تماس با خانواده زندانیان مذکور علامت گذاری شده و ماموران موظف به اجرای دقیق آن هستند و در صورت عدم رعایت با تنبیه انضباطی مواجه می شوند.

این دستورات و سخت گیری های جدید به اضافه عدم آگاهی ماموران از حقوق متهم موجب شده تا سختگیری های بیشتری هم توسط مامور مراقب زندان به صورت ویژه اعمال شود.

هم چنین به رغم ممنوعیت توهین و تحقیر زندانی، ماموران این اصل قانونی و اخلاقی را زیرپا می گذارند و در منظر عمومی با زندانیان برخوردهای توهین آمیز و خارج از نزاکت دارند.

از سوی دیگر سربازها، دژبان ها و پاسیاران از هرگونه تماس متهم با خانواده جلوگیری میکنند و این در حالی است که تامین نیازهایی چون قاشق، چنگال، لیوان، مسواک، خمیر دندان، صابون بر عهده زندانی بیمار بوده که حتی حق نگهداری پول برای تهیه این اقلام را هم ندارند.

به گفته این بیماران شدت اقدامات امنیتی به قدری افزایش یافته است که گاه پزشکان و کادر پزشکی این بیمارستان ها نیز با فراموش کردن اصول حرفه ای خود دستورات مبنی بر تشدید اقدامات امنیتی را صادر کرده یا در اجرای دقیق آنها مراقبت میکنند.

با آنکه به لحاظ قانونی، ممنوعیت ملاقات با خانواده یا تماس تلفنی باید به موجب حکم قضایی باشد، این ماموران به موجب حکم اداری سازمان و یا رئیس خود زندانیان را از این حق محروم می سازند.
//////////

سه زندانی در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

خبرگزاری هرانا - بامداد روز شنبه سه زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عفور میرزایی اهل روستای آغچل ارومیه و علی شیری اهل روستای بالو ارومیه دو تن از اعدام شدگان در محوطه زندان ارومیه هستند.

لازم به ذکر است از هویت فرد سوم تا کنون اطلاعی به دست نیامده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر