Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

پژاک خطاب به بارزانی: بستن مرزها اقدامی ناشایست است



پژاک خطاب به بارزانی: بستن مرزها اقدامی ناشایست است 
ANF
10:40 / 30 دسامبر 2012 
مرکزخبر - پژاک در خصوص اوضاع کنونی غرب کردستان و سوریه بیانیه‌ای صادرکرد و در آن مواضع برخی از نیروهای کردی را مورد انتقاد قرار داد. پژاک تصریح می‌کند که بستن مرزها به روی غرب کردستان اقدامی ناشایست است. همچنین خطاب به خلق‌کرد می‌گوید:«از همه خلق‌مان در هر چهاربخش کردستان, بویژه شرق کردستان و اروپا می‌خواهیم که کمک‌های بشردوستانه خود به غرب کردستان را دریغ نکنند».


کوردیناسیون «حزب حیات آزاد کردستان, پژاک» طی صدور بیانیه‌ای اوضاع کنونی غرب کردستان را مورد ارزیابی قرار داده و تصریح می‌کند که قدرت‌های خارجی به هیچ‌وجه حاضر نیستند که دستاوردهای خلق کرد را مورد پذیرش قرار دهند. پژاک ضمن اعلام حمایت از انقلاب غرب کردستان, گفت:«ما همچو حزب حیات آزاد کردستان مبارزات تاریخی و انقلاب غرب کردستان را درود می‌فرستیم و حمایت‌های معنوی و مادی خود از این انقلاب را اعلام می‌داریم».

قدرت‌های خارجی حاضر به پذیرش حقیقت دستاوردهای خلق‌کرد نیستند

در بیانیه پژاک آمده:«بحران در کشور سوریه بیش از پیش افزایش می‌یابد و مبارزات خلق‌مان در غرب کردستان به مرحله‌ای بسیار حساس پاگذاشته. خلق‌کرد هم در مراحل آغاز دخالت‌های خارجی در سوریه و هم در اوایل آغاز این بحران, مبارزه‌ای بی‌نظیر در راه آزادی و رسیدن به حقوق مشروع خود پیشبرد داده و در سایه این مبارزات دستاوردههایی بسیار ارزشمند و تاریخی کسب کرده». همچنین در ادامه می‌گوید:«آنچه کاملا عیان است, این است که هم قدرت‌های خارجی که به ادعای دموکراسی‌خواهی در تلاش برای دخالت نظامی درسوریه هستند و هم رژیم محافظه‌کار سوریه, هیچکدام تاکنون حاضر نشده‌اند که دستاورهای ارزشمند خلق‌کرد را به رسمیت بشناسند».

خلقمان فداکارانه در مقابل حملات مقاومت کرده

کوردیناسیون پژاک می‌افزاید:«از طرفی این مسایل و از طرف دیگر هم تلاش‌های خصمانه رژیم فاشیستی ترکیه در راه نابودی این دستاوردها, خلق‌کرد در غرب میهنمان را با موانع و تنگناهای جدی روبرو ساخته. اما علی‌رغم وجود این دسایس سیاسی که از جانب دشمنان خلق‌کرد پیشبرد داده می‌شود, خلقمان با حفظ اتحاد و ارتقای مبارزات خود تاکنون توانسته نه تها از دستاوردهایش دفاع کند, بلکه به هرگونه اقدام یورشگرانه به بهترین شیوه پاسخ داده است».

باید از مقاومت خلقمان در غرب کردستان حمایت شود

پژاک همچنین خاطرنشان می‌سازد که شرایطی که هم‌اکنون در غرب کردستان به میان آمده, نه تنها برای آن بخش از کردستان, بلکه برای همه خلق‌مان در دیگر بخش‌ها یک تحول تارخی و دستاورد ملی است و در چاره‌یابی مسئله‌کرد از نقش بسزایی برخوردار است. در ادامه می‌افزاید:«بر این بنیان, صاحبداری و حمایت از انقلاب غرب کردستان, هم وظیفه‌ای ملی و هم اقدامی برای حفظ دستاوردهایمان در دیگر بخش‌های کردستان است و در عین حال گامی است بسوی آزادی خلق و میهنمان. همانطور که می‌دانیم مراحل پیروزی انقلاب, غیر از حساس بودنش, مرحله‌ای پر از موانع و دشواری‌هاست».

غرب کردستان به کمک‌های فراوان بشردوستانه نیاز دارد

پژاک در ادامه بیانیه خود یادآور می‌شود که هم‌اکنون خلق‌مان در غرب میهن با مشکلاتی عدیده روبرو شده و در راه گذار از این مشکلات, به کمک همه کردها و نیروهای پیشاهنگ کردستان نیاز دارد. در ادامه می افزاید:«یکی از این بحران‌ها که انقلاب غرب کردستان با آن روبرو شده, بحران اقتصادی است, این بحران با بستن دروازه‌های مرزی جنوب ـ غرب کردستان رو به حادتر شدن است. بدون شک چنین عملکردی از جانب حزب دموکرات کردستان به ریاست جناب مسعود بازانی صورت می‌گیرد که عملکردی ناشایست و تلاشی است که به هیچ‌وجه به منافع ملی و حتی حفظ دستاوردهای جنوب کردستان هم خدمت نمی‌کند».

بستن مرزها تلاشی برای رام‌کردن خلق‌کرد است

پژاک می‌گوید:«همچو حزب حیات آزاد کردستان بستن دروازه‌های مرزی را محکوم می‌سازیم و جناب بارزانی را به مسئولیت ملی فرامی‌خوانیم. اگر برای تسلیم‌پذیرساختن خلقمان در غرب کردستان از طریق گرسنه‌ساختن آنها اقدامی صورت گیرد, باید همگان بخوبی بدانند که نه تنها این سیاست موفقیتی حاصل نخواهند کرد, بلکه با مواضع ملی و واکنش‌های گسترده روبرو خواهد شد». در ادامه آمده:«بر همگان عیان است که ایجاد مانع بر سر راه انقلاب کردستان صرفا به دشمنان خلق‌کرد خدمت می‌کند و آینده خلق‌کرد را با خطر روبرو می‌سازد. بر این بنیان از جناب بارزانی می‌خواهیم که هرچه‌زودتر دروازه‌های مرزی را بازکند و زمینه رساندن کمک‌های مادی و معنوی به خلق‌کرد در غرب کردستان را فراهم سازد».

پژاک در خاتمه خلق‌کرد را فرامی‌خواند که در کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه سهیم شوند و می‌افزاید:«از همه خلق‌مان در همه بخش‌های کردستان, بویژه شرق کردستان و اروپا می‌خواهیم که از طریق سهیم شدن در کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه از انقلاب غرب کردستان و آینده خود حمایت کنند. بدون شک باید همه سازمان‌ها و نهادهای مدنی و سیاسی در این زمینه نقش ایفا کرده و به وظایف ملی خود عمل کنند و در زمینه رساندن کمک‌های مالی و مادی بطور کامل یاری‌رسان باشند».

------------------------
رادیو فرانسه: آیا تهدید امنیتی ایران علیه آمریکا در آمریکای لاتین جدی است؟ 

رییس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، دیروز مصوبۀ کنگرۀ این کشور را برای مقابله با تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا در آمریکای لاتین امضا کرد.
مصوبۀ کنگرۀ آمریکا شش ماه به وزارت امور خارجۀ این کشور فرصت داده تا راهبردی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی تهران علیه آمریکا در آمریکای لاتین تدوین و در عین حال کنترل بر مرزهای آمریکا با مکزیک و کانادا را برای جلوگیری از ورود سپاه پاسداران و حزب الله لبنان به خاک آمریکا تقویت کند. 
مجید محمدی، پژوهشگر مقیم آمریکا و کارشناس مسائل ایران، اقدام دولت آمریکا برای مقابله با تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در آمریکا لاتین را واقع بینانه می داند و از جمله می گوید که برای نمونه میلیون ها لبنانی الاصل در کشورهای برزیل، آرژانتین و مکزیک سکونت دارند که غالباً شیعه مذهب هستند و می توانند بستر اجتماعی برخی همکاری ها و هماهنگی ها میان رژیم جمهوری اسلامی ایران و لبنانیان ساکن آمریکا لاتین را فراهم سازند. مجید محمدی همچنین تهدید امنیتی ایران علیه آمریکا را از نظر معرفتی و نظری جدی و واقع بینانه می داند و می گوید که دکترین امنیتی جمهوری اسلامی بر مقاصد جاه طلبانه و تعریف شده از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران استوار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر