Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

تكایە بەڕێزان راستییەكان مەشێوێنن

شیرزاد عومەر جاشی ئیتلاعاتی ئیرانە و چەندین جار بە نەهینی سەردانی ئیرانی کردوە
-------------------------


 رقص کردی مغایر شریعت اسلامی است

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

امام جمعه موقت سنندج گفت: هه لپه رکی و رقص کردی مغایر شریعت اسلامی است و مردم کردستان آن را قبول ندارند.
به گزارش آژانس خبری موکریان و به نقل از خبرنگاران محلی، محمد امین راستی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار داشت: در دین مبین اسلام تعریفی برای این نوع رقص و پایکوبی وجود ندارد و ثبت این اثر به عنوان میراث معنوی استان کردستان اشتباه است.
وی افزود: رقص کردی انطباقی با شریعت اسلامی ندارد و به صورتی که امروز در مراسم ها و جشن های مختلف اجرا شود، با دین مبین اسلامی و دستورات دینی هیچگونه همخوانی ندارد.
امام جمعه موقت سنندج با تاکید جدی بر نظارت بر مراسمات و اجرای حرکات ناموزن تحت عنوان رقص و هه لپه رکی کردی در استان کردستان گفت: تنها راه حل این مشکل حذف این مراسمات و حرکات از فرهنگ و جامعه اسلامی است.

----------------------------

 بدحجابی؛ یورش به یک کنسرت و دستگیری زنان

خبرگزاری مهر: جانسین فرمانده نیروی انتظامی از دستگیری یکی از هنرپیشگان زن سینما به علت بدحجابی در برج میلاد خبر داد.
سردار احمدرضا رادان خبر درگیری یکی از هنرمندان سرشناس سینما را در جریان برگزاری کنسرت موسیقی یک خواننده پاپ تایید کرد و گفت: نیروی انتظامی با افراد بدحجابی که در مراسم برج میلاد حضور داشتند، برخورد کرد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی همانطور که بارها گفته شده بود از برگزاری مراسم هایی که در آن عفاف و حجاب رعایت نشود، جلوگیری می کند.
رادان افزود: امروز نیز مراسمی در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری بود که متاسفانه عده ای حجاب و عفاف را رعایت نکردند که از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی یکی از هنرپیشگان زن سینما نیز به علت بدحجابی از سوی ماموران دستگیر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر