Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

یک دختر جوان کُرد به ۱۵ سال حبس محکوم شد


یک دختر جوان کُرد به ۱۵ سال حبس محکوم شد

یک دختر جوان کُرد از سوی دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام محاربه به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به تقل از سایت نوروز، صافیه‌ صادقی ۲۳ ساله‌ اهل سلماس که‌ در آبانماه سال ۸۹ در سنندج بازداشت شده‌ و به‌ مدت ۴ ماه تحت فشار و شکنجه‌ در سلولهای انفرادی اطلاعات این شهر‌ بوده‌ پس از دادگاهی فرمایشی بدون داشتن حق برخورداری از وکیل به‌ اتهام محاربه‌ به‌ ۱۵ سال زندان محکوم شده‌ است.

این زندانی سیاسی کرد هم اکنون در زندان شهر سنندج محبوس است و مقامات امنیتی با انتقال وی به‌ زندان سلماس و یا یکی از زندانهای استان ارومیه‌ مخالفت می‌کنند.
------------------------
رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به تمامی اصول انسانی و بشری را زیر پا نهاده است

انتقال زندانی محکوم به اعدام کرد به زندان سنندج

آژانس خبری موکریان
طی روزهای اخیر سمکو خورشیدی زندانی محکوم به اعدام سقزی، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
براساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان، پنج شنبه گذشته سمکو خورشیدی که در زندان مرکزی سقز بسر می بُرد، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. 
بنا به اظهارات چندی پیش سمکو خورشیدی در تماس با خبرنگار آژانس خبری موکریان، وی به اتهام محاربه، درگیری و وابستگی به یک گروه غیرقانونی و...از سوی دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اعدام محکوم شده است. 
گفتنی است سمکو خورشیدی که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می برد، فروردین ماه سال 90 در تهران دستگیر و پس از سپری نمودن مدتی از ایام بازداشت در زندان سنندج، به زندان مرکزی سقز منتقل شده بود
//////////////////

در روزهای آینده تحلیل ما بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده ایم در باره نحوه و شیوه ی تحرکات وزارت اطلاعات در اقلیم کردستان و ربودن کاک مولود افند روزنامه نگار کرد با همکاری مزدورانش منتشر خواهم کرد
----------------------------
 
دوابەدواى دیار نەمانى رۆژنامەنووسى رۆژهەڵاتى کوردستان (مەولود ئافەند) ترس ودڵەراوکێ بەرۆکى پەنابەرانى دانیشتوى هەرێمى کوردستانى گرتۆتەوە ولە سیستەمى ئەمنیەتى کوردستان نیگەرانن وداواکارن کە هەرچى زووترە چارەنووسى ئەو رۆژنامە نووسە دیارە لێکۆڵینەوەى لە سەر بکرێت، کابرا ئەگەر فرێندرا بێت هەر لە سنورەکانى ئەم هەرێمەوە دەبرێتە دەرەوە کەواتە پاسەوانى سنور ئەرکى چێیە؟ ئەم چەند رۆژە دەبینم کە ئەم گەنجە پەنابەرانە هەریەکەیان وەسیەت نامەى بۆ خۆى نوسیوە وهەموویان ورەیان دابەزیوە ئەمە هیچ مانایەکى نییە کە ئەم هەرێمە هیچ وڵامێکى نەبێت بۆ وون بوونى زەلامێک ...

----------------------
کۆمارى درندەى ئیسلامى ئێران سێ برا بەناوەکانى ( عەباس، تەها و عەبدولرەحمان حەیدەریان)ى لە سێدارە دا..
------------------------------
جنون اسلامی تحمل زنان هنرمند را ندارد

خوانندهٔ معروف پشتو زبان پاکستانی غزاله جاوید،توسط مذهبیون افراطی و متعصب به قتل رسید. 
در این سوء قصد که در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲ در شهر پیشاور پاکستان صورت گرفت، پدر غزاله نیز کشته شد. 
شاهدان گفته اند، مردان مسلح به سوی غزاله جاوید و پدرش تیراندازی نموده و متواری شده اند. او به جهت فعالیتهای هنری اش از جمله آوازخوانی، رقص و نوازندگی، و مخالفت با قوانین شرعی، بارها تهدید به مرگ شده بود، اما دولت پاکستان اقدامات لازم جهت حفاظت از او را به عمل نیاورد. غزاله جاوید از محبوبیت زیادی نزد پشتو زبانان، بویژه در پاکستان و افغانستان برخوردار بود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر