Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

سوءظن به برنامه اتمی رژيم ايران تعميق می شود !


سوءظن به برنامه اتمی رژيم ايران تعميق می شود ! 

در پی شکست مذاکرات آژانس بين المللی انرژی اتمی و رژيم اسلامی در وين، هرمن ناکائرتس معاون مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی و سرپرست تيم بازرسان، اعلام کرد: آژانس با اين تمايل که به توافقی با رژيم ايران دست يابد، پيش نويس جديدی را با تغيير دادن موضوعات مورد نگرانی رژيم ايران، ارائه کرد. اما هيچ پيشرفتی حاصل نشد و در واقع رژيم ايران موضوعاتی را که قبلاً روی آنها بحث شده بود، همراه با موارد جديد پيش کشيد، اين مأيوس کننده است.
به گزارش رويتر هيچ زمان ديگری برای گفتگوهای بعدی بين آژانس و رژيم ايران تعيين نشده است.
رويتر در ادامه گزارش خود نوشت: آژانس، رژيم ايران را تحت فشار گذاشته است تا بازرسان بتوانند بيدرنگ به مجموعه نظامی پارچين دسترسی پيدا کنند، زيرا بازرسان مظنون هستند که در اين مجموعه تحقيقات مربوط به ساخت بمب اتمی صورت گرفته است.
نيويورک تايمز در شماره امروز خود نوشت: ديپلمات ها می گويند حاصل مذاکرات آژانس بين المللی انرژی اتمی و رژيم ايران، به سوءظن ها در ميان منتقدان رژيم ايران عمق بيشتری می بخشد، زيرا از اين گونه تماسها با خارجيان استفاده می کند تا زمان بخرد و به تلاشهايش برای غنی سازی اورانيوم ادامه دهد و شواهد و آثاری را که بازرسان بين المللی می خواهند بازرسی کنند، پنهان کند.
نيويورک تايمز افزود: شش قدرت جهانی که موضوعات را به طور گسترده تر با رژيم ايران به بحث می گذارند و توقف غنی سازی آن را دنبال می کنند، مذاکرات در وين را از نزديک زير نظر داشته اند. پس از بی نتيجه ماندن مذاکرات در بغداد، دور بعدی قرار شد در مسکو در 18ژوئن از سر گرفته شود، اما اظهارات در گفتگوهای وين، چشم انداز موفق بودن گفتگوها در مسکو را تضعيف می کند.
نيويورک تايمز خاطرنشان کرد: يک رشته نشانه هايی که از سوی رژيم ايران داده شده است، پيشرفت را غيرمحتمل نشان می دهد.

وال استريت ژورنال نيز با عنوان «آژانس بين المللی انرژی اتمی پس از مذاکره با رژيم ايران مايوس شده است»، نوشت: آژانس به طور مشخص به دنبال دسترسی به تأسيسات نظامی جنوب تهران (سايت پارچين) است، بازرسان معتقدند رژيم از اين سايت برای انجام انفجاری شبيه بمب اتمی، استفاده کرده است. آژانس همچنين می خواهد با کارشناسان اتمی رژيم ايران مصاحبه کند، اسناد و مدارک را به دست آورد و ساير تأسيسات و سايتهايی را که برای کارهای اتمی اين رژيم استفاده شده اند، بازرسی کند.
ديپلمات ها در وين اين گفتگوها را آزمايشی برای رژيم ایران، قبل از مذاکرات اتمی 5+1 در مسکو ارزيابی می کردند و پيشاپيش نسبت به حصول توافقی بين آژانس و رژيم ابراز بدبينی کرده بودند.

21 خرداد 1391
---------------------





















Sent: Tuesday, June 05, 2012 13:34 AM
ali54_gh@hotmail.com
faramarzal@hotmail.com

نامەی عەلی قەنبەری بۆ فەرامەرز ئەلماسی
  کاک فەرامەرزی خۆشەویست
سڵاو و ریز  ئەگر من عەلی قەنبەری بم  ئاو دەکم بە سر ئەو ئاگرەدا کە بە ناوی سازمانی نادیمۆکراتیکی یارسان درۆست کراوە بۆ ئاژاوە نانەوە لە ناوچەکەدا . هەر ئیستا زۆربی .
یارسانیکان دژی ئەم ریکخراوەن و لە گەل ئیمدا هاوکاری دەکن  کە خۆیان  یارسانین
با ئیمیش باش بەزانین کە یارسانیکان زۆربیان ساویلکە و نزانن زۆ بە ئاسانی باور دەکن من تەجرۆبیەکی باشم هیە ی لە سریان.
هەر ئیستا کاک جەلال یاری براکانی و بەرزو ئەحمەدی هاوکاریمان دەکن  و دژی ئەو ریکخراوەن . من بۆخۆم ئەو ریکخراوە  بە ریکخراوەیکی  دەست درۆست دەزانم کە وابۆی دەچم کە دەستی پژاک لە ناو ئەم کارەدا هبێت بۆ ئاژاوە نانەوە لە ناوچی کرماشان.
تۆ بۆخۆت لە گەل مەلا مەجید ئەو هاوریکانی دیکەدا قسە بەکن کاک ئەبدۆلای مۆهتەدی  رایگایندۆە کە پشتیوانی مان دەکات ئیویش لە گەل ئەندامانی حیزبی دیمۆکراتی کوردستانی ئیراندا قسە بەکن پیم وابێت ئەوانیش هاوکاریمان دەکن.
کاک فەرامەرزی خۆشەویست هەول بدە لە میدیا راگیانەکاندا خۆمان وەک نوینری خەلکی کرماشان بەناسینین  هەر کەسیک چۆن بیر دەکاتەوە کیشەی خۆیەتی  ئیمە دەبێت هەول بەدین خۆمان وەک نوینری گشتی خەلکی کرماشان بە خەلک بەناسینین .
لە گەل ریز و خۆشەویستمدا   عەلی قەنبەری  ٥/٦/٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر