Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

منابع HPG: یک فروند هلیکوپتر ارتش منهدم و به دو فروند دیگر ضربه وارد شد



جنگاوران حماسه آفرین ملت کرد ضربه  ای جبران ناپذیر به ارتش فاشیست  ترک زدند و یک هلیکوپتر  نظامی با چندین سر نشین سرنگون نمودند زنده با گریلا
رکز خبر - منابع نیروهای مدافع خلق (HPG) اظهار داشتند که در نبردهای امروز در منطقه اورامار، ضربه مهلکی به ارتش ترکیه وارد‌ آورده‌اند و در این درگیری‌ها بیش از 30 سرباز کشته شده و یک فروند هلیکوپتر نیز منهدم شده و به دو فروند دیگر نیز ضربه وارد آورده‌اند. این منابع می‌گویند که در شتازان شمار زیادی سرباز ارتش کشته‌شده‌اند.

این منبع HPG اظهار داشت که نیروهای گریلا در چند نقطه علیه پایگاه‌های نظامی واقع در مناطق روباروک، شتازان و اورامار، از توابع جولمرگ، عملیات‌هایی را انجام داده‌اند و در ادامه گفت:‌ "تمامی سنگرهای تپه شتازن امحا‌ شده است".

این منبع همیچنین بیان داشت که در نتیجه عملیات نیروهای گریلا، یک فروند هلیکوپتر ارتش ترکیه منهدم شده و به دو فروند دیگر نیز ضربه وارد شده است.

در این گزارش اعلام شده که بعد از انجام اولین عملیات نیروهای گریلا، سربازان، سراسیمه و بدون هدف مناطق اطراف خود را بمباران کرده‌اند و در نتیجه این بمباران یک فرد روستایی زخمی شده و خساراتی بر چندین ساختمان وارد شده است.

HPG اظهار داشت که تا کنون اطلاعی از تلفات نیروهای گریلا در این نبرد دریافت نشده است و اظهار داشت که جزئیات این نبرد در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

بنا به گزارش‌ها سربازان ارتش به سوی روستائیان شلیک کرده‌‌اند و دست کم یک شهروند روستایی زخمی شده است. گفته می‌شود که حملات ارتش با شرکت هزاران سرباز ادامه دارد و در برخی مناطق نبردهایی روی می‌دهد.




ادعای بی‌اطلاعی از 16 شهروند مدنی در منطقه درگیریها در اورامار


جولمرگ - اورهان آلیم‌اوغلو, استاندار جولمرگ اعلام کرد که حملات و درگیری‌ها در اورامار همچنان ادامه دارد و سه سرباز دیگر در نتیجه درگیری‌ها زخمی شده‌اند, لذا شمار سربازان زخمی شده‌ به 19 تن رسیده. همچنین ادعا می‌شود که از 16 شهروند روستایی در منطقه درگیری‌ها اطلاعی در دست نیست.

بنا به گزارش خبرگزاری دجله, از 16 شهروند روستایی از جمله دو فرد به نام‌های نورالدین رندا و رشاد رندا اطلاعی در دست نیست. گفته می‌شود که این افراد در مزارع خود مشغول امور زراعی بوده‌اند, اما از وقتی که حملات و درگیری‌ها شروع شده, خبری از آنها در دست نیست. گفتنی است که ورد و خروج از آن منطقه, ممنوع شده است.

شایان ذکر است که بنا به گزارش‌ها, در مناطق روباروک, سامانلی, مرز جنوب کردستان, اورامار و شتازن حملات ارتش ترکیه با شرکت 5 هزار سرباز ادامه دارد و دهها فروند هلیکوپتر جنگی هم بصورت مداوم از آنها پشتیبانی می‌کند.


حمله مسلحانه در شهر گَوَر


جولمیرگ - در شهر گَوَر علیه پاسگاه‌های مرکز مدیریت پلیس حمله مسلحانه صورت گرفت.

بنا به گزارشات دریافتی از منطقه اعلام شده است که در ساعات امشب علیه پاسگا‌های مرکز مدیریت پلیس شهر حمله‌ای صورت گرفته است. مقامات ترکیه اعلان داشته‌اند که در این حمله کسی زخمی و یا کشته نشده است و از سوی دیگر نیز شمار زیادی از نیروهای پلیس به این منطقه اعزام شده‌اند.



خبر تکمیلی- پرواز هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه برفراز مناطق گاره و هفتانین


بهدینان - بنابه گزارش یک منبع محلی بیان شده است که از ساعت 20:25 به وقت محلی، چندین فروند جنگنده‌ ارتش ترکیه مرزهای اقلیم کردستان را نقض کرده و بر فراز مناطق بهدینان، متینا، گاره و هفتانین به پرواز در‌آمده‌اند. هنوز مشخص نشده است که این مناطق بمباران شده‌اند یا نه.

همچنین دو ساعت قبل چندین فروند هواپیمای جنگی ارتش ترکیه برفراز مناطق حومه شهر شیلادزه از توابع اقلیم کردستان و همچنین مناطق بامرنی به پرواز در‌آمده و به سوی منطقه آواشین و باسیا رفتند. در این رابطه اظهار شده که چندین روستای این مناطق توسط جنگنده‌های ارتش ترکیه بمباران شده است.

هنوز اطلاعات تکمیلی در رابطه با این گزارش منتشر نشده است.



HPG: درگیری‌ها ادامه دارد

بهدینان - مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق طی صدور اطلاعیه‌ای در خصوص درگیری‌های امروز در منطقه اورامار , اعلام کرد که این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق اعلام کرد:«درسحرگاه روز 19 ژوئن (امروز) در منطقه شمزینان از توابع جولمرگ, نیروهای گریلای ما علیه چند پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه حملاتی آغاز نمودند. در نتیجه این حملات گریلاها, شمار زیادی از سربازان ارتش دشمن کشته شده‌اند که بزودی جزئیات بیشتری در اختیار خلقمان و افکار عمومی قرار خواهیم داد. درگیری‌ها در تحرکات نظامی در منطقه مذکور همچنان ادامه دارد».



HPG: درگیری‌ها ادامه دارد


بهدینان - مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق طی صدور اطلاعیه‌ای در خصوص درگیری‌های امروز در منطقه اورامار , اعلام کرد که این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق اعلام کرد:«درسحرگاه روز 19 ژوئن (امروز) در منطقه شمزینان از توابع جولمرگ, نیروهای گریلای ما علیه چند پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه حملاتی آغاز نمودند. در نتیجه این حملات گریلاها, شمار زیادی از سربازان ارتش دشمن کشته شده‌اند که بزودی جزئیات بیشتری در اختیار خلقمان و افکار عمومی قرار خواهیم داد. درگیری‌ها در تحرکات نظامی در منطقه مذکور همچنان ادامه دارد».

فرات نیوز

ANF NEWS AGENCY

به دنبال درگیری میان گروه «پ کا کا» و ارتش ترکیه در نزدیکی مرز این کشور با عراق و ایران، مقام‌های ترکیه از کشته شدن «هشت سرباز» و «۱۰ مهاجم» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرامانداری استان «حَکاری» ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حمله روز سه شنبه، ۳۰ خردادماه، تعدادی از اعضای حزب کارگران کردستان، «پ کا کا»، به یک قرارگاه نظامی در روستای «یِشیلتاش» این استان، «هشت سرباز ترک کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند».

این بیانیه افزوده است که در این میان «۱۰ تن» از شورشیان کرد نیز جان باخته‌اند و این در حالی است که به گفته شبکه خبری «ان تی وی» ترکیه، عملیات نظامی همچنان در منطقه ادامه دارد و نیروهای زمینی و هلیکوپترهای جنگی در تعقیب مهاجمان هستند.

به گفته مقام‌های آنکارا، گروهی از شورشیان کرد با هدف حمله به این قرارگاه نظامی از عراق وارد خاک ترکیه شده‌ بودند.

برخی از منابع امنیتی آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این درگیری‌ها در سه نقطه از استان «حکاری» صورت گرفته‌ است و افزوده‌اند که این درگیری‌ها خونین‌ترین درگیری‌های از این دست در چندماه گذشته بوده است.

گفته می‌شود که چندین هزار شبه‌نظامی عضو «پ. کا کا» در منطقه کوهستانی شمال عراق و هم مرز با ترکیه مستقر هستند که مرتبا حملاتی را علیه ترکیه ترتیب می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که ترکیه به طور معمول به تلافی این حملات، هواپیماهای جنگی خود را بر فراز این منطقه کوهستانی به پرواز در آورده و پایگاه‌های «پ کا کا» را بمباران می‌کند.

گروه «پ کا کا» که از سوی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، از سال ۱۹۸۴ برای دولت مرکزی در حال مبارزه مسلحانه است.

بر اساس گزارش‌ها، در این مدت بیش از ۴۰ هزار تن در درگیری‌های «پ کا کا» و ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر