Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

احتمال اصابت گلوله ضدهوايی سوریه به یک جنگنده ترکیه


احتمال اصابت گلوله ضدهوايی سوریه به یک جنگنده ترکیه

برخی رسانه های خبری از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی متعلق به ارتش ترکیه در مرز سوریه خبر دادند.
خبرگزاری دوگان ترکیه گزارش کرده که یک فروند هواپیمای نظامی ترکیه‌ در آب‌های منطقه ‌ای سوریه سقوط کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه دقایقی پیش اعلام کرد که ارتباطش از ظهر امروز با یک هواپيمای نظامی این کشور که در بالای سواحل سوریه پرواز می کرد، قطع شده است.
همزمان خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران به نقل از یک پایگاه خبری سوری گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با دو هواپیمای متخاصم که وارد آسمان این کشور شدند مقابله کرده است.
دام پرس سوریه اعلام کرد که امروز جمعه (۲۲ ژوئن) دو هواپیمای متخاصم وارد آسمان سوریه شده‌اند اما پدافند هوایی سوریه با شجاعت با آنان مقابله کرد.
خبرنگار این پایگاه خبری در استان لاذقیه اعلام کرد که «پدافند هوایی سوریه با ۲ هواپیمای متخاصم در آسمان منطقه البدروسیه مقابله کرده است».
البدروسیه منطقه‌ای ساحلی در استان لاذقیه در غرب سوریه و در ساحل دریای مدیترانه است.
این پایگاه خبری تاکید کرد که برخی اخبار ضد و نقیض نیز از سرنگونی یکی از این هواپیماها حکایت می‌کند.
خبرنگار دام پرس همچنین تاکید کرد: این دو جنگنده تلاش کردند از جانب دریا وارد آسمان سوریه شوند اما پدافند هوایی سوریه با آن مقابله کرد و [ظاهرا] یک هواپیما سقوط اما هواپیمای دوم فرار کرد.
این پایگاه خبری هویت جنگنده‌ها را اسرائیلی یا ترکیه‌ای دانست و نوشت: برخی منابع تاکید کردند که هواپیمای سقوط کرده اف ۱۶ ترکیه‌ای بوده است اما برخی دیگر می‌گویند که اسرائیلی است.
//////////////////

انتقال دانشجوی بازداشتی در مهاباد به بیمارستان

جمال قادرنژاد، دانشجوی زندانی به بیمارستان مهاباد منتقل شد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، شب گذشته سی و یکم خرداد 91 جمال قادرنژاد دانشجوی بازداشتی به دلیل وخامت وضعیت جسمی از بازداشتگاه اطلاعات به بیمارستان امام مهاباد منتقل شد.
گزارش های دریافتی حاکی از این است که تا لحظه تنظیم خبر جمال قادرنژاد در بیمارستان امام مهاباد بستری و تحت نظر می باشد.
براساس این گزارش، قادرنژاد که اهل روستای حاجی حسن از توابع میاندوآب واقع در آذربایجان غربی می باشد به همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام متهم شده است.
یادآورمی گردد جمال قادرنژاد دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه پیام نور مهاباد است که روز سه شنبه بیست و سوم خرداد 91 از سوی اداره اطلاعات مهاباد احضار و روز چهارشنبه در پی مراجعه به این اداره بازداشت شد.
///////////////////////

کشف مواد منفجره در نیروگاه اتمی در سوئد

ایسنا: پایگاه اطلاع رسانی تبیان نیوز : پس از کشف مقداری مواد مشکوک در نیروگاه هسته‌ای رینگهالس در سواحل غربی سوئد در روز چهارشنبه، در هر سه نیروگاه اتمی این کشور شرایط فوق العاده امنیتی برقرار شده است.
به گزارش شبكه خبري بي.بي.سي، این مواد در بسته‌ای در یک لیفت تراک جاسازی شده بود که به طرف مرکز عملیاتی رآکتورها حرکت می کرد و ماموران ایمنی نیروگاه احتمال وجود مواد منفجره به منظور خرابکاری در این تاسیسات را مورد نظر قرار دادند.
پلیس گفته است که اگرچه مواد کشف شده چاشنی نداشته اما این واقعه به عنوان برنامه‌ای برای خرابکاری مورد بررسی قرار گرفته هر چند هنوز فرد یا گروهی به عنوان عوامل مظنون به این برنامه ریزی معرفی نشده است.
----------------------

اعتصاب غذای زندانی کرد محبوس در زندان سنندج

آژانس خبری موکریان
یک زندانی عادی محبوس در زندان مرکزی سنندج به نام فردین رحیمی دست به اعتصاب زد.
یکی از نزدیکان این زندانی در گفتگو با سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، ضمن تأیید این خبر اظهار داشت : فردین رحیمی زندانی سنندجی که حدود 9 ماه است در زندان به سر می برد، از روز 26 خرداد ماه در اعتراض به صدور حکم سنگین برای خود اعتصاب نموده است.
وی در ادامه افزود: فردین که اهل سنندج می باشد به هفت سال زندان محکوم شده است.
یادآور می گردد روز گذشته نیز آژانس خبری موکریان در گزارشی نوشت یک زندانی امنیتی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به نام جعفر افشاری از روز سه شنبه 16 خرداد ماه در اعتراض به حکم صادره و عدم موافقت با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه تا صدور رأی قطعی در دادگاه تجدید نظر، اعتصاب کرده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر