Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

خوێندکارێک دەستدرێژی دەکرێتە سەر و دەکوژرێت


خوێندکارێک دەستدرێژی دەکرێتە سەر و دەکوژرێت
رووداو- ANF
کچە خوێندکارێکی کورد کە له‌لایه‌ن که‌سانی نه‌ناسراوه‌وه‌ رفێندرابوو، دوای ئەوەی ده‌ستدرێژی سێکسی دەکرێتە سەر ده‌کوژرێت.
مه‌هناز قه‌ندکانلو، خه‌ڵکی ماکۆی رۆژهەڵاتی کوردستانه کە لە شاری سەڵماس درێژەی بەخوێندن دەدا.
ناوبراو لەلایەن دوو کەسی نەناسراوەوە دەڕفێندرێت و دواتر تەرمکەی لە یەکێک لە شەقامەکانی سەڵماس دەدۆزرێتەوە.
بە گوتەی پۆلیس، ئەو کچە خوێندکارە دەستدرێژی سێکسی کراوەتە سەر.
لە ماوەی 2 مانگی رابردوودا، چەندین حاڵەتی لەو جۆرە لە پارێزگای ئازەربایجانی رۆژئاوایی (ورمێ) کوردستان  روویداوە.لە ئەم باریوە دەستی دەزگای سیخۆرەکانی ئیتلاعاتی ئیران لە رەفاندنو دەست دریژی سیکسی بۆ سەر کچانی کورد هیەی.
مانگی رابردوو، تەرمی کچێکی 25 ساڵە لە کەنار رووباری مەهاباد دۆزرایەوە.
پێش ئەو رووداوەش، لە شاری بۆکان تەرمی کچێکی 17 ساڵە بەناوی سومەیە فەیزوڵڵاپور لەناو زەڵکاوەکانی رووباری بۆکان دۆزرایەوە.
سومەیە فەیزوڵڵاپور كە لە قۆناخی ئامادەیی بوو، لەكاتی گەڕانەوەی لە قوتابخانە رفێندرا، دوای ئەوەی دەستدرێژی كراوەتە سەر، كوژراوە. 
هەفتەیەك دوای رفاندنی، تەرمی سومەیە لە نزیك پاركی ساحلی شاری بۆكان دۆزرایەوە.
/////////////////



هەوالیکی بە پەلە لە کەرکوکەوە رۆژی هینی یانی شەوی هینی بۆ شەمە بنە مالیکی کورد کە لە ناوچە عەرب نەشینەکاندا دا دەنشین تەنها یەک کوریان هەبۆە شەوی هینی بۆ شەمە چەند کەسیکی عەرب دین سەر مالیان و دەلین دەبێت برۆن لە کەرکوک دەرچن کەرکوک جیگای ئیمەی  جا کورەکیان دەکۆژەن دوای کۆشتنی کورەکیان هەل دەین ئەو بنە مالە تەنها کوریکیان هەبۆە نیزیکی ٦ مانگە ژنی هیناوە قاچی دەبرەن سەری دەبرەن جا هەلدین


-------------------------
درباره اظهارات وزارت اطلاعات در روز یکشنبه 17 ژوئن 2012

به گفته وزير اطلاعات ايران


20 تن به اتهام مشارکت در ترور عوامل برنامه اتمى ايران دستگير شدن

حيدر مصلحى وزير اطلاعات ايران روز يکشنبه 17-6-2012 اظهار داشت که "با کشف دو شبکه تروريستى فعال عليه برنامه اتمى ايران، مجموعاً 20 نفر در اين کشور دستگير شده اند".


وى اين 20 نفر را متهم به آن دانست که در قتل عوامل فعاليت هاى هسته اى ايران مشارکت داشته اند. او همچنين از دو شبکه سخن گفت که به گفته او در همین زمینه با هم در ارتباط بوده اند.



به گزارش خبرگزارى رسمى ايران"ايرنا" مصلحى در يک گفتگوى تلويزيونى با اشاره به ترور علی‌محمدی گفت: "فقط عامل اصلی بمب‌گذاری بازداشت شده بود و در آن زمان تیم همکاران او اعم از عناصر شناسایی و پشتیبانی را دستگیر نکردیم که با پیگیری‌های بعدی و با تکمیل جمع‌آوری‌ها، سرانجام تعدادی از همکاران معدوم 'جمالی فشی' را در شبکه‌های اخیر بازداشت کردیم".



مصلحی با اظهار اينکه اسرائيل در پشت عمليات ترور بوده است، افزود: رژیم صهیونیستی در اقدامات تروریستی گذشته مطلقا تنها نبوده‌ است... آنها از اطلاعات، امکانات، آموزش و ارتباط دو سرویس CIA و MI6 در چند عملیات گذشته بهره برده‌اند.



وى به مکان دستگيرى افراد اشاره اى نکرد و تحقيقات را ناکامل دانست. با اين حال او گفت که عناصر امنيتى ايران به درون سيستم امنيتى اسرائيل "مجراى نفوذى" يافته اند.



خاک کشور همسایه

وزير اطلاعات ايران گفت: "رژیم اشغالگر قدس از خاک یک کشور همسایه مجاور خاک کشورمان، حداکثر بهره‌برداری را کرده است. به طوری که حتی در آن کشور، پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند". او افزود: البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت کشور همسایه نیست.

مصلحى از دستگيرى افراد يکى از شبکه ها در آوريل گذشته با "بمب‌های سنگین و سلاح‌های مختلف و سایر تجهیزات نظامی" سخن گفت و ضمن تاکيد بر فعاليت هاى مستمر دستگاه امنيتى ايران اظهار داشت: "در بسیاری از موارد براساس نیاز تا مدتی، ارتباط قبلی متهمان با همدستانشان، یا با شبکه مورد نظر یا با سرویس اطلاعاتی حریف را ادامه می دهیم".

وزارت اطلاعات سه روز پيش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: "عوامل اصلی ترور شهیدان 'مجید شهریاری'، 'مصطفی احمدی روشن' و ' رضا قشقایی' شناسایی شده و طی سلسله عملیات برق آسا و مقتدرانه در مناطق مختلف دستگیر شده و به بازداشتگاه ها منتقل شدند".

پیشتر "مجید جمالی فشی" متهم به ترور مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران با اتهامی مشابه در زندان اوین اعدام شد. اما بعدها معلوم شد که "پاسپورت اسرائیلی" که از وی در تلویزیون نشان دادند، ناشیانه ساخته شده بود که خبر آن در رسانه ها و از جمله در "العربیه.نت" منعکس شد.

ايران اکنون از زبان وزير اطلاعاتش، سازمانهاى اطلاعاتى – امنيتى اسرائيل، امريکا و بريتانيا را به دست داشتن در ترور عوامل اتمى اش (از دانشمند گرفته تا مسئول مالى) متهم مى کند. امريکا و بريتانيا معمولا اين اتهامات را رد مى کنند. اما مسئولان اسرائيلى غالباً از اظهارنظر در چنين مواردى خوددارى مى کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر