Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

فراخوان فوری و عاجل به همه نهادهای حقوق بشری و بشر دوست در سرتاسر جهان در خصوص زندگی حبیب الله لطیفی و اعضای خانواده ایشان


فراخوان فوری و عاجل به همه نهادهای حقوق بشری و بشر دوست در سرتاسر جهان در خصوص زندگی حبیب الله لطیفی و اعضای خانواده ایشان و سرکوبهای بیرحمانه رژیم در شهرهای کردستان در ایران نیاز به اقدام لازم دارد در این رابطه.
موضوع

بیم آن میرود که مخفیانه حبیب را اعدام کنند جنایتکاران اسلامی باید در این باره هشیار بود
چرا چون نیروهای سرکوبگر رژیم دست به دستگیرهای کورکورانه در شهرهای سنندج کامیران مریوان بوکان مهاباد سردشت و ارومیه زده است باید در این باره سازمانهای حقوق بشری و بشر دوست با خبر کنیم و در این باره پیگیری کنند که حبیب و خانواده اش چی بر سرشان آمده است.
بنابر خبری که بدستمان رسیده است نزدیک به 22 نفر تابحال در این باره در کردستان توسط نیروی سرکوبگر رژیم بازداشت شده اند.
و هنوز خبری در باره مکان و محل نگهداری بازداشت شدگان در دست نیست.
با سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر که ایمیلهایش بر روی این صفحه در زیر میباشد مکاتبه کنید رژیم ایران میخواهد دست به قتلعام کردها بزند و در این باره از سازمان ملل درخواست کنیم که حریمی خصوصی با همان شیوه در سال 1990 برای کردهای شاکن عراق درست کردند ضرورت دارد چرا چون این رژیم دست به قتلعام کردها میزند و ما از سازمان ملل تقاضا میکنیم دست به اقدام لازم بزند در این راستا برای حفظ امنیت جانی ملت کرد در شرق کردستان ظلم و ستم به حدی رسیده است که دیگر تحملش غییر ممکن میباشد و باید دست به اقدام لازم زد در این باره و کردها به هیچ عنوان از امنیت جانی در ایران برخوردار نیستند و نیاز به تامین امنیت از سوی سازمان ملل متحد دارند.
با تشکر ساموئیل کرماشانی مورخ 27/12/2010
/////////////////////////////////////
هرانا؛ افزایش نگرانی ها در خصوص اجرای مخفیانه حکم اعدام حبیب الله لطیفی
دوشنبه 06 دی 1389 ساعت 18:17 |
خبرگزاری هرانا – از روز گذشته تا کنون کلیه تلفن های عمومی زندان مرکزی سنندج قطع شده است و نگرانی در خصوص اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی افزایش یافته است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، علی رغم تلاش های گسترده صورت گرفته برای تائید سلامتی حبیب الله لطیفی تا لحظه تنظیم خبر تماس های تلفنی کلیه بندها در زندان مرکزی سنندج قطع شده است.



خانواده های سایر زندانیان سیاسی محبوس در این زندان نیز موفق به تماس با زندانیان خود نشده اند.

سازمان عفو بین الملل ضمن اعلام خبر بازداشت برخی از اعضای خانواده حبیب الله لطیفی از اجرای مخفیانه حکم اعدام این زندانی سیاسی اعلام نگرانی کرده است.

این در حالی است که روز گذشته وکیل این زندانی در گفتکو با رسانه های برون مرزی خبر از تعلیق دو ماهه اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی داده است.

شایان ذکر است در 19 اردی بهشت ماه سال جاری با قطع تلفن های زندان اوین 5 زندانی سیاسی به نام های فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هویی و مهدی اسلامیان در این زندان شبانه اعدام شدند
--------------------------------------------------------
همکاری چند موهره وزارت اطلاعات با سایت بیان این در یک عملیات انترنتی بدست آمده است و کشف شده است تا چند روز دیگر همه چیز با نام و مشخصات افراد افشا میشود.
دوستان عزیز من یک اطلاعیه را برای سایت بیان ارسال نمودم متاسفانه حتی جواب هم نداند و متشرش نکردند فکر کنم دو نفری که یکی بنام مجید که دائما به ایران سفر میکند و دومی علی آقا که با سایت بیان همکاری میکنند و مهره وزارت اطلاعات هستند اجازه نداده اند مقالات من متشر بشود خیلی متاسفم برای سایت بیان مثل اینکه پاسداران ناراحت میشدند اگر مقالات من را منتشر میکردند سایت بیان
با تشکر ساموئیل کرماشانی عکس و مشخصات افراد در دست میباشد هر زمان میتوانم یک سایت مخصوص برای افراد مزدور وزارت اطلاعات درست کنم
-------------------------------------------

هاوکاری چه‌ند که‌سیکی سه‌ر به‌ ئیتلاعاتی ئیران له‌ گه‌ل سایتی بیاندا
ئه‌م ئاشکرا بۆنه‌ له‌ ریگای هاک کرانی ئمیلی یه‌کیک له‌ ئه‌م هاوکارانی بیان ده‌رکۆت بۆمان که‌ئه‌م کسانه‌ سه‌ر به‌ ئیتلاعاتی ئیرانن
/////////////////////////////////////////
Iranian intelligence services cooperate with beyan a website that sends
News on the Internet, a hacker who revealed the two people that their e-mail washacked
///////////////////////////////////

Iranska underrättelsetjänst samarbetar med beyan en hemsida som sändr
nyheter via nätet en hackare som avslöjade de två personer som deras e-post blev hackat
---------------------------------------------------
نێوده‌وڵه‌تی - وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی ئیسرائیل: به‌هیچ جۆرێك داوای لێبوردن له‌توركیا ناكه‌ین
Peyamnerدوای ئه‌وه‌ی وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی توركیا رایگه‌یاند ڵێویسته‌ ئیسرائیل داوای لێبورن له‌توركیا بكات, وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی ئیسرائیل به‌توندی ئه‌وه‌ داوایه‌ی ره‌تكرده‌وه‌.


له‌سه‌رو به‌ندی ئه‌و بارگرژییه‌ی له‌نێوان هه‌ردوو وڵاتی توركیاو ئیسرائیل دا هه‌یه‌ وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی توركیا (ئه‌حمه‌د داود ئۆغلو) وتی: پێویسته‌ ئیسرائیل داوای لێبوردن له‌ توركیا بكات بۆ چاكبوونه‌وه‌ی په‌یوه‌ندیه‌ دیڵلۆماسیه‌كانی نێوانمان.


له‌لایه‌ن خۆیه‌وه‌ وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی ئیسرائیل ((ئه‌فیگدۆر لیبرمان) رایگه‌یاند, وڵاته‌كه‌ی به‌هیچ شێوه‌یه‌ك داوای لێبوردن له‌توركیا ناكات سه‌باره‌ت به‌و هێرشه‌ی ئه‌نجامی داوه‌ بۆ سه‌ر كه‌شتیه‌ ده‌ریایه‌كه‌ی توركیا.


شایه‌نی باسه‌, له‌ مانگی ئه‌یاری ئه‌مساڵدا كه‌شتیه‌كی ده‌ریایی توركی هه‌ندێ كۆمه‌ك و هاوكاری مرۆیی هه‌ڵگرتبوو بۆ لێقه‌وماوانی كه‌رتی غه‌ززه‌, له‌لایه‌ن هێزی كۆماندۆزی ئیسرائیلی هێرشی كرایه‌ سه‌ر له‌كه‌ناراوه‌كانی (ده‌ریای مه‌رمه‌ره‌)و بووه‌ هۆی كوشتنی 9 له‌سه‌رنشینه‌ توركه‌كان.


دوای ئه‌و كرده‌وه‌یه‌ توركیا رایگه‌یاند, ده‌بێ ئیسرائیل داوای لێبوردن له‌ توركیا بكات تائێستاش حكومه‌تی ئیسرائیل داوای لێبووردنی نه‌كردووه‌و په‌یوه‌ندی نێوانیان ئاڵۆزی تێكه‌وتووه‌.


له‌مباره‌یه‌وه‌ ولایه‌ته‌ یه‌كگرتوه‌كانی ئه‌مریكاو یه‌كێتی ئه‌وروڵی داوایان له‌ هه‌ردوو وڵات كردوه‌ ئه‌و بارگرژییه‌ی نێوانیان كۆتایی پێ بێنن له پێناو سه‌قامگیربوونی ئاشتی له‌ رۆژهه‌ڵاتی ناوه‌رِاست.

---------------------------------------------------
فعالين حقوق بشر ودمكراسي
انتقال زنداني سياسي محکوم به اعدام علي صارمي به نقطۀ نامعلومي
دوشنبه ، 6 دي 1389 ، 15:53
بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" زنداني سياسي علي صارمي 62 ساله و محکوم به اعدام بعد از ظهر امروز از بند 2 زندان گوهردشت خارج به نقطۀ نامعلومي منتقل شد .
روز دوشنبه 6 دي ماه حوالي ساعت 13:30 زنداني سياسي علي صارمي که محکوم به اعدام مي باشد به طور ناگهاني و غير معمول از بند 2 خارج و به نقطۀ نامعلومي منتقل شد. پيگيريهاي مستمر همبنديانش از مسئولين زندان جهت اطلاع محل انتقال او تا به حال بي نتيجه بوده است و حرفهاي ضد ونقيضي در اين باره اظهار مي دارند.
بعضي از آنها به زندانيان سياسي گفته اند که به زندان اوين منتقل شده است. زندانيان سياسي از نحوۀ انتقال و برخوردهاي ضد و نقيض مسئولين زندان مشکوک هستند و در نگراني فزاينده اي بسر مي برند که امکان دارد او را براي اجراي حکم اعدام منتقل کرده اند. از طرفي ديگر حکم هاي اعدام روزهاي سه شنبه معمولا به اجرا مي گذارند.
علاوه بر آقاي علي صارمي تعدادي از زندانيان سياسي در بند 350 زندان اوين در انتظار حکم اعدام بسر مي برند که اسامي بعضي از آنها عبارتند از جعفر کاظمي ،جواد لاري، عبدالرضا قنبري، حاج آقايي و احمد دانش پذير مي باشند.
زنداني سياسي علي صارمي سال 1386 پس از شرکت در مراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسي 67 دستگير شد و توسط قاضي صلواتي به اعدام محکوم شد. او يکي از قديمي ترين زندانيان سياسي در ايران است که بيش از 23 سال را در زندان بسر برده است .
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،نسبت به انتقال ناگهاني و غير معمول اين زنداني سياسي محکوم به اعدام شديدا اظهار نگراني مي کند و خطر جدي اجراي حکم ضد بشري اعدام عليه او مي رود. لذا از دبير کل سازمان ملل متحد،کميسر عالي حقوق بشر و ساير مراجع بين المللي خواستار اقدامات فوري براي نجات جان زندانيان سياسي محکوم به اعدام در ايران است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
06 دي 1389 برابر با 27 دسامبر 2010

--------------------------------
رضا شریفی بوکانی در طی مدت بازداشت تحت انواع شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته و تاکنون علی رغم اتمام دوران بازجویی جهت اخذ اعترافات تلوزیونی تحت فشار شدید بازجویان قرار داشته است.
------------------------------------
بازداشت دو فعال فرهنگی در بوکان

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، رحمان حسین زاده و علی اسماعیل نژاد دو فعال فرهنگی شهر بوکان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند.
براساس گزارش های رسیده، رحمان حسین زاده که صاحب یک کتاب فروشی در بوکان است، حدود 20 روز پیش و علی اسماعیل نژاد هم که در بیمارستان مشغول به کار می باشد حدود یک هفته پیش بازداشت شده اند.
تا کنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این شهروندان از طرف مقامات قضایی شهر بوکان اعلام نشده است.
----------------------------------------------------------
اسامی تعدادی از دستگیر شدگان که فقط اسم 12 نفر از آنها منتشر شده است که تعدادشان 22 نفر میباشند.
با این حال از روز گذشته علاوە بر اعضای خانواده حبیب الله لطیفی، شماری از فعالان مدنی در شهر سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدەاند که تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی به دست نیامده است.

تا این لحظه دستگیری دست کم ۱۲ نفر از این فعالان مورد تائید کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی است که اسامی آنها به شرح زیر است:
۱.سیمین چایچی شاعر و نویسنده،
۲. حميد ملك الكلامي فعال محيط زيست،
۳. سعید ساعدی روزنامەنگار،
۴. حمید ساعدی فعال مدنی،
۵. افشین شیخ الاسلامی وطنی از اعضای انجمن های محیط زیست سنندج،
۶. هاشم رستمي فعال كارگری،
۷. زاهد مراديان فعال کارگری،
۸. واحد مجيدی،
۹. یحیی قوامی،
۱۰. ژیان ظفری از زندانی سیاسی سابق،
۱۱. محمود محمودی روزنامەنگار،
۱۲. پدرام نصراللهی فعال كارگري و زنداني سياسي سابق.
لازم به یادآوری ست روز گذشته مختار زارعی روزنامەنگار و فعال مدنی اهل سنندج نیز از سوی این نیروها بازداشت شده بود که پس از ساعاتی آزاد گردید.

علاوه بر این عباس لطيفي پدر حبيب لطيفي، سه تن از برادران حبيب، سه تن از خواهران وی و عروس این خانواده نیز همچنان در بازداشت به سر می برند.
---------------------------------------
گزارش صدای آمریکا از بازداشت اعضای خانواده و نزدیکان خانواده حبیب الله لطیفی دانشجوی کُردی که حکم اعدام او بامداد یکشنبه موقتا متوقف شد
بازداشت اعضاي خانواده حبيب الله لطيفي در سنندج


تجمع اعتراضی مقابل سفارت در اسلو - ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰

۱ نظر:

Asreen Kurdistan/ Iran گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

ارسال یک نظر