Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

مدیر سایت ویکی‌لیکس مدارک مهمی در اختیار دارد"

مدیر سایت ویکی‌لیکس مدارک مهمی در اختیار دارد"

وکیل جولین آسانژ، مدیر سایت ویکی لیکس به بی بی سی گفت موکلش مدارک مهمی در دست دارد و اگر اتفاقی برای او و یا سایت ویکی لیکس بیفتد، آنها را فاش می کند.

مارک استیونز، وکیل آقای آسانژ این مدارک را "بمب هیدروژنی در عصر اینترنت "خواند. او همچنین ادعا کرد که پرونده تجاوزی که علیه آقای آسانژ در سوئد باز شده، دارای انگیزه های سیاسی است.

وکیل آقای آسانژ همچنین ابراز نگرانی کرد که در صورت اخراج موکلش به سوئد ممکن است او را از آنجا به امریکا بفرستند.

مقامات سوئدی حکم بازداشت مدیر ویکی لیکس را صادر کرده اند. آقای آسانژ در سفری که ماه اوت به سوئد داشته متهم به سوء استفاده جنسی شده است.

این تحرکات پس از چاپ حدود 250 هزار اطلاعات محرمانه دیپلماتیک آمریکا در این سایت روی داده است.

ویکی لیکس

یک سناتور آمریکایی خواستار مقابله با ویکی لیکس به عنوان "یک سازمان تروریستی" شده است

وکیل آقای آسانژ به اندرو مار، خبرنگار بی بی سی گفته که" براساس اطلاعات منابع موثق به آنها گفته شده که ممکن است آقای آسانژ را ترور کنند."

آقای استیونز، وکیل مدیر سایت ویکی لیکس می گوید: "تمام این مسائل در مورد یک روزنامه نگار است، که اطلاعات محرمانه ای را از طریق الکترونیکی مثل همه روزنامه نگاران به دست آورده است، این روزنامه نگار، این مدارک را علنی کرده است، اما حال او را مجرم می دانند و فعالیت روزنامه نگاری جرم محسوب می شود."

ویکی لیکس از چندی پیش پیام های دیپلماتیک سفارتخانه های آمریکا در کشورهای دیگر را افشا و بخشی از این اسناد در روزنامه های مختلف آمریکایی و اروپایی به چاپ رسیده است.

این پیام ها به مسایل و تحولات مختلف جهانی از جمله مسایل مربوط به ایران و روابط ایالات متحده و سایر کشورها ارتباط دارد.

مقامات آمریکایی دسترسی و افشای اسناد دولتی را محکوم کرده و یک سناتور آمریکایی خواستار مقابله با ویکی لیکس به عنوان "یک سازمان تروریستی" شده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که اقداماتی را برای جلوگیری از نفوذ به شبکه کامپیوتری این وزارتخانه و دسترسی به اسناد آن در دست اجرا دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر