Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

موضوع بیانیه. بلاخره اینبار انسانیت بر بربریت پیروز شد تبریک به همه عزیزانی که در راه نجات جان حبیب زحمت کشیدند


موضوع بیانیه.
ما از تمامی کسانی که در راه نجات جان حبیب زحمت کشیده اند و بی خوابی کشیده اند تشکر میکنیم وامیدواریم این همبستگی و این اتحادگسترش پیدا کند و بتوانیم همه با هم یک صدا باردیگر اجازه ندهیم که قوانین بربریت جان فرزندان ما را بگیرد.
بلاخره اینبار انسانیت بر بریت پیروز شد تبریک به دوستان عزیزم که در این راه زحمت کشیدند تبریک به انساندوستان تبریک به ملت کرد تبریک به ملت ایران تبریک به آزادیخواهان و دموکراسی خواهان. تبریک به دست اندرکاران نوروز تی وی تبریک به همه آنهایکه قلبشان برای انسانیت میتپد.
با تشکر از هکرهای جهان که در این راه با ملت کرد همصدا شدند و امروز قرار است در این روز عید در باره نتایج زندگی حبیب نشست برگزار کنند و در یک بیانیه همدردی خود را با حبیب ابراز کردند.
خوشبختانه زحمات شما دوستان عزیز نتیجه داد حکم اعدام حبیب الله لطیفی برای یک وقت نامعلوم به تعویق افتاده است و ما باز امیدواریم این حکم برای همیشه متوفق بشود و هیچ انسانی دیگر اعدام نشود در ایران
من شخصا از دیروز عصر تا حالا که این بیانیه را منتشر میکنم نخوابیده ام و مستمرا کانالهای تلویزیونی و سایتهای انترنتی و حتی با اداره زندان سنندج شخصا تماس گرفته ام و متاسفانه جواب خوبی به ما ندادند و اظهار بی خبری میکردند تا امروز صبح با خانواده حبیب تماس گرفتیم و دوتا از خواهرانش و برادرش با ایشان ملاقات نموده بودند و از طرف خودش از همه کسانی که در راه نجات جانش فداکاری نموده بودند تشکر نمود و از خواهرانش و برادرش و مادرش خواسته بود که پیام ایشان به گوش همه دوستان ایرانی و کرد که در راه نجات جان حبیب زحمت کشیده اند برساند و تشکر کند بله من هم به نوبه خودم بنام ساموئیل کرماشانی از همه عزیزانی که در راه نجات جان حبیب زحمت کشیده اند و جلو این حکم را گرفته اند تشکر میکنم و امیدوارم این اتحاد و همبستگی میان ما ایرانیان و آزادیخواهان گسترش پیدا کند و نویدبخش برقراری آزادی و دموکراسی در ایران آینده باشد که همه با هم و بر اساس حقوق انسان و با حقوق متساوی زندگی مسالمت آمیز و صلح و ثبات با هم در کنار هم زندگی کنیم با هر دین و با هر ملیت و نژاد همه با هم انسانوار در کنار یکدیگر زندگی صلح امیز خودمان ادامه بدهیم.
باز از زحمات دست اندرکاران نوروز تی وی تشکر کنم برای این همه زحمات که حتی بخوابی و صبح زود کانال را باز نموده اند و قضیه ی حبیب را دنبال کرده اند و با خانوادی حبیب تماس گرفته اند و همه آزادیخواهان و انساندوستان را خوشحال نموده اند دوباره از دست اندرکاران تلویزیون نوروز تی وی تشکر میکنیم برای این همه زحمات و احساس مسئولیت کردن در قبال ملتشان.
با تشکر از مینا احدی و همکارانش و تمامی دوستانی که در این راه زحمت کشیده اند و بیانیه را امضا نموده اند و باز از تمامی کسانی که به سازمان ملل برای متوفق نمودن حکم اعدام حبیب ایمیل زده بودند تشکر میکنیم.
و ما از همه کسانی که در این راه زحمت کشیده اند که به خاطر اینکه تعدادشان زیاد است و اسمشان نمیاریم تشکر میکنیم و دستشان و انگشتانشان را میبوسیم و چشمان خسته و بی خوابی شان را میبوسیم که در راه نجات جان یک انسان زحمت کشیدند که در حال حاضر زحماتشان نتیجه داد هرچند هنوز خطر وجود دارد اما جای قدر دانی و از همه سپاسگزاریم.
دقایقی پیش در تماس تلفنی که با خواهر حبیب داشتم ایشان اظهار داشتند که لحظاتی پیش با برادرشان تلفنی نموده است و حبیب ضمن قدر دانی از تلاش همه آزادیخواهان اظهار امیدواری نموده است که این تلاشها تا لغو حکم ادامه یابد و پیرزوی همیشه از آن اتحاد ویکپارچگی است واین اتحاد نه تنها برای حبیب بلکه برای آزادی همه زندانیان باید پیاده شود ...جرم مجرم اجرای به حق می باشد نه اعدام چشم بسته ...باید این کارزار ضد انسانی را همه ما حفظ کنیم....زندگی آری اعدام ....نه.
و الاهه لطیفی در این تماس ضمن تشکر و تبریک به مردم کردستان و مردم ایران خبر تعویق حکم اعدام این زندانی سیاسی را تائید کرده است. دوستان با توجه به اینکه هنوز نه از
لغو حکم اعدام بلکه از تعویق نام برده میشود باید بسیار هوشیار و در آماده باش باشیم.
با امید روزی که دیگر هیچ احدی به خاطر ابراز بیان عقید و باوری که دارد زندانی نشود با امید روزی که در هیچ جای دنیا حکم اعدام ضد انسانی وجود نداشته باشد و در جهان برای همیشه این بساط کثیف و قبیح ضد بشری برچیده بشود.

با تشکر ساموئیل کرماشانی مورخ 26/12/2010
-------------------------------------------------------------------
عزیزان در اینجا پیام حبیب الله لطیفی پور از نظرتان میگذرد که از تک تک زنان و مردانی که در راه نجات جان ایشان زحمت کشیده اند در یک پیام تلفنی ار راه خانواده اش از همه انسانهای آزادیخواه و بشر دوست که برای نجات او کوشش به عمل آورده اند از صمیم قلب تشکر نمود و سال نو میلادی را به همه تبریک گفت.
درود بر شما آزاد زنان و مردان سرزمینم

حبیب لطیفی به همه كسانیكه برای لغو حكم اعدام او تلاش كردند٬ درود فرستاد


یكشنبه 26 دسامبر٬ در تاریخ مبارزه علیه اعدام در ایران به ثبت رسید. هزاران نفر در سراسر جهان دست به دست هم داده و صدها نفر در شب یكشنبه در مقابل در زندانی كه قرار بود در آنجا حبیب را به قتل برسانند٬ تجمع كرده و مانع اجرای این حكم شدند.

شب یكشنبه ٬ سنندج قهرمان نخوابید و به همراه او در دنیا هزاران نفر بیدار ماندند و برای نجات حبیب جوان تلاش كردند.



نیمه های شب رییس زندان از مردم سنندج خواست كه به خانه های خود بروند٬ او قول داد كه حبیب را اعدام نمیكنند. اما مردم معترض كه به وعده های اینها اطمینانی ندارند٬ همانجا ماندند.

صبح روز یكشنبه طپش قلب هزاران نفر در ثانیه های آخر سحرگاه و در ساعت شش و نیم صبح٬ هماهنگ با همدیگر بود و همگان منتظر رسیدن یك خبر بودند.

لحظات سپری شدند و ساعت هفت صبح خبر رسید كه حبیب زنده ست و به خانواده حبیب ملاقات داده اند. و اكنون خبر میرسد كه این ملاقات انجام شده و خواهر حبیب از طرف وی اعلام كرد كه حبیب از همه كسانیكه در ایران و در دنیا برای نجات او تلاش كردند٬ تشكر میكند و روی تك تك آنها را می بوسد.



خانواده حبیب در حلقه محاصره محبت مردم هستند . در مقابل زندان سنندج مردم به همدیگر و به اعضای خانواده حبیب تبریك میگویند و همگی دیدند كه هزاران نفر برای نجات جان حبیب تلاش كردند و فعلا موفق شدند٬اجرای حكم را به تعویق بیاندازند.

ما به همراه خانواده حبیب اعلام میكنیم كه این حكم باید فورا لغو بشود و همه منتظر اعلام رسمی لغو حكم اعدام حبیب هستیم.



اعدام وحشیانه و غیر انسانی است و باید در ایران و در همه جا فورا ممنوع شود. ما خواهان لغو احكام اعدام فعالین سیاسی و همه اعدامها در ایران هستیم. پیش بسوی دنیایی عاری از اعدام !



كمیته بین المللی علیه اعدام
////////////////////////////////////
آزادی خواهان و فعالین علیه اعدام ! به دلیل فعالیت خستگی ناپذیرتون در چند روز گذشته به خاطر نجات جان حبیب لطفی و سایر زندانیانی که در پشت میله های زندان به اتهامهای واهی منتظر حکم ناعادلانه اعدام هستند، از صمیم قلب خسته نباشید میگیم. دوستا ن تا زمانیکه مقوله ضد انسانی و شنیع به اسم اعدام هست باید با این شیوه ی که در چند روز گذشته مصمم و پیگیرانه و با همدلی و اتحاد. عمل نمودیم ادامه یابد.
به امید رهایی همه زندانیان در بند

امشب سنندج بیدار ماند

/////////////////////////////////////////
در یک حرکت سمبلیک، شش فعال حقوق بشر همزمان با اعتصاب غذا، با زنجیر، خود را به سفارت ایران در پاریس بسته و اعلام کردند که تا شنیدن خبر لغو اعدام حبیباله لطیفی، در همین حالت به تحصن خود ادامه خواهند داد.
اسامی متحصنین: بابک اکبری فراهانی، صباح نصری، داود آزادفر، علی شاکری، امیر اردلان، منصور تیفوری
باید متذکر شوم که پلیس به زور زنجیرها را باز کرده و متحصنین را از آن‌جا دور کرده است.

------------------------------------------------

حضور مردم یعنی قضاوت و این مردم هستند که نقش قانون را تائین می کنند نه سران حکومتی ارتجاعی
این پیروزی بر همه‌ آزادیخواهان خجسته‌ باد.
واقعا از خوشحالی هیچی برای گفتن ندارم.
حبیب زنده است!

طبق آخرین اخباری كه به دست كمیته بین المللی علیه اعدام رسیده است حبیب لطیفی اعدام نشد. از سه روز قبل كه خبر احتمال اجرای حكم اعدام حبیب در رسانه ها منتشر شد٬ موجی از اعتراض در ایران و در دنیا به راه افتاد. به وكلای حبیب گفته بودند كه او را صبح روز یكشنبه امروز 26 ماه دسامبر اعدام خواهند كرد. روز شنبه بعد از ظهر به خانواده حبیب آخرین ملاقات با حبیب را داده و سپس خبر رسید كه تیم ویژه قتل و كشتار وزارت كشور وارد زندان سنندج شده و همه چیز برای اجرای این جنایت هولناك تدارك دیده شده .
به محض پخش خبر احتمال اجرای حكم اعدام حبیب دانشجوی 29 ساله از سنندج٬ موجی از اعتراض در ایران و در دنیا به راه افتاد.
در شهرهای كلن٬ برلین٬ فرانكفورت٬ لندن٬ تورنتو٬ اسلو ٬ پاریس و... ایرانیان در مقابل سفارت خانه ها و كنسولگریهای حكومت اسلامی تجمع كردند٬ شعار دادند٬ رنگ پاشیدند ٬ تعدادی خود را با به در سفارت خانه ها زنجیر كردند و عكسهای حبیب را بر سر در كنسولگریها آویزان كردند... سازمانها و نهادهای بین المللی علیه اعدام٬ این حكم را محكوم كردند. صدها نفر طومار اعتراضی را امضا كردند و دهها نویسنده و شاعر و فعال سیاسی به این حكم اعتراض كردند.
زندانیان سیاسی رجایی شهر بیانیه داده و این حكم را محكوم كردند.
در سنندج و شهرهای كردستان پخش خبر احتمال اجرای حكم حبیب با موجی از اعتراض مواجه شد. مردم در كردستان از اعتصاب عمومی حرف میزدند و اینكه اگر حبیب اعدام شود٬ موجی از اعتراض شهرهای كردستان را فرا خواهد گرفت.
در زندان سنندج اعتراض راه افتاد و تعدادی از محكومین به اعدام و فعالین سیاسی اعلام اعتصاب غذا كردند.
از عصر روز شنبه تجمعی در مقابل زندان سنندج شكل گرفت و در نیمه های شب صدها نفر در مقابل در زندان سنندج تجمع كردند.
رییس زندان سنندج٬ نیمه شب به جمع حاضرین آمده و اعلام كرد كه حبیب را اعدام نخواهند كرد. اما مردم اعتمادی به این حرفها نداشتند٬ چرا كه قبلا نیز اعلام كردند كه احسان فتاحیان را اعدام نمیكنند و صبح روز بعد جسد او را تحویل خانواده اش دادند.
خانواده حبیب در مقابل در زندان ماندند و گفتند تا اعلام رسمی لغو حكم اعدام و تا ملاقات با حبیب در همانجا میمانند.
صبح روز یكشنبه 26 دسامبر خانواده حبیب اعلام كردند كه امكان ملاقات با حبیب را دارند و هم اكنون این ملاقات در زندان سنندج در جریان است.

كمیته بین المللی علیه اعدام به همه كسانیكه در ایران و در دنیا علیه این حكم اعتراض كردند٬ درود میفرستد و خواهان اعلام رسمی و علنی لغو حكم اعدام حبیب لطیفی است.
ما در اطلاعیه های بعدی مشروح خبر ملاقات خانواده حبیب با وی و همچنین آخرین اخبار در این مورد را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

كمیته بین المللی علیه اعدام
26 دسامبر 2010
////////////////////////////////

تا اعلام رسمی لغو حکم اعدام حبیب الله لطیفی پور مبارزه ادامه دارد .......تاخیر در اجرای حکم کافی نیست .......لغو کامل حکم اعدام حبیب الله لطیفی پور باید رسما و بطور کتبی به وکلای ایشان ابلاغ شود.
اجرای حکم حبیب الله لطیفی به تعویق افتاد. گفته می شود می خواهند بجای او جوان کرد دیگری بنام رضا شریفی بوکانی را در روزهای اینده اعدام کنند. رضا شریفی در رجائی شهر زندانی بود و امروز ناگهانی به محل نامعلومی انتقال داده شد. او نیز به جرم محاربه محکوم به اعدام شده است

سنندج مقابل زندان ساعت 3 بامداد روز یکشنبه


دوێنێ شه‌و به‌ سه‌دان که‌س له‌به‌رده‌م گرتووخانه‌ی سنه‌ بوونچاپی بکه

له‌ درێژه‌ی چالاکیه‌کان به‌ مه‌به‌ستی ڕاگرتنی سزای له‌سێداره‌دانی خوێندکاری کورد" حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی" شه‌وی ڕابردوو له‌ شاری سنه‌، خه‌ڵکی ئه‌و شاره‌ بۆ ماوه‌ی 10 خوله‌ک ڕووناکی ماڵه‌کانیان کوژانده‌وه‌ و ژماره‌یه‌کی به‌رچاو له‌ چالاکانی مه‌ده‌نی، له‌ بهرده‌م گرتووخانه‌ی ئه‌و شاره‌ ڕۆژیان کرده‌وه‌.
دووابه‌دووای بانگه‌وازی، ڕێکخراوه‌ مه‌ده‌نیه‌کانی شاری سنه‌ له‌ بانگه‌وا‌زیه‌کدا، خوازیاری ناڕه‌زایه‌تی ده‌ربڕینی خه‌ڵک بوون، له‌و چووارچێوه‌یه‌دا، دوێنێ کاتژمێر 10ی شه‌و بۆ ماوه‌ی 10 خوله‌ک جه‌ماوه‌ر، ڕووناکی ماڵه‌کانیان کوژانده‌وه.
هه‌ر دوێنی شه‌و نزیکه‌ی 300 که‌س چوونه‌ به‌رده‌م گرتووخانه‌ی ناوه‌ندی شاری سنه‌ و خوازیاری ڕاگرتنی ئه‌و سزایه‌ بوون.
هێزه‌کانی حکومه‌تی له‌وێ به‌ خه‌ڵکیان وتووه‌ که‌ نابێت کۆببنه‌وه‌ و له‌و چووارچێوه‌یه‌دا "جه‌رسه‌قیل"یان هێناوه‌ به‌ مه‌به‌ستی لابردنی ئۆتۆمبیله‌کانی ئه‌و خه‌ڵکه‌ ناڕازیه‌، به‌ڵام خه‌ڵکه‌که‌ ئاماده‌ نه‌بوون ئه‌و شوێنه‌ به‌ جێبێڵن.

دواتر" خوسره‌وی" به‌رپرسی گرتووخانه‌ی ناوه‌ندی شاری سنه‌ به‌ مه‌به‌ستی بڵاوه‌ کردن به‌ خه‌ڵکه‌که‌ چووه‌ته‌ لایان و سوێندی خواردووه‌ که‌ " حه‌بیب" به‌یانی له‌سێداره‌ نادرێت و بنه‌ماڵه‌که‌ی به‌یانی ده‌توانن بچن کوڕه‌که‌یان ببینن.
ڕاگه‌یه‌ندرا که‌ وته‌کانی" خوسره‌وی" له‌لایه‌ن جه‌ماوه‌ر به‌ کامێرا تۆمار کراوه‌، به‌ڵام خه‌ڵکی ناڕازی متمانه‌ی نه‌کردووه‌ به‌و وتانه‌ی به‌رپرسی زیندانیان.
زانرا که‌ کاربه‌ده‌ستانی حکومه‌تی دواتر هێزێکی زۆریان به‌ مه‌به‌ستی بڵاوه‌ پێکردنی خه‌ڵکی ،ڕه‌وانه‌ی به‌رده‌م زیندان کردووه‌ و توانیویانه‌ بۆ ماوه‌یه‌ک بڵاوه‌ به‌ جه‌ماوه‌ره‌که‌ بکه‌ن

----------------------------
صالح نیکبخت وکیل این زندانی در گفتگویی با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر اظهار داشت : مقامات قضایی شهر سنندج با درخواست تاخیر اجرای اعدام و عفو حبیب لطیفی زندانی کرد موافقت نموده اند


فیلم؛ خانواده حبیب الله لطیفی در مقابل زندان سنندج

Stop The Execution of Habibollah Latifi جلوگیری از اعدام حبیب الله لطیفی

---------------------------------------------------
آقای بنی صدر، اگر پوتینهایتان را هنوز از پا درنیاورده¬اید، بندها را کمی شل کنید!

فرامرز سجیم: اخیرا و به دنبال ابلاغ اجرای حکم اعدام دانشجوی کرد، حبیب لطیفی، آقای بنی¬صدر مصاحبه¬ای با رادیو عصر جدید انجام دادند و از دیدگاه خود علت به اعدام محکوم شدن این دانشجوی کرد و همچنین حقوق اقلیتها در حکومت آینده ایران و همبستگی میان "اقوام ایرانی" را برشمردند.
در حالی که افکار عمومی دنیا نگران از اجرای حکم اعدام دانشجوی کرد، حبیب لطیفی است و از روسای دولتها گرفته تا سازمانهای سیاسی و حقوق بشری برای نجات این انسان بیگناه به تکاپو افتاده¬اند، آقای بنی صدر به جای اینکه به این کاروان وجدان بشری بپیوندد و سهمی در این امر انسانی ایفا نماید، نگران از آینده ایران و احتمال فروپاشی آن و تمامیت ارضی مملکت است. آقای بنی¬صدر در تمام مصاحبه¬اش حتی یک بار هم نامی از "کرد" و "کردستان" به میان نمیاورد. از نظر او علت اعدام حبیب لطیفی تنها دانشجو و جوان بودن اوست، نه کرد بودن او.
آقای بنی¬صدر!
در طول سال شاهد هزاران دستگیری و به زندان افکندن، محروم و اخراج کردن از دانشگاه و یا تبعید دانشجویان بوده¬ایم. اما هنوز ندیده و نشنیده¬ایم جمهوری اسلامی این رژیم هار، مرتجع و فسیل فکر، دانشجویی را تنها و تنها به دلیل دانشجو و جوان بودن اعدام نماید. بر طبق نظریه و تئوری شما میبایست هر روز در ایران صدها دانشجو پایه چوبه¬های دار میرفتند. صدها دانشجوی مبارز غیر کرد در زندانها هستند، به حبسهای طولانی توام با شکنجه و انواع محرومیتهای داخل زندان مواجه شده¬اند، اما کرد نبودنشان شانسی برای رهایی از مرگ برایشان از چنگال خونین رژیم حاکم فراهم کرده است. موسوی و کروبی و خاتمی که در ادبیات حاکمان ایران به سران فتنه معروف گشته¬اند، اگر کرد میبودند، دیر زمانی از تاریخ اجرای حکم اعدامشان سپری شده بود. در کردستان، حتی اگر همان قانون دادرسی کیفری جمهوری اسلامی که جان دهها هزار نفر را ستانده است، همانند تهران و شهرهای فارس و یا شیعه نشین اجرا میشد، میتوان گفت که فرزاد کمانگر و یارانش، احسان فتاحیان و دهها تن دیگر و اکنون حبیب لطیفی به جای اعدام به ده سال زندان، کمتر یا بیشتر محکوم میشدند، اما کرد بودن و کردستانی بودن، این احکام ناعادلانه را تا حد اعدام ارتقا میدهد. در کردستان نه آن دستگاه قضایی نمایشی و فرمایشی رژیم، بلکه نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و سرکوبگر هستند که احکام قضایی را صادر میکنند. جایی که به معنای کلمه زندانی سیاسی و عقیدتی وجود دارد کردستان است. اگر زندانی سیاسی در تهران و شهرهای دیگر از اندک حقوق یک زندانی بهره¬مندند، در کردستان این حقوق ناچیز هم تنها به دلیل کرد بودن برای زندانیان سیاسی، یک رویاست. در کردستان زندانی سیاسی را تنها به دلیل کرد بودن، هر روز هزار بار با شکنجه¬های آنچنانی میکشند و اعدام میکنند و جهنمی را که در قرآن شما بدان اشاره شده است برایش فراهم میاورند. بی دلیل نیست که زندانیان سیاسی محکوم به اعدام نظیر حبیب لطیفی، قبل از اجرای حکمشان، خشنود از بیرون آمدن از جهنم جمهوری اسلامی، در بین همبندیهایشان شیرینی پخش میکنند. بیان این حقایق است که میتواند اقیانوس درد و مظلومیت این ملت ستمدیده را تسکین دهد و روحیه همبستگی را در میان ملل ایرانی تقویت کند، نه فرار از واقعیات و انکار آن.
آقای بنی¬صدر!
تمامیت ارضی ایران از هم فرو خواهد پاشید و ایران عزیز شما تکه پاره خواهد شد، اگر شما و عظمت طلبهای دیگر ایرانی، در افکار سیاسی خود بازبینی نکرده و حقایق را مصرانه نادیده گرفته و یا انکار کنید. سخن گفتن تنها، از حکومت دمکراتیک ایران آینده، شرکت "اقلیتهای قومی" در تصمیمگیریهای کلان کشوری و بودنشان در راس امور، بدون برشمردن سیستمهای مدیریت کشوری که ضامن این حقوق و دمکراسی آینده باشد، کلاه گشادیست که برای ملت کرد فراهم کرده¬اید و بر سر این ملت بیدار و مبارز نخواهد رفت.
آقای بنی صدر!
هنوز جای پای پوتینهایتان بر خاک کردستان مانده است. برای زدودن آن لازم است پوتینها را از پا دربیاورید. اگر هم افکارتان و هراس از تغییر تمامیت ارضی ایران آینده، پوتینهایتان را محکم به پایتان فشرده است و توان درآوردنشان را ندارید، وجدان بشری چنین حکم میکند، بندهای آن را کمی شل کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر