Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

ئێران 180 فرۆکه‌وانی عێراقی کوشتووه‌

ئێران 180 فرۆکه‌وانی عێراقی تۆله‌ سه‌نده‌نه‌وه‌ کوشتووه‌
WikiLeaks3
به ‌گوێره‌ی‌ رۆژنامه‌ی‌ "واشینگتۆن پۆست"، چه‌ند به‌ڵگه‌نامه‌یه‌كی ویكیلیكس باس له‌وه ‌ده‌كه‌ن، که‌ ئێران به‌شێوه‌یه‌كی نهێنی تۆڵه‌ی‌ له‌ فڕۆكه‌وانه‌ عێراقیه‌كان كردوه‌ته‌وه‌، كه‌ له‌ شه‌ڕی 8 ساڵه‌دا به‌شدار بوون.
سه‌رچاوه‌که‌‌ باسی له‌وه‌ كردوه‌، بروسكه‌یه‌كی نهێنی ئا‌مریكا له‌ 14ی دێسامبری ساڵی‌ 2009، ئه‌وه‌ی تێدا هاتووه‌ كه‌ "زۆرێك له‌و فڕۆكه‌وانه‌ عێراقیانه‌ی‌ له‌كاتی‌ شه‌ڕی‌ عێراق- ئێران به‌سه‌ر ئێراندا فڕیون، ئێران تۆڵه‌یان لێده‌كاته‌وه‌، به‌ کرده‌وه‌ش تا ئێستا 180 فڕۆكه‌وان تیرۆر كراون.
له‌ بروسكه‌كاندا ئه‌وه‌ش خراوه‌ته‌ڕوو: به‌هۆی‌ ته‌قه‌كردن و شه‌ڕی تائیفی له‌ عێراقدا، زۆر تێبینی‌ تۆڵه‌ كردنه‌وه‌ی‌ ئێران له‌و فڕۆكه‌وانانه‌ ناكرێت.
هه‌ر به‌پێی‌ به‌ڵگه‌نامه‌كانی‌ ویكیلیكس، كوشتنی فڕۆكه‌وانه‌ عێراقیه‌كان، له‌ گه‌ڕه‌كه‌ شیعه‌نشینه‌كانی‌ به‌غدا ده‌ستیپێكردوه‌ و تا مانگی ره‌مه‌زانی‌ 2005یش، به‌شێوه‌یه‌كی تایبه‌ت له‌ گه‌ڕه‌كی كه‌ڕاده‌ 36 فڕۆكه‌وانی‌ عێراقی .
----------------------------------------
کشتن 180 خلبان عراقی توسط ایران ترور خلبانان عراقی در ارتش پیشین این کشور بعنوان انتقامجویانه توسط سپاه قدس در عراق
WikiLeaks3
طبق اسنادی که ‌سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده‌، پس از سقوط رژیم صدام حسین، جمهوری اسلامی ایران 180 خلبان عراقی را به ‌قتل رسانده ‌است.
براساس گزارش روزنامه ‌واشننگتن پست، چندین سند ویکی‌لیکس حاکی از آن است که جمهوری اسلامی به‌شکلی مخفی از خلبانان عراقی که ‌در جنگ 8 ساله ‌شرکت داشته‌اند انتقام می‌گیرد.
در این اسناد آمده، که‌ در یک خبر محرمانه ‌آمریکا در 14 دسامبر سال 2009 آمده ‌است که ‌جمهوری اسلامی تاکنون 180 تن ازخلبانانی که ‌در جنگ عراق و ایران شرکت داشته‌اند را ترور کرده ‌است.
در این اسناد همچنین آمده ‌است که ‌به‌ علت انفجارات تروریستی و درگیریهای طایفه‌ای در عراق این مورد تا حد زیادی از دیده‌ها ‌پنهان مانده ‌و به ‌ترور خلبانان توسط جمهوری اسلامی توجه ‌نشده ‌است.
بر اساس این مدارک کشتن خلبانان از محلات شیعه ‌نشین بغداد آغاز و تا ماه ‌رمضان سال 2005 در محله ‌کراده ‌36 خلبان عراقی کشته ‌شدند.
//////////////////////////////
این آرم بمعنایی خبر مهم میباشد در روزهای آینده منتظر افشای روابط کثیف بعضی از گروه های سیاسی با بخش برون مرزی وزارت اطلاعات رژیم ایران باشید
سلام دوستان افشاگری در باره ارتباط بعضی از گروه های سیاسی با بخش برون مرزی وزارت اطلاعات رژیم در اروپا و آمریکا چشم به راه افاشی طرح تازه وزارت اطلاعات در خارج کشور باشید که در هر شهری نماینده خاص خودش دارد و سفارت رژیم به افرادی که به سفارت میروند توصیه میکند با این افراد در ارتباط باشند .
---------------------------------------------------

سکینه محمدى آشتيانى آزاد


برای دیدن بیشتر عکسهای سکینه بر روی این لیتک کلیک کنید



http://www.iranianuk.com/article.php?id=57771

گزارش خبرگزاری فرانسه از تکذيب آزادی سکينه

با پوزش از خوانندگان عزیز آزادی سکینه دروغ بود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران با اشاره به گزارشهای انتشار یافته در مورد آزادی سکینه محمدی، زن ایرانی محکوم به سنگسار نوشت که شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان جمهوری اسلامی این گزارشها را تکذیب کرده است .

یک گروه فعال حقوق بشر در آلمان اواخر شب گذشته پس از انتشار تصاویری از سکینه محمدی در حال عزیمت به خانه ادعا کرد که وی به همراه پسر و وکیلش آزاد شده است.


آزادی موقت جهت اعتراف تلویزیونی دیگر

اما شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی امروز در گزارشی بر روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد، بر خلاف گزارشهای انتشار یافته از سوی یک گروه آلمانی در رسانه های گروهی غرب، یک گروه تولید تلویزیونی از شبکه پرس تی وی در هماهنگی با مسئولان دستگاه قضایی، به همراه سکینه آشتیانی راهی خانه اش شدند تا از توضیحات عینی وی در بازسازی صحنه جنایت گزارش تصویری تهیه کنند.

پرس تی وی اعلام کرده است این برنامه که شامل مصاحبه با افراد درگیر در پرونده سکینه از جمله پسر و وکیلش خواهد بود، راس ساعت بیست و سی و پنج دقیقه امروز جمعه به وقت گرینیوچ از این شبکه پخش خواهد شد.

جاوید هوتن کیان وکیل کنونی سکینه محمدی در ماه سپتامبر به همراه دو تبعه آلمانی که مشغول مصاحبه با فرزند سکینه بودند، در شهر تبریز بازداشت شد. این دو آلمانی برای روزنامه بیلد امزونتاگ کار می کردند .

سکینه محمدی زن 43 ساله و مادر دو فرزند در دو دادگاه مختلف در شهر تبریز در سال 2006 و 2007 به حبس و سنگسار محکوم شد .

صدور حکم سنگسار سکینه واکنش شدید بین المللی و حتی دخالتها و پادرمیانهای دیپلماتیک چندین دولت غربی از جمله واتیکان را به دنبال داشت.

جمهوری اسلامی در ماه ژوییه گذشته اعلام کرد حکم سنگسار سکینه به منظور بازبینی کامل پرونده به تعلیق درآمده است.

در سال 2002 شاهرودی رئیس وقت قوه قضاییه جمهوری اسلامی اجرای احکام سنگسار را به تعلیق در آورده بود، ولی در ژوییه سال 2007 سنگسار یک مرد به نام جعفر کیانی در روستایی در شمال غرب ایران واکنشی بین المللی را برانگیخت .

طی دو سال گذشته سه مرد دیگر سنگسار شده اند .

در ژانویه سال 2009 نیز رسانه های گروهی ایران از صدور حکم سنگسار برای هفت تن دیگر در ایران خبر دادند .

یکی از این افراد یک ماه بعد اعدام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر