Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

تا ساعت 6و 30 دقیقه چیزی باقی نمانده است جان یک انسان در خطر میباشد

خبرها خوبن. نگهبان زندان گفته که حبیب اعدام نشده و زنده است. همه شواهد حاکی از اینه که ما موفق شدیم!! اما نمی تونم هنوز با جرات این خبر را اعلام کنم. خانواده حبیب اصرار دارند که تا با او ملاقات نکنند این خبر را باور نمی کنند.
یگیر اخبار هستیم همچنان. امیدوارم این خبر درست باشه

مطابق خبری از منابع کمیته بین المللی علیه اعدام ، حبیب هنوز زنده است و رئیس زندان به خانواده او قول داده که اعدام نمی شود اما هنوز مساله قطعی نیست. مردم جلو زندان هستند و اوضاع سنندج کاملا ملتهب است.
خامنه ای نظاره کن که با چه دلیر مردان وشیر زنانی طرف هستید .دیوارهای استبدادیتان را روی سرتان خراب خواهیم کرد
آدرس : زندان سنندج خیابان ارشاد جنب اداره راه

شماره تماس اداره کل00988713235906
تا میتوانید با این شماره تماس بگیرید
00988712552920 شماره تلفن زندان مرکزی سنندج
دوستان! ساعت از ۶ و نیم به وقت ایران گذشته. تا این لحظه کسی وارد یا خارج نشده از زندان. برای همین ما در بی خبری مطلق بسر می بریم. جمعیت شهروندانی که در مقابل زندان تجمع کرده اند بیشتر شده.
دوستان, دوستان ما با سنندج در تماس مسقیم هستند. تا بحال خبری از اجرای حکم حبیب یا لغو آن بدست ما نرسیده . هم اکنون خانواده حبیب به اتفاع جمعیتی که لحظه به لحظه به تعدادشان افزوده میشود جلوی زندان این شهر هستند. حکم قرار بود ساعت 6:30 صبح اجرا شود در حالی که الان ساعت 7:00 صبح است. بمحض دستیابی به اطلاعات تکمیلی شما را در جریان آن قرارمیدهیم.

:سارا فنائیان (ساعت 7 صبح)
دوستان ما با سنندج در تماس مستقیم هستند. تا بحال خبری از اجرای حکم حبیب یا لغو آن بدست ما نرسیده . هم اکنون خانواده حبیب به اتفاع جمعیتی که لحظه به لحظه به تعدادشان افزوده میشود جلوی زندان این شهر هستند. حکم قرار بود ساعت 6:30 صبح اجرا شود در حالی که الان ساعت 7:00 صبح است. بمحض دستیابی به اطلاعات تکمیلی شما را در جریان آن قرار میدهم.
ما گول این حرامی ها را نخواهیم خورد اگر لازم باشد برای نجات جان عزیزانمان دست بر هر کاری خواهیم زد امشب ایران وایران بر روی کره خاکی بیدار بود چرا که قلب ملت ازادی خواه با حبیب بود . خامنه ای نظاره کن که با چه دلیر مردان وشیر زنانی طرف هستید .دیوارهای استبدادیتان را روی سرتان خراب خواهیم کرد آدرس : سنندج خیابان ارشاد جنب اداره راه

آدرس : زندان سنندج خیابان ارشاد جنب اداره راه

شماره تماس اداره کل00988713235906
تا میتوانید با این شماره تماس بگیرید

در پی اظهارات خسروی ریاست زندان سنندج مبنی بر عدم اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی در روز 5 دی ماه مردم سنندج از لحظاتی پیش مجددا در مقابل این زندان تجمع کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دست کم 100 تن از شهروندان همراه با خانواده این زندانی در مقابل زندان سنندج تجمع کرده و در انتظار پاسخ مسئولین در خصوص سلامتی حبیب الله لطیفی هستند.

گفتنی است، در ساعت 2 بامداد دست کم 300 تن از شهروندان برای مخالفت با حکم اعدام این زندانی سیاسی در مقابل زندان سنندج تجمع کرده بودند.

بعداز ظهر امروز، شنبه چهارم دی ماه، خانواده ی حبیب الله لطیفی موفق شدند با این زندانی سیاسی محکوم به اعدام ملاقات کنند.

خواهر حبیب الله لطیفی در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر "هرانا" با اعلام این خبر افزود که مسئولان زندان به ایشان یادآور شدند که با توجه به قرار بر اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی در ساعت 6:30 صبح یکشنبه، این آخرین ملاقات ایشان با وی بوده است.

خانم لطیفی با بیان اینکه حبیب الله از اینکه قرار است حکم اعدام وی به اجرا در بیاید بی خبر بوده و ایشان در این ملاقات وی را از این مهم با خبر کرده اند گفت: روحیه ی برادرم پس از شنیدن این خبر بسیار خوب بود و با اشاره به این نکته که هر کسی سرنوشتی دارد، ما را دلداری می داد.

وی افزود: برادرم با شنیدن این خبر از بوفه ی زندان بسته ای شکلات خرید تا به گفته ی خودش آخرین هدیه اش، قبل از اجرای حکم، به سایر هم بندیان اش را آماده کرده باشد.

خواهر حبیب الله لطیفی در پاسخ به پرسش گزارشگر هرانا مبنی بر اینکه وکلای این زندانی سیاسی چه اقداماتی در جهت جلوگیری از حکم وی انجام داده اند، گفت: آقایان صالح نیکبخت و نعمت احمدی تاکنون جلسات متعددی با مقامات قضایی کشوری و استان برگزار نموده اند که جواب این پیگیری ها از سوی مسئولین هنوز اعلام نشده است.

علی رغم اینکه این گفتگو در دقایق پایانی شنبه شب صورت گرفت، خانم لطیفی از ادامه ی پیگیری های هر دو وکیل برادرش خبر داد.

شایان ذکر است که خانواده ی حبیب الله لطیفی از ساعاتی دیگر(2 بامداد یکشنبه 5 دی ماه) قرار است در مقابل در زندان مرکزی سنندج حضور یابند.

photo effect ofchristmasGlitterCard1 570

خبر فوری گروهی از هکرهای با توان جهان تهدید نموده اند با اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی به سایتها و مراکز رژیم حمله خواهند کرد در طی تماس تلفنی با جولیان آسانژ ویی در جریان حکم اعدام ناعادلانه حبیب الله لطیفی در جریان گذاشتم روز یکشنبه هکرها در یکی از کشورهای اروپایی جمع میشوند تا برای حمله به سایتها و مراکز انترنتی رژیم آماده بشوند.

International hacker warns Iranian regime if Iran were executed Habib

latify the promises to attack Iranian computers, they also promise to
tomorrow will make a summit of European countries in order to ready for attack
Iranian interest
-
--هاكر الدولي يحذر النظام الايراني ما اذا كانت ايران وأعدم حبيب
latify الوعود لمهاجمة أجهزة الكمبيوتر الإيراني، فإنها أيضا إلى الوعد
غدا جعل قمة للدول الأوروبية من أجل الاستعداد للهجوم
مصلحة الايرانية
---------------------------------------------

برگرفته از فیس بوک فرخ نگهدار در این سرزمین تولد مسیح است. همه دارند می خندند، می نوشند و می خوانند. در سرزمین غمزده ی من دارند عیسی مسیح، آن عزیز خدا، را به مسلخ می کشند. من امشب حبیب الله هستم. تو امشب عزیز خدا هستی. او امشب در ما متولد می شود. همه ی هستی ما امشب آیه ی تاریکی است كه او را در ما تكرار كنان به سحرگاه شكفتن ها و رستن های ابدی خواهد برد. دلم شور می زند. دلم می پرسد آیا امشب تا سحر آنقدر حبیب الله زاده می شود که دست دژخیم را پس زند؟
-------------------------------
عدنان حسن پور :
چناچه حۆکم ظالمانه حبیب را عملی کنند ، ما رفقای جان بر کف حبیب ،با اعتصاب غذای خشک ، به پیشواز مرگی دسته جمعی میرویم که تمام جهان بانند ما برای عدالت به اعتراض برخاسته ایم.
خواهر حبیب الله لطیفی در گفتگوی کوتاه با خبر نگار رهانا ضمن اعلام این خبر افزود: «به تعداد کسانی‌ که جمع شده اند مامور گذاشته اند و تهدید به بازداشت می کنند.»
خبری منتشر شده که گویا حکم را به تعویق افتاده است اما این یک فریب بیش نیست
دوستان عزیز این یک فریب بیش نیست در سال گذشته رئیس زندان سنندج چنین خبر دروغینی را منتشر نمود که همه شاهدش بودند نه من به این خبر باور ندارم به حاکمانی دروغگو نمیشه باور کرد.
خواهر حبیب الله لطیفی :
روحیه ی برادرم پس از شنیدن این خبر بسیار خوب بود و با اشاره به این نکته که هر کسی سرنوشتی دارد، ما را دلداری می داد.
وی افزود: برادرم با شنیدن این خبر از بوفه ی زندان بسته ای شکلات خرید تا به گفته ی خودش آخرین هدیه اش، قبل از اجرای حکم، به سایر هم بندیان اش را آماده کرده باشد.
--------------

خانواده حبیب‌الله لطیفی به همراه مردم در مقابل زندان سنندج و تماس مشکوک با آنان

تحصن خانواده حبیب الله لطیفی و ۳۰۰ نفر از اهالی سنندج که از حدود ساعت ۱۲ شب در مقابل زندان سنندج انجام گرفته است با حضور پرشمار نیرو‌های انتظامی‌ و امنیتی همراه بوده است
خواهر حبیب الله لطیفی در گفتگوی کوتاه با خبرنگار رهانا ضمن اعلام این خبر افزود: «به تعداد کسانی‌ که جمع شده اند مامور گذاشته اند و تهدید به بازداشت می کنند.»
همچنین در مورد توقف حکم گفت :«به ما گفته‌اند که اجرای حکم متوقف شده و اجرا نمی‌شود اما با سابقه‌ای که از این‌ها داریم و دروغ‌های پیاپی که به ما گفته اند ما قبول نمی‌کنیم و اطمینان نداریم بنابرین به تحصن خود ادامه می‌دهیم تا خبر قطعی توقف حکم را بشنویم.»
به نظر می‌رسد که این تماس که از طرف فرد ناشناسی صورت گرفته بیش‌تر یک بازی روانی برای متفرق کردن تجمع کنندگان و عدم پیگری آنان باشد.
خواهر حبیب الله لطیفی ضمن تشکر از فعالین حقوق بشر از همگان خواست تا توقف کامل حکم به تلاش ادامه دهند.

هه‌وڵه‌كان بۆ رزگاریی‌ گیانی‌ حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی‌ دنیای‌ داگرتووه‌(دوایین هه‌واڵه‌كان له‌م په‌یوه‌ندییه‌دا
حکم اعدام حبیب لطیفی لغو نشده است

در آخرین تماس تلفنی با خواهر حبیب خواهر حبیب اشاره کرده که فقط چون قصد متفرق کردن ما رو داشتند همچین وعده ائی رو به دروغ به ما دادن و طبق معمول قصدشون فقط این بود که ما رو از جلو زندان متفرق کنن ولی‌ باز به مقابل زندان بازگشتند اون‌ها به همراه تعدادی از مردم.

اما افسوس از ملتی که خیلی‌ زود اسیر تاکتیک‌های همیشگی‌ رژیم میشن و خوش باورانه و بدون هیچ آگاهی‌ خبر لغو اعدام رو در همه جا نشر می‌کنن و مانع حضور مردم برای اعتراض به این حکم میشن و خیلی‌ راحت دچار فراموشی شده و فراموش می‌کنن که این تاکتیک همیشگی‌ رژیم بود و هست و این‌ها هم باز اسیر این تاکتیک میشن مگه اعدام احسان رو یادتون رفته ساله گذشته که همین وعده رو به مردم تجمع کنند داده بودن و بعدش احسان رو اعدام کردن چرا اینقدر زود همه چی‌ رو فراموش می‌کنید و آب می‌ریزید به آسیاب دشمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیشنهاد می‌کنم شماره تلفن زندان سنندج را پیدا کنیم از این جا زنگ بزنیم. تلفن ها نباید قطع شود. از نظر روانی‌ باید تحت فشار باشند. فرزاد راا کشتند نباید یک نفر دیگر را بتوانند بکشند. لطفا راهی‌ پیدا کنید تا تلفن راا پیدا کنیم.



تا ساعت 6و 30 دقیقه صبح چیزی باقی نمانده است بیاید همت کنید تا شاید جان یک انسان را نجات بدهیم همه با هم بگویم اعدام نه اعدام نه نه نه نه انسان را نکشید زندگی نکشید .
خورشید سکوت کن ....
سرد کن زمینم را که ناله شب گیر مرگ فرا گرفته دلم ....
خورشید سرد شو ... سرد شو تا سرد نشود هموطنم ....
سرد شو


-----------------------------
به‌هار له‌تیفی: به‌ر ده‌رگای زیندان به‌رناده‌ین


ژماره‌ی دانیشتوان گه‌یشته‌ 200 که‌س


پاش ئه‌وه‌ی هه‌وڵه‌ نێونه‌ته‌وه‌ییه‌کان بۆ راگرتنی حوکمی له‌ سێداره‌دانی حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی تا ئه‌و ساته‌ بێ ئاکام ماونه‌ته‌وه‌ و هه‌روه‌ها زۆربه‌ی ناوه‌نده‌ فه‌رمییه‌کانی ئه‌وروپا و ئه‌مریکا به‌ هۆی جه‌ژنی کریسمه‌سه‌وه‌ داخراون، ئێستا زۆربه‌ی نیگاکان له‌ سه‌ر شاری سنه‌یه‌ و ئه‌و شاره‌ بۆته‌ دوایین شانس. به‌هار له‌تیفی خوشکی حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی له‌م وتوێژه‌دا له‌ گه‌ڵ (24 کاتژمێر) باس له‌ کۆبوونه‌وه‌ی ناڕه‌زایی بنه‌ماڵه‌که‌یان و هاوڵاتیانی شاری سنه‌ ده‌کات له‌ به‌رده‌م زیندانی ئه‌و شاره‌ و ده‌ڵێ به‌رپرسان داوایان لێکردوین به‌رده‌م زیندان چۆڵ بکه‌ین، به‌ڵام خه‌ڵک به‌ قسه‌یان نه‌کردوون، به‌رپرسه‌ ئه‌منیه‌کان هه‌ڕه‌شه‌شیان کردوه‌ که‌ ئه‌گه‌ر بێت و به‌ر ده‌رگای زیندان چۆل نه‌که‌ن، ئه‌وا هه‌موویان قۆڵبه‌ست ده‌که‌ن

به‌ پێی ئه‌و هه‌واڵانه‌ی که‌ به‌ده‌ستمان گه‌یشتوون، ژماره‌یه‌ک له‌ ئه‌ندامانی بنه‌ماڵه‌ی له‌تیفی و هه‌روه‌ها هاوڵاتیانی خه‌ڵکی سنه‌ کۆبوونه‌وه‌یه‌کی ناڕه‌زایه‌تیان له‌ به‌رده‌م زیندانی سنه‌ به‌ڕێوه‌ بردوه‌، دوایین زانیارییه‌کان له‌مباره‌وه‌ چین؟
ئێستا ئه‌م کۆبوونه‌وه‌یه‌ له‌ پێش زیندانی سنه‌ به‌رده‌وامه‌ و ئێمه‌ به‌ به‌رپرسانی زیندانمان راگه‌یاندوه‌ تا ئه‌و کاته‌ی وه‌ڵامێک سه‌باره‌ت به‌ راگرتنی ئه‌م حوکمه‌ وه‌رنه‌گرین، به‌رده‌م زیندانی شاری سنه‌ به‌رناده‌ین و چاوه‌ڕوان ده‌بین که‌ وڵامێکمان بدرێته‌وه‌.

ژماره‌ی ئه‌و که‌سانه‌ی تا ئێستا کۆبوونه‌ته‌وه‌ چه‌ند که‌س ده‌بێ؟
زیاتر له‌ دوو سه‌د که‌س، به‌ڵام تا دێ خه‌ڵکێکی زیاتر دێن. ئێمه‌ به‌و بڕوایه‌ گه‌یشتووین که‌ جگه‌ له‌م کاره‌ و نیشاندانی هه‌ستی ناڕه‌زایه‌تی خه‌ڵکی شاری سنه‌ و کوردستان به‌ به‌رپرسانی کۆماری ئیسلامی هیچ رێگایه‌کی تر بۆ راوه‌ستاندنی ئه‌م حوکمه‌ له‌ گۆڕێدا نییه‌ و هه‌ر لێره‌وه‌ داوا له‌ هه‌موو دڵسۆزان ده‌که‌ین له‌ به‌رامبه‌ر ئه‌م کاره‌ساته‌ بێده‌نگ نه‌مێنن.

له‌م به‌ینه‌دا ئایا توانیوتانه‌ له‌ گه‌ڵ به‌رپرسانی کۆماری ئیسلامی په‌یوه‌ندی بگرن و پارێزه‌کان له‌مباره‌وه‌ ده‌ڵێن چی؟
ئێمه‌ ته‌واوی رێگا یاساییه‌کانمان تاقی کردۆته‌وه‌. به‌ڵام دادستان له‌ وڵامی داواکارییه‌کانی ئێمه‌ گوتویه‌تی که‌ ئه‌مه‌ دوایین بڕیاره‌ و ئێمه‌ ئه‌و حوکمه‌ به‌ڕێوه‌ ده‌به‌ین. له‌م نێوه‌دا پارێزه‌رکانی حه‌بیب له‌ رێگه‌ی که‌ناڵه‌کانی خۆیانه‌وه‌، هه‌ندێک کاریان کردوه‌ که‌ به‌داخه‌وه‌ تا ئێستا هیچ وڵامێکمان وه‌رنه‌گرتۆته‌وه‌. پارێزه‌ره‌کان پێیان راگه‌یاندووین که‌ هه‌ر کارێکیان له‌ ده‌ست بێ ده‌یکه‌ن. به‌داخه‌وه‌ هه‌ندێک که‌س ده‌یانه‌وێ به‌گوێره‌ی به‌رژه‌وه‌ندییه‌کانی خۆیان که‌ڵک له‌م مه‌سه‌له‌یه‌ وه‌ربگرن.

وه‌ک کێ؟
بۆ نموونه‌ جه‌باری که‌ره‌می نوێنه‌ری شاری سنه‌ له‌ مه‌جلیسی شۆڕای ئیسلامی. جه‌باری که‌ره‌می نوێنه‌ری شاری سنه‌ پێی راگه‌یاندووین که‌ ئه‌م حوکمه‌ راگیراوه‌، به‌ڵام ئێمه‌ ده‌زانین که‌ ئه‌مه‌ درۆیه‌ و ئه‌م وته‌یه‌ی جه‌باری که‌ره‌می بۆ ئه‌وه‌یه‌ پێش به‌ کۆبونه‌وه‌ی خه‌ڵک و ده‌ربڕینی ناڕه‌زایه‌تیه‌کان بگرێ. هاوکات ناوبراو به‌ ئێمه‌ ده‌ڵێ که‌ ئێوه‌ دوو رۆژه‌ ته‌له‌فۆن بۆ من ده‌که‌ن و ده‌بوو پێشتر بیرتان له‌وه‌ کردباوه‌ که‌ په‌یوه‌ندی به‌ منه‌وه‌ بکه‌ن. ئه‌وه‌ له‌ حاڵێکدایه‌ که‌ ئێمه‌ دوو ساڵ و نیوی ته‌واوه‌ په‌یوه‌ندی به‌ جه‌باری که‌ره‌مییه‌وه‌ ده‌گرین و داوای لێده‌که‌ین که‌ کارێک بکا. جه‌باری که‌ره‌می ده‌یه‌وێ به‌و قسانه‌، ناوی خۆی گه‌وره‌ بکاته‌وه‌ و ئه‌م بابه‌ته‌ له‌ به‌رژه‌وه‌ندی خۆیدا به‌ کار بێنێ.

ئایا ئێوه‌ توانیوتانه‌ چاوتان به‌ حه‌بیب بکه‌وێ؟
دوایین چاوپێکه‌وتنمان له‌ گه‌ڵ حه‌بیب رۆژی پێنجشه‌ممه‌ بوو. ئه‌و کاته‌ی سه‌ردانی دادگامان کرد به‌ بۆنه‌ی داواکاری بۆ راگرتنی ئه‌م حوکمه‌، پێیان گوتین که‌ ئێوه‌ ده‌توانن بۆ دوایین جار چاوتان به‌ کوڕه‌که‌تان بکه‌وێ. حه‌بیب خۆی ئاگادار نه‌بوو، کاتێک ئێمه‌ باسی حوکمه‌که‌مان بۆ کرد، حه‌بیب مۆڕاڵی به‌رز بوو و گوتی “من تا دوایین چرکه‌ به‌رخۆدان ده‌که‌م، ئێوه‌ نابێ ناڕه‌حه‌ت بن. چاره‌نووسی هه‌ر که‌سه‌ و جۆرێکه‌ و من له‌ پێناو تێکۆشانه‌که‌مدا به‌رده‌وام ده‌بم و زۆر پێی خۆشحاڵم”.

----------------------

به‌ده‌په‌ داوای له‌ ئێران کرد حوکمی ئیعدامی له‌تیفی رابگرێ


کاربه‌ده‌ستانی پارتی ئاشتی و دیموکراسی (به‌ده‌په‌) داوایان له‌ ئێران کرد حوکمی ئیعدامی خوێندکاری کوردی حه‌بیبوڵا له‌تیفی رابگرێ.

نوێنه‌رانی پارتی ئاشتی و دیموکراسی له‌ پێناو راگرتنی ئه‌و حوکمه‌ له‌ دوێنێوه‌ که‌وتوونه‌ته‌ جموجوڵ و به‌گوێره‌ی هه‌واڵی ئاژانسی دیجله‌، چه‌ندین چاوپێکه‌وتنی جیا جیایان ئه‌نجامداوه‌.

له‌م نێوانه‌دا، کاربه‌ده‌ستانی به‌ده‌په‌ داوایان له‌ سه‌رۆک کۆماری عێراق جه‌لال تاڵه‌بانی کردوه‌ پشگیریان بکات و په‌یامه‌که‌یان به‌ مه‌حموود ئه‌حمه‌دی نه‌ژاد سه‌رۆک کۆماری ئێران بگه‌یه‌نێ.

سه‌لاحه‌دین ده‌میرتاش و گولته‌ن کشاناک هاوسه‌رۆکانی به‌ده‌په‌ بانگه‌وازیان ئاڕاسته‌ی رای گشتی کرد به‌ په‌له‌ بکه‌ونه‌ جموجوڵ و رێگه‌ نه‌ده‌ن حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی له‌ سێداره‌ بدرێ. ئه‌و بانگه‌وازه‌شیان دا به‌ کونسوڵخانه‌کانی چه‌ندین ده‌وڵه‌ت له‌ تورکیا.

------------------------------


هەولێر گوتی نابۆ لەسێدارەدانی حەبیبوڵا لەتیفی + وێنه‌



دوانیوەڕۆی ئەمڕۆ شەممە ٢٥-١٢-٢٠١٠ بۆ نارەزایەتی دەربڕین بەرامبەر بڕیاری لەسێدارەدانی گەنجی چالاکی رۆژهەڵاتی کوردستان ( حەبیبوڵای لەتیفی) کۆبوونەوەیەکی ناڕەزایەتی دەربڕین رێکخراو داواکرا فشار دروست بکرێت لەسەر ئێران ئەو حوکمە هەڵوەشێنێتەوە.

کۆبوونەوە نارەزایەتی دەربڕینەکە لەلایەن رێکخراوی کوردۆساید و ناوەندی ئایندەو رێکخراوی لاوانی ئەی رەقیب، بەرێوەچوو. تێیدا ژمارەیەکی بەرچاو نووسەران و رۆژنامەوانان و مامۆستایانی زانکۆ و رێکخراو و پارتی سیاسی بەشداربوون و بەردەم دەرگای پارکی شانەدەری هەولێر کۆبوونەوە، دوای ئەوەی ڕێگە نەدرا لەناو پارکەکە چالاکییەکە ئەنجام بدرێت.

لەو گردبوونەوە نارەزایەتی ئامێزەدا وتاری رێکخەرانی کۆبوونەوەکە و چەندین لایەن و پارتی سیاسی و رۆشنبیری ناسراو د. فەرهاد پیرباڵ، خوێنرایەوە. بەشێوەیەکی گشتی هەموو وتارەکان ئاماژەیان بە زنجیرە لەسێدارەکانی کۆماری ئیسلامی ئێران، کرد بەرامبەر لاوانی رۆژهەڵاتی کوردستان و هەموویان داوایان کرد حوکمی حەبیبوڵا لەتیفی هەڵبوەشێتەوە کە بڕیاڕە بەیانی یەکشەممە لەسێدارە بدرێت.

شیاوی گوتنە حەبیبوڵا لەتیفی چالاکی گەنجی رۆژهەڵاتی کوردستان، ماوەی ٣ ساڵە دەستگیراکراوەو لە دادگایی کردنێکی چەند خولەکیدا حوکمی سێدارەی بەسەردا سەپێنراوەو بڕیارە بەیانی یەکشەممە لە شاری سنەی رۆژهەڵاتی کوردستان، لەسێدارەبدرێت.

وابریاریشە بەیانی یەکشەممە بەهەمان شێوە کۆبوونەوەیەکی نارەزایەتی دەربڕین لە هەمان شوێن ( پارکی شانەدەر) لە هەولێر بەرێوەبچێت و رێکخەرانی کۆبوونەوەکە خوازیارن هەمووان بەشداری بکەن وەک ئەرکێکی نەتەوەیی.


راپۆرتی رۆژنامه‌ی گاردیه‌نی به‌ریتانی سه‌باره‌ت به‌ حه‌بیب له‌تیفی


رۆژنامه‌ی گاردیه‌نی به‌ریتانی سه‌باره‌ت به‌ سزای له‌ سێداره‌دانی حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی راپۆرتێکی بڵاو کردۆته‌وه‌ و وتوێژێکی له‌ گه‌ڵ خوشکی له‌تیفی ئه‌نجامداوه‌.

ئیلاهه‌ له‌تیفی خوشکی خوێندکاری کورد حه‌بیبوڵڵا له‌تیفی که‌ بڕیاره‌ سبه‌ی له‌ لایه‌ن رژێمی کۆماری ئیسلامی ئێرانه‌وه‌ له‌ سێداره‌ بدرێ، به‌ رۆژنامه‌که‌ی گووت “له‌ هه‌موو دینا خه‌ڵک جه‌ژنی کریسمه‌س پیرۆز ده‌کا. تکا ده‌که‌م هاوکاریمان بکه‌ن بۆ ئه‌وه‌ی براکه‌م له‌ سێداره‌ نه‌درێ”.

بنه‌ماڵه‌ی له‌تیفی له‌ رێگه‌ی رۆژنامه‌ی گاردیه‌نه‌وه‌ بانگه‌وازی ئاڕاسته‌ی رای گشتی جیهان ده‌که‌ن به‌ په‌له‌ بکه‌ونه‌ جموجۆڵه‌وه‌. ئیلاهه‌ گوتی: جگه‌ له‌ هه‌وڵدانی به‌په‌له‌ کۆمه‌ڵگای نێونه‌ته‌وه‌یی هیچ هیوا و پشت و په‌نایه‌کمان نییه‌.

ئیلاهه‌ له‌تیفی ئاماژه‌ی به‌وه‌ کرد که‌ تاوانی ئه‌ندامێتی په‌ژاک دراوه‌ته‌ پاڵ براکه‌ی، به‌ڵام ئه‌وه‌ دووره‌ له‌ راستیه‌وه‌ و گوتی: ئه‌مه‌ تاوانێکی پووچه‌. براکه‌م خوێندکار بوو. بۆ ئه‌وه‌ی براکه‌م له‌ سێداره‌ بدرێ ئه‌و تاوانانه‌ی ده‌خه‌نه‌ پاڵ.

هاوکات پارێزه‌ری مافه‌کانی مرۆڤ پیتێر تاتچێل رایگه‌یاند که‌ گوشاری ئێران بۆ سه‌ر که‌مه‌ نه‌ته‌وه‌کان له‌ ئێران روو له‌ زیاد بوونه‌ و ئه‌و که‌سانه‌ی له‌ پێناو ئاشتیدا تێده‌کۆشن رووبه‌ڕووی تاوانی زۆر قورس ده‌بنه‌وه‌.

ناوبراو گوتیشی: حه‌بیبوڵڵا له‌ دادگایه‌کی شاراوه‌دا دادگایی کراوه‌. ئه‌مه‌ش دێته‌ واتای پێشێلکردنی ماده‌کانی 10 و 11ی جاڕی گه‌ردوونی مافی مرۆڤ.

--------------------

خواهر حبیب الله لطیفی : برادرم بعد از شندن خبر اعدام ، بسته ای شکلات خرید تا آخرین هدیه را به همبندانش بدهد

عداز ظهر امروز، شنبه چهارم دی ماه، خانواده ی حبیب الله لطیفی موفق شدند با این زندانی سیاسی محکوم به اعدام ملاقات کنند

خواهر حبیب الله لطیفی در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر "هرانا" با اعلام این خبر افزود که مسئولان زندان به ایشان یادآور شدند که با توجه به قرار بر اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی در ساعت 6:30 صبح یکشنبه، این آخرین ملاقات ایشان با وی بوده است.

خانم لطیفی با بیان اینکه حبیب الله از اینکه قرار است حکم اعدام وی به اجرا در بیاید بی خبر بوده و ایشان در این ملاقات وی را از این مهم با خبر کرده اند گفت: روحیه ی برادرم پس از شنیدن این خبر بسیار خوب بود و با اشاره به این نکته که هر کسی سرنوشتی دارد، ما را دلداری می داد.

وی افزود: برادرم با شنیدن این خبر از بوفه ی زندان بسته ای شکلات خرید تا به گفته ی خودش آخرین هدیه اش، قبل از اجرای حکم، به سایر هم بندیان اش را آماده کرده باشد.

خواهر حبیب الله لطیفی در پاسخ به پرسش گزارشگر هرانا مبنی بر اینکه وکلای این زندانی سیاسی چه اقداماتی در جهت جلوگیری از حکم وی انجام داده اند، گفت: آقایان صالح نیکبخت و نعمت احمدی تاکنون جلسات متعددی با مقامات قضایی کشوری و استان برگزار نموده اند که جواب این پیگیری ها از سوی مسئولین هنوز اعلام نشده است.

علی رغم اینکه این گفتگو در دقایق پایانی شنبه شب صورت گرفت، خانم لطیفی از ادامه ی پیگیری های هر دو وکیل برادرش خبر داد.

شایان ذکر است که خانواده ی حبیب الله لطیفی از ساعاتی دیگر(2 بامداد یکشنبه 5 دی ماه) قرار است در مقابل در زندان مرکزی سنندج حضور یابند


ويدئو مربوط به اعتراض در برلين است



ئۆسلۆ خۆپیشاندان حه‌بیبۆڵاه لۆتفی

خۆپیشاندان دژ به‌ بریاری له‌ سێداره‌دانی حه‌بیب الله‌ لتفی ئۆسلۆ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر