Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

جولیان آسانژ آزاد میشود به قرار وثیقه اما آزادی ایشان به تعویق افتاده است


آزادی موسس ویکی‌لیکس به تعویق افتاد

قاضی دادگاهی در لندن با آزاد کردن جولین آسانژ، موسس سایت ویکی لیکس، به قید وثیقه موافقت کرده است.

مبلغ این وثیقه دویست هزار پوند وجه نقد تعیین شده است.

اما بر اساس گزارشها این آزادی با مخالفت دادستانهای سوئدی رو به رو شده و بنابر این تا شنیدن مفاد پرونده استیناف به این حکم قاضی دادگاه در لندن، به تعویق افتاده است.

مقامات سوئد در ارتباط با اتهام تجاوز و رساندن آزار جنسی به دو زن، درخواست استرداد آقای آسانژ را کرده اند ولی او برای جلوگیری از اجرای این درخواست تلاش می‌کند.

وی گفته است انگیزه این اتهامات سیاسی بوده و برای بی اعتبار کردن سایت ویکی‌لیکس مطرح شده است.

دولت آمریکا هنوز در حال بررسی راه هایی است که امکان دارد بر اساس آن بتواند آقای آسانژ را در ارتباط با افشای اسناد محرمانه تحت تعقیب قرار دهد.

پلیس لندن در تاریخ هفتم دسامبر اعلام کرد که براساس یک حکم جلب بین المللی، جولین آسانژ را دستگیر کرده است.

آقای آسانژ که استرالیایی است، اتهامات وارده به خود را که تاریخ ارتکاب آن به اوت ۲۰۱۰ بازمی گردد، رد می کند.

در اولین جلسه دادگاه، با آزادی جولین آسانژ، به قید وثیقه موافقت نشده بود.

قاضی دادگاه دلیل عدم موافقت را هراس از احتمال خروج آقای آسانژ از بریتانیا عنوان کرده بود.

آقای آسانژ درخواست تجدید نظر در این حکم را کرد و جلسه امروز دادگاه بر اساس این تقاضا تشکیل شده بود.

////////////////

جولین آسانژ: به افشاگری ادامه می دهم

جولین آسانژ موسس سایت ویکی لیکس از هفتم دسامبر در بازداشت بسر می برد

جولین آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس، گفته است با وجود این که همچنان در بریتانیا در بازداشت بسر می برد، به افشای مدارک محرمانه ادامه خواهد داد.

آقای آسانژ در بیانیه ای که از طریق مادرش خوانده شد و تلویزیون استرالیا آن را پخش کرد، گفت که در اراده اش خللی وارد نشده و او همچنان به عقاید و آرمان هایش پایبند است.

قرار است جولین آسانژ ۳۹ ساله امروز ( ۱۴ دسامبر) برای دومین باردر دادگاهی در لندن حضور یافته و درخواست کند که به قید وثیقه آزاد شود.

آقای آسانژ همچنین در این بیانیه گفته است: "شرایط فعلی نه تنها تغییری در تصمیمات او ایجاد نخواهد کرد، بلکه برعکس او را در این مورد که اقداماتش صحیح و درست بوده، مصصم تر کرده است."

بنیانگذار سایت ویکی لیکس همچنین ضمن حمله به شرکت هایی که خدماتشان را به سایت ویکی لیکس متوقف کرده اند، گفته است:" حال ما می دانیم که شرکت های ویزا، مسترکارت و پی پل، ابزاری در دست سیاست خارجی آمریکا هستند."

او همچنین در این بیانیه که از طریق مادرش خوانده شد گفت: "من ازجهان می خواهم که از فعالیت ها مادر مقابل اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی حمایت کنند."

پلیس لندن سه شنبه هفتم دسامبر اعلام کرد که براساس یک حکم جلب بین المللی، جولین آسانژ را در ارتباط با اتهام تجاوز جنسی و رساندن آزار جنسی به دو زن در سوئد، دستگیر کرده است.

آقای آسانژ که استرالیایی است، این اتهام را که تاریخ ارتکاب آن به اوت ۲۰۱۰ بازمی گردد، رد می کند.

دادگاه با آزادی جولین آسانژ، موسس سایت ویکی‌لیکس به قید وثیقه موافقت نکرد. قاضی هوارد ریدل دلیل مخالفت با آزادی او را هراس از احتمال خروج آقای آسانژ از بریتانیا عنوان کرده بود.

جولیان آسانژ به قاضی دادگاه گفت برای جلوگیری از اجرای درخواست سوئد مبنی بر استردادش به آن کشور، حداکثر تلاش خود را خواهد کرد.

سایت ویکی لیکس، اخیرا اقدام به انتشار یک رشته گزارش های محرمانه دیپلماتیک کرده که موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر