Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۱۵, پنجشنبه

یکی دیگر از دانشجویان کُرد زخمی‌شده توسط نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد



یکی دیگر از دانشجویان کُرد زخمی‌شده توسط نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد

 

کُردپا: یکی دیگر از دانشجویان کُرد که بر اثر تیراندازی مستقیم مأموران انتظامی حکومت اسلامی ایران زخمی شده بود در یکی از بیمارستان‌های تبریز جان سپرد.



به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه یازدهم تیرماه و در بیمارستان "آذربایجان" شهر تبریز یک دانشجوی کُرد به نام "صلاح‌الدین فیشال‌خطابی" 19 ساله فرزند عزیز، که اواسط خردادماه امسال توسط نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این دانشجوی کُرد روز بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری به‌همراه "سیامند کریمی" فرزند رحمان در مسیر جاده‌ی بوکان به تبریز و در نزدیکی شهر ایلخچی در داخل خودروی خود، از سوی مامورین نیروی انتظامی متوقف و هنگام پیاده شدن از ماشین هدف گلوله‌ی مأمورین حکومتی قرار گرفتند که در آن هنگام سیامند در دم کشته می‌شود.

گزارش ارسالی خبرنگار آژانس کُردپا حاکی از آن است که جسد صلاح‌الدین فیشال‌خطابی روز دوازدهم تیرماه در میان حضور پر تعداد نیروهای امنیتی-انتظامی در شهر بوکان به خاک سپرده شد.

تیراندازی مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی حکومت اسلامی ایران به شهروندان مدنی کُرد در مناطق شهری و روستایی به امری عادی و روزمره مُبدل گشته و تاکنون هیچ نهاد حکومتی حاضر به پاسخگویی به این موارد نبوده و در این باره شهروندان کُرد عملاً امنیت جانی خود را از دست داده‌اند.

به جز این موارد و طی ماه‌های اخیر در شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی، بسیاری از جوانان به ویژه دختران توسط افراد ناشناسی ربوده شده و بعد از تجاوز، آنان را نیز به قتل می‌رساندند که موجب بروز 
اعتراضات گسترده در شهر بوکان گردید.

--------------------


رژیم جنون ولایت فقیه 79 میلیون ایرانی در یم زندان بزرگ قرار داد است حتی سایت رادیو سوئد که به هیچ عنوان خبرهایش مغایر با قوانین ولایت فقیه نیست در ایران مسدود و فیلتر شده است 


جمهوری اسلامی ایران، پایگاه اینترنتی رادیو سوئد را مسدودکرده است

منابع معتبری در تهران درتماس با رادیوی بین المللی سوئد تاییدکرده اند که امکان ورود و دیدن تمام صفحات پایگاه اینترنتی رادیوسوئد وهمچنین تلویزیون ۴ سوئد درایران ممکن نیست. این درحالی ست که می توان به پایگاه اینترنتی تلویزیون سوئد واردشد.
درمورد پایگاه اینترنتی رادیوسوئد باید افزود که دلیلی منطقی برای این که چرا این سایت مسدودشده و یا درمواردی برخی از صفحه های آن مسدودشده وجودندارد، اما احتمالا می تواند به برخی رویدادها و چگونگی بازتاب آنها دراین پایگاه مربوط باشد.
در ادامه ی مطلب می توانید گفتگو با معاون مدیر عامل رادیو سوئد در این زمینه را بخوانید و بشنوید.
 منابع معتبری در تهران درتماس با رادیوی بین المللی سوئد تاییدکرده اند که امکان ورود و دیدن تمام صفحات پایگاه اینترنتی رادیوسوئد وهمچنین تلویزیون ۴ سوئد درایران ممکن نیست. این درحالی ست که می توان به پایگاه اینترنتی تلویزیون سوئد واردشد.
درمورد پایگاه اینترنتی رادیوسوئد باید افزود که دلیلی منطقی برای این که چرا این سایت مسدودشده و یا درمواردی برخی از صفحه های آن مسدودشده وجودندارد، اما احتمالا می تواند به برخی رویدادها و چگونگی بازتاب آنها دراین پایگاه مربوط باشد.
وجود سانسور دولتی و مسدودکردن پایگاه های مختلف اینترنتی توسط حکومت و نیز کنترل آنچه که شهروندان ایرانی دراینترنت انجام می دهند، امرغیرمعمولی نیست. وزارت امورخارجه ی سوئد نیز در گزارش خود درمورد وضعیت حقوق بشردر ایران در سال ۲۰۱۱ تاکیدکرد که آزادی ارائه ی اطلاعات روبه وخامت گذاشته و شرایط برای کسانی که در رسانه های اجتماعی فعال هستند بسیار سخت ترشده است. براساس این گزارش، جمهوری اسلامی از انواع وسایل برای کنترل شدیدتر اینترنت استفاده می کند و درصدد راه اندازی یک اینترنت کنترل شده و محدود نیز با عنوان اینترنت ملی به جای اینترنت کنونی ست.
سفارت جمهوری اسلامی دراستکهلم، مسدودبودن پایگاه اینترنتی رادیوسوئد را درایران ردمی کند، اما باوجودتماس های مکرررادیوی بین المللی سوئد، مقامات آن حاضربه انجام مصاحبه رادیویی نشده اند.
معاون مدیرعامل رادیوسوئد Cilla Benkö مسدودشدن پایگاه اینترنتی رادیوسوئد درایران را آزاردهنده وهراس انگیز دانسته است. او می گوید که رادیو سوئد خبر یا گزارشی را منتشرنمی کند که تحمل شنیدن آن درجهان وجودنداشته باشد. تصورما این است که آنچه منتشرمی کنیم به دست مردم نیز می رسد.
او درپاسخ به پرسشی درمورد چاره جویی برای حل این مسئله نیز می گوید که مهم دانستن این است که چرا پایگاه رادیوسوئد مسدودشده، چگونه این امر روی داده و چگونه می توان آن را حل کرد تا برنامه های ما به دست مردم برسد.
او درمورد این که آیا رادیوسوئد پیش ازاین نیز با این گونه سانسور روبروشده، اظهاربی اطلاعی می کند و می گوید که (اززمان مدیریتش) دراین مورد و به ویژه دررابطه با اینترنت چیزی نشنیده است. او می گوید که پیش ازاین وهنگامی که رادیو سوئد برنامه های خودرا روی موج کوتاه و متوسط پخش می کرد، اتفاقاتی مشابه افتاده بود، اما نه درمورد اینترنت. دراینجا می توانید گفتگوی انجام شده با سیلا بنکو، معاون مدیرعامل رادیوسوئد را بشنوید.
اضافه کنیم که به استناد منابع معتبر و همچنین شنوندگانی که با پژواک، بخش فارسی رادیوی بین المللی سوئد تماس می گیرند، پایگاه اینترنتی رادیوسوئد و پایگاه پژواک درزمان های مختلف و به دفعات درایران مسدود شده و امکان دست رسی به آن دشوار و یا ناممکن بوده است.
////////////////////

حزب لیبرال مردم خواستار افزایش کمک هزینه ی بیمه ی بیکاری شد

یان بیورک لوند و اریک اولن هاگ
یان بیورک لوند، رهبر حزب لیبرال مردم و معاون نخست وزیر روزگذشته دریک کنفرانس خبری، پیش از سخن رانی در پارک المدالن در ویسبی، تاکیدکرد که سیاست صندوق بیمه ی بیکاری که دولت ائتلافی درسال ۲۰۰۷ به اجرادرآورد، اشتباه بود و باید تغییرکند. 
اوگفت که حق عضویت درصندوق های بیمه ی بیکاری برای اتحادیه های مختلف، متفاوت است و به عنوان  نمونه به حق عضویت یک آهنگساز که ۴۴۴ کرون است و یک کارپرداز بیمه که ۸۵ کرون است اشاره کرد و خواست که حق عضویت یکسان و یا متعادلی برای تمام صندوق های بیمه بیکاری تعیین شود.  اوهمچنین گفت که حداکثر پرداخت کمک هزینه ی بیکاری نیزکه اینک ۱۸۷۰۰ کرون درماه است باید به ۲۷۵۰۰ کرون درماه افزایش یابد. 
او دراین کنفرانس خبری، سیاست جدید بازارکار حزب خود را نیز به عنوان یک نمونه معرفی کرد. او این نمونه را وسیله ی مناسبی برای مقابله ی سوئد با رقبایی مانند چین و هند دانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر