Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

نگرانی کانادا از اقدامات تروریستی و جاسوسی سفارت جمهوری جنون اسلامی


 نگرانی کانادا از اقدامات تروریستی و جاسوسی  سفارت جمهوری جنون اسلامی

رژیم ایران همیشه از ابزار ترور و وحشت و مزدور بگیری و کارهای جاسوسی علیه دولتهای جهان و برای فشار بر مخالفینش بکار برده است
روزنامه ونکوور سان چاپ کانادا در مطلبی به فعالیت های سفارت جمهوری اسلامی در این کشور اشاره می کند و می نویسد: این سفارت از ایرانی الاصل ها به عنوان ابزار استفاده می کند و در تلاش است تا آنها را به خدمت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ونکوور سان می نویسد: فقدان روابط یپلماتیک بین آمریکا و ایران سبب شده تا جمهوری اسلامی از سفارت خود در کانادا برای بکار گیری ایرانیان مقیم این کشور استفاده کند و همین مسئله سبب شده تا متخصصین تروریسم در آمریکا نسبت به امکان حمله تروریستی از مرزهای شمالی هشدار بدهند.

این روزنامه مدعی شده است که این تلاش ها در پوشش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی سفارت ایران در کانادا صورت می گیرد.
این روزنامه مدعی است: مقام های کنسولی ایران در اتاوا بر آن هستند تا از 500 هزار ایرانی مقیم کانادا و دیگر مهاجران برای مناقع کشور خود استفاده کنند.
این روزنامه می نویسد: حمید محمدی سرکنسول ایران در اتاوا در یک مطلب فارسی بر روی یک وب سایت از ایرانیان مقیم این کشور خواسته تا پست های بالا را اشغال کرده و از ادغام در جامعه آمریکا خود داری کنند.
--------------------------------

 پنتاگون: قدرت کشتار سیستم موشکی رژیم تهران


خبرگزاری مهر: وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره، از تقویت توان موشکی ایران خبر داد و تاکید کرد که تهران یک قدرت سهمگین را ارائه کرده و ما این را با اطمینان بالا ارزیابی می کنیم.

به گزارش بلومبرگ، پنتاگون دراین گزارش اعلام کرد: ایران به تقویت "دقت" و "قدرت کشتار" موشک های بالستیک کوتاه‌ برد و دوربرد ،از جمله طراحی یک اسلحه برای هدف قرار دادن کشتی ها ادامه می دهد.

در این گزارش که لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا آن را امضا کرده، آمده است: ایران "تاثیرگذاری" و "قدرت کشتار" سیستم های موجود خود را با تقویت دقت وتوانایی حمل حداکثر باراضافی آن توسعه داده تا قدرت تخریب از تنها کلاهک به تمامی تجهیرات موشکی افزایش دهد.

این گزارش هفته گذشته به چهار کمیته دفاعی کنگره ارائه شد تا یک ارزیابی طبقه بندی شده وهمچنین غیرمحرمانه از نیروهای نظامی ایران ارائه کند.

آنتونی کوردسمن، کارشناس مسائل تسلیحاتی در مرکز استراتژیک و مطالعات بین الملل در واشنگتن در این باره می گوید: این گزارش روشن می کند که ایران بطور فعالانه موشک های بالستیک میانبرد جدید با سوخت جامد مستقر کرده و دیگراینکه شهاب 3 دقت و قدرت حمل بار اضافی خود را تقویت کرده است.

کوردسمن با اسناد به مفاد گزارش می گوید: ایران به دنبال تقویت توان ضدموشکی خود علیه آمریکا وسیستم های دفاعی شورای همکاری خلیج فارس و مطرح کردن یک تهدید بالقوه جدید علیه کشتیرانی در خلیج فارس است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران مانند چین درحال توسعه وتجهیز موشک های کوتاه برد به سیستم ردیاب(جستجوگر) است که آنها را قادر می کند تا هویت کشتی ها را مشخص کرده و در جریان جنگ به سوی آنها مانور کند.

پنتاگون همچنین می گوید: این فناوری همچنین ممکن است قادر باشد تا بر اهداف زمینی هم حمله کند. 

////////////////////////////


  كبودوند را دريابيد، وضعيت او به شدت نگران كننده است

دبيرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان در بيانيه اي با انتقاد از عدم توجه حاكميت به خواسته هاي كبودوند و نيز نگاه مبتني بر تبعيض برخي نهادهاي حقوق بشرو رسانه هاي فارسي زبان خواهان توجه بيشتر به وضعيت به شدت نگران كننده كبودوند شد.

متن كامل اين بيانيه به اين شرح است..

كبودوند را دريابيد،وضعيت او به شدت نگران كننده است
46 روز از اعتصاب غذاي محمد صديق كبودوند مي گذرد ،در اين مدت بسياري از نهادها ،رسانه ها ،جريانها و احزاب و نيز فعالان مدني ،سياسي،حقوق بشري و مطبوعاتي در رساندن صداي تظلم خواهي اين فعال حقوق بشر تلاش وافر داشتند.ما تلاشها و زحمات همه اين دوستان را ارج بسيار مي نهيم.
وجدانهاي بيدار!
بي توجهي حاكميت به ويژه مسئولان قضايي نسبت به خواسته هاي محمد صديق كبودوند كه شرايط بسيار وخيم جسمي وي ما را به شدت نگران كرده است در هيچ منطق انساني ،قانوني جايگاهي ندارد،افزون بر اين بي توجهي و اسير شدن در منطق غير انساني خودي و غير خودي برخي نهادها و رسانه هاي فارسي زبان تداوم سياست مبتني بر تبعيض انان را به نسبت حقوق فعالان مليتها را نشان ميدهد.سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان اعلام ميدارد كه محمد صديق كبود وند در وضعيت به شدت نگران كننده اي است.از تمامي انسان دوستان،نهادها و رسانه هاي همگاني در خواست داريم به ياري اين فعال در بند حقوق بشر بشتابند.
سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان
سه شنبه 20 تیرماه1391
10 جولای 2012


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر