Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ دی ۱, شنبه

حمله سایبری به مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا


حمله سایبری به مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا

یک رسانه آمریکایی از دستیابی هکرهای ناشناس به هزاران سند در رابطه با مکاتبات اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف از قبیل روابط این اتحادیه با آمریکا، روسیه، چین و برنامه هسته‌ای رژیم ایران خبر داد.
برخی از اسناد هک شده اتحادیه اروپا، حاکی از نگرانی‌های اروپایی‌ها درباره مواضع «منفی» دولت «دونالد ترامپ» در قبال اتحادیه اروپا است.


آنطور که «نیویورک تایمز» گزارش داده، هکرها برای سال‌ها به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ و هزاران سند را دانلود کردند؛ اسنادی که بیانگر نگرانی‌های اتحادیه اروپا درباره دولت غیرقابل پیش‌بینی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مشکلات این اتحادیه در رابطه با پرداختن به روابط با روسیه و چین و خطر احیای برنامه هسته‌ای رژیم ایران است.
طبق گزارش نیویورک تایمز، بخشی از این اسناد مربوط به درخواست‌ها برای صدور مجوز صادرات به ایران و جزئیات تلاش‌ها در سال 2018 برای ادامه مراودات اقتصادی بین اتحادیه اروپا و ایران است، تلاش‌هایی که «شاید توجه تهران را به پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای سال 2015 جلب کند حتی بعد از اینکه آقای ترامپ این توافق را کنار گذاشت».
نیویورک تایمز تصریح کرده است که حملۀ هکرها به مکاتبات دیپلماتیک اروپا مشابه افشای گستردۀ اسناد وزارت امور خارجۀ آمریکا در سال ٢۰۱۰ موسوم به ویکیلیکس است، هر چند دستیابی به اسناد دیپلماتیک اروپا محدودتر بوده و اسنادی که مورد سرقت قرار گرفته اند جنبۀ مخفی یا محرمانه نداشته اند.
یکی از کارشناسان شرکت آمریکایی «اریا 1» مدعی شده که «شکی نیست که این کارزار (هک و حمله سایبری) وابسته به حکومت چین است».


حمله هکرهای سپاه به ایمیل ۱۰ مقام آمریکایی


آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد پس از آنکه آمریکا ماه گذشته مجددا تحریم‌های شدید اقتصادی را علیه رژیم ایران اعمال کرد، هکرها تلاش کردند تا به ایمیل‌های شخصی مقام‌های آمریکایی مرتبط با اجرای این تحریم‌ها دست پیدا کنند. این در حالیست که مشاور امنیت ملی آمریکا گفته: برخلاف دولت اوباما پاسخ ما به حملات سایبری کوبنده خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در گزارش اسوشیتدپرس که به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط گروه سایبری امنیتی کرتفا در لندن متکی است تاکید شده که گروهی به نام «بچه گربه جذاب» ماه گذشته تلاش خود را صرف شکستن ایمیل‌های خصوصی بیش از ۱۰ تن از مقامات وزارت خزانه‌داری ایالات متحده کرد.
فردریش کاگان یکی از محققان موسسه آمریکایی که در مورد فعالیت‌های سایبری حکومت ایران تحقیق کرده است، مدعی است: «احتمالا، برخی از این تلاش‌ها در رابطه با به دست آوردن اطلاعاتی درباره تحریم‌ها انجام شده است.»
این شرکت سایبری در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، هکرها را به جمهوری اسلامی مرتبط دانست و اعلام کرد: داده‌هایی که طی یکسری عملیات‌های اشتباهی به دست آمده است، فرضیه دست داشتن حکومت ایران را مطرح می‌کند برای مثال در چند مورد هکرها به طور تصادفی نشان داده‌اند که از کامپیوترهای داخل ایران کار می‌کنند. این ارزیابی توسط دیگر کارشناسانی که گروه بچه گربه جذاب را دنبال کرده بودند، تأیید شد.


هشدار جدی آمریکا به تروریست های سایبری

دولت آمریکا با امضا حکمی اختیارات بیشتری به مقامات این کشور برای مقابله با دشمنان امنیت سایبری اعطا کرده است.
به گزارش یورونیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به این مساله گفت، ایالات متحده و متحدان آن هر روز در فضای مجازی تحت حمله قرار می‌گیرند، به خبرنگاران گفت: «ما به حملات سایبری دشمنان قاطعانه پاسخ خواهیم داد.»
آقای بولتون با تاکید بر لزوم تغییر با هدف بازدارندگی خطاب به «دشمنان» گفت که «هزینه اقدام علیه ما، خیلی بیشتر از آنچه که به دنبالش هستند، خواهد بود.»
وی همچنین افزود: «این طرح به قوانین دفاعی دوران باراک اوباما پایان می‌دهد و ما کارهایی بیشتر از دفاع انجام خواهیم داد.»
در همین راستا آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با تمام قوا در برابر حملات سایبری به ایالات متحده دفاع خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر