Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ دی ۱, شنبه

کاراییلان: تهدید روژاوا اعلان جنگ علیه تمام کردهاست


کاراییلان: تهدید روژاوا اعلان جنگ علیه تمام کردهاست
کاراییلان با اشاره به تهدیدهای رژیم ترک علیه روژاوا- شمال سوریه گفت:"اینها نه تنها تهدید روژاوا بلکه تهدید تمام کردستان است. تنها هدف این کنسپت جلوگیری از دست‌یابی کردها به موقعیت [ستاتوی] سیاسیست."


عضو کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کردستان مراد کاراییلان طی گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه‌ی تلویزیونی سترک تی.وی به پرسش‌های روزیتا ماردین پاسخ داد.
در این برنامه‌ی تلویزیونی کاراییلان محورهای مرتبط به تحولات اخیر را بررسی و به اشاره به موقعیت کنونی گفت: مبارزه‌ی آزادی کردستان در برهه‌ی خطیری قرار دارد. رویدادهایی که در این مرحله‌ی تاریخی مهم روی می‌دهند برای خلق کرد حایز اهمیت فراوان هستند. زیرا مبارزه‌ی آزادی خلق ما به مقطع مهمی دست یافته و دشمنان ما از این دستاوردها واهمه دارند. زیرا آزادی خلق کرد را تهدیدی برای خود قلمداد و به حمله علیه ما دست می‌زنند.
حملات بدون پاسخ نخواهند ماند
کاراییلان با اشاره به بمباران مناطق شنگال و مخمور توسط هواپیماهای جنگی ارتش ترک که در جریان آن ۷ نفر از غیر نظامیان در این مناطق به شهادت رسیده بودند، به خلق کرد و شاکنان شنگال و مخمور تسلیت عرض کرده و در این رابطه اظهار داشت: حملات بزدلانه و غیر انسانی بدون پاسخ نخواهند ماند و خون شهدای ما به هدر نخواهد رفت و انتقام آنان گرفته خواهد شد.
کاراییلان در بخشی دیگر از گفتگو اظهار کرد، دولت ترک به تنهایی اقدام به بمباران شنگال و مخمور نپرداخته بلکه  این حملات با همکاری طرف‌های دیگر انجام شده است. دشوار است که ۲۰ هواپیمای جنگی وارد مرزهای عراق شوند. کاراییلان یادآوری نمود که نیروهای ه.پ.گ در شنگال حضور نداشته و یگان‌های مقاومت شنگال –ی.ب.ش متشکل از خود ایزدی‌های ساکن شنگال هستند.  
هدف اساسی حکومت آنکارا قتل‌عام کردهاست
عضو کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدهای رژیم ترکیه علیه روژآوا اشاره کرده و گفت: هم در بعد سیاسی و هم در بعد نظامی حمله‌ی آنکارا به شرق فرات بسیار دشوار خواهد بود. تهدیدهای موجود اعلان جنگی علیه تمام کردها بوده و این تهدیدها به فقط علیه خلق روژآوا، بلکه هدف اساسی دولت قاتل و استعمارگر ترک از میان برداشتن کردها است. سه سال است که سیاست‌های نوین دولت ترکیه را با مسئولان جنوب کردستان در میان می‌گذاریم. حزب حرکت ملی(م.ه.پ)؛ عدالت و توسعه(آ.ک.پ) و ارگنکون و نژادپرستان ترک طی اتحادی در راستای امحای کردها و نه فقط در چارچوب مرزهای ترکیه، بلکه خارج مرزها نیز گام بر‌میدارند. درصددند خارج از ترکیه نیز کردها را مورد حمله و کردستان را اشغال و تحت کنترل خود قرار دهند.
کاراییلان در ادامه با توجه به جنگی که در خاورمیانه در جریان است اظهار داشت: جنگ خاورمیانه با طراحی جدید منطقه‌ای به پایان رسیده؛ از این رو لازم است خلق کرد نیز در این میان موقعیت و جایگاه شایسته‌ی خود را کسب کند. رژیم فاشیست آنکارا به عنوان دشمن سوگند خورده‌ی کردها درصدد ممانعت از دست‌یابی کردها به موقعیت و جایگاه سیاسی است. از سوی دیگر ترکیه با توجه به این جنگ درصدد دست‌یابی به میثاق ملی [جدیدی] است. بدین‌صورت که  از حلب تا شنگال، موصل و کرکوک را تحت کنترل خود درآورد. تا چندی پیش، حملات دولت قاتل و استعمارگر ترکیه محدود به شمال کردستان و بمباران جنوب کردستان بود. اما اکنون وارد سوریه نیز شده است، خود را به جرابلس، باب، اعزاز و عفرین رسانیده و اکنون درصدد است تمامی روژآوا را نیز تحت انقیاد خود درآورد. این اقدام تنها علیه روژآوا نبوده و علیه تمامی کردستان است. هدف اساسی این مرحله ممانعت از دست‌یابی کردها به یک موقعیت سیاسی است.
دشمنمانمان متحد می‌شوند چرا ما متحد نمی‌شویم
بر این اساس کاراییلان اهمیت اتحاد ملی در میان کردها را خاطر نشان ساخته و اظهار داشت، تا کنون در ارتباط با اتحاد ملی بسیار سخن گفته‌ایم. هزاران بار نیز اهمیت این مطلب را تکرار می‌کنیم. به دولت‌های استعمارگر کردستان توجه کنید. تمامی این کشورها دشمنان یکدیگر هستند، اما هنگامی که مساله‌ی کرد و کردستان در میان است با یکدیگر به توافق دست می‌زنند. مدت ۷ سال است که میان دولت‌های ترکیه و سوریه وضعیت جنگی در جریان است اما اکنون طی دیدارهای مشترک و حول محورهایی به توافق دست می‌یابند. اما چرا کردها حول پلاتفرمی مشترک قادر به گفت و گو نیستند؟ این امر نقصی جدی و مایه‌ی شرم است.
عفرین آینه‌ی واقعیات ترکیه است
عضور شورای رهبری حزب کارگران کردستان در ارتباط با ترکیه افزود: اگر درصدد شناخت واقعی ترکیه برآییم باید به عفرین نگریست. بنگرید که توسط تبهکاران عفرین به چه وضعیتی دچار شده است. عفرین دستخوش پاکسازی نژادی شده است. شورای میهنی کردستان سوریه-اَ.ن.ک.س با رژیم ترکیه در ارتباط است. بسیاری از مسئولان شورای میهنی کردستان سوریه-اَ.ن.ک.س اکنون ساکن ترکیه هستند. در هتل‌های استانبول مستقر هستند.
عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تداوم جنگ روانی از سوی اردوغان اشاره کرده و متذکر شد که با تبلیغات سنگینی که اتخاذ کرده است سعی دارد تا دولت ترکیه را به عنوان دولتی بسیار بزرگ، و برخوردار از تکنیک بزرگ قلمداد نماید. اما جنگ نصیبین و مقاومت ۹ ماهه‌ خلاف آن را نشان داد. تا جایی که اکنون ترکیه را دچار مساله‌ای به نام سندروم نصیبین نموده است. شرناخ نیز از چنین وضعیتی برخوردار بود. در این شهر و تنها بعد از آنکه مشخص گردید مهمات نیروهای کرد به اتمام رسیده است وارد منطقه شدند. در شهر سور با فرماندهی فرمانده چیاگر و ۶۰ تن از رفقایمان ۱۵۰ روز ارتش ترک متوقف شد. با چنین اراده‌ای دولت ترک هیچگاه قدرتمند نیست.
کاراییلان با برشمردن ابعاد جنگ و اشاره به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در خاتمه بر این نکته متمرکز گردید که نباید جنگ را در چارچوبی تنگ مورد ارزیابی قرار داد. لازم است که بر ابعاد سیاسی و دیپلماتیک جنگ نیز متمرکز گردید. با شروع جنگ لازم است که دیپلماسی و سیاست نیز با شدت [و در ارتباط با یکدیگر] به پیش برده شوند. در همین راستا انزوای رهبر آپو را نیز بخشی از سیاست قتل‌عام قلمداد کرده و حملات دولت ترکیه علیه شمال، جنوب و روژاوای کردستان را به تحمیل انزوای رهبر آپو پیوند داد.
مراد کاراییلان اظهار داشت: در صورتی‌که ما کردها، نیروهای دمکرات در ترکیه، سوریه و دیگر نقاط در راستای دمکراسی، آزادی و برابری به اتحاد دست یافته و مبارزه را پیش برند، قادر به درهم شکستن موج‌های فاشیسم بوده و می‌توان آزادی و دمکراسی را به ثمر رساند.
کاراییلان اعتصاب غذای لیلا گووَن در زندان آمد را نقطه‌ای تازه‌ای از مقاومت زندان در برابر رژیم فاشیست ترک خواند.
مراد کارییلان سپس به لیلا گووَن و تمام زندانیانی که برای پایان دادن به حصر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند درود فرستاد و افزود، شرایط برای جلوگیری از ستم و زورگویی موجود در ترکیه مهیاست. مقاومت خلقمان روزبروز گسترش می‌یابد. رجزخوانی و ریاکاری اردوغان کسی را نمی‌ترساند. آنکه محکوم به نابودی خود اردوغان است.
کاراییلان در خاتمه گفتگو گفت:"اگر ما کردها، نیروهای دمکراتیک ترکیه، سوریه برای دمکراسی، آزادی و برابری متحد شده و مبارزه مشترکی را پیش گیریم می‌توانیم فاشیسم را شکست دهیم و آزادی و دمکراسی را محقق کنیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر