Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ دی ۱, شنبه

اخراج تروریستهای رژیم؛ تشکر ترامپ از آلبانی





اخراج تروریستهای رژیم؛ تشکر ترامپ از آلبانی

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به نخست‌وزیر آلبانی از او بخاطر اخراج دیپلمات‌-تروریستهای جمهوری اسلامی تشکر کرد.
در این نامه که در صفحه فیسبوک سفارت آمریکا در تیرانا (پایتخت آلبانی) منتشر شده، پرزیدنت ترامپ از آلبانی بخاطر تلاش‌هایش برای ایستادن در برابر حکومت ایران و مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده آن در سرتاسر جهان تشکر کرده است.


پیش تر اعلام شده بود که مقامات کشور آلبانی دو تن از دیپلمات های جمهوری اسلامی را به اتهام انجام فعالیت های غیرقانونی از این کشور اخراج کردند.
وزارت امور خارجه آلبانی اعلام کرده است که این دیپلمات ها به فعالیت هایی پرادخته اند که امنیت این کشور را با خطر مواجه کرده است.
گفته می‌شود یکی از این دیپلمات‌ها سفیر جمهوری اسلامی در آلبانی است.
یک سخنگوی وزارت خارجه آلبانی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت این دو دیپلمات به دلیل سوءاستفاده از موقعیت و نقض "مقام دیپلماتیک" خود از این کشور اخراج شده‌اند.
این سخنگو اضافه کرده این تصمیم در مشاوره با دیگر کشورها از جمله اسرائیل اتخاذ شده است.
اسرائیل می گوید این افراد درصدد انجام عملیات تروریستی در جریان یک مسابقه فوتبال میان تیم های اسرائیل و آلبانی بوده اند
وزیر خارجه آمریکا و همچنین مشاور امنیت ملی ترامپ از تصمیم آلبانی استقبال کرده‌اند.
در ماه‌های گذشته چندین دیپلمات جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی به ظن فعالیت‌های تروریستی بازداشت یا اخراج شده‌اند.


یک اقدام خصمانه دیگر فرانسه علیه رژیم ملاها

گزارش قبلی: سایت امنیتی بلاغ نیوز: به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی و دیپلماتیک گفتند که فرانسه به تازگی یک دیپلمات رژیم ایران را اخراج کرده است.
گفتنی است، در شرایطی که وزارت امور خارجه خبری از موضوع اخراج دیپلمات ایرانی توسط فرانسه اعلام نمی‌کرد و سعی در پنهان نمودن آن را داشت، کیهان حدود دو هفته قبل در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه همین موضوع را مطرح و از بهرام قاسمی پیگیری کرد اما وی به گفتن «در زمان لازم اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.»[!] بسنده کرد.
سؤال خبرنگاری در این نشست از سخنگوی وزارت امور خارجه این بود که «چند هفته پیش یک دیپلمات ایرانی از فرانسه اخراج شده است. با توجه به اینکه اصل عمل متقابل یکی از اصول بدیهی در روابط دیپلماتیک است، چرا دستگاه دیپلماسی مانند اخراج دیپلمات‌هایمان از هلند، این موضوعات را پنهان می‌کند و آیا اراده‌ای برای عمل متقابل وجود ندارد؟!» و قاسمی در پاسخی منفعلانه و سؤال‌برانگیز اظهار داشته بود: «ما الزاماً با شتابزدگی دست به اقداماتی نمی‌زنیم که متضرر بشویم. نهایتاً همه آنهایی که باید در جریان اقدامات باشند، هستند و در زمان لازم اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.»[!]
منابع غربی علت این اخراج را با دستگیری آقای اسدالله اسدی که حدود 4ماه پیش در آلمان دستگیر و اینک در بلژیک زندانی است، مرتبط دانسته‌اند.


تعطیلی یک مرکز مشکوک ملاها در فرانسه

تعطیلی یک مرکز فرهنگی نزدیک به حکومت ایران در فرانسه به خاطر ترویج بنیادگرایی شیعه
دولت فرانسه دستور داد «مرکز الزهرا» که یک انجمن مذهبی در این کشور است، تعطیل شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه این مرکز را متهم کرد که به دنبال «ترویج بنیادگرایی شیعه» در اروپا است. این مرکز در منطقه گراندسنت شهر دانکرک در شمال فرانسه قرار داشت.
در دستوری که برای تعطیلی موقت این مرکز صادر شده، آمده است که مرکز الزهرا «جهاد مسلحانه» را تشویق و افراد را به «نفرت‌پراکنی، اعمال تبعیض و خشونت» سوق می‌داد.
به گفته پلیس فرانسه مرکز الزهرا مورد حمایت حکومت ایران است.
یحیی قواسمی، رییس این مرکز چندین بار به ایران سفر کرده و با مقام‌های حکومتی دیدار داشته است.
حدود دو هفته پیش (دوم اکتبر/ دهم مهرماه) پلیس فرانسه به مرکز الزهرا حمله کرده بود. در این حمله که در جریان برنامه «پیشگیری از تروریسم» پلیس فرانسه بود، اموال این مرکز به دلیل وجود «نشانه‌هایی از حمایت از گروه‌های تروریستی» ضبط شد و سه تن از اعضای آن بازداشت شدند. خزانه‌دار این مرکز به دلیل آن‌که دو سلاح بدون مجوز در اختیار داشت، دستگیر شد.
به گزارش صدای آمریکا، وب‌سایت کتابخانه مجلس شورای اسلامی این مرکز را «موسسه‌ای فرهنگی ـ اسلامی» معرفی کرده که «به صورت تخصصی در حوزه اسلام‌شناسی با محوریت تشیع در اروپا فعالیت می‌کند و مقرّ مؤسسه در فرانسه است».
یحیی قواسمی، رییس این مرکز، رییس حزب «ضد صهیونیست» فرانسه هم هست. او از حامیان گروه «حزب‌الله لبنان» است و چند سال پیش با حسن نصرالله، دبیرکل این گروه، هم دیدار کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر