Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ آذر ۱۶, جمعه

بازداشت هنرمند كورد يلدا عباسى و مادرش در تركيه


دستگیری یلدا عباسی هنرمند سرشناس در ترکیە
یلدا عباسی هنرمند کرد خراسانی در فرودگاە استانبول ترکیە یک شبانە روز دستگیر و پس از دادگاهی کوتاە آزاد شد. 

شب پنج شنبە ١٥ آذر ١٣٩٧ یلدا عباسی زمانیکە از فرودگاە میلان وارد استانبول شد، دستگیر شد.


دلیل این دستگیری کنسرت یلدا عباسی در ماە آوریل ٢٠١٨ در وان ترکیە بودە، زمانیکە ارتش ترکیە بە عفرین سوریە حملە کردە بود و بسیاری از طرفداران خانم عباسی پوسترهایی در ضدیت با حملە ارتش ترکیە منتشر کردند. بعدازظهر جمعە ١٦ آذر یلدا عباسی آزاد شد و قرار است روز یکشنبە در مراسم ٢٧مین سالروز تاسیس مرکز فرهنگی میزوپوتامیا در سالن بوستانچی استانبول برنامە اجرا کند.
روز پنجشنبه ٦ دسامبر ٢٠١٨ ميلادى ، هنرمند زن كورد شرق كوردستان " يلدا عباسى " به همراه مادرش در فرودگاه اتاتورك شهر إستانبول  تركيه بازداشت شد.

به نقل گزارش ، نامبرده براى شركت در بيست و هفتمين سالروز تاسيس مركز فرهنگى - هنرى مزپتاميا كه در روز نهم اين ماه برگزار مى شود به تركيه سفر كرده است ولى از سوى پليس اين كشور بدون هيچ گونه مدركى همراه مادرش به گروگان گرفته شده است.

يلدا عباسى  متولد ١٩٨٧ ميلادى و اهل شهر شيروان در خراسان شمالى از شرق كوردستان مى باشد و از هنرمندان سرشناس و اصيل  هنر و موسيقى كوردى است. و در چندين جشنواره داخلى و خارجى شركت كرده و سال ٢٠٠٦ در بيست و چهارمين جشنواره موسيقى در ايران رتبه اول را در نوازندگى  ساز دوتار از ان خود كرده است.

لازم به يادآوريست ، حكومت سركوبگر و اشغالگر تركيه مدتى پيش هنرمند هوزان جانه را حين بازگشت از المان به كوردستان بازداشت و به ٦ سال و ٣ ماه زندانى محكوم كرد.

جمعيت حقوق بشر كوردستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر