Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۴ اسفند ۲۱, جمعه

نگرانی علی خامنه ای از تاثیر خطر “نفوذ” در انتخاب رهبر آینده


نگرانی علی خامنه ای از تاثیر خطر “نفوذ” در انتخاب رهبر آیندهرهبر جمهوری اسلامی مدعی آزاد بودن انتخابات در ایران شده و همزمان نسبت به موضوع رهبری آینده نظام هشدار دارد.



علی خامنه ای، رهبر رژیم جمهوری اسلامی ایران در آخرین دیدار رئیس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری ضمن پرداختن به وظایف و اولویت های دو مجلس و انتخاب رهبر آینده، بر سه اولویت کشور که از نظر وی “مسئله نفوذ” مهمترین آنهاست، هشدار دارد.
اخبار روزانه تایمز اسرائیل به فارسی را می توانید روزانه در ایمیل خود دریافت کنید   اشتراک
خامنه ای طی نشست مذکور ضمن پرداختن به وظایف دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی و تاکید بر چگونگی انتخاب رهبر آینده و ابراز نگرانی از تاثیر “نفوذ” کشورهای دیگر بر آن، انتخابات هفتم اسفند را مهم خوانده و در این خصوص اظهار داشت: «مردم در این انتخابات واقعا خوش درخشیدند و مشارکت شصت و دو درصدی واجدان شرایط رای دادن، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی آمریکا، درصد بالایی است و مردم با این مشارکت بالا در واقع اعتماد خود را به نظام اسلامی، به ‌صورت عملی نشان دادند».
بنابر گزارش تسنیم، وی عدم انتخاب و رد صلاحیت برخی از نمایندگان را طبیعی عنوان کرده و اذعان داشت: «البته برخی بزرگان هم هستند که رای آوردند و یا رای نیاوردند. اما این مسئله هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی‌ کند و آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می ‌شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است».
علی خامنه ای همچنین وظیفه مجلس خبرگان را انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن دانسته و ضمن اظهار تاسف از عدم ورود محمد یزدی و مصباح یزدی افزود: «لازم است در انتخاب رهبر آینده، ملاحظات، رودربایستی‌ ها و مصلحت‌ اندیشی‌ ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نیاز کشور و اصل حقیقت، در نظر گرفته شود. اگر در این وظیفه‌ بزرگ کوتاهی انجام گیرد، قطعا در اساس کار نظام و کشور مشکل به‌ وجود خواهد آمد.»
خامنه ای همچنین مدعی آزاد بودن انتخابات در ایران شده و آزادی عمل مردم برای شرکت در انتخابات را یکی از ویژگیهای نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: «امنیت و آرامش فضای انتخابات از نکات برجسته فضای سیاسی کشور است. در حالی که در کشورهای اطراف ما زندگی مردم با نا امنی و حوادث تروریستی همراه شده است. اما انتخاباتی با این عظمت و با چنین مشارکت وسیع مردمی، بدون حادثه ‌ای تلخ برگزار شد».
این سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالیست که درصد بسیار بالایی از فعالان سیاسی و مذهبی و مدنی کشور، در جریان رد صلاحیت های پیش از انتخابات، از گردونه خارج شدند.
خامنه ای همچنین با سالم دانستن انتخابات امسال، انتخابات ۸۸ را نیز سالم دانسته و سخنان کسانی را که به آن ایراد وارد کرده بودند نادرست خوانده و آنها را “بانی ایجاد فتنه در کشور” عنوان کرد.
علی خامنه ‌ای ضمن تاکید بر اینکه شورای نگهبان یکی از چند مرکز اصلی نظام جمهوری اسلامی است، اذعان داشت: «شورای نگهبان از ابتدای انقلاب مورد هجمه و تخریب استکبار بوده است و هرگونه تخریب بر ضد شورای نگهبان، اقدامی غیراسلامی، غیر قانونی، غیرشرعی و غیرانقلابی است».
وی بار دیگر با ابزار نگرانی از خطر “نفوذ دشمنان” تاکید کرد که « بر اساس اطلاعات دقیق، برنامه جدی استکبار و آمریکا، نفوذ در کشور است. البته این نفوذ از جنس کودتا نیست زیرا آنها می ‌دانند که در ساخت نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی امکان ندارد. بنابراین نفوذ را از دو مسیر دیگر دنبال می ‌کنند. هدف دشمن از طراحی نفوذ در مسئولان، تغییر دادن محاسبات آنهاست که نتیجه آن، قرار گرفتن فکر و اراده مسئولین در مشت دشمن است و در این حالت دیگر نیازی به دخالت مستقیم دشمن نیست و فرد مسئول بدون آنکه حتی خود بداند، همان تصمیمی را می ‌گیرد که دشمن می‌ خواهد».
خامنه ای در واکنش به سخنان برخی از مسئولان مبنی بر اینکه “باید با همه دنیا تعامل داشته باشیم” اظهار داشت: «باید با همه دنیا “البته به‌ جز آمریکا و رژیم صهیونیستی” ارتباط داشته باشیم، اما باید بدانیم که دنیا منحصر در غرب و اروپا نیست».
سخنان علی خامنه ای در حالی ست که به شدت برای آینده نظام و انتخاب رهبر پس از خود ابراز نگرانی می کند و بیم گسیختگی و فروپاشیدن جمهوری اسلامی گریبان گیر وی است. به صورتی که همچنان با تفکر توطئه “نفوذ دشمن” در جدال است و سعی بر آن دارد تا با مشروعیت بخشیدن به سیاستهای نا متعارف نظام جمهوری اسلامی و عملکرد وی چه در عرصه داخلی و چه در حیطه مراودات بین المللی خود، اذهان عمومی را به مسیری دیگر سوق داده و تمامی گناهان کرده و ناکرده خود را بر گردن دول دیگر که البته از برخی آنها با عنوان “متخاصم” نیز یاد می کند، بیاندازد و اساس نظام را همچنان پس از سالها با همین شیوه مشروعیت ببخشد.
http://fa.timesofisrael.com/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر