Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ بهمن ۱۰, چهارشنبه

یک‌سوم کارمندان اداره کاریابی ‌بیکار می‌شوند


یک‌سوم کارمندان اداره کاریابی ‌بیکار می‌شوند

اداره کاریابی با تعدیل شدید نیروی‌کار در اقدامی ۴۵۰۰ کارمند خود را از کار برکنار می‌کند. دلیل چنین کاهش جدی نیروی‌کار در این اداره بودجه مودراتها و دموکرات‌های مسیحی خوانده شده است که در ماه دسامبر به تصویب رسید.


میکائیل خوبیری رئیس کل داره کاریابی در خبرنامه ای نوشته است: تصمیمی دشواری اتخاذ کردیم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا برای افرادی که از کار برکنار می‌شوند حمایت های لازم صورت گیرد.
در بودجه‌ی که ماه دسامبر در پارلمان به تصویب رسید. کاهش جدی در بودجه اداره کاریابی صورت گرفت و این تغییرات نتیجه سیاستگذاری احزاب مودرات و دموکرات مسیحی است که در واقع مخالف برخی برنامه‌های اداره کاریابی برای افراد تازه‌وارد و کسانی است که برای مدت طولانی بیکار بوده‌اند.
دانیل عصایی از حزب دموکرات مسیحی می‌گوید بودجه مشترک این حزب با مودراتها در واقع سرمایه‌گذاری بر استخدام‌های را که با سوبسید دولت صورت می‌گیرد راه‌حل بلند مدت برای کاهش واقعی بیکاری نمی داند از این جهت در بودجه پیشنهادی که تصویب شده است از سرمایه‌گذاری در این زمینه خودداری صورت گرفته است. او در ادامه تاکید کرده است که در بودجه اصلی دولت که از سوی سوسیال دموکرات‌ها قبلا پیشنهاد شده بود نیز کاهش جدی در بودجه اداره کاریابی صورت گرفته بود و این تغییرات فقط در نتیجه اقدامات جدید نیست.
اما دانیال ریاضت از حزب چپ باور دارد که هدف نهایی احزاب مودرات و دموکرات مسیحی از کاهش بودجه اداره کاریابی خصوصی سازی این اداره است. او می‌گوید این اقدام پیامدهای بد خواهد داشت و اثر منفی روی ورود افراد تازه‌وارد و آنهای که برای مدت طولانی بیکار بوده‌اند به بازارکار خواهد گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر