Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه

بمراتب تسليت وهمدردی

بمراتب تسليت وهمدردی


عميق خويش را بمناسبت درگذشت مرحوم بهرامی که بر اثر یک حادثه تصادفی جان باخته است "به پیشگام آقای بهرامی و همه اعضای خانواده اش و فاميلش، دوستان و بازماندگان مرحوم ابراز نموده، برای تمامی بازماندگان خود را شریک غم وبه عزاء دارانش صبر جميل و اجرعظيم را آرزو می نمايد.
متاسفانه امروز خبر رسید که یکی از دوستان که یارسانی میباشد بر اثر تصادف ماشین جان خود را از دست داده است در ایران.
ما خود را شریک غم اعضای خانواده آقای بهرامی میدانیم.
و با غم و اندوه خبر جانباختن این مرد زحمتکش که مشغول زندگی خود بوده است در منطقه پالان ماشینش ترمزش بریده میشود و تصادف میکند و از دم جان خود را از دست میدهد.
ما به تمامی اعضای خانواده ایشان تسلیت عرض میکنیم و خود را عمیقا شریک غمشان میدانیم.
من از طرف خودم به گودرز پسر خواهرش و بقیه اعضای خانواده اش تسلیت عرض میکنم.
متاسفانه دایه گودرز جمشیدی میباشد.
با تشکر ساموئیل کرماشانی
2010/7/6

------------------------------------

خبرنگار آزاد درتهران: «جمهوری اسلامی با بحران
در رابطه با بازرسی کشتیهای ایران روبرو میباشد»


بخشی از ناوگان دریائی آمریکا مستقر در خلیج فارس

جمهوری اسلامی ایران در عین حال که می کوشد راهکارهائی بیابد که بتواند تحریم های جدی تری را که شورای امنیت، اتحادیه کشورهای اروپا و ایالات متحده علیه برنامه های اتمی آن کشور برقرار ساخته اند دور بزند و آن ها را خنثی کند، یکی از مهمترین دل نگرانی های سران آن کشور این است که وقتی دستور بازرسی کشتی های رهسپار ایران در آب ها بین المللی به اجرا گذاشته شود، چه واکنشی نشان دهند. خبرنگار آزاد از تهران گزارش می دهد که گرچه در هفته های اخیر اظهارات تهدید آمیزی در این باره از زبان دست اندرکاران ارشد حکومت شنیده شده، ولی در شورای عالی امنیت ملی ایران این بحث هنوز ادامه دارد که ایران به چه واکنشی می تواند دست بزند که از یک سو از "عزت و حیثیت" خود دفاع کند و از سوی دیگر موجب درگیری نظامی و تشدید بحران نشود. به گزارش این خبرنگار، توصیه برخی کارشناسان امور به حکومت آن بوده که هرگونه رفتار خشونت بار مقامات آن کشور نسبت به چنین بازرسی هائی، موقعیت ایران در صحنه بین المللی را در رابطه با برنامه های اتمی وخیم تر خواهد کرد.

هشدارهای سران رژیم

محمود احمدی نژاد در سخنرانی امروز (دوشنبه 14 تیرماه – 5 ژوئیه) در مجتمع فولاد بناب، دوباره تحریم های برقرار شده را دست کم گرفت و ادعا کرده گفت: «افق نگاه ما شکستن تحریم نیست، بلکه فتح قله های جهانی است».
به گفته آگاهان، این سخنان احمدی نژاد ظاهرا نشان می دهد که رژیم تلخی تحریم ها را پذیرفته و می داند که قادر به مقابله با آن نیست و در مقابل، وعده فردای بهتری را می دهد – که تعهد فوری برای او ایجاد نمی کند.
ولی رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه در سخنان امروز خود زبان به تهدید گشود و گفت: «اگر ملت ایران متوجه شود که غرب قصد دارد برای رسیدن به اهداف سیاسی، آنان را زیر فشار گذارد، ایرانیان به صورت متحد و منسجم در برابر دشمنان خواهند ایستاد».
گفتنی است که مقامات رژیم همیشه سیاست ها و نیات و رویکردها خود را به حساب ملت ایران می نویسند و به نام مردم سخن می گویند، بی آن که رویکردهای راهبردی و مسائل حساس و مهم کشور به همه پرسی گذاشته شود و به مردم امکان داده شود دیدگاه های واقعی خود را ازادانه بیان کنند.
مجمع روحانیون مبارز نیز با انتشار بیانیه ای به حمایت از دولت پرداخت و نوشت: «قطعنامه شورای امنیت را محکوم می کنیم».

سخنان شدید اللحن لاریجانی

علی لاریجانی رئیس مجلس در روزهای اخیر چند بار هشدار داده که اگر کشتی های بازرگانی ایران مورد بازرسی بین المللی قرار گیرد، "ایران برایشان درد سر درست خواهد کرد".
لاریجانی که می کوشد با در پیش گرفتن راهکردهای آشتی ناپذیر، از حمایت جناح های تندروی حکومت نیز برخوردار گردد، فراخوانی جامعه بین المللی برای از سرگیری گفتگوهای هسته ای را "فریبکارانه" نامید و آن را رد کرد – و این در حالی که هفته پیش احمدی نژاد ادعا کرده بود که می خواهد غرب را "ادب" کند و آغاز گفتگوها را دو ماه عقب می اندازد. ولی مجامع بین المللی این سخنان احمدی نژاد را جدی نگرفتند و آن را یک ترفند تلقی کردند، زیرا در هر حال، حکومت ایران تا کنون از حضور در گفت و گوها طفره رفته است.
به ادعای لاریجانی، هدف از فراخوانی برای انجام گفتگوها با کشورهای 1+5 آن است که حکومت ایران را "سرکش" نشان دهند تا بهانه ای برای برقراری تحریم های شدیدتر داشته باشند.
او گفت که هم اکنون طرحی برای بررسی در مجلس در دست تهیه است که نه تنها حکومت را موظف می کند به غنی سازی در سطح 20 درصد ادامه دهد، بلکه "اگر طرف مقابل درشت خوئی کند، ایران گام های جدیدی بردارد".
با آن که این سخنان نوعی تهدید به حساب می آید، لاریجانی به کلی گوئی بسنده کرد تا تعهدی برای رژیم ایجاد نکند.
ولی سخنان او در مورد لزوم ادامه غنی سازی در سطح 20 درصد (که ظاهرا برای تامین سوخت کوره اتمی کوچک امیرآباد در تهران است)، نشان می دهد که حکومت قصد دارد گام بلندتری برای رسیدن به غلظت 80 تا 90 درصد که مورد نیاز ساخت بمب اتمی است، بردارد.

مقام انگلیسی: «ناوگان ها آماده هستند»

به نوشته روزنامه کویتی السیاسة، مارتین داین سخنگوی منطقه ای کابینه بریتانیا هنگام دیدار از آن امیرنشین ابراز امیدواری کرد که مساله بازرسی کشتی ها به یک بحران کشانده نشود. او یادآوری کرد که بریتانیا و چند کشور دیگر، در حوزه خلیج فارس و اطراف آن دارای ناوگان جنگی می باشند.
شیخ مجتبی ذوالنوری در سمت "جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" چند روز پیش گفت: در صورت بازرسی کشتی های ایرانی، سپاه پاسداران به شدت مقابله به مثل خواهد کرد.
او ادعا کرده گفت: «در حال حاضر سپاه پاسداران در خلیج فارس دارای قدرت کامل است». آگاهان نظامی این سخنان را بی پایه می دانند و بر این باورند که نیروی دریائی حکومت ایران در خلیج فارس ممکن است در صورت بروز عملیات جنگی، در کوتاه ترین زمان توسط ناوگان های ایالات متحده و کشورهای دیگر نابود شود.
ذوالنوری در دنباله تهدیدهای جنگی خود گفت: « اگر تردد در خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند برای کشتی های تجاری ایران ناامن شود، خلیج فارس و منطقه برای همه ناامن خواهد شد».
حکومت ایران ادعا می کند که این گونه بازرسی ها، که قرار است از جانب جامعه بین المللی و با استناد به قطعنامه چهارم شورای امنیت انجام شود، "غیرقانونی" است؛ و این در صورتی که اگر سپاه پاسداران درصدد برآید در آب های بین المللی و حوزه خلیج فارس کشتی های بازرگانی خارجی را متوقف کند، نوعی راهزنی دریائی و یک اقدام جنگی محسوب خواهد گردید که ممکن است به درگیری نظامی بیانجامد و یک بحران منطقه ای ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار آزاد در تهران، این ارزیابی موجب دل نگرانی برخی اعضای شورای عالی امنیت ملی گردیده، که در مباحثات داخلی و

تماس های محرمانه می کوشند راه چاره ای برای آن بیابند و نظام دینی را از این بحران نجات دهند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر