Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

خانواده یکی از تشکیل دهندگان اصول مبادی اجتماعی میباشد اگر اشکالی درخانواده

خانواده یکی از تشکیل دهندگان اصول مبادی اجتماعی میباشد اگر اشکالی درخانواده به وجود بیاید کم کم به داخل جامعه سرایت میکند و کل اجتماع را برهم میزند یعنی بی اصولی و بی سر و پایی درجامعه و یک خانواده مریض میتواند برای اجتماع مضر باشد.

دولت از اصول پایه ای خانواده تشکیل شده است رشد سالم کودکان به معنای رشد سالم یک جامعه میرساندو رشد سالم کودکان پایه دولت را مستحکم میکند.

خانواده پایه‏ اساسی اجتماع و سلول سازنده زندگی است و در وسیع‏ترین مفهوم کلمه، خاستگاه اعضای خویش و پناهگاه آنان است. خانواده نهادی است که به اعضای خود احساس امنیت و آرامش می‏بخشد و طی هزاران سال پایدارترین و موثرترین وسیله حفظ ویژگی‏های فرهنگی و عامل انتقال آنها به نسل‏های بعدی بوده است. لذا آسیب وارد شدن به این نهاد، نه تنها زن و مرد را به شدت متاثر می‏گرداند، بلکه فرزندان بخصوص کودکان در این زمینه دچار مشکلات جدی می‏گردند.

لذا با افزایش سریع طلاق در سال‏های اخیر، روان‏شناسان و محققان به تدریج به اهمیت این واقعه پراسترس در رشد و سازگاری کودکان پی برده‏اند. تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می‏دهد طلاق والدین حداقل در دراز مدت بر کودکان تاثیر منفی می‏گذارد.

هنوز خانواده های داریم که کودکان خویش را تشویق میکنند که هنگامیکه دست به بزهکاری میزنند و یا با کسی درگیری فیزیکی پیدا میکنند و یا کسی را بزنند اینطوری بیان میکنند بابا بزرگم هم اینطور بود خیلی زیرک و زرنگ بود هرکسی چیزی میگفت درجا میزد این خودش نوعی ایجاد بدبختی برای آینده کودک و یا نوجوان میباشد که والدین نادان به این آسانی راه به اتش انداختن کودک خویش را هموار میکنند.

در اصول مبادی اجتماعی البته در فرهنگهای عقبمانده و کهنه اندیش هنوز مردمان نادان در جلو پیرمردان شرم میکنند چیزهای بگویند لاکن در جلو کودک خویش به هیچ نوع شرمی دست به بیان خیلی از کلمات نادرست که برای کودک خویش خیلی خطرناک میباشد در آینده بیان میکنند.

به نظر من جلو پیرمردها تا میتوانید شرم نکنید چرا چون انها مغزشالن پر شده است و هیچ چیزی بر آنها تاثیر گذار نیست لاکن مهمتر از همه باید در جلو کودکان شرم کنید که خیلی چیزهای بد را بیان نکنید.

من خودم شخصا هرگیز و به هیچ عنوان جلو مردمان بزرگسال شرم ندارم لاکن جلو یک کودک شرم میکنم چرا چون باید در گفتار و رفتار خویش جلو کودکان مسئول بود این مسئولیت این است که کلماتی را بیان نکنید که در وجود یک کودک ترس و وحشت ایجاد کند برای نمونه میخورمد حالا میکشمش اینها کلماتی است نباید به هیچ عنوان به کودک گفته بشود و باز نباید کلماتی به کار برده بشود جلو کودک که باعث آینده تاریک برای کودک بشود و اصول مبادی اجتماعی یعنی مسئول بودن درکفتارها رو رفتارهایتان با کودکان..

اولین سال طلاق پر تنش‏ترین سال برای والدین است، زیرا با بسیاری از مشکلات تازه و دشوار مربوط به امور مالی، خانوادگی و ... مواجه‏اند.

طلاق تاثیرات بلند مدت هم دارد. در بسیاری از موارد، شخص در نوجوانی و بزرگسالی همچنان تحت تاثیر طلاق والدینش است. ولی نباید فراموش کنیم که طلاق بر تمام کودکان تاثیرات بلندمدت نمی‏گذارد. بسیاری از کودکان به نحو حیرت‏آوری با استرس جدایی والدین کنار می‏آیند و در جمیع شئونات زندگی با قابلیت و توانمندی عمل می‏کنند. به همین دلیل نیز تحقیقات از بررسی اثرات منفی طلاق، به تعریف عواملی که میانجی سازگاری کودکان با استرس‏های طلاق می‏باشند و تعیین می‏کنند کدام کودک با استرس‏های طلاق منطبق شده و کدام کودک مشکل‏دار بماند، کشیده شده است.
مادر و کودک
تاثیرات طلاق بر کودکان

اولین سال طلاق پر تنش‏ترین سال برای والدین است، زیرا با بسیاری از مشکلات تازه و دشوار مربوط به امور مالی، خانوادگی و کار کردن بیرون از خانه(البته برای زنان) مواجه‏اند. همان‏طور که انتظار می‏رود تنش (احساس ناامنی والدین طلاق گرفته) در رابطه بین آنان و کودکان انعکاس می‏یابد. مطالعات نشان می‏دهد افرادی که تازه طلاق گرفته‏اند در مقایسه با والدین دیگر کمتر به فرزندان خود محبت می‏کنند، محدودیت بیشتری قائلند، نحوه برقراری ارتباطاتشان ضعیف‏تر است و کمتر می‏توانند بر فرزندان خود کنترل یابد.

دو سال بعد از طلاق، والدین با مشکلاتشان بهتر کنار آمده، خودپنداره‏شان بهتر شده و رابطه بین فرزند و والدین، بهبود می‏یابد. به نظر می‏رسد کودکان پیش مدرسه‏ای بیشتر مستعد این تاثیرات منفی هستند، شاید به این دلیل که سطح رشد شناختی‏شان هنوز در حدی نیست که بفهمند چه اتفاقی افتاده و شاید در علت جدایی والدینشان دچار سوء تعبیر شوند.
کودکان در مورد طلاق والدین فقط باید کلیات را بدانند

کودکان مدرسه رو ممکن است در مقایسه با کودکان پیش‏مدرسه‏ای بهتر بتوانند سازگاری‏ نشان دهند زیرا از مشکلات والدینشان آگاهی بیشتری دارند. و معمولاً علت طلاق را بهتر می‏فهمند باید با کودک صادقانه برخورد کنید اگر با هر سئوالی از سوی کودک خود روبرو شدی باید او را در جای یک انسان کامل قرار بدهید و به تمامی آنچه او سئوال میکند جواب بدهید صادق بودن با کودک باعث رشد سلامت و سالم او میباشد و در عین حال شما کودک خویش را تشویق نموده اید که شخصیت خود را بیابد.

رشد سالم کودکان جامعه را سالمتر میکند..

فروپاشی خانواده همیشه فرآیند سخت و عذاب‏آوری است و روان‏شناسان کودک می‏توانند به والدین و کودک کمک نمایند تا این فرآیند عذاب‏آور را به نحو شایسته‏ای پشت سرگذارند. این کار جنبه پیشگیری هم دارد و می‏توان این مساله را طوری پشت سر گذاشت که کودک کمترین آسیب را ببیند.
کودک طلاق
مداخلات مرتبط با کودک

یکی از مهمترین مداخلات این است که والدین متناسب با سطح رشد فرزند خود، اطلاعات صادقانه‏ای در مورد جدایی و طلاق به او بدهند. کودکان می‏توانند با حقایق کنار بیایند ولی تحمل پنهان کاری و رازداری را ندارند. اگر چه جزییات اطلاع‏رسانی، به سن کودک و توان او و شرایط خانوادگی بستگی دارد ولی اصول کلی اطلاع‏رسانی به سن و شرایط خانواده ربطی ندارد. پدر و مادر در صورت امکان، باید چند روز قبل از جدایی خود بچه‏ها را در جریان بگذارند. به این ترتیب کودک می‏تواند قبل از جدایی، بر روی احساسات و واکنش‏های خود کار کند خانواده های که طلاق میکیرند کودکان انها زودتر از همه دچار و مبتلا به موادمخدر میشوند چرا چون برای تسکین نمودن دردها و رنجهای درونشان به موادمخدر پناه میبرند لاکن با دست خویش خویش را به آتشی خاموش نشدنی می اندازند..

وقتی زن و شوهر هر دو، فرزند خود را درجریان بگذارند، فرزند می‏فهمد که پدر و مادرش با هم این تصمیم را گرفته‏اند. به این ترتیب احتمال اینکه جانب یکی از آنها را بگیرد کم می‏شود و می‏فهمد که بعد از جدایی والدین، به هر دو نفر آنها دسترسی خواهد داشت.

کودکان تخیلات عجیبی دارند و گاهی اوقات جدایی والدین را هولناک‏تر از آنچه هست می‏پندارند. به همین دلیل باید دلایل جدایی آنها را بداند تا ضمن سلب نشدن اعتمادشان، با حقایق کنار بیایند. البته لازم نیست پدر و مادر، فرزند خود را در جریان جزئیات جدایی‏شان بگذارند چون بچه‏ها گاهی اوقات با این جزییات، اشتغال ذهنی وسواسی پیدا می‏کنند. آنها فقط باید کلیات را بدانند.

وقتی زن و شوهر هر دو، فرزند خود را درجریان بگذارند، فرزند می‏فهمد که پدر و مادرش با هم این تصمیم را گرفته‏اند. به این ترتیب احتمال اینکه جانب یکی از آنها را بگیرد کم می‏شود

بچه‏ها باید بدانند بعد از جدا شدن دقیقاً چه اتفاقی می‏افتد، قرار است با کدام یک از والدین زندگی کند و والدین دیگر را چه زمان‏ها و چگونه می‏تواند ملاقات کند.
بعضی هنوز در این فکر است که کودک هیچی نمیفهمد و هرچی در تو دهنش بر پاید جلو کودک بیان کند این یک تفکر غلط و غیر اصولی و غیر انسانی میباشد کودکان خیلی زود همه چیز را درک میکنند نباید به هیچ عنوان درجلو بچه ها جر و بحث کنید و به هیچ عنوان کلمات توهین امیز و یا با هم در جلو بچه ها دعوا نکنید چرا چون تاثیر منفی دارد در درازمدت و این تاثیر باعث میشود که کودک همیشه در خواندن درسش همیشه عقب بماند و این اشکالاتی که پدرومادر برای انها ایجاد نموده اند انرژیهای او را میگیرد و به بی راهه میکشاند و میتواند فرزند را به سوی جرمی سنگین سوق بدهد.
بچه‏ها به سختی می‏توانند درک کنند که خانواده‏ها و بچه‏های دیگری هم هستند که احساساتی شبیه آنها دارند. همچنین برای آنها سخت است بفهمند می‏توانند دوباره خوشحال و خوشبخت شوند. اما اگر فرصتی پیدا کنند تا با بچه‏های پدر و مادرهایی که از هم جدا شده‏اند، صحبت کنند یا ماجرای آن بچه‏ها را بشنوند می‏توانند نگاه بهتری به وضعیت خود داشته و راه‏های خلاقانه‏ای برای کمک به خود بیابند.

البته طلاق تنها مشکل اصلی نیست بلکه امروز خانوادهای هستند که با هم زندگی میکنند و باهم هستند لاکن شیرازه ی اصول مبادی اجتماعی و آنچه اصول مبادی روابط درجامعه سالم است از دست داده اند فرزندانشان متعاد به موادمخدر شده اند و حتی مزاحمتهای تلفنی برای مردم ایجاد میکنند و دراینباره به درگیری فیزیکی منجر شده است.

با یک جوان گفتگو نمودم دراینباره گفت یک خانواده به او گفته اند اگر دوست دارید بیا درخانه ما سکس بکن راستی چه اصولی دارد اگر حتی کسی چنین چیزی بگوید در یک جامعه مدرن همه چیز با این بی اصولی نمیشه.

خانواده های هستند که تمامی فرزندانشان از کوچک تا بزرگ دارند از موادمخدر استفاده میکنند و یکی از عاملین تشویق فرزندان این خانواده بسوی موادمخدر پدرو مادر این فرزندان میباشند که بچه های خویش را تشویق میکنند که گویا با مافیا موادمخدرفروش اسلحه فروش ک هرچی مجرم میباشد رفتار کنند لاکن نمیدانند که دارند با دست خود فرزندان خویش را به اتش می اندازند.

البته این اشخاص بیشتر در یک کمپ بر سر برده اند و تعادل روحی و روانی خویش را از دست داده اند

با تشکر ساموئیل کرماشانی 2010/7/10

کمی درباره روانشانی اوتیسم.

اوتیسم یا درخودماندگی یک ناتوانی پیچیده رشدی است که معمولا در سه سال اول زندگی ظاهر می‌شود.
این عارضه نتیجه اختلالی عصب‌شناختی است که بر کارکرد طبیعی مغز تاثیر می‌گذارد و رشد آن را در نواحی مربوط به ارتباط و تعامل اجتماعی دچار اشکال می‌کند.
علائم و نشانه‌های اصلی اوتیسم شامل اختلال در ارتباط و مراودات اجتماعی و رفتارهای تکراری است.
کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است مشکلاتی در صحبت‌کردن با دیگران داشته باشند یا هنگامی که با آنها صحبت می‌کنید به چشم‌های شما نگاه نکنند.
کودکان مبتلا پیش از آنکه بتوانند توجه خود را به کاری جلب کنند، ممکن است مجبور باشند برای مثال مدادهای‌شان را ردیف کنند یا جمله مشابهی را بارها و بارها تکرار کنند تا خودشان را آرام کنند.
به طور کلی افرادی که مبتلا به اوتیسم در سه زمینه "مراوده اجتماعی" (دشواری در ایجاد روابط اجتماعی: منزوی از دیگران و یا بی تفاوت نسبت به آنان بودن)، "ارتباط اجتماعی" (دشواری در ابجاد ارتباط لفظی و غیر لفظی: درک نکردن کامل مفهوم حرکات و اشارات، حالات صورت و لحن صحبت دیگران) و "تخیل" (دشواری در یادگیری بازی هایی که چند نفر در آنها درگیر هستند و یا باید از قدرت تخیل برای فهم آنها استفاده کرد ) دچار اشکال هستند.
رفتار تکراری و مقاومت در مقابل تغییر روال کار و زندگی نیز جزو خصوصیات فرد اوتیستی است.
از آنجایی که افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است علائم و خصوصیات گوناگونی را از خود نشان دهند، اوتیسم در واقع شامل "طیفی" از اختلالات است.
علت به وجود آورنده اوتیسم نامعلوم است. اوتیسم در تمام طول عمر با فرد باقی می‌ماند و علاجی قطعی برای آن وجود ندارد، اما درمان می‌تواند به مبتلایان کمک کند.
درمان‌هایی که برای اوتیسم به کار می‌رود، شامل رفتاردرمانی و ارتباط‌درمانی و داروهایی برای کنترل علائم مبتلایان اس
ت.

ساموئیل کرماشانی 2010/7/10
----------------------------------------------------------------------------------------
پلان دژی کوردان له‌ لایان داگیر کرانه‌وه‌

توركیا ده‌یه‌وێت به‌ هاوكاری ئه‌مه‌ریكا كۆتایی به‌ پرسی په‌كه‌كه‌ بهێنێت
Peyamner- حكومه‌تی توركیا سوره‌ له‌ سه‌ر ئه‌وه‌ی به‌ هاوكاری ئه‌مه‌ریكا هه‌موو توانایه‌كی بخاته‌گه‌رِ بۆ له‌ ناو بردنی چه‌كدارانی پارتی كرێكارانی كوردستان.



وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی توركیا ئه‌حمه‌د داود ئۆغڵۆ رایگه‌یاند، حكومه‌ت هیچ چاوپۆشییه‌ك له‌ به‌رامبه‌ر كێشه‌ی چه‌كدارانی په‌كه‌كه‌ ناكات.

ئۆغڵۆ روونیكرده‌وه‌، سه‌رۆك وه‌زیرانی توركیا ره‌جه‌ب ته‌یب ئه‌ردۆگان له‌ وتوێژێكی له‌گه‌ڵ باراك ئۆبامای سه‌رۆكی ئه‌مریكا میكانیزمێكی سێ لایه‌نه‌یان گرتۆته‌به‌ر بۆ چاره‌سه‌كردنی پرسی په‌كه‌كه‌ و كۆتاییهێنان به‌و پرسه‌.

وه‌زیری ده‌ره‌وه‌ی توركیا ئاماژه‌شی بۆ ئه‌وه‌كرد، توركیا له‌ هه‌وڵی رازیكردنی عێراقه‌ بۆ به‌كارهێنانی خاكی عێراق بۆ ئه‌نجامدانی هێرشێكی به‌رفروان ده‌كاته‌ سه‌ر چه‌كدارانی په‌كه‌كه‌ له‌ رۆژهه‌ڵاتی توركیا.

//////////////////////////////////
روابط دوجانبه‌ی اقلیم کوردستان و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت
Peyamner- مسعود بارزانی رئیس اقلیم کوردستان عصر دیروز (پنج‌شنبه‌- 8ژوئیه‌) در محل اقامت خویش با ژنرال ری ادرنو، فرمانده‌ ارشد نیروهای آمریکایی در عراق دیدار و به‌ بررسی روابط دوجانبه‌ پرداختند.


رئیس اقلیم کوردستان و فرمانده‌ ارشد نیروهای آمریکایی در عراق طی دیدار باهم به‌ بررسی آخرین تحولات سیاسی کشور و همچنین مسئله‌ی تشکیل دولت جدید ائتلافی پرداختند.

بارزانی و ژنرال ادرنو بر ضرورت مشارکت واقعی کلیه‌ی جریان و طیف‌های سیاسی کشور در تشکیل دولت جدید تاکید نمودند.

در این دیدار روابط دوجانبه‌‌ی هه‌ولیر- واشنگتن و همچنین ضرورت گسترش این روابط به‌ بحث گذاشته‌ شد.

فرمانده‌ ارشد نیروهای آمریکایی ضمن اشاره‌ به‌ پایبندی کشورش در قبال‌ روند سیاسی عراق، اعلام کرد که‌ واشنگتن خواستار تعمیق روابط با اقلیم کوردستان است.

///////////////////////////////////////////////////////////////

تشدید فضای امنیتی در روستاهای اطراف کوهستان شاهو

خبرگزاری هرانا - نيروهاي سپاه مدت يك هفته است كه اقدام به قطع خطوط موبایل و تلفن روستاهاي اطراف كوهستان شاهو در جاده مابين كامياران و مريوان نموده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مسئولان در حالی با اعمال این محدودیت موجبات اعتراض اهالی را فراهم کرده اند که علت مشخصی برای آن عنوان نکره اند.

سال گذشته نیز سپاه پاسداران نزديك به يك ماه به دستور سپاه پاسداران تلفن این مناطق قطع شده بود که باعث به وجود آمدن محدودیت هایی برای ساکنین آن شده بود.

هم چنین سپاه پاسداران در اين مناطق به بهانه وجود نيروهای احزاب كردي اقدام به اعزام تعداد نيروی زيادی از استان لرستان كرده اند و ایشان در محوطه ی مسکونی روستاها مسقر شده اند که باعث بروز مزاحمت برای ساکنین روستا شده است.

اين نيروها با استقرار در مساجد و بشت بام خانه روستایيان از مردم به عنوان سپر انساني استفاده مي كنند که اين امر سبب اعتراض شديد اهالی اطراف كوهستان شاهو شده است.

-----------------------------------------------

مزدوران لباس شخصی در کرمانشاه کنسرت را لغو کردند

ایسنا: كنسرت «حسام‌الدين سراج» در كرمانشاه لغو شد. این کنسرت که قرار بود به همت جمعیت دانشجویی خیریه امام(علی) در کرمانشاه برگزار شود، دیشب در اولین شب اجرایش لغو شد. شب گذشته که اولین شب اجرا این کنسرت بود، افرادی که بلیت این کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاری این کنسرت مراجعه کردند اما عده‌ای با تجمع مقابل این تالار مانع از حضور مردم شدند و بالاخره پس از گذشت مدتی از سوی مسئولین اعلام شد، برگزاری این کنسرت در امشب و شب‌های آتی لغو شده اند.

-----------------------------------

فعالان حقوق بشر: خطر اعدام برای یک نوجوان بلوچ

خبرگزاری هرانا - یک نوجوان بلوچ که هفت ماه قبل توسط نیروهای امنینی ربوده شد، در خطر اعدام قرار دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازی، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام همکاری با یک گروه معاند نظام بازداشت شده است.

ماموران امنیتی محمد صابر ملک را تحت فشار قرار داده اند تا به ارتباط با یک گروه معاند نظام به نام جندالله اعتراف نماید، آن ها هم چنین در تماس با خانواده وی از ایشان خواسته اند در صورت عدم معرفی برادر بزرگ وی که در گروه جندالله عضویت دارد وی را اعدام خواهند کرد.

شایان ذکر است، مسئولان قضایی علی رغم گذشت هفت ماه از بازداشت اين زنداني، تاکنون هیچ حکمی ائم از قرار بازداشت موقت یا حکم دادگاه، برای وی صادر نکرده اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر