Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

ادامه محکوم نمودن انتشار مطالب توهین آمیز روزنامه جمهوری به اصطلاخ اسلامی


اهانت روزنامه‌ جمهوری اسلامی به‌ پیروان آئین یاری


در اعترازض بە اهانت روزنامه جمهوری اسلامی در مورخە نهم تیرماه 1389 که‌ در مطلبی به‌ تمام یارسانیان پیرو آیین یاری در کمال نادانی بی حرمتی کرده، آنان را مورد اهانت قرار دادە و شیطان پرست خوانده است، ما جوانان یارسانی ساکن اروپا این عملکرد ضدانسانی و بی احترامی را محکوم میکنیم.


بیش ازسە میلیون یارسانی داریم که‌ تحت عنوانهای اهل حق و کاکەیی نیز از آنها نام بردە میشود. آنها پیرو یک آیین ویک باور هستند و آن هم آیین یاری است. ما از تمامی یارسانیان هشتگرد، قزوین، خلخال، قوچان، اراک، سرپل ذهاب، دالاهو، صحنه، کنگاور، کرمانشاه و تمامی شهرهای دیگر ایران و هم چنین تمامی یارسانیهای ساکن کشورهای اروپایی میخواهیم کە در برابر این بی عدالتی و بی حرمتی سکوت نکرده و با نشان دادن اعتراض خود تو دهنی محکمی به‌ رژیم جمهوری اسلامی و تمام کسانی که‌ پشت این پرده هستند بزنند .همانطور که‌ همه‌ میدانند در طول حکومت 31 ساله‌ی رژیم آخوندی و جنایتکار جمهوری اسلامی، بسیاری از عزیزان، آگاهان، مبارزان و دانشجویان یارسانی جانشان از سوی رژیم گرفته و قربانی شده‌اند. ما همچنین از تمامی تشکلهای یارسانی خارج از کشور میخواهیم از طریق یک حرکتهای اعتراضی و انتشار بیانیەای یکسان، اتحاد و انسجام خود را به‌ رژیم نشان دادە و به‌ شدت اعمال جمهوری اسلامی را محکوم کنند .
کمیته‌ جوانان جنبش دمکراتیک یارسان
‏08‏/07‏/2010
/////////////////////////

18 تیر؛ فراخوان به تظاهرات در برلین امروز جمعه

فراخوان
به مناسبت یازدهمین سالگرد سرکوب دانشجویان در 18 تیر
برای آزادی بی قید و شرط همه دانشجویان زندانی
١١ سال از سرکوب خونین اعتراضات گسترده دانشجویان برای آزادی بیان و قلم و علیه سانسور مطبوعات در ایران می گذرد.
یازدهمین سالگرد ١٨ تیر امسال در شرایطی فرا میرسد که بسیاری از دانشجویان در بندند و هر روزه بسیاری دیگر دستگیر و به خیل وسیع زندانیان سیاسی در ایران به زندان های علنی و مخفی رژیم می پیوندند.
١٨ تیر امسال در حالی فرا می رسد که جنبشهای اجتماعی ایران اعم از زنان ، کارگران ،معلمان و دانشجویان به خاطر مبارزه برای برقراری نظامی سکولار مبتنی بر آزادی و عدالت اجتماعی تحت شدیرترین سرکوب ها، زندان و اعدام قرار دارند، دهها تن از اینان هچون خانم زینب جلالیان که حکم اعدام او اعتراض مراکز جهانی حقوق بشری را برانگیخته است، در شرف خطر اعدام هستند.
١٨ تیر امسال جای ندا، سهراب ، مسعود ، فرزاد و شیرین و بسیاری دیگر خالیست . آنان همچون هزاران زن و مرد آزادیخواه این کشور در مبارزه برای آزادی و عدالت اجتماعی توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران به قتل رسیدند. سیاستی که از همان روزهای آغازین این حکومت تا به امروز در دستور کارش قرار دارد.
١٨ تیر ١٣۷٨نقطه عطفی در مبارزه جنبش دانشجوئی ایران علیه نظام جمهوری اسلامی و نقش بارز آن در جنبش آزادیخواهانه مردم ایران بویژه در یک سال گذشته برای دستیابی به آزادی، دموکراسی، سکولاریسم و عدالت اجتماعی به خوبی نمایان است.

آزادیخواهان!
- برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی – عقیدتی به ویژه دانشجویان در بند
- برای لغو مجازات اعدام و مجازات سنگسارو ممنوعیت شکنجه
- برای جدائی دین از دولت
- برای لغو حجاب اجباری و عدم تبعیض جنسیتی
- برای تحقق آزادی های سیاسی ، آزادی تشکل و اجتماعات و شیوه زندگی
- برای دفاع از جنبش اعتراضی و آزادیخواهانه مردم ایران
- برای محاکمه آمران و عاملان جنایت علیه بشریت در نظام جمهوری اسلامی ایران در یک دادگاه بین المللی

با شرکت گسترده خود در این میتینگ، این روز را به روز نه به جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنیم و با حضور خود در برابر پارلمان آلمان فدرال خواستار صدور قطعنامه ای جهت محکوم کردن اعدام زندانیان سیاسی-عقیدتی، .ارسال هیئتی جهت بررسی نقض حقوق بشر در ایران و پذیرش هر چه بیشتر پناهندگان ایرانی که در ترکیه و عراق هستند، شویم.

ساعت ١٨ جمعه،٩ جولای ٢٠١٠ زمان:
Reichstag/ Bundestag
Bus 100-Scheidemannstr.
S+U- Brandenburger Tor مقابل پارلمان فدرال آلمان مکان:

برگزارکنندگان:
جمعیت پشتیبانی از جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران- برلن
کانون پناهندگان سیاسی ایران – برلن
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلن

------------------------------------

بازداشت متهم به قتل چهار عضو یک خانواده در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

به دنبال قتل خانواده چهار نفری مسگری در مهاباد در نیمه شب ششم تیر ماه ،شخصی توسط پلیس استان دستگیر شده که گفته می شود متهم به این کشتار خانوادگی است.

پس از بازداشت و بازجویی های اولیه از متهم ، پرونده این جنایت در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد تشکیل و تحت رسیدگی قضایی گرفته است.

گفتنی است انگیزه محتمل برای وقوع این قتل خانوادگی کینه جویی یا سرقت عنوان شده که تاکنون توسط مراجع قانونی تأیید نشده است.

-----------------------------------

محکومیت فعال دانشجويی کرد به پنج سال حبس تعلیقی

خبرگزاری هرانا - جهانگیر عبدالهی فعال دانشجوی کرد دیروز چهارشنبه، شانزدهم تیرماه از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به 5 سال حبس تعلیقی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، جهانگیر عبدالهی به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با احزاب کردی" به 5 سال زندان تعلیقی محکوم شده است.

عبدالهی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و دبیر کانون فرهنگی دانشجویان کرد دانشگاه تهران است.

این فعال دانشجویی بهمن ماه سال گذشته در جلوی خوابگاه دانشگاه تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و چندین ماه را تحت فشار و شکنجه‌ جسمانی در زندان اوین به سر برد.

در طی مدت بازداشت بازجویان پرونده بارها وی را تهدید کرده بودند که مانند دیگر زندانیان سیاسی کرد اعدامش خواهند کرد!

گفتی است جهانگیر عبدالهی به تازگی و با سپردن وثیقه 100 میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شده بود.


---------------------------------------------

فیلم؛ مستند 18 تیر 78 - روزی که ضحاک گریست


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر