Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

بازداشت یکی از فعالین اجتماعی شهرستان مریوان


بازداشت یکی از فعالین اجتماعی شهرستان مریوان

روز دوشنبه 21 تیر ماه، دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان مریوان یکی از فعالان اجتماعی بنام آزاد خوانچه زر را احضار وبازداشت کرد. آزاد خوانچه زرعضو کانون دفاع از حقوق کودکان مریوان است. این فعال اجتماعی درسالهای گذشته چندین بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت وزندانی شده است. آزاد خوانچه زر بعد از تحمل یک دوره طولانی زندانی و شکنجه با قید وثیقه بیست میلیون تومانی تابستان سال 88 اززندان آزاد شد. اما نیروهای امنیتی بطور مداوم به اذیت وآزار این فعال مدنی وخانواده اش پرداختند.
دادگاه انقلاب شهرستان مریوان اوایل سال جاری آزاد خوانچه زر را به اتهام: شرکت وبرگزاری مراسم روز جهانی کودک ، جشن آدم برفی ها ، روز جهانی زن و شرکت درتجمعات غیرقانونی علیه قتل های ناموسی ، اقدام علیه امنیت ملی به شش ماه حبس تعزیری ، ودوسال حبس تعلیقی محکوم کرد.
آزاد خوانچه زر به حکم صادره اعتراض وپرونده به شعبه تجدید نظر دادگاه انقلاب اسلامی ارسال که بعد از بررسی حکم صادره درشعبه تجدید نظر مورد تاییدقرار گرفت وبرای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادگستری شهر مریوان ارجاع گردید. شعبه اجرای احکام روز دوشنبه با احضار وثیقه گزار وفشار به خانواده خوانچه زر آنها را مجبور به تحویل فرزندشان به دادگاه انقلاب کرد. پس از مراجعه ازاد به شعبه اجرای احکام بلا فاصله مامورین امنیتی ایشان را دست بند زده و به زندان بردند.
لازم به ذکر است که داگاه انقلاب مریوان درهمین ارتباط مظفر روخنده و کاروان دره سید را به هریک دوسال حبس تعلیقی محکوم کرده است.

انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران
21تیرماه 1389




------------------------------------

عراق؛ تروریستهای رژیم درصدد حمله به پایگاههای آمریکا

سایت العربیه: فرمانده نظامی ارشد آمریکا در عراق روز سه شنبه اعلام کرد، شبه نظامیان طرفدار رژیم ایران برای حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق آموزشهای تخصصی لازم را در داخل خاک ایران دیده اند.

ژنرال رای اودیرنو گفت، برخی اطلاعات نشانگر آن است که شبه نظامیان هوادار رژیم ایران درصدد حمله به پایگاه های امریکا هستند و ما با دقت این تحرکات را زیر نظر داریم.

وی تاکید کرد، درپی دریافت گزارشهای امنیتی مبنی بر تلاش گروه " کتائب حزب الله "از شبه نظامیان شیعه مورد حمایت رژیم ایران در عراق برای طراحی هجوم در این کشور، بر شدت اقدامات امنیتی افزوده شد.

ژنرال اودیرنو افزود ما می دانیم که افرادی پس از گذراندن دوره ای در ایران به عراق آمدند و در صدد طراحی این حمله هستند و نیز در ماه گذشته برخی متخصصان رژیم ایرانی برای کمک به این افراد وارد خاک عراق شده اند.

این فرمانده آمریکایی در ادامه افزود، چنین اقداماتی بیانگر تلاش جدید رژیم ایران برای تحت الشعاع قرار دادن نقش آمریکا درعراق است.

////////////////////////////////

سالگرد ترور قاسملو و دست داشتن احمدی نژاد در ترور وی

یکی از خوانندگان از بوکان: شهر بوکان به عنوان شهر پیشرو اعتصابات عمومی در کردستان،امروز در آستانه اعتصاب عمومی که هر ساله در سالگرد ترور دکتر قاسملو صورت می گیرد شاهد حضور شدید و بی نظیر نیروهای سپاهی، لباس شخصی، اطلاعاتی و نیروی انتظامی در این شهر بود.
شب گذشته مانور بزرگی بر فراز کوه برده زرد نزدیکی بوکان برگزار شد که هدف آن ایجاد فضای رعب و وحشت در شهر بود و از صبح زود نیز شاهد پرواز چند هلیکوپتر بر فراز شهر هستیم.
در خیابان های اصلی شهر و هر چند متر یک نفر نیروی مسلح در حال آماده باش هستند،درقسمت مرکزی و بازار اصلی شهر نیروهای انتظامی و در خیابان های فرعی نیروهای سپاه پاسداران در حال گشت زنی هستند.به طوری که شهر بوکان بیشتر به یک شهر جنگ زده شبیه است.


دست داشتن احمدی نژاد در ترور قاسملو در اتریش

عبدالرحمن قاسملو دبیرکل وقت حزب دموکرات کردستان ایران روز 22 تیرماه سال 68 توسط گروهی از تروریستهای اعزامی رژیم هنگامی که با فرستادگان جمهوری اسلامی در وین پایتخت اتریش در حال مذاکره بود، ترور شد. تروریستها با پوشش دیپلماتیک وارد اتریش شده بودند و با همکاری سفارت رژيم پس از ترور خاک اتریش را ترک کردند. پس از بروی کار آمدن محمود احمدی نژاد، برخی رسانه‌ های اتریش از دست داشتن وی در ترور قاسملو سخن گفتند.

/////////////////////////

ادامه كشتار شهروندان كرد بدست ماموران حکومتی

خبرگزاری هرانا - روز يك شنبه بیستم تیرماه، یکی از شهروندان کرد مناطق مرزی غرب کشور، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی از پای درآمده و جان خود را از دست داد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نيروهاي انتظامي در منطقه مرزي "بايه وه" شهر مريوان تعدادي از شهروندان مرزنشين اين منطقه را به بهانه حمل كالاي قاچاق به رگبار مي بندند كه بر اثر آن یکی از این شهروندان کشته می شود.

گفتنی است از هويت فرد کشته شده اطلاعی در دست نیست.

نیروهای انتظامی به بهانه ی جلوگیری از ورود کالای قاچاق سالانه دست به کشتار سیستماتیک بسیاری از شهروندان مناطق مرزی غرب کشور می زنند؛ این در حالیست که در مرز شرقی کشور که اصلی ترین محل ورود "مواد مخدر" به صورت قاچاق است، نظارت آن چنانی وجود ندارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر