Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

بیانیه دفتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات کردستان وین اتریش. جزیاتی از برنامه و اساسنامه حزب لیبرال دموکرات کردستان که توسط قانوندان و حقوقدان ساموئیل کرما

بیانیه دفتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات کردستان وین اتریش. جزیاتی از برنامه و اساسنامه حزب لیبرال دموکرات کردستان که توسط قانوندان و حقوقدان ساموئیل کرماشانی عضو حزب تهیه و تنظیم شده است.

ماده1

طبق ماده 1 قوانین صداقت و راستگوی هر نوع دروغگفتن با ملت جرم محسوب میشود.

ما که در صفوف حزب لیبرال دموکرات کردستان هستیم بر این باور هستیم نباید به هیچ عنوان از اشتباهات چشم پوشی کنیم و باید به طور علنی تمامی آنچه اشتباه بوده و یا اشتباه میباشد در اختیار عموم قرار بگیرد و تا از عموم یاری بگیریم برای اصلاح آن اشتباهات.

ما بر این تفکر پیش میرویم نباید بدون اطلاع عموم مردم دست به کاری به بریم یا اگر بخواهیم در باره چیزی دست به عملی بزنیم باید به اطلاع عموم مردم برسانیم و حزب لیبرال دموکرات کردستان و اعضای این حزب از انسانهای تشکیل شده است که اشراف کامل بر جامعه شناسی و از بطن جامعه برخاسته ایم و نه بچه کدخدا هستیم و نه بچه خان و خان آقا ما از خانوادهای فقیر و تهیی دست هستیم یعنی از اعضای خانوادهای فقیر و کارگر جامعه خود برخاسته ایم و این را به اطلاع عموم مردم میرسانیم که در نزد ما به هیچ عنوان پسر فلان کدخدا و یا فرزند فلان خان و یا شیخ فلان هیچ اعتباری ندارد بلکه با یک چشم بر اساس یک حقوق به تمامی عموم مردم نگاه میکنیم و انسانهای کارگر و زحمتکش از اعتبار ویژه ی در نزد ما برخوردار خواهند بود چرا چون انسانهای کارگر سازندگان مملکت میباشند.

ماده 2

هدف ما که در صفوف حزب لیبرال دموکرات کردستان هستیم درست نمودن صداقت راستگویی و اعتماد بین خود و ملت خود میباشد که صادق بودن و راستگوئی هدف اصلی ما میباشد که باید با ملت خویش صادق و راستگو بود و گر نه دشمن ملت محسوب میشویم اگر با ملت خویش صادق و راستگو نباشیم.

راستگوی صداقت صادق بودن و روک و راست بودن با ملت کرد هدف ما اعضای حزب لیبرال دموکرات کردستان میباشد.

ماده 3

هدف ما استقلال کردستان از شرق به غرب و از شمال به جنوب میباشد در عین حال مخالف یک سیستم فدرال هم نیستیم و با یک سیستم فدرال هم موافق هستیم در شرایط کنونی.

ما که در صفوف حزب لیبرال دموکرات کردستان هستیم سخت با برادرکشی مخالف هستیم و اگر هر گروه و یا دستجاتی بخواهند دست به برادرکشی بزنند و یا شعار برادرکشی سربدهند و یا بین ملت کردستان تفرقه و یا منطقه گرائی کنند ما با انها سخت و بطور سر سختانه ای مخالف هستیم و به اطلاع عموم میرسانیم که از این دستجات دشمن خودی خودداری کنند و دور بشوند و در بین خود این تفکر غلط را منزوی کنند.

و باز ما سرسختانه مخالف آن دستجاتی هستیم که بر مرزهای دست ساخته دشمنان کرد مهر تائید میگذارند از نظر ما که در صفوف حزب لیبرال دموکرات کردستان هستیم از شرق

به غرب کردستان و از شمال به جنوب کردستان همه یکی هستند و هیچ فرق و تفاوتی وجود ندارد هنگامیکه دشمن شما را بگیرد و بکشد به عنوان یک کرد شما را میکشد نه به عنوان شهروند کشورش یعنی از دیابکر تا مهاباد و از مهاباد تا هولیر و سلیمانی همه یک سرنوشت دارند.

شعار ما کردستان یکپارچه و مستقل میباشدو بس.

ماده 4

اندیشه لیبرال دموکرات یعنی سوسیال لیبرال دموکراسی

طبق ماده 4 قوانین رعایت و آرامش مردم اذان خواندن در اماکن عمومی ممنوع خواهند بود و جرم دارد باید اذان از چهارچوب مسجد خارج نشود.

طبق همین ماده و درباره مذاهب گوناگون ما به هیچ عنوان هیچ مذهبی را به رسمیت نمیشناسیم و به آن به هیچ عنوان امتیاز ویژه ای هم نخواهیم داد اختلافات میان مذاهب گوناگون را مردود میشماریم و به هیچ عنوان هیچ نهاد مذهبی از کمک مالی دولت برخوردار نخواهند بود.

دخالت مذهبیون در سیاست تحت هر عنوان ممنوع میباشد و نهادهای مذهبی به طور کلی از سیاست جدا خواهند بود و حق دخالت در سیاست نباید داشته باشند مذهبیون.
به نظر بنده دوران مذهب دیگر به پایان رسیده است و باید مذهب بیشتر از یک چهارچوب شخصی تجاوز نکند انسانها باید آزاد باشند حق انتخاب داشته باشند دین از سیاست به طور کامل جدا بشود چه از نظر حقوقی و چه از نظر قوانین باید قوانین آینده ایران دور از هر نوع چیزهای مذهبی باشد

اذان در اماکن عمومی ممنوع میشود و از چهارچوب مسجد نباید خارج بشود چرا چون اذان خواندن ملاها رد اماکن عمومی باعث از خواب پریدن بچه ها میشود و عواقب خاصی بدنبال نخواهند داشت در این عصر هم ساعت و تکنولوژی وجود دارد همه میدانند که چه ساعتی به مسجد بروند و نمازشان بخوانند دیگر نیاز به خواندن اذان در اماکن عمومی نیست.

ماده 5
طبق ماده 5 قوانین آزادی بیان آزادی مطبوعات همه آزاد هستتند با انتشار افکار و عقاید خویش بدون هیچ مانعی چه بصورت مولتیمدیای و نوشتاری همه از این آزادی بیقید و شرط برخوردار هستند طبق این ماده و قوانین آزادی بیان بیقید و شرط میباشد و همه را تحت حمایت قانونی قرار میگیرد اگر بخواهند در باره مذهب روشنگری کنند و از مذهب انتقاد کنند و اشتباهات مذهب را منتشر کنند مورد حمایت ویژه قانونی قرار میگیرند.

هدف حزب لیبرال دموکرات کردستان کسترش آزادی دموکراسی خودشناسی حق تعیین سرنوشت خویش و استقلال فردی و کسترش و تقویت شخصیت انسانی میباشد و گسترش و تقویت وجدانی پاک و انسانگرا میباشد که هدف اصلی ما کسترش تفکر برابری خواهانه و انسان بودن میباشد یعنی ما در صفوف حزب لیبرال دموکرات کردستان هستیم به طور کامل این چیزها را پیش خودمان حل نموده ایم که باید زن و مرد برابری کامل را داشته باشند و انسانوار به یکدیگر بنگرند.

ماده 6

قوانین احوال شخصی و حفظ اسرار عمومی و رعایت حقوق خصوصی افراد.

طبق قوانین حفظ اسرار شخصی کسانی که بخواهند با نیات ترور شخصیت و خرد افراد دست به تبلیغات بزنند مجرم شناخته میشوند و طبق این ماده مجازات میشوند

این ماده باز میتواند در باره حفظ شخصیت و کرامت و حیثیت انسانی باش کار کرده بشود و برای حفظ کرامت انسانها و سلامتی اجتماعی هر کسی که دست به این عمل بزند باید در عصره وقت با روانشناس ملاقات کند تا شاید آن حالتی که تعادل روحی و روانی او را مجبور میکند تا آزادی دیگران را برهم بزند خوب بشود و از این کارها دست بکشد.

ترور روحی و ترور شخصی مثل ترور فیزیکی با فرد برخورد میشود که این ماده میتواند مثل قوانین ضد تروریست به کار برده بشود.

هر کسی که در صدد این باشد که از راه بدگوی پشت سردیگران و با نیات ترور شخصیت افراد دست به بدگوی و هذیانگویی بزند مجرم شناخته میشود و بعنوان تروریست باش برخورد میشود.

و اشخاصی که دست به چنین عملی میزنند تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند.

ماده7

طبق ماده 7 قوانین حقوق انسان همه آزادانه بدون هیچ مانعی افکار و اندیشه های خویش را بیان کنند.

هدف ما انسان بودن است و هدف ما اعتماد و صداقت و انسانیت است هدف ما این است که جهانی دور از خشونت بسازیم جهانی دور از شکنجه و اعدام جهانی که هر انسانی این احساس را داشته باشد که به کرامت او احترام قائل شده است و کرامت و حیثیت انسانی او تقویت شده باشد و به انسان شخصیت بخشیده باشیم هدف ما انسانیت و انسان بودن است و بس هدف ما شناخت کامل بر دموکراسی میباشد که باید تمامی عموم مردم از این آزادی و دموکراسی بهرمند باشند
هدف ما حفظ کرامت و حیثیت انسانها میباشد هدف ما رعایت کامل حقوق بشر میباشد که هر انسانی دارایی یک حق است و سلب این حق غییر قابل قبول است و باید انسان گرا به یکدیگر بنگریم پیش از اینکه به هدفی دیگر به اندیشیم
هدف ما بخشیدن عزت و کرامت انسانی میباشد به انسانها
-------------------
با قلم ساموئیل کو کرماشانی

ماده8

طبق ماده 8 قوانین ضد خشونت هر نوع کار خشونتکاری توسط مذهبیون ممنوع میباشد و جرمش سنگین خواهند بود.

هدف ما ساختن دنیایی دور از خرافات و فرد پرستی است هدف ما فقط و فقط انسانیت میباشد که هر انسانی این حق را دارد آزادانه انتخاب کند و انتخاب بشود.
ما زمانی میتوانیم به قله ی رهائی برسیم که اول خود را رها کنیماز تمامی قیدوبندهای خرافاتی و اینها را رعایت کنیم که در زیر می آیند
خود را بخوبی درک کردن شناخت بر شعور خویش و درک حیثیت و کرامت انسانی و سبک کار خودو طرز برخورد و تنظیم رابطه مسئول بودن و پیش از آنکه دست به کاری بزنیم باید بخوبی در باره اش فکر کنیم پیش از اینکه دست به سخنرانی کنیم باید به خوبی در باره اش فکر کنیم تا دچار خطا و یا نکند کسی و یا گروه هی را جریحه دار کنیم در قبال همه چیز احساس مسئولیت کردن و مسئول بودن احترام به زنان و پاک کردن تفکر مذهبی که دو زن به جای یک مرد معرفی میکند اینها تازه بخشی کوچک میباشد که من درباره اش نوشته ام این یک مسئله روانشناسی میباشد تا سیاسی و خو درا به طور کامل از قید و بندهای خرافاتی رها کردن آن زمان میتوان به قله رهای رسید ساموئیل کرمانشاهی.

انسان آزادانه به دنیا می آید اما همین که به بلوغ رسید دست و پایی ویی در زنجیر قرار میگیرد توسط خودکامگان و نظامهای مریض و روانی حال پارانوئیدی ما بر این باور هستیم که هر انسانی این حق را دارد به وضع موجود اعتراض کند و به او پاسخ داده بشود پاسخ انسانیت و به حرف انسانها باید گوش فرا داد و خواسته ها بر حق انسانها را بر آورد نمود.

-

ماده 9

هدف ما گسترش آزاد اندیشی بخشیدن اعتماد به نفس و اتکا به خود میباشد هدف ما ساختن اراده فولادین در بین جوانان ملت کرد میباشد هدف ما برداشتن ترس و محو نمودن ترس از درون جوانان شجاع و دلیر کردستان میباشد و هدف ما ساختن انسانهای قوی با اراده پرتوان شجاع مستعد با استعداد در بین ملت و بخصوص جوانان عزیزمان میباشد.
ماده 10

هدف ما ساختن ملتی متحد یک پارچه یک صدا با تفکر گوناگون و با رائ گوناگون میباشد هدف ما ساختن اراده فولادین میهن پرستانه مخلصانه در بین جوانان عزیز ملت کرد میباشد.

ماده 11

هدف ما بخشیدن اراده فولادین و خستگی ناپذیر به زنان و دختر ملت عزیزمان ملت کرد میباشد و هدف ما ساختن اراده قوی و کسترش تفکر برابری خواهی و شناخت بر حق و حقوق خویش در بین زنان و دختران ملت کرد میباشد هدف ما ساختن دنیای نو که در ان زن این احساس را داشته باشد که با مرد هیچ نوع فرقی وجود ندارد هدف ما کسترش استعداد و توانبخش در بین زنان و دختران کرد میباشد هدف ما کسترش خودشناسی و اعتماد به نفس در بین زنان و دختران کرد میباشد هدف ما بخشیدن شخصیت قوی و فولادین به زنان و دختران کرد میباشد هدف کسترش آزاد اندیشی و آزاد زیستن زنان و دختران ملت کرد میباشد.

ماده 12

هدف ما ساختن جامعه ای سالم و امن و امان برای زنان میباشدکه زنان با امنیت کامل در بین شهرها و حتی کشورها تردد کنند با امنیت کامل و با خیال اسوده بدون هیچ ترسی هدف ما ساختن جامعه ای قانونمدار میباشد که قانون بالای همه چیز باشد قوانین انسانیت و قوانین شناخته بین المللیو هدف ما برقراری قانون و جامعه ای کاملا حقوقی میباشد که همه در مورد آموزش و پرورش قرار گیرند هدف ما در آینده برپایی کورسهای برای همه احاد افراد جامعه خود هستیم برای شناخت بر قوانین و حق و حقوق خویش میباشد.

ماده 13

بهترین راه چاره برای همزیستی مسالمت آمیز احترام متقابل و دوستی و رعایت حقوق یکدیگر و احترام به شعور و حیثیت یکدیگر میباشد که میتواند خیلی چیزها و خیلی کرورتها را از ما دور کند و ما را بیشتر به هم انسانوار نزدیک میکند جریحدار کردن شعور یکدیگر هیچ نفعی برای همزیستی ندارد بلکه فاصله روز به روز بیشتر خواهد شد و این فاصله به جای بدی خواهند رسید درست جهموری مجنونین اسلامی از این نقطه شروع کرده است که همزیستی ایرانیان را به مخاطره انداخته است و دست به کار شده است تا ایرانیان را به جان همدیگر به اندازد.



ماده 14

اگر حجاب اختیاری باشد خیلی خوب است انسان چرا اسمش انسان است به خاطر اینکه هر انسانی دارائی یک نوع وجدان ذاتی میباشد تنها دین نیست که وجدان به انسانها بخشیده است بلکه هر انسانی و دارای شعور و حیثیت و کرامت انسانی باشد دارای وجدانی صاف و پاک میباشد اما متأسفانه امروز دین به هیچ عنوان هیچ وجدانی برای انسانها باقی نگذاشته است با نام دین ترور میکنند میکشند و اعدام میکنند جان انسانها را میگیرند زندگی مردم را خراب میکنند حالا اگر از یک مذهبی سئوال کنید در باره وجدان مسائل دینی را مطرح میکند که خود را به کوچه علیچپ میزند و به این همه کشت و کشتارهای که بنام مذهب شده است اشاره ای نمیکند

ماده 15

حقوق متساوی بین زنان و مردان مسائلی مثل حجاب و پوشش.

حق رفت و آمد بدون اجازه دیگری اختیار و انتخاب همسر بدون اجازه دیگری

حق تصدی هر مقام با اختیار تام خویش برپای و تشکیل حزب توسط زنان بدون هیچ مانعی.

مسائلی مثل طلاق و جدای زنان این حق را دارند همسرخود را انتخاب کنند و به آسانی ازش جدا بشوند اگر به دلشان نباشد و هیچ مردی حق ندارد مانع جدای زنش بشود زنان در این باره طبق ماده 15 قوانین حزب لیبرال دموکرات آزاد هستند هر طوری که دلشان میخواهد زندگی کنند و هر طوری که خودشان میخواهند رفتار کنند بدون هیچ مانعی.

و زنان از آزادی تام برخوردار خواهند بود البته کل ماده را منتشر نمیشود در اینجا این مادها جزئی از قوانین میباشند که منتشر شده اند.

طبق همین ماده مسائلی مثل طلاق و ازدواج طبق توافق طرفین میباشد و به هیچ عنوان پدر و یا مادر و یا عمو و برادر حق دخالت در امور دختر را نخواهند داشت اگر دست به این کار بزنند مجرم شناخته میشوند و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند.

ماده 16

در رابطه با حقوق کودکان رفتار بد و ناشایسته با کودکان توسط والدین کودک طبق ماده 16 قوانین حمایت از کودکان کودک از پدر و مادرش گرفته میشود و به خانوادهای تحویل داده میشوند که کودک ندارند و انها هم زیر برگه ی را امضا میکنند که هر نوع برخوردی ناشایسته ای با کودک انجام بگیرد دادگاهی ومحاکمه میشوند البته با رائ دادگاه کودکان از خانواده های خشونتکار گرفته میشود.

طبق ماده 16 قوانین حمایت از کودکان کودک از حقوق ویژه ای برخوردار خواهند بود.

کودک زیر 18 سال ممنوع میباشد که برود تا درس مذهبی بخواند هر خانواده ای با زور بخواهند کودک خود را مجبور کنند که برود درس مذهبی را بخواند طبق ماده 16 قوانین حمایت از کودکان کودک ازشان گرفته میشود.

باز طبق همین ماده 16 و قوانین حمایت از کودکان پلیس ویژه حمایت از کودکان این حق دارند وارد خانهای بشوند که زیاد سر و صدا میکنند و بچه هایشان گریه میکنند این حق دارند وارد خانه ها بشوند بدون هیچ مانعی.

طبق همین ماده و طبق قوانین حمایت از کودکان کودکان بی سرپرست از حمایت ویژه ی برخوردار خواهند بود و دولت و نهادهای دولت مسئول هستند مثل فرزندان خویش از کودکان بی سرپرست حمایت کنند .

طبق قوانین حمایت از کودکان هر نوع سواستفاده جنسی از کودکان زندان مبد دارد و تا روز مرگ از زندان آزاد نمیشوند افرادی که بخواهند از کودکان سواستفاده جنسی کنند.

طبق همین قوانین کارکشیدن از کودکان تحت هر عنوان ممنوع میباشد و کودکان زیر 18 سال از امکانات رایگان مثل سفر رفت و آمد و وسائل تفریحی رایگان برخوردار خواهند بود.

طبق همین ماده و قوانین حمایت از کودکان ازدواج اجباری کودکان برای مردوان میان سال و بزرگسال ممنوع میباشد و مسببان ابن موضوع بین 5 الی 10 سال زندان میشوند و جرم محسوب میشود اینکار.

طبق قوانین حمایت از کودکان هر نوع عمل فیزیکی با کودکان تحت هر شرایطی ممنوع و جرم محسوب میشود.

ماده 17

حقوق دستمزد برابر بین مردان و زنان طبق ماده 17 قوانین برابری بین زن مرد و بخصوص برابری دستمزدها هر کارخانه ای بخواهد بین زنان و مردان تبعیض درست کند و یا تبعیض قائل بشود مجرم شناخته میشود و در مرحله اول جریمه ی نقدی در مرحله دوم مصادره اموالش به اضافه زندان طولانی بین 8 تا 15 سال زندان دارد.

ماده 18

قوانین حمایت از جنگلها و محیط زیست.

طبق قوانین حمایت از جنگلها و محیط زیست هر کسی بخواهد بدون اجازه دولت دست به بریدن و یا قطع نمودن جنگلها بزند جرمش خیلی سنگین میباشد و زندان به اضافه جریمه سنگینی که همراه با زمان و مکان فردی که درختان بدون اجازه دولت وکارشناسان جنگلشناسی قطع نموده است مجرم محسوب میشود و طبق قوانین حمایت از محیط زیست مجازات زندان و جریمه نقدی میشود.

همه باید در این باره مسئول باشند که محیط زیست را پاک و نظافت شده نگهدارند پرت نمودن تهه سیگاری در اماکن عمومی جرم دارد و هر کسی دست به این کار یزند مجرم و ضد محیط زیست محسوب میشود و به مجازات زندان بین 3 ماه تا 6 ماه و جریمه نقدی میشود.

ماده 19

طبق ماده 19 قوانین حمایت اجتماعی و عدالت اجتماعی.

تمامی مردم طبق این ماده از حمایت کمک هذینه اجتماعی برخوردار میشوند و این قوانین شامل بیمه اجتماعتی هم میشود و همه از حق بیمه اجتماعی و تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار میگیرند.

و باز طبق همین ماده همه این حق را دارند تحت پوشش کمک هذینه ی اجتماعی قرار گیرند.

ماده20

حمایت از کرامت و حیثیت انسانها و حقوق فردی و احوال شخصی تک تک احاد افراد جامعه.

حمایت مطلق ومستحکم از حقوق فردی و انسانی انسانها هدف ما میباشد که هر انسانی در آنجا زندگی میکند احساس امنیت و آرامش کخاطر کند که بدون هیچ ترس و وهمی برود و بیایدو رفت و آمد کند.

هر کسی که بخواهد بعنوان تمسخره نمودن و یا خندیدن بی جا و بخواهد دیگران را مورد مسخره قرار بدهند جرمش خیلی سنگین خواهند بود و بین 13 ماه تا 4 سال زندان دارد به اضافه جریمه ی نقدی که فرد توان پرداختنش را نداشته باشد.

تمسخره نمودن دیگران با نیات ترور شخصیت فرد جرم میباشد و جرمش از قتل مهم مهمتر میباشد و سخت با این روش برخورد میشود.

طبق همین ماده و طبق قوانین حمایت از شخصیت فردی و انسانی افراد جامعه هر فردی که مورد چنین آزاری قرار گیرد توسط ادارات دولتی به ویی کامیرای مخفی داده میشود برای مدرک کافی را بدست بیاوریم تا طبق آن افرادی که فرد را مورد اذیت و آزار قرار داده اند دستگیر و مجازات بشوند.

همه تحت حمایت پوشش قانونی قرار میگیرند و در این باره پلیس ویژه مبارزه با چنین حرکاتی تشکیل میشود و در عین حال آموزش و پروروش سالم برای سالم نگهداشتن جامعه در همه شهرها برقرار میشود تا با قوانین و رعایت حقوق یکدیگر آشنائی شیدا کنند ملت.

ماده 21

طبق ماده 21 قوانین حمایت قاطع و مستحکم از حقوق زنان توجه این قوانین مختص به زنان میباشد و بس.

طبق قوانین حمایت از زنان کتکاری زنان اذیت و آزار زنان تحت هر عنوان جرم محسوب میشود و هر کسی و یا هر مردی بخواهد دست به این کار بزند در مرحله اول بین 3 سال تا 7 سال زندان دارد و در مرحله دوم بین 10 تا 15 سال و اگر در مرحله سوم دست به این کار بزند تا روز مرگش در زیر کنترل میباشد و در یک زندان قرار میگیرد که یک مکان محدود بیتشر از 2 کیلومتر مربع نمیتواند راه برود.

تشکیل دادگاه ویژه برای حمایت از زنان و تشکیل پلیس ویژه برای حمایت هیابانی از زنان.

هر نوع اذیت و آزاری که توسط هر کسی و یا هر فردی که باشد علیه زنان جرم محسوب میشود و جرمش سنگین خواهند بود.

عمل فیزیکی تحت هر عنوان علیه زنان ممنوع و خط قرمز میباشدو جرمش خیلی سنگین خواهند بود.

ماده22

قوانین مسکن و ساختمان و زندگی.

همه کس این حق دارند که زندگی کنند و دارای ساختمان و محل زیستن را دشاته باشند

و باید صاحب ساختمانها با مردم مدارا باشند و صاحب ساختمانها از کمک و حمایت دولت برخوردار هستند ودر عین حال مستهجرین هم از حمایت ویژه دولتی برخوردار خواهند بود.

طبق این ماده قوانین حمایت از محل زندگی همه از این حق برخوردار هستند که محل سکونت را داشته باشند و از حمایت نهادهای اجتماعی برخوردار باشند.

ماده 23

قوانین حمایت از حیوانات اهلی و غیر اهلی و قوانین مثل شکار حیوانات و قوانین آن.

کسانی که در خانه دارایی حیوان خانگی هستند باید از همه نوع به حیوانشان برسند طبق این ماده گروه ویژه هر یک ماه دوباره به خانواده های سرمیزنند که دارای حیوان خانگی هستند این گروه متخصص و دکتر حیوانات هم هستند اگر دیدند که حیوان حالش خوب نیست حیوان را از خانه میگیرند و حق داشتن حیوان خانگی را ازشان گرفته میشود.

مسائلی مثل شکار حیوانات در سال دو ماه میباشد و هر کسی که بخواهد حیوانات را خارج از قوانین حق داشتن کارت ویژه شکار دست به شکار کند مجرم محسوب میشود و مورد مجازات سنگین قرار میگیرد.

اذیت و آزار حیوانات تحت هر عنوان ممنوع میباشد.

ماده 24

قوانین مالی و اقتصادی.

هر کسی که بخواهد از امکانات مالی دولتی برای کارهای شخصی خویش سواستفاده کند مجرم محسوب میشود و مورد مجازات قرار میگیرد.

عین همین قوانین شامل سواستفاده از قوانین به نیات کارهای شخصی میشود هر کسی که از قوانین با نیات شخصی استفاده کند مجرم محسوب میشود و مورد مجازات قرار میگیرد و مجازاتش خیلی سنگین خواهند بود.

خلاصه سواستفاده چه از اموال دولتی و چه از قوانین با نیات شخصی ممنوع میباشد و هر کسی که باشد مورد تعقیب قانونی قرار میگیرد این قوانین شامل ریئس جمهوری و ریئس وزرا نیز میشود فرقی ندارد که چه کسی باشد مورد مجازات قرار میگیرد.

و نهادهای مثل پلیس و ارتش مستقل خواهند بود به هیچ عنوان وابستگی حزبی و یا سیاسی با هیچ کسی نخواهند داشت.

ماده 25

حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی در چهارچوب کشور.

همه اقلیتهای مذهبی و قومی از یک حقوق متساوی برخوردار خواهند بود تبعیض میان انها و یا علیه یکی از آنها تحت هر عنوان ممنوع میباشد و همه از یک حقوق متساوی و دموکراتیک برخوردار خواهند بود.

تشکیل احزاب برای افراد وابسته به اقلیتهای مذهبی جایز نیست طبق قوانین جدای دین از سیاست این حق را ندارند لاکن تحت نام ملیت خویش این حق را دارند حزب را تشکیل بدهند و در پارلمان کرسی دایر کنند و مثل بقیه از یک حقوق انسانی برخوردار خواهند بود.

ماده 26

قوانین حمایت از گله داران و گوسفند داران.

گله داران طبق این ماده مورد حمایت مالی و حقوقی از سوی نهادهای دولتی میشوند و دامداران هر سال توسط پزشک رایگان دولتی گله هایشان و گوسفندانشان مورد آزمایش پزشکی توسط دامپزشکان دولتی رایگان قرار میگیرد.

ماده27

قوانین دخانیات و تاباکو.

تاباکوکاران باید توسط پزشک تاباکوهایشان مورد بررسی قرار بگیرد تا مطمئن باشند که ترس ابتلا سیگار کشان تاباکو را به مرض کمتر کند و ترسی وجود نداشته باشد در این باره.

تاباکو کارانی که بخواهند موادمخدر را بکارند مثل تریاک مجرم محسوب میشوند و مجازات میشوند بین 6 سال تا 14 سال زندان دارد.

ماده 28

قوانین مبارزه با سیگار کشیدن در اماکن عمومیو

سیگار کشیدن مطلقا ممنوع میباشد تحت هر عنوان چه در چهارچوب خانه و چه در جای که برای دیگران مضر باشد باید در هر محیطی صاحب ساختمانها جای برای کشیدن سیگار مشخص کنند که بغیر از آن جا هیچ کسی این حق را نداشته باشد که هر جا که نشست دست به کشیدن سیگار بکند.

در داخل رسترانها و اماکنی که مردم زیاد هستند آنجا سیگار کشیدن مطلقا ممنوع میباشد.

ماده 29

قوانین مبارزه با مواد مخدر.

موادمخدر تحت هر عنوان که باشد ممنوع میباشد و داراندگان آن با مجازات سنگین روبرو میشوند که هر کسی که با موادمخدر خرید و فروش کند با مجازات بین 15 سال تا 20 زندان به اضافه جریمه نقدی مجازات میشوند.

فروشندگان موادمخدر با مجازات سنگین روبرو میشوند.

و دولت گروهی جهت اموزش خانودها برای اینکه بتوانند که کاری کنند که فرزندانشان از موادمخدر دوری کنند تشکیل میدهد و مستمرا با خانوادها در ارتباط خواهند بودو دستورالعملهای لازم را در اختیار خانوادها قرار میدهند برای جلو گیری از کودکان که تا به سوی موادمخدر نروند و دولت در این باره دست به کارهای میزند که کودکان را طوری مشغول میکند که هرگز در فکر موادمخدر نباشند.

ماده 30

قوانین تشکیل احزاب و حمایت از آزادی بیان و آزادی تشکلهای حزبی و سیاسی.

طبق ماده 30 قوانین آزادی تفکر و اندیشه همه از این حق برخوردار هستند که حزب را تشکیل بدهند.

طبق قوانین آزادی بیان کسانی که مرتکب جرم شده اند توان تشکیل حزب را ندارند تا 10 سال اما برای کارهای دیگر بین 2 الی 4 سال میباشد که از خیلی خدمات اجتماعی محروم میشوند افرادی که مرتکب جرم آگاهانه میشوند.

بله تشکیل حزب سیاسی برای همه آزاد است با هر تفکر و اندیشه ای که باشد همه

از این حق برخوردار خواهند بود که در پروسه سیاسی مملکت شرکت کنند و به کسترش آزادی خواهی و آزاد اندیشی کمک کنند.

وجود احزاب با تفکر و اندیشه ی گوناگون موجب ثروتمند شدن از نظر آزادی و دموکراسی میباشد هرچی تفکر گوناگون و سیاست گوناگون در جامعه بیشتروجود داشته باشد باعث رشد دموکراسی و رشد فکری مردم میشود و باعث راحت بودن مردم هم میرساند چرا چون هر کسی که خوشش از یک حزب سیاسی از برنامه و سیاست یک حزب آمد میرود و با آنها عضو میشود این باعث کسترش دموکراسی و رشد جامعه میشود با تفکر پلورالیزم و کثیر بودن احزاب د رجامعه.

هر چی احزاب بیشتر باشند در جامعه مردم میتوانند رشد فکری بهتر بکنند.

ما سخت با تفکر تک حزبی و دیکتاتوری مخالف هستیم و هر حزب و دستجاتی بخواهد در صدد این باشد که برای کرسی و مقام خود به دیگران حمله کند ما با انها مخالف هستیم و بر ضد مسالح دموکراتیک و آزادی بیان میدانیم باید از صحنه سیاست خارج بشوندو یا خود را اصلاح کنند.

ما بعنوان اعضای حزب لیبرال دموکرات کردستان مخالف هیچ تفکری نیستیم و فقط و فقط مخالف افکار خشونت و سیاستی هستیم که بغیر خود کسی دیگر را قبول ندارند.

ما بر این باور هستیم عصر عصر پیشرفت و تکنولوژی میباشد و جهان به یک دهکده تبدیل شده است با یک ثانیه میتوانید خبر ژاپن را دریافت کنید و باید همگام با این پیشرفت ما هم پیشرفت کنیم و از نظر فکری خودمان را مسلح کنیم و به رائ یکدیگر احترام بگذاریم.

ما سخت با اندیشه و تفکر دیکتاتوری مخالفیم و به هیچ عنوان سرسازش با چنین تفکری نداریم.

چه تفکر خشک اندیش کمونیتسی باشد و یا اسلام سیاسی دو تفکر شکست خورده.

البته خیلها معنا و مفهوم کمونیزم را نمیفهمند کمونیزم یعنی انسان بودن یعنی انسانیت لاکن خیلیها مثل اسلام سیاسی بکارش میبرند این تفکر.

امروز عصر لیبرالیزم میباشدو دموکراسی.

با تشکر دفتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات کردستان اتریش

16/7/2010

این نوشته حاضر توسط عضو حزب لیبرال دموکرات کردستان ساموئیل کرماشانی تهیه و تنظیم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر