Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

حمله به کره شمالی پیش یا پس از حمله به ایران؟


حمله به کره شمالی پیش یا پس از حمله به ایران؟

ترجمه رضا نافعی:مقامات آمریکائی، به ادعای خودشان یک شبکه جاسوسی روسی را کشف و بی اثر ساختند. وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه خبر دستگیری ده نفررا که متهم بجاسوسی هستند اعلام کرد، که گویا برخی از آنها دیر زمانی است در آمریکا فعال هستند، روز سه شنبه یازدهمین فرد مظنون نیز در قبرس دستگیر شد که گویا پول مورد نیاز را دراختیار جاسوس ها می گذاشته است. واکنش مسکو خشم آگین است و سخن از بازگشت بدوران جنگ سرد می گوید.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: “ما درک نمی کنیم چه انگیزه ای وزارت دادگستری آمریکا را بر آن داشته که رسما، اعلامیه ای با روح داستانهای جاسوسی از دوران جنگ سرد، منتشر سازد”.سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خشمناک از این خبر که چند روز پس از حضور دیمیتری مدودیف، رئیس جمهور روسیه در واشنگتن اعلام شده است، به تمسخر گفت: تاریخ دستگیری را “ خیلی شیک انتخاب کرده اند”. وی گفت دولت روسیه در انتظار دریافت توضیح از آمریکاست.ولادیمیر کولسنیکف، معاون کمسیون امنیت دوما ( مجلس روسیه) به خبرگزار ی ریا نووستی گفت، این دستگیری ها حکایت از آن دارد که محافلی در درون دولت آمریکا مخالف بهبود روابط با روسیه هستند.

کره شمالی هشدار می دهد

نویس دویچلاند

سئول، 29 ژوئن( آژانس فرانس پرس ــ) با توجه به مانور دریائی مشترک کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی نسبت به احتمال جنگ اعلام خطر کرد. روزنامه رسمی و دولتی کره شمالی ــ مینجو جوسون ــ روز سه شنبه نوشت: یک تصادف کوچک، در حین مانور میتواند به آسانی به زد و خورد مسلحانه و بعد به جنگ بیانجامد. اگر “امپریالیست های آمریکائی” بخواهند آتش جنگ تازه ای در شبه جزیره کره برافروزند، کره شمالی متجاوز را ” نابود ” خواهد کرد.کره جنوبی و آمریکا قصد دارند برای نشان دادن قدرت خود، بعنوان واکنش در برابر، غرق شدن یک کشتی جنگی کره جنوبی، که گویا در اثر حمله اژدر کره شمالی رخ داد، دست به یک مانور مشترک دریائی در دریای زرد بزنند. تاریخ مانور هنوز اعلام نشده است.در اثر غرق شدن کشتی “خه اونان ” در 26 مارس ، 46 دریا نورد کره جنوبی کشته شدند. حاصل یک تحقیق بین المللی این بود که دلیل غرق شدن کشتی اصابت یک اژدر کره شمالی به آن بوده است. ولی کره شمالی اعلام کرده که هیچ نوع دخالتی در این حادثه نداشته است. در همایش جی 20، در کاناداــ تورونتو، در پایان هفته گذشته، پرزیدنت اوباما ، بدلیل این واقعه خواستار اتخاذ یک خط مشی شدید بین المللی در برابر کره شمال شد و چین ، نزدیک ترین همپیمان کره شمالی را متهم به “نابینائی عمدی در دیدن رفتار جنگی” کره شمالی کرد. آمریکا و کره جنوبی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند تا به این مناسبت کره شمالی را محکوم کند. ولی چین در صورتی حاضر به تایید این محکومیت خواهد بود که در پی تحقیقات خود باین نتیجه برسد.

دولت چین روز سه شنبه اتهامات اوباما را رد کرد. یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ما جانب هیچیک از دو طرف را نمی گیریم و با تکیه بر واقعیات موضع خود را مشخص می کنیم”. موضع چین و تلاشهای آن نباید مورد نکوهش قرار گیرد. روزنامه ” گلوبال تایمز” که از متعلقات روزنامه People’s Daily“ „ ارگان حزب کمونیست چین است اتهامات اوباما را “خالی از مسئولیت” خواند. این دولت چین نیست که مسائل را نادیده می گیرد بلکه کشورهائی چون آمریکا هستند که تلاش های چین را تعمدا نادیده می گیرند.چین قصد دارد در همین هفته در سواحل شرقی خود دست به یک مانور دریائی با مهمات واقعی بزند. روزنامه “چاینا دیلی” نوشت ارتش خلق ورود به یک منطقه وسیع دریائی را برای همه کشتی ها ممنوع اعلام کرده است. این ممنوعیت از روزچهارشنبه آغاز می گردد و تا آغاز هفته آینده ادامه خواهد یافت.




-----------------------------------------------------

بازداشت فرزاد احمدی در سنندج

سنه نیوز:در ادامه تداوم فشار بر فعالین کارگری روز سه شنبه فعال کارگری "فرزاد احمدی" به دلیل عدم توانایی پرداخت مبلغ جریمه تعیین شده برای وی، توسط دستگاه قضایی رژیم بازداشت و به زندان این شهر انتقال یافت.

دستگاه قضایی رژیم اسلامی علیه فرزاد احمدی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تحریک مردم به تجمع در راهپیمائی بر علیه اعدام، حکم 6 ماه زندان تعزیری صادر نمود که در دادگاه تجدید نظر رژیم به یک میلیون تومان جریمه نقدی تغییر یافته است.لازم به ذکر است "فرزاد احمدی" در تاریخ 20 مردادماه سال گذشته در خیابان فردوسی شهر سنندج توسط ماموران امنیتی رژیم دستگیر و مدت 20 روز در زندان مرکزی سنندج بازداشت بود و با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی از زندان آزاد گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر