Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

مسعود بارزانی: تشکیل دولت مستقل کوردستان متشکل از هر چهار بخش میهن را حق طبیعی خود می‌دانیم

مسعود بارزانی: تشکیل دولت مستقل کوردستان متشکل از هر چهار بخش میهن را حق طبیعی خود می‌دانیم
Peyamner- مسعود بارزانی مجددا بر حق طبیعی ملت کورد مبنی بر یکپارچگی جغرافیایی کلیه‌ی بخش‌ها و تشکیل دولت مستقل کوردستان تاکید نمود.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کوردستان در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی "او تی‌وی" مصر، به‌ سوالات مربوط به‌ مسائل کوردستان و عراق پاسخ گفت.

بارزانی در پاسخ به‌ پرسشی در مورد احتمال یکپارچگی جغرافیایی مجدد بخش‌های کوردستان تاکید نمود که‌ کوردها ملتی هستند که‌ پس از جنگ نخست جهانی علیرغم خواست خود به‌ چهاربخش عمده‌ تقسیم شده‌اند، اما حق طبیعی ملت کوردستان است که‌ همچون دیگر ملت‌های منطقه‌ دولت مستقل تشکیل دهد.

رئیس اقلیم کوردستان افزود: امیدواریم که‌ در آینده‌ ملت‌های منطقه‌ چون ترک‌ها، اعراب و فارس‌ها نیز به‌ این واقعیت پی برده‌ و از این حق طبیعی ملت کوردستان پشتیبانی نمایند.

مسئله‌ی کوردها در منطقه‌ و دلایل عدم شناخت کافی مردم و علمای مصر یکی دیگر از سوالاتی بود که‌ مسعود بارزانی اینگونه‌ بدان پاسخ گفت: از شنیدن این سوال بسیار نگران هستم، زیرا که‌ نخستین روزنامه‌‌ی کوردی در اواخر سده‌ی نوزدهم در قاهره‌ انتشار یافته‌ و همچنین اولین فرستندەی‌ رادیویی بە زبان کوردی در دهه‌ی 50 در قاهره‌ آغاز به‌کار کرده‌ است. مسئله‌ی کوردها از گذشته‌های دور مطرح بوده‌ و نمی‌دانم که‌ ما یا شما مسئول این عدم شناخت هستیم. ما یک خواست جدی مبنی بر ایجاد تفاهم با جامعه‌ی عربی داریم. کوردها و اعراب تاریخ مشترک دارند و کوردستانیان در ایجاد تمدن اسلامی مشارکت داشته‌اند.

رئیس اقلیم کوردستان همچنین خاطر نشان ساخت: کوردها هیچگاه‌ مخالفتی با اعراب نداشته‌ و در مقابل ملت عرب و جنبش آزادیخواهانه‌ی آن‌ها قرار نگرفته‌اند.

-----------------------------

فاشیست اردوغان از احتمال حمله زمینی به کوردستان خبر داد
Peyamner نخست وزیر ترکیه می گوید احتمال حمله زمینی ارتش این کشور به پایگاه های حزب کارگران کوردستان ترکیه وجود دارد

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در یک کنفرانس خبری اظهار داشته است که امکان این وجود دارد که ارتش این کشور دست به یک حمله زمینی وسیع به مراکز و پایگاه های حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ.ک.ک) بزند.

اردوغان در مورد اینکه نقشه این حمله آماده است یا نه، جواب صریحی ارائه نکرده و تنها گفته است: "نمی توانم با بله یا خیر در این مورد پاسخ بدهم. تنها می گویم در وقت مناسب و با دریافت درخواست فرماندهی ارتش، این مساله را بررسی می کنیم."

نخست وزیر ترکیه در مورد هیات مشترک سه جانبه گفته است: "این هیات که مرکب از عراق و ترکیه و آمریکا است، در سطح خواسته های ما نیست، اما به همکاری با مقامات عراق در تلاش علیه تروریزم ادامه می دهیم.

////////////////////////////////


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر