Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

محمد محدثین در باره حکم ادعایی برای دستگیری مجاهدین: چنین دادگاهی اصلا وجود ندارد

محمد محدثین در باره حکم ادعایی برای دستگیری مجاهدین: چنین دادگاهی اصلا وجود ندارد

image

محمد محدثین, مسئول کمسیون خارجی شورای ملی مقاومت در مصاحبه با تلویزیون صدای آمریکا به سئوالاتی این تلویزیون در باره حکم ادعایی برای دستگیری مجاهدین پاسخ داد و گفت هیچ دادگاهی تشکیل نشده است و دادگاهی که که گفته می شود این حکم را صادر کرده است, دادگاه عالی جنایی عراق که برای رسیدگی به پرونده مسئولان حکومت سابق عراق تشکیل شده, اصلاً این دادگاه رسماً, رئیس این دادگاه در اوایل سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که این دادگاه دیگر تمام شده است. یعنی اصلاً این دادگاه موضوعیت قانونی ندارد.

تلویزیون صدای آمریکا - دادگاهی در عراق روز یکشنبه حکم دستگیری ۳۹ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از جمله مریم و مسعود رجوی, رهبران این گروه را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی دادگاه عالی عراق این دادگاه اعضای سازمان مجاهدین خلق را متهم کرده است که به صدام حسین, رهبر سرنگون شده عراق در سرکوب شورش شیعیان و کردهای آن کشور کمک کردند. در این خصوص همکارم پیام یزدیان با آقای محمد محدثین, مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفتگویی انجام داده و واکنش رسمی سازمان مجاهدین خلق به صدور این حکم را جوبا شده است.

سؤال: آقای محدثین, آیا در این دادگاه که به ریاست قاضی محمد عبدالصاحب برگزار شده وکلا و یا نمایندگانی از سوی سازمان مجاهدین حضور داشتند که توانسته باشند از اتهاماتی که به سازمان مجاهدین خلق وارد شده دفاع کنند.
جواب: اصلاً دادگاهی در کار نیست و جلسه یی تشکیل نشده و تحقیقاتی صورت نگرفته. اینها یک شو و یک صحنهپردازی هست که هیچ اقدام حقوقی و قانونی درآن وجود ندارد. ما الان اسناد این احکام بازداشت را که شما به آن اشاره کردید, از داخل ایران شورای ملی مقاومت به دست آورده. این احکام خیلی جالب هست. این احکام در روز ۲۰ژوئن ۲۰۰۹, یعنی یک سال پیش امضا شده. اینها درست هشت روز قبل از حمله نیروهای عراقی به شهر اشرف انجام گرفته. در حقیقت این احکام جزئی از یک سناریوی کلیتر بوده که نیروهای عراقی به درخواست خامنه ای به شهر اشرف حمله کنند و بعد آنها یک سری افرادی را هم به عنوان مجرم دستگیر کنند.

سؤال: چون آقای محدثین در این دادگاه اعضای سازمان مجاهدین متهم شدند که به صدام حسین در سرکوب شیعیان و کردهای عراق کمک شده و در مجموع این سازمان به اتهام جنایت علیه بشریت متهم شناخته شده.
جواب: در اساس همانطور که گفتم دادگاهی در این وسط وجود ندارد. این دادگاه, دادگاه عالی جنایی عراق که تشکیل شده برای رسیدگی به پرونده مسئولان حکومت سابق عراق, اصلاً این دادگاه رسماً, رئیس این دادگاه در سال ۲۰۰۹, در اوایل ۲۰۰۹ اعلام کرد که این دادگاه دیگر تمام شده است. یعنی اصلاً موضوعیت قانونی این دادگاه ندارد. ثانیاً تا آنجایی که به سازمان مجاهدین خلق ایران برمی گردد, پرونده بسیار روشنی دارد و مجاهدین, شورای ملی مقاومت و ساکنان اشرف و وکلا و نمایندگانشان بارها اعلام کردند که حاضرند در هر دادگاه بین المللی, در هر دادگاه بی طرفی که نفوذ رژیم ایران روی آن نباشد, حاضر بشوند و راجع به جزئیات عملکرد خودشان و کما این که با توجه به جزئیات عملکرد رژیم کنونی عراق در ارتباط با رژیم ایران توضیح بدهند و از خودشان دفاع کنند.

سخنگوی مجاهدین در اشرف: یک نمایش سیاسی
خبرگزاری آسوشیتدپرس ـ یک سخنگوی مجاهدین که در کمپ اشرف زندگی می کند گفت، مقامات عراقی به این گروه یا وکلای آن در مورد قرارهای صادر شده دستگیری علیه اعضای آن اطلاع نداده اند، اقدامی که وی آنرا «یک نمایش سیاسی» خواند. شهریار کیا به خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه گفت، «هیچ مبنای قانونی برای بازداشت هیچ‌یک از اعضای ما وجود ندارد».
اعضای این گروه ایرانی دعاوی متعددی در مورد اتهام سوء رفتار و تاکتیکهای فشار توسط مقامات عراقی که مشتاق اخراج آنها از این کشور هستند، نمودهاند.
حمله سال گذشته نیروهای امنیتی به این کمپ منجر به غوغایی شد که مقامات گفتند ۱۱ کشته و دهها مجروح از ساکنین برجای گذاشت.

------------------------------------------------------------------

پیام سوم مادر فرزاد کمانگر - به همه آزادیخواهان و انسان دوستان جهان

۰


من افتخار می کنم که فرزند من برادر و فرزند همه آزادیخواهان جهان شد .
این پیام مرا به سراسر جهان برسانید . می خواهم این پیام به گوش نه فقط مردمی که در کشور محل سکونت تو هستند ، بلکه به هر جا و مکانی که انسانها در آنجا زندگی می کنند رسانده شود . می خواهم این پیام مرا به زبانهای مختلف به گوش مردم دنیا برسانید تا به زبان خودشان پیام مرا بخوانند. اگر اجازه داشته باشم از طرف همه این عزیزان(خواهران ومادران داغدار) و همه کسانیکه جگر گوشه هایشان در این سی سال کشته شده، باید بگویم که ما مادران داغدار نیستیم بلکه ما، مادران افتخاریم. از هر مادری که عزیزش را کشته اند بپرسید، پسرت یا دخترت را چرا کشتند؟ یا چرا جگرگوشه ات در زندان است ؟ پاسخش این است: فرزند من بیگناه است. فرزند من بیگناه بود. تنها گناه او دفاع از انسان بوده است. اما امروزه در جایی که ما زندگی می کنیم دفاع از انسان جرم محسوب می شود .عزیزان از این پس شماها باید خیلی کارها را برای من بکنید. عزیزم تو باید بیشتر از همه فعالیت بکنی. بدان که فرزاد نمرده اس . من نمی توانم و امکان این را ندارم تلفن را بر دارم و به همه مادرانی که در دنیا مثل من هستند بگویم که عزیزان ما همه با هم یکی هستیم.
فرزندان ما همه برای یک هدف کشته شدند. برای یک چیز زندانی شدند وبرای یک چیز در زندان هستند، برای آزادی ، فقط برای آزادی انسان. تا به همه آن عزیزان بگویم فرزندان شما برای دفاع از ما هم چنانکه فرزندان ما برای دفاع از شما این راه را انتخاب کردند. پس ما همه با هم یکی هستیم .
ما اسم همدیگر را نمی دانیم اما درد همدیگر را خوب می دانیم .
من بارها گفته ام و تا زنده هستم هم می گویم قلباً نمی خواهم که مادران دشمنانم هم داغدار شوند. (ولی نمی دانم چرا می گویم دشمن چون ما همه انسانیم ) چون فرزندانشان هر چه که باشند برایشان عزیزند. نمی خواهم داغ مرگ آنها را ببینند، چون من خودم یک مادرم و این درد را می کشم، برای آن مادران هم عمیقاٌ متأسفم .
من اینجا می خواهم موضوع مهمی را یاد آور شوم . فرزاد فقط بخاطر کردستان کشته نشد . فقط بخاطر ایران کشته نشد بخاطر انسان فقیری کشته شد که در هر گوشه دنیا محتاج نان است، که ایران هم گوشه ای از این دنیا است.
پیام مرا به همه تلویزیونها ، به همه رادیوها ، به همه روزنامه ها، به همه گروهها و سازمانها، به سازمانهای حقوق بشر به همه زنان و مردان آزادیخواه وانسان دوست دنیا برسانید و بگوئید که من از همه تمنا دارم عزیزان زیادی در زندانها هستند و منتظر کمکهای شما عزیزانند به هر شیوه ممکن برای آزادی این عزیزان کمک کنید ، باور کنید که اذیت و آزار و کشتار هیچ دردی را دوا نمی کند دیگربس کنید . فقط آزادی وصلح است که انسانها را بهم نزدیک می کند
.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر