Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

موضوع اطلاعیه شماره 12. از نهادهای حقوق بشری میخواهیم به یاری ساکنین کمپ اشرف بشتابند


موضوع اطلاعیه شماره 12.
از نهادهای حقوق بشری میخواهیم به یاری ساکنین کمپ اشرف بشتابند.
ما حمله وحشیانه مزدوران رژیم به کمپ اشرف که به فرمان سران منفور رژیم جنون آخوندی و توسط مزدوران عراقی رژیم انجام گرفته است قویا محکوم میکنیم و از نهادهای حقوق بشری و خیر خواه میخواهیم به یاری ساکنین کمپ اشرف بشتابند که جانشان توسط خونخواران جنون خون آخوندی و مزدور مالکی در خطر میباشند همه با خبر هستند که در روزهای گذشته مزدوران رژیم آخوندی با زرهیی به کمپ اشرف حمله نمودند و 35 نفر از ساکنین این کمپ شهید نموده اند.
با تشکر ساموئیل کرماشانی مورخ 10/4/2011
/////////////////////////////////////

اطلاعیه‌ حزب دمکرات کردستان

در محکومیت

حمله به مجاهدین خلق،

اطلاعیه‌ دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران درمورد حمله‌ به‌ کمپ اشرف مجاهدین خلق ایران

طبق اخبار و اطلاعیه‌های سازمان مجاهدین خلق ایران، بامداد روز جمعه‌ 19 فروردین ماه‌ سال 1390 خورشیدی برابر با 8 آوریل 2011 میلادی واحدی از ارتش عراق به‌ ساکنین کمپ اشرف مجاهدین در استان دیاله‌ عراق حمله‌ کرده‌ و آنانرا بیرحمانه‌ هدف تیراندازی قرار دادند که‌ در نتیجه‌ دهها نفر کشته‌ و زخمی شدند.

حمله‌ نیروهای عراقی به‌ کمپ اشرف در شرایطی انجام گرفت که‌ ساکنین این کمپ با اطلاع حکومت عراق در این منطقه‌ ساکن، و حفظ جان و تامین امنیت آنان بر عهده‌ حکومت عراق است.به‌ همین

جهت چنین عملی نمیتواند توجیه‌ پذیر بوده‌ و بعنوان اقدامی علیه‌ بشریت تلقی میگردد که‌ ضروری است جامعه‌ جهانی در برابر آن سکوت ننمایند.

دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران، این اقدام ارتش عراق را نقض آشکار حقوق بشر تلقی کرده‌ و آنرا محکوم مینماید و در همانحال ضمن ابراز همدردی با سازمان مجاهدین خلق ایران، به‌ این سازمان و خانواده‌ قربانیان این حمله‌ ناروا تسلیت گفته‌ و شفای عاجل مجروحان را آرزومند است.

همچنین از مجامع و محافل بشردوست، بویژه‌ از سازمان ملل متحد خواستار است که‌ جهت خاتمه‌ دادن به‌ اینگونه‌ اقدامات ارتش

عراق و نیز در راستای تامین امنیت جانی ساکنین کمپ اشرف اقدام نمایند.

-------------------------------------

وزیر امور خارجه انگلستان حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف را شدیداً محکوم کرد

وزیر امور خارجه انگلستان حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف را شدیداً محکوم کرد

دفتر وزیر امور خارجه بریتانیا، آلیستر برت درباره آنچه که در کمپ اشرف رخ داده و باعث کشته شدن حداقل ۱۷ غیرنظامی شده است گفت: دولت بریتانیا نسبت به گزارشاتی که امروز دریافت کرده و درآن شهروندان اشرف کشته و تعداد بسیار زیادی نیز مجروح شده اند عمیقا متأسف است. ما به خاطر جانهای از دست رفته و جراحتها کاملاً متأسفیم.


در حال حاضر به طور دقیق نمیدانیم که چه اتفاقی افتاده است ولی از سازمان ملل متحد و دولت عراق می خواهیم که اطلاعات بیشتری در این باره بدهند.
دولت عراق بارها به ما گفته است که دررابطه با ساکنان اشرف رفتار انسانی بر طبق قوانین عراق و تعهدات بین المللی اش خواهد داشت و ما از دولت عراق می خواهیم که به این تعهدات پایبند باشد.
“سفیر ما در بغداد نگرانهای خود را به وزیر خارجه عراق و مسولین بالاتر اعلام کرده است. ما دولت عراق را به توقف فوری عملیات علیه اشرف فرامی خوانیم ، و به طور خاص، دسترسی ساکنان اشرف به رسیدگی های درمانی را تضمین نماید. این بسیار مهم است که دولت عراق اقدامات فوری برای آرام کردن اوضاع و تضمین این که حقوق انسانی ساکنان اشرف مورد احترام قرار گیرد، انجام دهد. ما همچنین می دانیم از سازمان ملل متحد خواسته شده که هیئتی را برای مانیتور کردن اوضاع اشرف به این شهر در اسرع وقت اعزام نماید. ما از این اقدام کاملا حمایت می کنیم و از دولت عراق نیز میخواهیم که در این رابطه تضمینهای کافی را بدهد. ما همه طرفها را به یک گفتگوی سازنده برای دستیابی به یک راه حل نهایی برای این وضعیت فرا می خوانیم

////////////////////////////////

کوردستانیش لە ژێر فەصڵی حەوتدایەو بەئاسانیش بەرپرسانی کوردستان بانگھێشتی دادگانی ئەوروپا دەکرێن
10/4/2011

ستاندەر: ئەوروپا

دوای ئەوەی کەسوکاری شەھیدان و خۆپێشاندەران داوایان لە حکومەت و دەستەڵات کرد کە بکوژان ڕادەستی دادگا بکەن و دادگایی سلێمانیش بەڕەسمی داوای تاونبارانی کرد بەڵام ھەر تەسلیم نەکران ئێستا فایلی ھەموو ئەو تاونبارانە بەوێنەو کەیسەکەیانەوە لەگەڵ چەندین پارێزەری بەتوانا ڕەوانەی دەرەوە کراون و گەیشتوونە ئەوروپا.

شارەزاەکی یاسایش بە ستاندەری ڕاگەیاند کەوا لەگەڵ وەرگیرانی ئەو کەیسانە لەلایەن دادگاکانی ئەوروپاوە ئەوا زۆر بە ئاسانی دەتوانرێت تاونباران لە ڕێگەی پۆلیسی نێودەولی انترپولەوە ڕادەستی دادگاکانی ئەوروپا بکرێن، چونکە ئێستا عێڕاق لەژێر فەصڵی حەوت دایەو کوردستانیش وەکو ئەوە وایە کەلە ژێر ئەو فەێڵە دابێت بۆیە پێدەچێت چەند بەرپرس و وەزیرێک ڕوبەڕوی دادگاکانی ئەوروپا ببنەوە.

-----------------------------------------------

سی سال زندان در تبعید برای سه شهروند در ارومیه

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

سه زندانی به نام های ایرج محمدی، احمد پولاد خانی و محمدامین آگوشی هرکدام به تحمل 10 سال حبس در زندان زاهدان محکوم شدند.

برادر یکی از این افراد در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت : این سه زندانی به اتهام جاسوسی از سوی شعبه دوم دادگاه نظامی آذربایجان غربی به اعدام محکوم شده بودند که در پی درخواست اعاده دادرسی از سوی وکلای این افراد، دیوانعالی کشور با این درخواست موافقت و جهت محاکمه مجدد، پرونده از سوی دستگاه قضایی به شعبه یک(هم عرض) دادسرای ارومیه ارجاع داده شد.

وی در ادامه افزود :شعبه یک دادگاه نظامی ارومیه اخیراً این سه شهروند را محاکمه و هرکدام از آنان را به تحمل 10 سال حبس در زندان زاهدان محکوم نموده است.

یادآور می گردد که ایرج محمدی اهل میاندوآب، محمدامین آگوشی واحمدپولادخانی اهل پیرانشهر در اردیبهشت ماه 88 دستگیر و هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر