Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

در تیراندازی روز یکشنبه در نوارغزه یک شهروند اسرائیلی کشته و دستکم 5 تن دیگر مجروح شدند.


روز 19 اوردیبهشت روز معلم را فراموش نکنیم فرزاد این متفکر این انسان مقاوم این مرد فولادین را فراموش نکنیم.


//////////////////////////////////

در تیراندازی روز یکشنبه در نوارغزه یک شهروند اسرائیلی کشته و دستکم 5 تن دیگر مجروح شدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل خبر داد که این تیراندازی، گروهی از اسرائیلی هایی را هدف قرار داده است که به این منطقه تحت حکومت خودگردان فسلطین بدون هماهنگی وارد شده بودند.

این شهروندان اسرائیلی برای عبادت و زیارت محلی که باورشان پیامبر آئین یهود در آن دفن شده است به نزدیکی شهر نابلوس رفته بودند.

شهر نابولس با جمعیتی بالغ بر 135 هزار فلسطینی یکی از مهم‌ترین شهرهای فلسطینی‌ نشین محسوب می‌شود.

///////////////////////////////////////////

جنازه های مجاهدین برروی زمین و قلم هایی که برای تیرخلاص به آنها نشانه رفته اند

من اگر کاریکاتوریست بودم که متاسفانه و با حسرت زیاد نیستم صحنه ای را رسم میکردم از جنازه های شهدای مجاهدین دروسط میدان قتلگاه و حرامیانی که قلم هایشان ر ا به جای تفنگ برای شلیک تیرخلاص به سمت آنها نشانه گیری کرده اند . ولی متاسفانه من نمیتوانم نقاشی کنم یا کاریکاتور بکشم




ولی حقیقت امر درهرصورت همین است و این است وضعیت اکثر نویسندگان و روشنفکران زمان ما در شرایط اسف بار کنونی . براستی که گاهی با خودم میگویم اگر مجاهدین دروسط صحنه سیاسی ایران نبودند و هراز گاهی تعدادی زخمی و کشته درمصاف با عمله های ظلم و جور درهرگوشه دنیا نمیدادند این نویسندگان و قلم بدستان چه داشتند که بنویسند و اساسا چه حرفی برای گفتن و نوشتن میماند ؟ درروزهای گذشته و پس از حمله قوم اشقیاء و سپاهیان جرار شمر و یزیدو عمرو عاص به کاروان بی دفاع و بی سلاح مجاهدین دراشرف صفحات سایت ها پرشده است از تیرهای خلاصی که از دست و قلم نویسنده وروشنفکر و فعال حزبی و غیره به سوی جنازه های برزمین افتاده مجاهدین بطور مستمر وبدون وقفه شلیک میشوند . صدای رگبارهای مسلسلی که نه در تابستان سال 67 از دیوارهای اوین بلکه در بهارسال 90 از گوشه و کنار اینترنت شنیده میشود . هرکسی در این هنگام و در این روزهای عزا و ماتم و درد به شرارت بار ترین شکل شیرین زبان شده است . و زبانهایی که چون مار غاشیه از آستین های این روشنفکران و به اصطلاح نویسندگان مدام می جهند و زهر افشانی میکنند . و قند در دل نویسندگان مربوطه آب میشود که چه خوب شد که با ز صحنه ای بوجود آمد که ما بتوانیم مثل خروس بی محل سینه جلو دهیم و آواز سردهیم که ای جماعت بله من آنم که رستم جهان را گرفت . همین من نبودم که دوسال پیش هم گفتم؟ همین من نبودم که پارسال درتاریخ فلان و ودرساعت فلان از فلان شب یا روز این را پیش بینی کرده بودم ؟ آیا همین من روشنفکر آگاه و دلسوز کنار گود نشین نبودم که گفتم و تکرار کردم که چنین میشود و چنان و آن رهبران فلان و بهمان به من گوش نکردند و حالا نتیجه اش را می بینند و بیشتر خواهند دید ؟



و البته همیشه در گیومه آن سخنان گوهر بار نویسنده دلسوز و روشنفکر پیامبر صفت را می بینید که درهمان تاریخ فلان وروزفلان وساعت فلان خبراز حادثه درراه داده بوده و مثل هواشناس تلویزیون دقیقا میزان ابر و باد و باران و برف را تعیین کرده بود و از اتفاق درآن شب با وجدان آسوده که گفته بود و تذکر داده بود ولی چه کند که کسی به حرفش گوش نکرده بود به خواب خوب و عمیقی هم رفته بود


و شاید دررویا یی شیرین هم دیده بود که سال بعد درتاریخ فلان وساعت فلان جنازه های خون آلودی برزمین افتاده بودند و پیش بینی او درست وکامل و بی عیب از آب درآمده بود .



بله این است حقیقت کمدی تراژدی حاکم بر جو نویسندگان و روشنفکرانی که دستی درسیاست دارند و اینروزها هرکدام به ظن خود شده اند اندرز گو و فیلسوف و پیامبر برای داغدارانی که با چشم ها وقلب های پر از اشک و خون به فیلم ها و عکس های حمله حرامیان عراقی به کمپ اشرف می نگرند. و آنقدر گفتند و نوشتند و تاختند و گلوله های کلمات زهرآگین شان را به قلب های غمگین عزادارشلیک کردند که من مانده ام که آیا دیگر کلامی هم برای گفتن و نوشتن برایشان مانده است ؟آی آقایان و خانم ها اگر مجاهدین دیگر کشته ندهند و درعراق نمانند برای شما چه حرفی برای گفتن میماند ؟ اساسا چه چیزی را پیش بینی خواهید کرد و با تبختر و غرور از آن پیش بینی بعدها یاد خواهید کرد؟ .اگر مجاهدین نبودند البته شما هیچ شعر و نوشته ای برای خاوران نداشتید . اگر مجاهدین درعراق نمانند و مانند شما ها به کشورهای غربی بروند و صحنه ساکت و بقول همه تان بی خشونت و آرام باشد دیگر چه چیزی برای گفتن از مبارزه خواهید داشت ؟ چون به حتم ویقین و آنطور که من معتقدم رفتن مجاهدین از عراق یعنی بسته شدن یک کانون اصلی مبارزه در برابر جمهوری خونخوار اسلامی حاکم برایران و یعنی بسته شدن طومار مبارزه جدی و مسلحانه برعلیه خامنه ای و یعنی که هزاران مجاهد خلق که سالیان سال تجربه تشکیلاتی و سازماندهی و مبارزه مسلحانه را دارند تبدیل میشوند به نفراتی پراکنده درکشورهای گوناگون که کاری بیشتراز تظاهرات و شاید نویسندگی روی اینترنت نخواهند توانست که انجام دهند . و یعنی که سکوت سرد و سنگین درجبهه حقیقی درگیری که میتوانست به کانون جذب نیرو و فعالیت منظم و سازمان داده شده تشکیلاتی وبده بستان پیگیر مبارزاتی با داخل ایران و نیروی بپاخاسته جوان داخل ایران تبدیل شود . همه آنهایی که مرتب میگویند ما گفته بودیم که عراق جای مجاهدین نیست و مجاهدین باید به کشور دیگری بروند و رهبران شان مقصرند و چنین حرفهایی آنهایی هستند که نمی فهمند خالی کردن اشرف وبستن اشرف یعنی بستن یک جبهه بزرگ جبهه ای درمرز ایران جبهه ای که میتواند کمک رسان نیروهای مبارز داخل باشد جبهه ای که میتوانست پناهگاه هزاران هزار پناهجوی جوان ایرانی باشد که درترکیه سرگردان است و بافقر و بدبختی دست به گریبان است . جبهه ای که میتوانست همه کسانی را که میخواهند و میتوانند مبارزه کنند درخود جای دهد و به سمت ایران پیشروی کند .جبهه ای که میتوانست کانون اتحاد گروه های چریکی در کردستان و دیگر مناطق ایران شود و البته این بود استراتژی مجاهدین که درحال حاضر با وجود حکومت مزدور مالکی ویعنی محاصره سیاسی عراق توسط جمهوری اسلامی دست و پایش بسته است و قدرت تحرک کافی ندارد . والبته همه این نویسندگان و شماتت گران و تحلیلگران قلابی به هیچ کدام از ازخصوصیات برای اشرف نمی اندیشند و بطور شبانه روزی و بی وقفه درذهن های بیعار و بیمارشان تحلیل و توجیه میکنند که این کار و ماندن دراشرف خطای بزرگ رهبران مجاهدین بوده است .و از همین زاویه مسلسل های قلم هایشان رابسوی رهبران و مسئولین مجاهدین نشانه رفته اند وبرای نجات جان به قول خودشان اسیران خود سری رهبران بشکلی فعال بپا خاسته اند


///////////////////////////////////////////////////
رژیم ایران خود را برای مقابله به مثل با بحرین آماده می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، نماينده مردم نيشابور افزود : در صورتی که بحرين چنين اقدامی را به دليل فشارهای آمريکا و کشورهای غربی عملی کند، دست به اشتباه جبران ناپذيری زده است.

وی گفت : سفارتخانه ايران در منامه بايد عکس العمل مناسبی را برای برخورد با اين گونه حرکت‌ها نشان دهد تا بتواند از منافع کشور در شرايط کنونی منطقه‌ به خوبی دفاع کند.

او می گوید : آمريکا و کشورهای غربی در تلاش هستند تا منافع کوتاه مدت خود را در منطقه تأمين کنند و به منافع کشورهای عربی توجهی ندارند. مصلحت اين است که بحرين، خودش را با همگرايی منطقه‌ای تطبيق دهد و از وابستگی به غرب پرهيز کند،‌ و در آن صورت است که امکان حفظ و تأمين منافع خودش را خواهد داشت.

علاوه بر طرح به تصویب رسیده توسط پارلمان بحرين مبنی بر تعطيل کردن سفارت ايران در اين کشور، بحرین خواستار بازپس ‎گيری زمين اين ساختمان از ايران شده‌است.
//////////////////////////////////////////////////////
کویت: حلقه جاسوسی ایران قصد خرابکاری داشت
او همچنین ایران را متهم به تلاش برای ساقط کردن حکومت بحرین کرد.
در همین زمینه
نماینه کشور کویت
اخراج سه دیپلمات کویتی از ایران
واکنش ایران به محاکمه دو ایرانی در بحرین به اتهام جاسوسی
موضوعات مرتبط
روابط خارجی ایران
شیخ محمد السالم الصباح به تلویزیون العربیه که در دوبی مستقر است گفت که این گروه نه تنها حضور نظامی آمریکا را زیر نظر داشت "بلکه از آن فراتر رفت."
او گفت: "آنها مواد منفجره در اختیار داشتند و قصد داشتند تاسیسات حیاتی کویت را منفجر کنند. نام افسران را در اختیار داشتند و اطلاعات خیلی حساسی داشتند. این نشانه نیات بد برای آسیب زدن به امنیت کویت است."
کویت میزبان اردوگاه اریفجان، یک پایگاه گسترده لژستیکی آمریکا در صحرای جنوب پایتخت است، که از عملیات نیروهای آمریکایی در عراق پشتیبانی می کند.
ماه گذشته دادگاهی در کویت دو ایرانی و یک کویتی را به جرم عضویت در آنچه ادعا می شد یک حلقه جاسوسی ایران بود به اعدام محکوم کرد. ایران این اتهامات را بی پایه خوانده است. خبر بازداشت آن افراد در ماه مه 2010 منتشر شده بود.
با این حال وزیر خارجه کویت در مصاحبه با العربیه گفت که کویت همچنان خواهان روابطی خوب با ایران است: "ما قطع رابطه با ایران را کاملا مردود می دانیم."
اما او گفت که ایران باید رفتار بهتری با کشورهای عربی منطقه داشته باشد: "کشورهای خلیج (فارس) علائم زیادی حاکی زا حسن نیت به ایران فرستاده اند... اما ما با دخالت فزاینده ایران در امور داخلی خود مواجه شده ایم."
او افزود: "به نظر می رسد که ایران به ما به عنوان کشورهای اقماری و نه کشورهای مستقل با حاکمیت ملی نگاه می کند. ما از ایران می خواهیم به حاکمیت ملی ما احترام بگذارد."
روابط ایران و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از زمان شروع ناآرامی های بحرین به شدت متشنج شده است.
معترضان شیعه در بحرین علیه حکومت سنتی دست به تظاهرات می زنند. اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند.
شیخ محمد گفت ایران به دلیل دخالت شورای همکاری خلیج فارس "از سرنگون کردن حکومت بحرین بازماند".
او گفت کویت سه دیپلمات ایرانی و یک کارمند سفارت ایران را به خاطر ارتباط "اثبات شده" با یک حلقه جاسوسی، که سه عضو آن به مرگ محکوم شده اند، اخراج کرد.
پیشتر در ماه جاری ایران سه دیپلمات کویتی را به تلافی اخراج سه دیپلماتش از این کشور بیرون کرد.
ایران اتهام های کویت را رد کرده است.
/////////////////////////////

ویدئویی جدید از تنبور نوازی کیانوش آسا

وبسایت "یادمان شهید کیانوش آسا" (www.kianoosh-asa.net) در آستانه دومین سالگرد شهادت مهندس کیانوش آسا ویدئویی جدید از تنبور نوازی وی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم و صنعت را منتشر می نماید.
کیانوش آسا دانشجوی نخبه ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی طراحی و شبیه‌سازی فرآیندهای نفت و پتروشیمی بود که در جریان تظاهرات مسالمت آمیز و میلیونی انقلاب تا آزادی در 25 خرداد به شهادت رسید.
وی علاوه بر اینکه دانشجویی فعال در دوره کارشناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه و در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت بود در زمینه های محیط زیست و فعالیت های صلح طلبانه مشارکت داشت چنانچه سالها عضو "جبهه ی سبز ایران" ( صلح سبز) بود و در برنامه‌های بسیاری از جمله نهال‌کاری در سطح شهر و اطراف آن، مراسم «روز جهانی صلح»، دانه‌پاشی پرنده‌های مهاجر سراب یاوری و تالاب هشیلان و ... فعالیت‌های مؤثر و عملی داشت.
در اوایل دوره دبیرستان، نواختن تنبور، ساز عاشقان «حق» و حق‌پرستان را آغاز کرد. تنبور را در خلوت خود بدون حضور استاد و صرفاً با گوش دادن به آهنگ‌های زنده یاد سید خلیل عالی‌نژاد ادامه داد و آنرا برای «آرامش» درونی‌اش نواخته و مقدس می‌شمرد. او با وجود جوان بودن، در طریق معنویت و عرفان رنج‌های فراوانی کشید. این شعر:

ای شاه درویشت منم
درویش دل ریشت منم
بیگانه و خویشت منم
هذا الجنون العاشقی

را همراه با تنبورش زمزمه می‌کرد اما تنبورش امروز ..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر