Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

پس ازکشته شدن 21 نفر درشهر حمص استقرار لباس شخصی ها ی سوریه در خیابانها برای سرکوب معترضان


پس ازکشته شدن 21 نفر درشهر حمص استقرار لباس شخصی ها ی سوریه در خیابانها برای سرکوب معترضان.
‏به گزارش العربیه و به نقل از شاهدان عینی در سوریه روز پنج شنبه 21-4-2011 نیروهای ‏امنیتی این کشور با لباس شخصی و حمل اسلحه گرم برای سرکوب معترضان بشکل گسترده ای در شهر حمص مستقر شدند.‏
و وجود عناصر وابسته به سپاه پاسداران و نیروی قدس در بین لباس شخصی های سوری در سرکوب معترضین.
بر اساس این گزارش در ناآرامی های هفته گذشته در شهر حمص حدود ‏‏21 تن جان خودرا از دست دادند.

شهر حمص یکی از شهر های مرکزی سوریه ‏است که از دوهفته پیش تظاهرات گسترده ای را شاهد بوده است.‏

‏ بنا بر گزارش های خبری از سوریه برخورد شدید نیروهای امنیتی این کشور تاکنون نتوانسته است به اعتراضات مردم در ‏این شهر پایان دهد. ‏

یکی شاهد عینی که توانست از پایگاه بازرسی نیروهای امنیتی سوریه وارد شهر ‏حمص شود، گفت:" مردم حمص از احتمال وقوع حملات مسلحانه بیشتری توسط ‏نیروهای امنیتی علیه معترضان خبر دادند."

این شاهد عینی با اعلام اینکه اوضاع شهر حمص بسیار نگران کننده است افزود:" افرادی مسلح با لباسهای ‏شخصی بنام "گروه شبیحه" در مرکز شهر حمص حضور دارند و برای قلع وقمع ‏تظاهرات در حالت آماده باش بسر می برند ."

همچنین فعالان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که مردم شهر حمص در اعتراض به کشته ‏شدن 21 تن دراعترضات روزهای دوشنبه وسه شنبه امروز دست به اعتصاب ‏عمومی زدند .‏

از سوی دیگر خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعمال خشونت ‏علیه تظاهرکنندگان در سوریه را محکوم کرد.

وی از مقامات سوری خواست تا ‏سرکوب، معترضان وهمچنین شکنجه زندانیان را متوقف کنند.‏

همگام با اعتراضهای عمومی در کشورهای عربی، سوریه نیز بیش از یک ماه ‏است که شاهد ناآرامی واعتراضات گسترده در اغلب شهر های خود بوده است.‏

بنا به برخی گزارش های فعالان حقوق بشر سوریه ‘ درپی این اعتراضات مردم این کشور تاکنون بیش از 200 نفر جان ‏خود را از دست داده اند . ‏
-----------------------------------------------
دستگیری ده‌‌ها افسر نیروی زمینی سپاه پاسداران به اتهام تلاش برای کودتا

پژواک ایران:‌ طبق اخبار دریافتی شب گذشته 37 نفر از افسران نیروی زمینی سپاه پاسداران پس از دستگیری به اتهام تلاش برای انجام کودتا علیه نظام به زندان گوهردشت منتقل شده‌اند. افراد دستگیر شده متهم هستند که قرار بوده در ۱۳۰ نقطه تهران مبادرت به تسخیر پایگاه‌های رژیم کنند. این زندانیان قرار است امروز به زندان ۶۶ سپاه منتقل شوند. اطلاعی از وضعیت بقیه دستگیرشدگان در دست نیست.
گفته می‌شود به احتمال زیاد درگیری‌ به وجود آمده در وزارت اطلاعات هم در رابطه با دستگیری‌های اخیر و تلاش حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران برای در اختیار گرفتن وزارت اطلاعات است.
-----------------------------------------
قاچاق سلاح توسط رژیم ایران به سوریه
یک محموله سلاح که از عراق به سوریه ارسال شده بود کشف شد. مثال الآلوسی رهبر حزب امت عراق معتقد است که این سلاحها توسط رژیم ایران از طریق خاک عراق برای حزب‌الله لبنان ارسال شده است.
به گزارش تلویزیون العربیه، سلاحهای کشف شده در سوریه شامل انواع تیربارهای پیشرفته و تفنگهای خودکار و کلت و دوربینهای دید در شب و گلوله‌های خمپاره و مقادیر زیادی مهمات مختلف و خشابهای تیربار می‌باشد. مثال الآلوسی رهبر حزب امت عراق گفت: ما کشور غارت شده هستیم و نمی‌توانیم که نفوذی این‌جا و آن‌جا داشته باشیم. ولی مقامهای دولت عراق در حفاظت از خاک عراق و جلوگیری از بهره‌برداری رژیم ایران از آن ناتوان هستند. معامله و قاچاق سلاح توسط رژیم ایران از طریق عراق و از طریق سوریه و ارسال آن برای حزب‌الله امر جدیدی نیست. در سطح دولت عراق درباره قاچاق موشک و تجهیزات بحثهای زیادی صورت گرفته است… رژیم ایران در این منطقه شرارت می‌کند.

گزارش ارسالی از سایت همبستگی
-----------------------------------------

نایب اول رئیس مجلس فدرال آلمان کشتار مجاهدین توسط نیروهای جنایتکار نوری مالکی را محکوم کرد

پارلمان آلمان
پارلمان آلمان

ولفانگ تیرزه رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان و نایب اول رئیس کنونی مجلس فدرال با صدور یک بیانیه اضطراری، کشتار مجاهدین و یورش وحشیانه به اشرف توسط نیروهای جنایتکار نوری مالکی را محکوم کرد و خواستار اقدامات فوری از سوی شورای عالی امنیت ملل متحد، دولت ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای توقف خونریزی علیه ساکنان اشرف گردید.

ولفانگ تیرزه، نائب اول رئیس مجلس فدرال آلمان، در بیانیه خود، نوشت: «من به فراخوان کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد خانم ناوی پیلای و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خانم کاترین اشتون می‌پیوندم و خواستار آن هستم که: دولت آمریکا و سازمان ملل مسئولیت حفاظت اشرف را به‌عهده گرفته وترتیباتی بدهند که نیروهای عراقی بلادرنگ از اشرف خارج شوند».
----------------------------------------------------------
با موبایل آیفون لحظه به لحظه ردیابی می شوید

ارتباطات و استفاده از اینترنت و موبایل بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمرّه شده است و عدم استفاده از آنها شاید غیرممکن. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا آنها به پیچیدگی زندگی نیافزوده و حریم خصوصی را زیر سوال نبرده اند؟

متخصصان اینترنت دریافته اند که موبایل های آیفون و نیز آی پدهای ساخت شرکت اپل اطلاعات مربوط به تردد و جایجایی شما را لحظه به لحظه می دانند و در فایل مخفی خودشان ذخیره می کنند.

اگر آیفون و آی پد شما با کامپیوتر شخصی تان هماهنگ وهمزمان و یا به اصطلاح سینکرونایزد شده باشد، اطلاعات مربوطه به کامپیوتر شخصی شما نیز منتقل می شود.

این به این معناست که اگر کسی آیفون، آی پد و یا رایانۀ شما را بدزدد و یا به آنها دسترسی داشته باشد می تواند با یک نرم افزار و برنامۀ ساده بفهمد که در چه زمانی و دقیقا در چه مکانهایی بوده اید.

ایرادی که به شرکت اپل وارد است این است که آگاهانه کاربران آیفون و آی پد را نسبت به ذخیره این گونه اطلاعات بی اطلاع نگاه داشته و نمی گوید که چگونه می توان این سیستم ذخیره اطلاعات مربوط به تردد و جابجایی را از کار انداخت.

--------------------------------------------
ممانعت از دیدار وکلا با رهبر ملت کرد عبدالله اوجالان
serok8
علیرغم حساسیت بالای روند کنونی، مسئولان حکومت ترکیه‌ از دیدار وکلا با اوجالان ممانعت کردند.قرار بر این بود آیسل توغلوک و وکلای اوجالان امروز جهت دیدار با وی به ‌امرالی بروند. اما به ‌بهانه‌ نامساعد بودن هوا از این دیدار ممانعت گردید.

در روند کنونی که ‌پرونده ‌نابودی سیاسی و کودتای 18 آوریل در میان است، به‌ بهانه ‌خرابی هوا از دیدار وکلای رهبر ملت کرد با وی ممانعت کردند.روز گذشته‌ آیسل توغلوک، از روسای مشترک کنگره‌ جامعه ‌دمکراتیک ک.ج.د، و وکلای عبدالله اوجالان، جهت دیدار با وی به‌ دادستانی بورسا رفتند، اما اجازه‌ دیدار داده ‌نشد.وکلا روز پنجشنبه‌ مجددا جهت دیدار به ‌دادستانی بورسا مراجعه‌ خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر