Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

عراق، جلوگیری از دفن اجساد کشته شدگان مجاهدین خلق


عراق، جلوگیری از دفن اجساد کشته شدگان مجاهدین خلق

رادیو فرانسه: نیروهای امنیتی عراق مانع خاک سپاری ٣٤ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران شده اند. این عده در پی یورش ارتش عراق به اردوگاه اشرف در ٨٠ کیلومتری شمال عراق جان باخته اند.

خبر ممانعت از دفن اجساد کشته شدگان را خبرگزاری فرانسه به نقل از دو طرف یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران و ارتش عراق مخابره کرده است.

شهریار کیا، یکی از سخنگویان سازمان مجاهدین خلق ایران گفت اعضای این سازمان تلاش کرده اند کشته شدگان را در گورستان داخل اردوگاه به خاک بسپارند اما نیروهای امنیتی عراق اجازۀ این کار را نداده اند.

یکی از مسئولان فرماندهی عملیات نظامی استان دیاله، استانی که اردوگاه اشرف در آن قرار دارد، به نوبۀ خود گفت از مجاهدین خلق خواسته شده است کشته شدگان را در داخل اردوگاه اما در بیرون از گورستان دفن کنند.

این مسئول عراقی پس از یادآوری این نکته که کنترل گورستان داخل اردوگاه اشرف در حال حاضر در دست ارتش عراق است گفت دفن کشته شدگان در داخل این گورستان برای اعضای سازمان مجاهدین خلق در صورتی که بخواهند به آن جا بروند مشکل آفرین خواهد بود.

در پی حملۀ ارتش عراق به اردوگاه اشرف و کشته شدن این عده، دفتر کمک رسانی سازمان ملل در عراق از دولت این کشور خواست بدون تأخیر به انجام تحقیقی در این مورد از طریق ایجاد یک کمیسیون تحقیق مستقل اقدام کند.

-------------------------------------------

فعال حقوق بشر به دلایل امنیتی صورت خود را پوشانده بود

دختر اهواز در مصاحبه تصویری اینترنتی : 15 نفر در روز خشم کشته شدند

العربیه. نت برای دومین بار توانست سانسور رسانه ای شدید در اهواز را بشکند و یک مصاحبه اینترنتی با یک فعال حقوق بشری در اهواز انجام دهد.

در این مصاحبه فعال حقوق بشری به دلایل امنیتی صورت خود را پوشانده بود و خود را " دختراهواز " معرفی کرد . او با اشاره به تحولات جاری در این منطقه عرب نشین تاکید کرد نیروهای امنیتی تظاهرات مردم را به شدت سرکوب کردند.

این مصاحبه در شرایطی انجام شد که مناطق عرب نشین در اهواز از 15 آوریل تاکنون شاهد قیام مردمی بوده است.

" دختر اهواز " تاکید کرد این منطقه شرایط سختی پشت سر می گذارد و نیروهای امنیتی مختلف از جمله نیروهایی که با نام " سوسک " شناخته می شوند این منطقه را به محاصره درآورده و تظاهرات اعتراضی مردم را به شدت پراکنده کردند."

این فعال حقوق بشری اعلام کرد تاکنون حدود 15 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.
در همین حال روابط عمومی " جوانان 15 آوریل " که برای برگزاری تظاهرات فراخوان داده بود تاکید کرد به دلیل گسترده بودن این دستگیری ها تعداد بازداشت شدگان مشخص نیست اما منابع محلی از بازداشت هزاران تن خبر دادند.

فعال حقوق بشر اهوازی از جامعه عرب خواست برای رهایی مردم اهواز از سرکوب گسترده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شوند.

" دختر اهواز " تاکید کرد هیچ نوع رسانه ارتباطی برای انتقال اخبار تحولات جاری دراهواز حضور ندارند و جوانان انقلاب 15 آوریل به شکل خودجوش از حوادث جاری بوسیله تلفن های همراه فیلم و تصویر تهیه می کنند."

او تاکید کرد اغلب مردم اهواز در " روز خشم " در شهرها و روستاهای منطقه به خیابان آمدند و این اقلیم اوضاع انسانی ناگواری را پشت سر می گذراند.
------------------------------------------

تصمیمات اسرائیل در اجرای تحریمها علیه حکومت ایران،
افشاگری مقام اسرائیلی درباره قاچاق اسلحه ایران به غزه

17 آوریل 2011

هیات دولت اسرائیل در جلسه هفتگی خود اجرای تحریم های سخت تری را علیه کمپانی های خارجی که با جمهوری اسلامی ایران داد و ستد بازرگانی دارند به تصمیم گیری می گذارد که به موجب آن، اسرائیل با هر شرکت خارجی که روابط بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران دارد قطع معامله خواهد کرد.
همچنین در اسناد افشاگری شده "ویکیلیکس" آمده است که یک مقام ارشد نظامی اسرائیل رژیم ایران را متهم ساخت که موشک های ویژه ای برای حماس و دیگر گروه های تروریستی در نوار غزه تولید می کند که بتوان آن ها را از طریق تونل های بین سینا و غزه عبور داد. این وبسایت اینترنتی در هفته های اخیر چندین سند دیگر مربوط به اسرائیل را افشاگری کرده است.
هم زمان رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران ادعا کرد که اسرائیل و ایالات متحده در یک اقدام مشترک مسؤول کاشتن بد افزار استاکس نت در صنایع اتمی ایران بوده اند. غلامرضا جلالی در ادامه سخنانش افزود که ایران ممکن است به همین خاطر کمپانی آلمانی زیمنس را که فروشنده کامپیوترهای آلوده به ایران بوده "مورد پیگرد قانونی" قرار دهد.
از سوی دیگر، یک تحلیلگر امور نظامی در اسرائیل نوشت: «آزمایش موفقیت آمیز شبکه "گنبد آهنین" علیه موشک های کوتاه برد، در کنار شبکه ضد موشکی "ختس" ممکن است برخی مقامات اسرائیلی را در رویاروئی با تاسیسات اتمی ایران دلگرم تر کند».

اسرائیل کمپانی هائی را که با
ایران معامله دارند تحریم می کند

هیات دولت اسرائیل در جلسه هفتگی خود که امروز (یک شنبه 28 فروردین ماه 1390 – 17 آوریل 2011) در اورشلیم برگزار می شود اجرای تحریم علیه کمپانی هائی را که با ایران داد و ستد بازرگانی دارند به بررسی وزیران می گذارد. به گفته آگاهان هدف آن است که اسرائیل مقررات منسجمی تدوین کند که به موجب آن ها، هر شرکت خارجی که با حکومت ایران داد و ستد دارد، از انجام معامله با اسرائیل محروم خواهد شد.
لزوم تدوین مقررات در این باره به ویژه هنگامی احساس شد که معلوم گردید شرکت ملی برق اسرائیل با یک کمپانی هلندی قراردادی در مورد برپائی نیروگاه در اسرائیل امضا کرده که با جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری دارد.
با توجه به آن که بسیاری از کشورهای جهان تحریم های گسترده تری، فراسوی چهارمین قطعنامه تحریم که در شورای امنیت به تصویب رسید علیه حکومت ایران برقرار کرده اند، هنگام آن است که اسرائیل نیز در این راه اقدام کند. با آن که اسرائیل خود با ایران معاملات بازرگانی نداشته و ندارد، ولی ممکن است با شرکت هائی معامله می کند که با ایران همکاری دارند و باید به این وضع پایان داده شود.
اسرائیل تا کنون چند بار به کمپانی های اتریشی و آلمانی به خاطر معاملات آن ها با جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرده است و اکنون قصد دارد عملا همکاری شرکت های اسرائیلی با این گونه کمپانی ها را ممنوع کند.
هیات دولت اسرائیل قصد دارد برای تدوین مقررات منسجم در این باره کمیسیون ویژه ای برپا کند که نمایندگان ارشد وزارتخانه های مهم کشور در آن عضویت داشته باشند.
پایه گذاران اصلی این تصمیم، نخست وزیر و وزیر امور خارجه هستند که از چند ماه پیش درصدد برآمدند کمپانی های خارجی را که با ایران دادوستد دارند، از این راه مورد فشار بیشتری قرار دهند.
کمیسیونی که از جانب دولت، در تصمیم امروز آن برپا می شود، باید در ظرف 120 روز آینده گزارش خود را ارائه دهد و اگر نیازی به تصویب قوانین جدید و یا تغییر قوانین موجود باشد، آن را به آگاهی دولت برساند.
اویگدور لیبرمن معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه گفت: «تصمیم امروز هیات دولت تلاش مهم دیگر اسرائیل در افزایش فشار بر کمپانی های خارجی، به انتظار آن است که دولت های جهان نیز تحریم های موثرتری را علیه برنامه اتمی حکومت ایران به اجرا گذارند.

«در برابر خطرات موشکی ایران و همدستانش،
"گنبد آهنین" دلگرم کننده است»

در اسناد افشاء شده ویکیلیکس که امروز (یک شنبه) انتشار یافت آمده است که ژنرال دان هر- ال معاون وقت رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در دیدار با شماری از بلندپایگان امور نظامی و امنیتی ایالات متحده که در فوریه 2009 میهمان دولت اسرائیل بودند گفت: حکومت ایران موشک های ویژه ای برای حماس و دیگر سازمان های ترور فلسطینی در غزه تولید می کند که بتوان آن ها را از تونل های باریکی که زیر سینا و غزه حفر شده است عبور داد.
ژنرال هر- ال که در پایان دوران خدمت، ارتش اسرائیل را ترک گفته است، در آن زمان فاش ساخت که سخن به ویژه از دو نوع موشک فجر و گراد است.
او در آن هنگام فاش ساخت که سازمان های ترور مقادیری راکت ساخت ایران و چین به قطر 122 میلیمتر در اختیار دارند و راکت های محصول ایران به صورت چهار قطعه ساخته شده که می توان از تونل ها عبور داد و پس از وارد کردن به غزه، آن ها را دوباره سر هم کرد.
این نخستین بار است که از قول یک مقام ارشد اسرائیلی چنین جزئیاتی درباره ابعاد دخالت نظامی حکومت ایران در غزه انتشار می یابد.
در اسناد ویکیلیکس همچنین آمده است که ژنرال هر – ال عملا تائید کرد که اسرائیل یک کاروان حمل جنگ افزار را که از سودان به سوی سینا در حرکت بود، در ناحیه ای به نام پورت سودان نابود کرد. اسرائیل معمولا به این گونه گزارش ها واکنش نشان نمی دهد و این نخستین بار است که در اسناد ویکیلیکس به نقش اسرائیل اشاره شده است.
یک کارشناس امور نظامی در اسرائیل به نام "امیر اورن" امروز در روزنامه هاآرتس نوشت که موفقیت در آزمایش شبکه "گنبد آهنین" ممکن است در تصمیم گیری اسرائیل در در رابطه با برنامه های اتمی ایران تاثیرگذار باشد. در دو هفته اخیر، این شبکه از ده موشک گراد که از غزه به سوی شهرهای اسرائیل پرتاب شده و ممکن بود به هدف اصابت کند، 9 موشک را شکار کرد و در هوا منفجر ساخت که یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.
به نوشته "امیر اورن"، یکی از عوامل نگرانی اسرائیل در رابطه با تاسیسات اتمی ایران، وجود ده ها هزار موشک از شهاب تا فجر و از گراد تا قسام در دست حکومت ایران، حزب الله لبنان و حماس است. ولی شبکه هائی چون "گنبد آهنین" (برای شکار موشک های کوتاه برد) و "ختس" (شکار موشک های دوربرد) و "چوبدست شعبده بازان" (برای شکار کردن موشک های میان برد) می تواند دلگرم کننده باشد.
این تحلیلگر یادآور شد که مهم نیست آیا حمله به تاسیسات اتمی ایران توسط اسرائیل، ایالات متحده و یا کشورهای دیگر انجام شود – ولی در هر صورت، این احتمال قوی وجود دارد که ایران با همدستی حزب الله و حماس، اسرائیل را موشک باران کنند.

http://www.hamdami.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر