Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

قتلعام مردم سوریه بدست نیروهای سرکوبگر رژیم دیکتاتوری اسد



هر سال 19 اوردیبهشت برابر با 9 ماه مه روز معلم نامگذاری میشود در 9 ماه مه سال گذشته معلم مبارز کرد فرزاد کمانگر توسط دژخیمان آدمکش رژیم آخوندی به شهادت رسید همراه با 4 نفر دیگر از همرزمانش بنامهای شهید شیرین علم هولی شهید فرهاد وکیلی شهید علی حیدریان و شهید مهدی اسلامیان در روز 9 ماه مه برابر با 19 اوردیبهشت 1389 برابر با 9/5.2010 در زندان اوین اعدام شدند.


////////////////////////////////////////////

قتلعام مردم سوریه بدست نیروهای سرکوبگر رژیم دیکتاتوری اسد

کشته شدن 5 تن دریورش نیروهای امنیتی سوریه به شهر درعا

نیروهای امنیتی سوریه بامداد روز دوشنبه 25-4-2011 به شهر درعا از مراکز عمده اعتراض ها یورش بردند.

شاهدان عینی از درعا گزارش کردند که صدای انفجار وشلیک گلوله برای مدت طولانی در این شهرشنیده شد و راههای ارتباطی در این شهر بسته شد.

گزارش های اولیه حاکی است دست کم 5 نفر کشته شدند. این در حالی است که روز گذشته در منطقه جبله در نزدیکی شهر لاذقیه 9 نفر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

منابع خبری تصاویری از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به سمت مردم منتشرکرده اند با این حال رسانه های دولتی " گروه های مسلح ناشناس " را به شلیک به سمت مخالفان متهم می کنند.

یک شاهد محلی درتماس با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد
Lägg till bild" تعدادی از تک تیراندازان و نیروهای پلیس همزمان با دیدار استاندار جدید لاذقیه از منطقه جبله به سمت معترضان آتش گشودند."

درهمین حال برخی فعالان سیاسی در سوریه اعلام کردند اصلاحاتی که بشار اسد رئیس جمهور این کشور اعلام کرده است مطالبات آنها را تامین نمی کند.

آنها می گویند پس از کشته شدن نزدیک به 100 تن در روز جمعه گذشته به کمتر از سقوط حکومت اسد قانع نمی شوند.

عمارالقربی از فعالان سیاسی معروف سوریه در گفتگو با رویترز گفت :" حادثه روز جمعه گذشته یک نقطه تحول بود. نظام در آزمایش اصلاحات شکست خورد. آنها ثابت کردند که اصلاحات اعلام شد تنها نوشته روی کاغذ است."

القربی افزود :" صبر ملت سوریه تمام شده است. آنها از وعده های نظام خسته شدند. به نظام فرصت کافی داده شد اما همچنان به سرکوب ادامه می دهد."

یک فعال سیساسی دیگر از دمشق در گفتگو با رویترز گفت :" همه خون هایی که ریخته شد بیانگر این است که هیچ بازگشتی به گذشته نیست."

وی که از بیم بازداشت نخواست نامش فاش شود افزود :" اسد هر کاری بکند مردم را راضی نمی کند. مردم خواستار سقوط نظام وی هستند."
////////////////////////////////////////////

عمرو موسی: بادهای تغییر به زودی به ایران هم خواهد رسید

دبی-العربیه.نت

عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت و گو با روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" گفت که بادهای فعلی تغییر به کشورهای عربی محدود نخواهد شد و به زودی به ایران خواهد رسید.

تغییرات و انقلاب ها بیش از سه ماه است که جهان عرب را در نوردیده. ابتدا با انقلاب در تونس و برکناری نظام زین العابدین بن علی رئیس جمهور تونس آغاز شد و با انقلاب مصر و برکناری نظام محمد حسنی مبارک ادامه یافت. اکنون برخی کشورهای عربی همچون لیبی، یمن و سوریه نیز شاهد اعتراض های گسترده هستند.

عمرو موسی در این گفت و گو افزوده است: "من بر این اعتقادم که بادهای سهمگین تغییر به جهان عرب محدود نخواهد شد و به زودی به سوی ایران وزیدن خواهد گرفت."

ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 شاهد اعتراض های گسترده به ویژه در تهران پایتخت بود. این اعتراض ها اما به دلیل سرکوب شدن توسط نیروهای امنیتی به نتیجه نرسید. حاصل این سرکوب ها دهها کشته در خیابان ها و بازداشتگاه ها و هزاران زندانی بود. اصلاح طلبان معتقدند در این انتخابات که محمود احمدی نژاد پیروز آن اعلام شده، تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده است.

عمرو موسی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به قیام های فعلی در جهان عرب گفته است: "شهروندان این کشورها خواهان مشارکت در تصمیم گیری ها هستند."

او همچنین اظهار داشت: "هر کشوری دارای ویژگی ها و خصوصیات مربوط به خود است. ولی محور این است که کشورهای عرب در حال تجربه نمونه های مشابه خود بوده و بر ضد اقتدارگرایی و فساد در حال مبارزه هستند."

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در پاسخ به این پرسش لوفیگارو که آیا تصمیم سعودی در اعزام نیرو به بحرین درست بوده است، گفت: "اعزام نیرو قانونی بوده و در راستای معاهده ای است که میان کشورهای شورای همکاری خلیج امضاء شده است."

اعزام نیروهای نظامی مشترک کشورهای خلیجی باعث اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران شده و علی اکبر صالحی وزیر خارجه این کشور گفته است که تهران در برابر این اقدام دست بسته نخواهد نشست.

دولت بحرین پس از متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران ایران در خاک خود و توقیف کاردار سفارت ایران در منامنه در حالی که یک دستگاه تماس اطلاعاتی را از بیمارستان سلیمانه محل تجمع معترضان شیعه خارج می کرد، تهران را متهم به تحریک اعتراض ها در خاک خود کرد. بحرین می گوید تا زمان وجود تهدید ایران حضور نیروهای سپر جزیره ادامه خواهد یافت.

عمرو موسی در این باره گفت: "وضعیت مثل بلور برای ما شفاف است، بحرین یک کشور عربی است و باید عربی هم باقی بماند. حفظ ثبات این کشور حیاتی است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر