Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

خشونت در برابر زنان و قوانین تازه اتحادیه اروپا


خبرهای از سوئد در هفته های گذشته در یک نشست پشت درهای بسته در مورد اخراج کسانی که با جرمهای متعدد روبرو میشوند در سوئد بر رسی شده است.

و پارلمان سوئد با رای اکثریت این قانون را به تصویب رسانده است و به قوانین سویس پیوسته است که اگر کسی مرتکب جرمی بشود به ان جایی باز گردانه میشود که قبلا از ان جا آمده است.

خشونت در برابر زنان و قوانین تازه اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی در ارتباط با تساوی حقوق زن و مرد و مبارزه بر ضد خشونت علیه زنان به تصویب رسانده است. قوانین جدید مربوط می شود به تن فروشی و جایگزینی مادر. جایگزینی مادر عبارت است از نگهداری جنین یک زوج در رحم زن دوم تا زمان تولد نوزاد. هم تن فروشی وهم جایگزینی مادر طبق قانون های جدید نوعی جرم تلقی می شود. نگاه ها و تفسیر های کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به تن فروشی متفاوت و گوناگون است. اما تلاش فعالان امور زنان بر این است که قوانین واحدی را در سراسر اروپا نافذ بسازند. در همین ارتباط سخنان ایوا بریت سوینسون را می شنویم. همچنان با هادی میران شاعر و پژوهشگر مسایل اجتماعی، در رابطه با خشونت علیه زنان و مشکلات جامعه پذیری شدن زنان افغان و موانع عمده بر سر راه تساوی حقوق زن ومرد در بین افغانستانیهای مقیم سویدن.
-----------------------------------------------------

بازرار کار با رونق روبرو است

En person sitter vid en dator. Foto: Bertil Ericson/Scanpix.

بازار کار ، با رونق بیشتری نسبت به گذشته روبروست. برای مثال کارمندان اخراجی ، نسبت به یک سال پیش برای یافتن کار جدید با مشکلات کمتری روبرو هستند.

در طی چهار ماه اول سال جاری ، دو هزار و هشتصد کارمند بیکار برای کمک به شورای امنیت شغلی Trygghetsrådet مراجعه کرده اند. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، تقریبا نصف شده است. مدیر عامل شورای امنیت شغلی ، کاله لینر ، از این تغییر سریع بازار و بهتر شدن وضعیت بیکاران متعجب است و می گوید که معمولا شرکت ها و کارفرمایان در شروع دوران رونق اقتصادی ، با احتیاط عمل می کنند و منتظر می مانند که ببینند آیا این وضعیت پایدار خواهد ماند یا نه. اما این بار از این احتیاط پس از رکود اقتصادی خبری نیست و کارفرمایان در حال استخدام نیروی کار هستند.

آمار منتشر شده امروز از تعداد بیکارن نشان می دهد که در پایان ماه مارس سیصد و نود هزار نفر در برنامه های مختلف ادراه کار برای پیدا کردن شغل جدید ، شرکت می کنند که این آمار نسبت به سال گذشته در همین زمان 9 درصد کاهش نشان میدهد. آمار کل بیکاران در سوئد ، ۸.۱ درصد نیروی کار است.

/////////////////////////////////

سرقت الکترونیکی از ادارات دولتی

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/Scanpix

اطلاعات مربوط به ای میل بیش از صد نفر از اعضای پارلمان ، از جمله کدهای ورود به پست الکترونیکی مورد سرقت قرار گرفته است. این اطلاعات توسط یک گروه مخفی شامل از دزدان اطلاعات کامپیوتری جمع آوری شده است.

این مسئله در یک کتاب تازه منتشر شده در باره سارقان اینترنتی در سوئد ، به چاپ رسیده است . به گزارش تلویزیون سوئد، این سارقان الکتروکی فعال تر از گذشته به کار خود ادامه می دهند.

این گزارش نشان می دهد که ، سارقان اینترنتی با تجربه ، ظرف ده سال با ورود غیر قانونی به سیستم های کامپیوتری ادارت ، مقادیر قابل توجهی از اطلاعات و کد های ورود را جمع آوری کرده اند.

دانیل گولد بری یکی از نویسندگان این کتاب میگوید که اگر این کدها هنوز فعال باشند ، برای ورود به پست الکترونیکی افراد مانع دیگری وجود ندارد. این اطلاعاتی است که سارقان هرگز نباید به آنها دسترسی پیدا کنند. دو سالی است که آنها این اطلاعات را در اختیار دارند.

او معتقد است که این سارقان اینترنتی ،احتمالا از این اطلاعات استفاده نکرده اند و تنها علاقه به جمع آوری و شکستن کد ورود به سیستم های مختلف کامپیوتری دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر