Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

سوریه؛ تظاهرات معترضان فردا جمعه / فراخوان کردها

توجه کنید در روزهای آینده منتظر اطلاعیه ما باشید در رابطه با حمله تروریستی در شهر کارلستاد سوئد توسط اعضای یک باند تروریستی که توسط سپاه قدس تاسیس شده است در این شهر.
//////////////////////////

سوریه؛ تظاهرات معترضان فردا جمعه / فراخوان کردها

به گزارش العربیه مقامات امنیتی سوری روز پنجشنبه 7-4-2011 محمد زید مستو گزارشگر "العربیه.نت " را بازداشت کردند.

محمد زید مستو روزنامه نگار نروژی سوری الاصل را که چند روز پیش از آغاز اعتراض های ماه گذشته در سوریه به آن کشور بازگشت بود امروز بازداشت شد .

وی پیشتر با حضوردر مناطقی که شاهد تظاهرات بود نقش به سزایی در پوشش خبری العربیه.نت ایفا کرد.

مقامات امنیتی سوریه تاکنون هیچگونه توضیحی درباره دلایل بازداشت او نداده اند.

از سوی دیگر برای نخستین بار پس از آغاز اعتراض ها در سوریه، احزاب کرد این کشور از کردهای مقیم قامشلی و دیگر شهرهایی که اکثریت ساکنان آن را تشکیل می دهند خواستند در تظاهرات روز "جمعه مقاومت" 8-4-2011 فعالانه شرکت کنند.

احزاب "یکتی"، "الوفاق الدیمقراطی" و "الاتحاد الدیمقراطی" فراخوان خود را ازطریق صفحه ای که بنام "جوانان کرد " در فیس بوک راه اندازی شده است اعلام کردند.

در این فراخوان بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات روز جمعه تاکید شده است .

منابع مطلع به العربیه.نت گزارش دادند، احزاب کرد که تاکنون در حوادث اخیر سوریه مواضع بی طرفانه ای را اتخاذ کرده بودند نیز در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

این تظاهرات قرار است در شهرهای دیرک، تربه سبسی، القامشی، وعامودا واقع در از استان حسکه در شمال شرق سوریه برگزار شود.

به خطر افتادن موقعیت رژیم در منطقه

سایت زمان نیوز: در سوریه از زمانی که حافظ اسد با کودتا بر سر کار آمد، مردم در این کشور تاکنون انتخابات آزاد را به چشم ندیده اند. در واقع حافظ اسد تا زمان مرگ بر مردم حکومت کرد و بعد از آن نیز حکومت را به جمهوری موروثی سلطنتی تبدیل و فرزندش بشار اسد را به قدرت رساند. ماهیت این حکومت به گونه ای است که مردم در تعیین رییس حکومت و سایر ارکان حکومتی تقریبا نقشی ندارند.از سویی از زمان به قدرت رسیدن حافظ اسد تاکنون، دولت با اعلام وضعیت فوق العاده کشور را در شرایط غیرعادی اداره کرده است.مردم همیشه با قوانین و مقررات شرایط فوق العاده مواجه بوده اند.همین مقررات نوعی حکومت پلیسی و امنیتی را با حضور حزب واحد بعث در این کشور حاکم کرده است. همانگونه که می دانیم دو حزب بعث سوریه و بعث عراق دو شاخه از حزب بعث واحدی بودند که قرار بود از ابتدای تشکیل با یکدیگر متحد شوند. در واقع همان شیوه های بعثی صدام حسین، در طول این سالها در داخل سوریه علیه مردم به کار گرفته شد. سوریها طی این سالها نه انتخابات آزاد

دیده اند و نه حکومت آنها شیوه ای عادلانه ای در رفتار در پیش گرفته است و به محض شروع تظاهرات در درعا و لاذقیه نیز نیروهای امنیتی تحت عنوان افراد ناشناس سرکوب شدید و خونینی را آغاز کردند. به گونه ای که در درعا در حدود 100 نفر و در لاذقیه نیز 12 نفر تاکنون کشته شده اند.


به خطر افتادن موقعیت رژیم در منطقه

همه می‌دانیم که سوریه در لبنان و فلسطین نفوذ دارد و ارتباط نزدیکی با حماس و حزب الله دارد که این ‌ها برگه‌های خارجی بشار اسد را تقویت می‌کند. تا به حال تحولاتی که در دنیای عرب در حال وقوع بود به سود جمهوری اسلامی ‌پیش می‌رفت. اما با وارد شدن سوریه به این تحولات تا حدی وضعیت به هم خورده است. سوریه علاوه بر روابط استراتژیکی که با ایران داشته، همیشه دروازه ورود جمهوری اسلامی‌به دنیای عرب بوده است و ما درباره یک سری معادلات منطقه ای در محور‌های لبنانی و فلسطینی همواره با سوریه هماهنگی می‌کردیم. تحولات سوریه می‌تواند همه این معادلات را هم به لحاظ توانایی و هم به لحاظ قدرت مانور سیاسی که این محورها در لبنان و فلسطین می‌توانستند ایفا کنند، تحت تاثیر قرار دهد.

----------------------------------------

اعدام سه تن دیگر در زندان مرکزی ارومیه

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

بامداد روزپنج شنبه، 18 فروردین ماه ۱۳90، 3نفر از زندانیان عادی در محوطهٔ زندان مرکزی شهر ارومیه به دستور مراجع قضایی به دار آویخته شدند.

مسعود شمس نژاد وکیل یکی از اعدام شدگان در گفتگو با سایت آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر اظهار داشت : توحید معصومی دجین ، خالد اسماعیلی و مسعود قوی پنجه از جمله افرادی هستند که از سوی مراجع قضایی به اعدام محکوم و سحرگاه امروز حکم آنها اجرا شد.

وی در ادامه افزود: اتهام افراد اعدام شده از سوی مراجع قضایی جرائم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است.

شایان ذکر است بعد از ظهر روز گذشته سه زندانی عادی محکوم به اعدام به دستور مسئولين زندان اروميه به قرنطينه اين زندان جهت اجرای حکم منتقل شده بودند.

-----------------------------------------------

محاکمه‌ی سیزده تن از فعالان امور پناهندگی در سوئد . البته بعضی حق را دارند بعنوان پناه آوردن به آنها پناهندگی داده بشود اما بعضی هم هستند که حق دیگران را پایمال میکنند و دست به کارهای اجرامی میزنند.

تظاهرات در مقابل دادگاه

عصر سه شنبه برخوردی دیگری بین پلیس و فعالین امور مهاجرت در کمپ کللرد گوتنبورگ رخ داد.
بنا به گزارشی حدود 80 نفر از گروپ اعتراض علیه بازگرداندن اجباری پناه جویان جمع شده بودند تا جلو انتقال 25 تا 30 عراقی، که به میدان هوایی لندوتتر و سپس به عراق فرستاده می شدند را بگیرند.
اعتراض فعالین مهاجرت بسیار زود پایان پذیرفت. تعداد زیادی از پلیس، اعتراض کنندگان را از سر راه برداشتند و بعد اتوبوسی که پناهجویان را به فرودگاه می برد از اداره مهاجرت به سمت میدان هوایی لند وتتر حرکت کرد.

دادگاه سیزده نفر از بازداشتی های تظاهرات، دیروز در دادگاهی در گوتنبورگ برگزار شد. مزدک فرخزاد یکی از کسانی بود که در دادگاه حاضر شد و از اتهامات خود دفاع کرد. در باره کیفیت برگزاری دادگاه و فعالیت های گروه مدافع حقوق پناه جویی با مزدک فرخزاد مصاحبه داشته ایم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر