Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

اخبار و رویدادهای کردستان و آخرین وضعیت زندانی سیاسی کرد شیرکو معارفی در زندان سقز


اخبار و رویدادهای کردستان و آخرین وضعیت زندانی سیاسی کرد شیرکو معارفی در زندان سقز خبرهای کوتاه از آسوسات

احتمال اجرای قریب و الوقوع حکم اعدام شیرکو معارفی
معارفی شیرکوه معارفی به سول انفرادی زندان مرکزی سقز منتقل شده است.
بعد از اینکه شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام در زندان مرکزی سقز که در روز پنج شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، به اعتراض به وضعیت نامعلوم و نامشخص خود در زندان دست به اعتصاب زده بود و این اقدام را طی نامه ای به دادستان و مسئولین زندان اعلام نموده .بود که بنا به گفته یکی از کارمندان این زندان دیروز در حالی که روز جمعه بوده و ارگانهای دولتی تعطیل میباشد که مسئول زندان به زندان مراجعه کرده و آقای معارفی را تحت فشار قرار میدهد که به اعتصاب غذای خود پایان دهد که پس از آن به سلول انفرادی زندان منتقل میشود و افزود که معلوم نیست که این زندانی آیا به این دلیل که دست به اعتصاب زده و یا بخاطر اجرای حکم اعدامش به انفرادی منتقل شده است و یا برای چه مدت در انفرادی باقی خواهد ماند. و همان منبع افزود که از شیرکو یک دستگاه تلفن ظبط شده که تنها را ارتباط وی با بیرون بوده است
و برخی دیگر از رسانه ها که از جمله ( هرانا ) ( مرکز خبر رسانی آسوسات ) این خبر را منتشر کردند که شیرکو (بهمن) معارفی زندانی سیاسی کرد که به اعدام محکوم شده است، دیروز به سلول انفرادی منتقل شد.
از طرفی دیگر روز چهارشنبه در دادگستری شهر سقز در ساعات 8 الی 10 صبح جلسه ای میان رئیس دادگستری ( جباری ) و ( کوشکی ) و قاضی پرونده ( شریف پور ) و تعدادی از قاضی ها در خصوص اجرای حکم اعدام شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد برگزار شده که تا کنون از محتوای این جلسه خبری در دست نیست.
گفتنی است که این اقدامات احتمال اعدام وی را که مدتی قبل به ایشان ابلاغ شده بود که در بزودی حکمش اجرا خواهد شد، افزایش داده است.شیرکو معارفی اهل بانه، حدود سه سال پیش بازداشت و به اتهام محاربه توسط دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اعدام محکوم شد که رای صادره در دادگاه تجدید نظر و علیرغم اعتراض وکلای معارفی و ارسال به دیوانعالی کشور مجدداً تأیید گردید.
از این رو ما عنوان تمامی اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین امللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان زندانی سیاسی کرد شیرکو معارفی در خطر جدی میباشد. و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد بر این اساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس كنوني از زندانيان سياسي ومدني كرد ،مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدي دیگری میباشد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی
-------------------------------------------

خه‌ڵکی ئازادیخوازی ئێران و کوردستان
ڕێکخراوه‌کانی مافی مرۆڤی و کۆمه‌ڵگه‌ جیهانیه‌کان
ڕێکخراوه‌ سیاسی و مه‌ده‌نی له‌ ده‌ره‌وه‌ی وڵات
زیندانی سیاسی کورد، شێرکۆ مه‌عارفی، مه‌ترسی ئیعدام کردنی له‌ ئارادایه‌، شێرکۆ مه‌عارفی، خه‌ڵکی شاری بانه‌یه‌‌، به‌و جۆره‌ی که‌ ده‌زانن مه‌ترسی جێبه‌جێ کردنه‌که‌ی حوکمه‌ ئیعدامی شێرکۆ مه‌عارفی له‌ ئارادایه‌. دادگای شۆرشی رژێمی ئیسلامی ئێران له‌ شاری سه‌قز به‌ تۆمه‌تی موحاربه‌ حوکمی ئیعدامیان به‌ سه‌ر شێرکۆدا سه‌پاندوه‌. هه‌روا که‌ ده‌زانن شێرکۆ مه‌عارفی مه‌ترسی جێبه‌جێ کردنی ئیعدامی له‌ ئارادایه‌، ئه‌م حوکمه‌ له‌ لایه‌ن دادگای پێداچوونه‌وه‌دا ته‌ئید کراوه‌، هه‌ر ئێستا شێرکۆ بۆ دژایه‌تی به‌ حوکمه‌ ناعادڵانه‌که‌ی ده‌ستی داوه‌ته‌ مانگرتن. له‌م روه‌وه‌ ئێمه‌ وه‌ک ڕێکخراوی مه‌ده‌نی کورد له‌ کوردستان داوا له‌ هه‌موو خه‌ڵکی کوردستان و ئێران ده‌که‌ین و داوا له‌ هه‌موو ڕێکخراوه‌کانی ماڤی مرۆڤ و کۆمه‌ڵگه‌ نێو ده‌وڵه‌تیه‌کان ده‌که‌ین هه‌رچی زووتر و بۆ به‌رگرتن له‌ ئیعدامی شێرکۆ تێبکۆشن و هه‌موو هه‌وڵی خۆیان بخه‌نه‌ گڕ بۆ ئازادی شێرکۆ مه‌عارفی، چۆنکا گیانی زیندانی سیاسی کورد مه‌ترسی جدی له‌ سه‌ره‌. ئێمه‌ داوا له‌ هه‌موو ڕێکخراوه‌ سیاسی و مه‌ده‌نی و ئازادیخوازه‌کانی جیهان و به‌ تایبه‌تی کوردستان ده‌که‌ین که‌ بۆ دژایه‌تی به‌و حوکمه‌ له‌ هه‌موو شوێنه‌کانی جیهان به تایبه‌تی له‌ ئوروپا و هه‌ر شوێنیک یه‌ک مرۆڤی تێدایه‌، ده‌نگی بێ گۆناحی شێرکۆ مه‌عارفی بگه‌یننه‌ گوێچکه‌ی جیهانیان و ئێمه‌ پشتیوانی خۆمان له‌ هه‌موو ئه‌و ڕێکخراوانه‌ که‌ بۆ ئازادی و به‌رگرتن به‌ حوکمی شیرکۆ مه‌عارفی تێده‌کوشن ده‌رده‌برین.
ریکخراوی چاودیری کوردوساید
که‌مپه‌ینی به‌رگری له‌ زیندانیانی سیاسی و مه‌ده‌نی
ئه‌نجومه‌نی ژنانی ئازه‌ر میهری کوردستان
ئه‌نجومه‌نی دژه‌ سێداره‌ له‌ کوردستان
یه‌کێتی بنه‌ماڵه‌ی زیندانیانی کورد
/////////////////////////////////////////////////
و نیروهای دوست در داخل کشور کسانی را شناسایی نموده اند که در کشورهای اروپایی بر سر میبرند و در ایران خانه و زمین خریده اند و خود را طرفدار احزاب سیاسی مثل باند مهتدی و حزب دموکرات کردستان ایران معرفی میکنند در اروپا که به کردستان سفر میکنند و از راه مرز زمینی حاجی عمران وارد ایران میشوند و در ایران بنابر درخواست رهبرانشان علیه حزب حیات آزاد کردستان دست به لجنپراکنی میزنند این افراد که هم عکسشان حالا در دست میباشد به این زودی عکسشان به نیروهای آمنیتی سوئد داده میشود سپس منتشر میشود فرد نامبرده در خیابان باباجانی دو قطعه عکس ازش گرفته شده است سپس در خیابان سنجابی توسط پسر دایم 3 قطعه عکس ازش گرفته شده است و چند عکس دیگرش در سرپل گرفته شده است. به این زودی منتظر پخش عکسها باشید.
بر روی سایت دیگرم که باید در آن عضو بشوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر