Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

مصاحبه خلیل بهرامیان وکیل شیرکو معارفی با رادیو ندا در باره احتمال اجرای حکم اعدام ضد بشری علیه شیرکو معارفی


مصاحبه خلیل بهرامیان وکیل شیرکو معارفی با رادیو ندا در باره احتمال اجرای حکم اعدام ضد بشری علیه شیرکو معارفی



خليل بهراميان، وكيل شيركو معارفي در گفتگو با راديو ندا گفت : ” من مضطرب اجراي حكم اعدام شيركو هستم كه هر آن امكان دارد اجرا بشود! وضعيت وحشتناك است.

بنا به گزارش آقای آریز اندریاری یکی از روزنامه نگاران کرد ، امروز در دادگستری شهر سقز در ساعات 8 الی 10 صبح جلسه ای میان رئیس دادگستری ( جباری ) و ( کوشکی ) و قاضی پرونده ( شریف پور ) و تعدادی از قاضی ها در خصوص اجرای حکم اعدام شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد برگزار شده که تا کنون از محتوای این جلسه خبری در دست نیست.
به‌ گوێره‌ی دوایین زانیاریه‌کان ئه‌مڕۆ له‌ دادگۆسته‌ری شاری سه‌قز له‌ کاتژمێر 8 تا 10 کۆبوونه‌وه‌یه‌ک له‌ نێوان سه‌رۆکایه‌تی دادگۆسته‌ری" جه‌باری" و دادستان" کوشکی" و دادوه‌ری دۆسیه‌که‌" شه‌ریف پوور" و ژماره‌یه‌ک له‌ دادوه‌ره‌کان به‌ڕێوه‌ چووه‌ تایبه‌ت به‌ جێ به‌جێکردنی سزای له‌سێداره‌دانی گیراوی سیاسی کورد" شێرکۆ مۆعارفی". له‌ ناوه‌رۆکی کۆبوونه‌وه‌که‌ هیچ زانیاریه‌ک نه‌زانراوه‌.

فراخوان فوری ، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی برای نجات جان شیرکو معارفی
شیرکو معارفی در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارد. با وضعیتی که هست، احتمال همه چیز وجود دارد ، شیرکو معارفی بارها از سوی مقامات امنیتی استان کردستان تهدید به اجرای حکم اعدام شده است.
دیروز 27.04.2011 پرونده‌ بهمن معارفی" شیرکو" از سوی شعبه‌ی 27 شواری عالی کشور با تائید حکم قبلی" اعدام" بدون هیچ گونه توجه‌ای به لایحه دفاعی متهم و وکیلش" سعید شیخی" و صورت جلسه مردم روستای" دوره قله " محلی که شیرکو دستگیر شده بود، مجددا به‌ دادگستری شهرستان سقز ارجاع داده‌ شد و از انجا به‌ شعبه‌ اجرای احکام فرستاده‌ شد. بنا به‌ گزارشات موثق شعبه‌ اجرای احکام پرونده‌ را به زندان ، جهت اجرای حکم در اولین فرصت فرستاده‌ است. از این تاریخ هر لحظه‌ احتمال اجرای حکم این زندانی کرد وجود دارد.
از طرفی دیگر تماس ستاد مرکزی کمپین با یکی از اعضای خانواده شیرکو معارفی که به دلیل امنیتی نخواست نام فاش شود چنین میگوید:
دیروز آقای شیخی وکیل شیرکو طی تماسی که با ما داشته اعلام کرد که پرونده شیرکو از سوی شعبه ی 27 شواری عالی کشور تایید شده و پرونده به دادگاه و زندان جهت اجرای حکم فرستاده شده که هر لحظه امکان اجرای این حکم وجود دارد.
در مورد اینکه چرا این مدت خانواده وی سوکت کرده و و یا در مواردی این خبر را تکذیب کرده اند : این عضو خانواده گفت که در مرحله اول تهدیدهای دستگاهای امنیتی و اینکه ما تا کنون از هیچ منبع موثقی این خبر را دریافت نکرده بودیم.
و آیا خانواده وی از تاریخ اجرای این حکم خبری دارند و یا دریافت کرده اند ؟
این عضو خانواده افزود که ما نمیدونیم شیرکو در چه تاریخی اعدام میشه و در این مورد هم خبری دریافت نکردیم اما هیچی بعید نیست که وی نیز مانند دیگر زندانیان سیاسی که سال گذشته اعدام شدند در بی خبری و در سحرگاهی اعدام شود و افزود که حکم اعدام تمام مراحل را گذارنده و حالا تنها اجرای حکم در دستور کار است و کی وی را اعدام کنند خدا میدونه ، و از تمامی نهادهای حقوق بشری و انسانهای آزاده و تمامی مردم خواست با تلاشهای مکرر خود مانع از اجرای حکم اعدام شیرکو و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام شوند.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی همواره تلاش خود را برای رساندن اخبار موثق و افشای دروغ پراکنی در مورد اخبار نادرست از زندانیان و لغو حکم اعدام آنها( افشای دروغ بودن لغو حکم اعدام حبیب لطیفی و شیرکو معارفی ) و به بدور از منفعت رسانه ی و تنها خدمت به زندانیان سیاسی و مدنی کار و فعالیت انجام داده است.
لذا ما به عنوان کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین امللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان زندانی سیاسی کرد شیرکو معارفی در خطر جدی میباشد. و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد بر این اساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس كنوني از زندانيان سياسي ومدني

كرد ،مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدي دیگری میباشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر