Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

گفتگو: پدر «زانیار و لقمان» مرادی، امام جمعه مریوان برای به اجرا درآوردن حکم راهی تهران شده است.


lلێدوانی باوکی زانیار مورادی بۆ تەلەویزیۆنی ئاسۆسات لە مەڕ چۆنیەتی بارودۆخی دو زیندانی سیاسی کورد لوقمان و زانیار موردی

گفتگو: پدر «زانیار و لقمان» مرادی، امام جمعه مریوان برای به اجرا درآوردن حکم راهی تهران شده است.

پدر این دو زندانی سیاسی کرد در تماسی با کمپین اعلام داشتند که امام جمعه مریوان راهی تهران شده است تا حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی را به اجرا درآورد، از طرفی دیگر بنا به منابع خبری این حکم به احتمال زیاد ظرف دو یا سه روز آینده اجرا خواهد شد. که گویا زانیار و لقمان مرادی در خطر قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارند.



آقای مرادی افزوند که همانگونه که اطلاع دارید حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است. و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد و از طرفی دیگر ماموستا شیرزادی به تهران رفته تا حکم را به اجر درآورد.
این دو زندانی در بخشی از آخرین نامه خود چنین می گویند:
زانیار و لقمان مردادی که هیچ‌گاه به حکم دادگاه خود دسترسی نیافته‌اند در آخرین نامه خود از زندان رجایی شهر که به صورت مشترک نگاشته‌اند می‌گویند در انتظار اجرای عدالت هستند. در بخشی از نامه ایشان آمده است: "انتظاراتی از این و آن مبارزین و فعالین نداریم. شاید که وضع آن‌ها بهتر از ما نباشد و شاید هم آنچنان از اینجا دور شده‌اند که دردهای اینجا رو نمی‌فهمند. اما هنوز انتظارمان از اجرای عدالت و تشریح روند ناسالم پرونده‌مان هستیم، انتظاری که پس از بار‌ها و بار‌ها نامه‌نگاری و درخواست اعاده دادرسی از مقامات قضایی همچنان بی‌پاسخ مانده است. انتظار برای محاکمه و برخورد با آنهایی که شکنجه کرده‌اند و آنهمه رفتار غیرانسانی و غیراخلاقی را داشته‌اند، نداریم."
این دو زندانی در رنجنامه خود اعلام داشتند که هدف وزارت اطلاعات از بازداشتشان دست یابی به پدر زانیار مرادی از اعضای حزب کومله در عراق بوده است آن‌ها در شرح بازجویی‌ها به هرانا گفتند که ماموران وزارت اطلاعات قصد داشتند از لقمان به عنوان طعمه‌ای برای بازداشت پدر زانیار استفاده کنند.

آنچه مسلم است در طول سه سال گذشته مسائل مبهمی از سوی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی در خصوص این دو زندانی مطرح شده است که هیچ‌گاه شفاف سازی در این خصوص صورت نگرفته است.

امام جمعه مریوان نیز پس از قتل فرزندش به صورت غیر رسمی ترور فرزندش را به دستگاه امنیتی ایران نسبت داده است

کمپین دفاع از زندانیان سیاس و مدنی


//////////////////


وای بر ما که اگر صدای آزادیخواهی شما را به گوش جهانیان نرسانیم و در اینسوی میله‌ها ساکت بنشینیم.
لطفآ به اشتراک بگذارید جان این دوپسر عمو در خطر است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر