Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

مصاحبه خبرگزاری فرات با صاحبخانه‌ای که عمر گونای مظنون قتل‌عام پاریس در آنجا ساکن بود.


تروریست عمر گونی توسط دستگاه امنیت و اطلاعات ترکیه آموزش های لازم را دیده است پیش  از اینکه  ایشان را به اروپا به فرستند  مطمئن باشید ایشان تنها نیستند بلکه کسانی دیگر در دستگاه امنیت تروریستی ترکیه با ایشان هستند و در کشورهای اروپایی مشغول به کار هستند و علیه کردها جاسوسی میکنند
مصاحبه خبرگزاری فرات با صاحبخانه‌ای که عمر گونای مظنون قتل‌عام پاریس در آنجا ساکن بود. 

عمر گونای: من یک ترک عثمانی‌هستم
پرور یاش ـ برلین 24.01.2013
خبرگزاری فرات به خانه‌ای سر زد که «عمر گونه‌ی» مظنون قتل‌عام پاریس در آنجا و در کشور آلمان ساکن بود. عمر در ارتباط با قتل‌عام سه زن سیاستمدار کرد در پاریس بازداشت شد. صاحبخانه عمر گونی گفت که در آگوست 2012 وسایل خانه خود را با عجله جمع‌کرده و از آنجا رفته. وی افزود:«بطور قطع نگرشی فاشیستی داشت. یک روز به من گفت اگر تو نازیست باشی من هم ترک عثمانی هستم».





آشکار شد که عمر زیا گونه‌ی تا ماه آگوست 2011 در آن خانه بسر برده. صاحب آن خانه که در شهرستان اسکریس و در 50 کیلومتری شهر مونیخ قرار دارد, در مورد عمر گونای مظنون قتل‌عام پاریس سخنانی برزبان راند.

آن مرد پیر آلمانی که نخواست نامش فاش شودع اذعان داشت که یک واحد متشکل از دو اتاق را به عمر گونه‌ی اجاره داده. وی افزود که گونه‌ی به مدت یک سال در آنجا ماند و هر ماه 320 یورو پرداخت کرده.

«همیشه شیک‌پوش بود و زبان آلمانی را بخوبی می‌دانست»

«عمر گونی به ما گفت بخاطر اینکه از همسرش در شهر «باد تولز» جدا شده, به اینجا آمده. تنها در آن خانه بسر می‌برد, هیچ کس پیش او نمی‌آمد. مدام شیک‌پوش بود. کت و شلوار می‌پوشید. بسیار نونور به نظر می‌رسید. زبان آلمانی را هم بخوبی بلد بود. کرایه خانه را همیشه در وقت معین پرداخت می‌کرد و هیچ مشکلی نداشت, اما کاملا معلوم بود که یک ترک نژادپرست است. ما یک بار در مورد موضوعی کم‌اهمیت با هم حرف زدیم. تا جایی که یادم می‌آید, موهای سرش را کوتاه کرده بود. به او گفتم چرا این کار را کرده‌ای, که ناگهان از جا بلند شدو فریاد زد «اگر تو یک نازیست آلمانی باشی من هم یک ترک عثمانی هستم». تنها یک فرد فاشیست می‌تواند چنین چیزهایی را به یک آلمانی بگوید. ما نمی‌دانستیم چه وقت می‌آید و می‌رود».
«به فرانسه رفت»

آن صاحبخانه در ادامه اذعان داشت که یکی از روزهای ماه آگوست بود. گونه‌ی درحالی که ترس برش داشته بود به خانه آمد. وی افزود:«در همان روز خانواده‌اش از ترکیه بازگشته بودند و بجای اینکه فرانسه بروند, مستقیما اینجا آمدند. عمر ترسیده بود و به ما گفت «من همراه با خانواده‌ام به فرانسه می‌روم, بجای کرایه خانه وسایل داخل خانه را به شما می‌دهم».

وی در ادامه گفت برادر, مادر و پدرش پیش او آمده بودند. صاحبخانه افزود:«ما همان روز به آنها گفتیم برید از شهر «اسچلرس» دیدن کنید جای باصفایی است, اما گفتند ما عجله داریم و با استفاده از دو خودرو یکی با پلاک آلمانی و دیگری فرانسوی, رفتند. آن خودروها بزرگ بودند و مملو از وسایل کرده بودند. دو نفر زن همراهش بودند, گفت آنها خواهرانش هستند. یکی از آنها انگلیسی حرف می‌زد. آن روز در خانه بسیار شلوغی می‌کردند و ما به آنها تذکر دادیم».

«پلیس از ما چیزی نخواسته»

صاحبخانه عمر گونه‌ی در خاتمه گفت که هنوز پلیس در مورد عمر گونه‌ی از ما نخواسته‌اند که اطلاعاتی در اختیارشان بگذاریم. وی افزود:«ما از شما شنیده‌ایم که گونه‌ی در پاریس دستگیر شده. براستی متحیر شدم».

گونه‌ی در سال 2010 در شهر «باد تولز» واقع در 50 کیلومتری شهر مونیخ ساکن بود. او در سال 2011 الی 2012 به شهر «اسچلرس» رفته. در نوامبر 2011 هم به عضویت جمعیت کردی در پاریس درآمده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر