Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

در یاردوز هولوکاست، نخست وزیر اسرائیل گفت که آرزوی نابودی یهودیان هنوز هم نابود نشده است:


    
در یاردوز هولوکاست، نخست وزیر اسرائیل گفت که آرزوی نابودی یهودیان هنوز هم نابود نشده است: امروز مصادف با روز بین المللی "شوآه" (هولوکاست) و شصت و هشتمین سالگرد آزاد سازی اردوگاه مرگ "آشویتس" است و جهان یاد شش میلیون یهودیانی را که در سال های جنگ به دست نازی ها و عمال اروپایی انان کشته شدند گرامی می دارد و می کوشد به آنچه که در "هولوکاست" روی داده بیاندیشد و آن را به دست فراموشی نسپارد.  یاد روز "هولوکاست" هفت سال پیش و در واکنش به سخنان احمدی نژاد که "هولوکاست" را انکار کرده بود اعلام گردید.  


نخست وزیر اسرائیل، بینامین نتانیاهو امروز در نشست هفتگی هیأت دولت گفت: «یهود ستیزی نابود نشده و تمایل برای نابودی اسرائیل همچنان بر جا است. انکار "شوآه" و "هولوکاست" پیوسته از سوی برخی حکومت ها تکرار می شود».
نتانیاهو بی آن که صریحا از حکومت اسلامی ایران نام برد، افزوده گفت: «انکار "شوآه" توسط رژیمی صورت می گیرد که رهبران آن از پشت تریبون سازمان ملل متحد و تریبون های دیگر ضمن انکه وقوع "شوآه" را تکذیب می کنند، همزمان زمینه را برای انجام یک "شوآه"ی دیگر، یعنی نابودی کشور یهود آماده می کنند».
 نخست وزیر اسرائیل افزود: «این دشمتان برای آن خواهان دستیابی به سلاح اتمی هستند که اسرائیل را نابود کنند.  ولی ما جلوی این خطر را می گیریم و آن را مهم ترین وظیفه دولت خود تلفی می کنیم. با گذشت سال ها از فاجعه "شوآه" گرچه آرزوی نابودی یهودیان تغییر نکرده،  ولی تغییر مهم دیگری رخ داده و آن این که اکنون یهودیان توان دفاع از خود را دارند و ما هر لحظه برای این دفاع آماده هستیم و مسلماً اگر ما آماده دفاع از خود نباشیم کس دیگری از ما دفاع نخواهد کرد و ما باید در دفاع از خویش  بر خود متکی باشیم».  
صدراعظم آلمان گفت ملت آلمان همیشه خود را مسوؤل جنایات نازی خواهد دانست: صدر اعظم آلمان، خائم آنگلا مرکل در سخنانی تأکید کرد که کشورش خود را نسبت به جنایاتی که نازی ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شدند و نسبت به قربانیان به ویژه قربانیان یهودی برای ابد مسئول می داند. در شهر میلان در شمال ایتالیا نیز امروز با انجمن آئین با شکوهی یاد قربانیان "شوآه" کرامی داشته شد.
نخست وزیر پیشین ایتالیا سیلویو برلوسکونی از موسولینی شریک اعمال هیتلر یاد کرد و این دیدگاه را مطرح ساخت که شاید موسولینی به این دلیل با جنایتکاران نازی متحد شد که می دانست قدرت ایتسادگی در برابر حکومت نازی ها  را ندارد.
برلوسکونی تأکید کرد نباید اجازه داد فاجعه هولوکاست بار دیگر در تاریخ جهان تکرار شود.  
نتانیاهو گفت که می خواهد دولت ائتلافی گسترده ای برپا سازد: در نشست هفتگی هیأت دولت اسرائیل که امروز در اورشلیم برگزار شد آقای بنیامین نتانیاهو اطلاع داد که قصد دارد دولت گسترده ای را با ائتلاف چندین حزب کشور تشکیل دهد تا بتوان با مسائل و معضلاتی که پیش روی اسرائیل قرار دارد دست و پنجه نرم کرد.
آقای نتانیاهو گفت: «منطقه خاورمیانه اکنون وضع تهدید آمیزی پیدا کرده و اسرائیل از سوی شرق، شمال و جنوب در معرض خطر قرار دارد و لذا ما باید برای رویارویی با این خطرها آماده، قوی و قاطع باشیم و لذا من قصد دارم یک دولت گسترده و با ثبات تشکیل بدهم».
آقای نتانیاهو قصد دارد در مرحله نخست با حزب " آینده ای هست" (یش عاتید)  به  رهبری یائیر لاپید و سپس با احزاب مذهبی به توافق برسد.
علیرغم این امر تا هنگامی که رییس جمهوری اسرائیل پرزیدنت شیمعون پرس مسئولت برپایی دولت جدید را رسما به بنیامین نتانیاهو واگذار نکند گفت و گوهای انجام شده حالت رسمی نخواهد داشت.  
پادشاه اردن گفت فرصت صلح رو به پایان است، ولی محمود عباس بر پیش شرط ها پای می فشارد: پادشاه اردن هاشمی ملک عبدالله دوم تأکید کرد که فرصت برای صلح اسرائیلی – فلسطینی رو  یه اتمام است. پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل در پایان هفته گذشته در حاشیه همآیش بزرگ اقتصادی "داووس" در کشور سوییس با پادشاه اردن هاشمی ملک عبدالله دوم دیدار داشت و دو طرف در زمینه روند صلح خاورمیانه و راه های از سرگیری صلح اسرائیلی – فلسطینی رایزنی کردند.
ولی رییس حکومت خودگردان فلسطینی، محمود عباس امروز گفت: گرچه ماهیت دولت ائتلافی در اسرائیل امکان دارد در پی برگزاری انتخابات پارلمانی تغییر کند ولی شرایط  او برای صلح تغییر نخواهد کرد و اسرائیل باید ساخت و ساز را در آبادی های خود در کرانه باختری رود اردن، متوقف کند، زندانیان فلسطینی را آزاد سازد و سرنوشت اورشلیم و پناهندگان فلسطینی روشن گردد و اسرائیل به پشت مرزهای سال 1967 باز گردد. پرزیدنت پرس افزون بر ملاقات با ملک عبدالله دوم، دیدارهای مهمی نیز با رهبران کشورهای دیگر و رؤسای کمپانی های معظم بین المللی انجام داد. پرزیدنت پرس در جریان دیدار با رییس جمهوری سوییس با وی در زمینه تقویت روابط امنیتی و همکاری امنیتی بین دو کشور گفت و گو کرد. پرزیدنت پرس به رییس جمهوری سوییس گفت که روابط اسرائیل و سوییس اکنون در اوج شکوفائی خود قرار دارد..    
وزیر دفاع حکومت ایران در یادروز هولوکاست، حملات یهودستیزانه را از سر گرفت: درست در همان روزی که بسیاری از ملت های جهان یادروز "هولوکاست" را گرامی می دارند و با ملت رنجدیده یهود ابراز همدردی می کنند، وزیر دفاع حکومت ایران دوباره از نابودی اسرائیل سخن گفت و به اظهارات یهودستیزانه ادامه داد.
سپاهی احمد وحیدی که از مسئولان انفجار "کانون همیای یهودیان" در بوئنوس آیرس در آرژانتین بوده و مهر جنایت بر پیشانی او خورده و مورد تعقیب اینترپل (پلیس بین الملل) قرار دارد، در سخنان امروز خود با استناد دروغین به آیات کلام الله مجید گفت: « قرآن به ما آموخته است که در برابر اسرائیل و آمریکا بایستیم و با آنها بجنگیم و از منافع جهان اسلام دفاع کنیم».
احمد وحیدی در ادامه سخنانش به اظهارا یهودستیزانه و ضد مسیحی روی آورد و گفت: «قرآن کریم فرموده است تا وقتی حلقه اطاعت یهود و نصارا را به گردن نیاندازند آن ها از شما راضی نمی شوند».
وزیر دفاع حکومت گفت: «سیاست های جمهوری اسلامی بر اساس آرزوهای قرآنی قرار دارد و هدف از آن مبارزه بی امان علیه رژیم صهونیستی و استکبار جهانی است».
گفتنی است: حکومت کنونی ایران تنها رژیمی در همه کشورهای اسلامی و عرب است که هنوز از نابودی اسرائیل سخن می گوید و تنها دو گروه تروریستی حماس و حزب الله لبنان همخوان آن هستند. 
احمدی نژاد حملات یهودستیزانه را از سر می گیرد : محمود احمدی نژاد در سخنرانی در همآیشی که نام آن را "کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی" گذاشته بودند، از فرصت استفاده کرد و به دفاع از سیاست های اقتصادی خود پرداخت و ادعا کرد که گرچه همه کشورهای دنیا با بحران روبرو هستند، ولی بحمدالله وضع اقتصادی ایران بسیار خوب است.
احمدی نژآد دوباره ادعا کرد که رهبران دنیا در مدیریت کشورهای خود شکست خورده اند و باید رهبری دنیا را به "دستان با کفایت او" بسپارند.
احمدی نژاد دوباره صیونیسم را که جنبش تجدید حیات ملی یهود و همانند ناسیونالیسم دیگر مردمان جهان است  مورد حملات زهرآگین قرار داد و از لزوم نابودی اسرائیل سخن گفت.
در حالی که امروز (یکشنه هشتم  بهمن ماه) دنیا یاد روز "هولوکاست" را گرامی می دارد احمدی نژاد دوباره صهیونیسم را شیطانی خواند و القابی به آن نسبت داد که تنها شایسته خود وی و حکومت اسلامی ایران می باشد.
محمود احمدی نژاد در سخنان خود خطاب به ملت های مسلمان، تلاش دیگری کرد تا آن ها را علیه اسرائیل و کشورهای غربی بسیج کند – و در یادروز "هولوکاست" در ادامه حملات افسار گسیتخته خود علیه یهودیت و صیونیسم گفت: «در شرایطی که صهیونیست های فاسد، بی فرهنگ و آدمکش اشغالگری می کنند، ما نباید دست به روی دست بگذاریم و نظاره گر باشیم».  
معاون وزیر خزانه داری آمریکا برای گسترش تحریم ها به منطقه می آید: در تلاش دیگری برای گسترده تر ساختن تحریم های ایالات متحده علیه حکومت اسلامی ایران در رابطه با ادامه برنامه های هسته ای، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده دیوید کهن به زودی از امیرنشین های خلیج فارس دیدن می کند. هدف از این سفر رایزنی با سران امارات در مورد تحریم ها علیه حکومت ایران و رژیم حزب بعث سوریه است.
ایالات متحده قصد دارد از هفته آینده تحریم های گسترده تری را علیه حکومت ایران برقرار سازد که فروش گاز و نفت ایران در بازار جهانی را بسیار دشوارتر خواهد کرد. دیوید کهن گفت: تحریم هایی که ایالات متحده در نظر گرفته به صورت هوشمندانه ای عمل می کند و هدف آن است که به مردم ایران کمترین فشار وارد آید.
معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده که مأموریت او در امور مالی و مبارزه با ترور است در عین حال تأکید کرد که ادعاهای سران حکومت ایران در مورد تحریم دارو دروغ است و اقدامات کنونی و آینده، تحریم دارو را شامل نمی شود.  
محمد رضا حیدری گفت حکومت ایران اگر بمب اتم داشته باشد آن را به کار می برد: یک دیپلمات ایرانی که از خدمت در حکومت اسلامی ایران گریخته و به نروژ پناهنده شده است ارزیابی کرد که اگر حکومت ایران به بمب هسته ای دست یابد، در کاربرد آن علیه اسرائیل و دیگر کشورها هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.
محمد رضا حیدری که از دیپلمات های فعال ایران بود و در اعتراض به سیاست های رژیم از نروژ تقاضای پناهندگی کرد در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت: سران حکومت ایران بر این باور نادرست هستند که اگر بمب اتمی را تولید کنند، دنیا از آن ها خواهد ترسید و همان شیوه در مورد کره شمالی را با آنان در یپش خواهد گرفت.  
اشتون حکومت ایران را به طفره رفتن از مذاکرات اتمی متهم ساخت: سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا خائم کاترین اشتون حکومت اسلامی ایران را متهم ساخت که از ادامه گفت و گوهای هسته ای طفره می رود و هنوز حاضر نشده است موعد جدیدی برای مذاکرات تعیین گردد.
سخنگوی خانم اشتون گفت: گروه 5+1 موعد فردا و پس فردا (دوشنبه و سه شنبه) را برای ادامه گفت و گوها در ترکیه پیشنهاد کرده بود که حکومت ایران آن را رد کرده است.
وزیر خارجه حکومت ایران پیشتر پیشنهاد کرده بود که دور بعدی گفت و گوها در مصر برگزار شود. ولی این پیشنهاد با مخالفت شدید شماری از بلندپایگان خود رژیم ایران روبرو گردید که آن را دادن امتیازات بی جا به حکومت اخوان المسلمین در مصر دانستند که همچنان از تجدید مناسبات سیاسی با رژیم ایران شانه خالی می کند.
وزیر خارجه پیشین حکومت ایران منوچهر متکی نیز این پیشنهاد علی اکبر صالحی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مذاکرات باید به تناوب در پایتخت ایران و کشورهای 5+1 برگزار شود.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به نام مهدی دواتگری در اعتراض به پیشنهاد صالحی گفت: میزبانی نشست گفت و گوهای اتمی نباید وسیله ای به هدف کسب اعتبار برای برخی کشورها باشد.   
روزنامه های جهان انفجار در تاسیسات فردو را مورد تائید قرار دادند: شمار زیادی از روزنامه های آلمان و دیگر کشورهای اروپایی و جهان در گزارش های امروز خود وقوع انفجار در تأسیسات غنی سازی اورانیوم در "فردو" را مورد تأیید قرار داده و جزییاتی درباره آن منتشر کرده اند.
ولی حکومت اسلامی ایران هممچنان به سکوت در این باره ادامه می دهد و هنوز واکنشی ابراز نداشته است.
در گزارشی که برای نخستین بار روز گذشته در وبسایت خبری "دبلیو ام دی" انتشار یافت آمده بود که این انفجار مشکوک تلفات و خسارات سنگینی به دنبال داشته است.  
چین از ایران نفت بیشتر می خرد، ولی احجاف مالی نیز می کند: رسانه خبری اینترنتی "اورآسیا ریویو" نوشت: دولت چین تحریم های بین المللی علیه فروش نفت ایران را دور می زند و بزرگ ترین خریدار نفت ایران است و اکنون روزانه 633 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند که 39 درصد از سال های قبل بیشتر است.
با این همه در گزارش های پیشین آمده بود که چین حاضر نیست پول نفت را به صورت ارزهای معتبر جهان بپردازد و حتی سپرده های دلاری ایران را نیز که بر 25 میلیارد دلار بالغ می شود، اصرار می ورزد به صورت پول محلی خود به ایران باز گرداند که این امر حکومت ایران را ناچار می سازد درآمد فروش نفت را منحصراً به خرید کالا از چین اختصاص دهد.
چین با زیر پا گذاشتن تحریم های بین المللی علیه حکومت ایران، درآمد مالی کلانی نصیب خود می کند.  
حکومت ایران دست پیش می گیرد و فروش نفت و گاز به اروپا را ممنوع اعلام می کند : حکومت ایران اعلام کرد که از این پس به 27 کشور اروپایی نفت و گاز نخواهد فروخت و این در حالی که همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از مدتی پیش خرید نفت و گاز از حکومت ایران را متوقف ساخته اند و سیاست جدید حکومت ایران هیچ ارزش عملی ندارد.
سخنگوی وزارت نفت ادعا کرد که برخی کشورهای اروپایی همچنان خواهان خرید نفت و گاز از ایران هستند، ولی رژیم آن ها را تحرمی می کند و این درخواست ها را بی جواب می گذارد.
چنین ادعایی در حالی مطرح می شود که اتحادیه اروپایی از مدتی پیش تصمیم گرفت در چارچوب تحریم های بین المللی، خرید گاز و نفت از ایران را برای همه 27 کشور عضو ممنوع سازد.  
«خامنه ای به دولت و مجلس برای مبارزه با فقر اولتیماتوم داده است»:  در حالی که در گزارشی گفته شده بود که علی خامنه ای به دولت و مجلس دستور داده که هر چه زودتر تکلیف مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را مشخص کنند، معاون رییس جمهوری آخوند میر تاج الدینی امروز گفت: دولت بدون موافقت مجلس فاز دوم هدفمندی را اجرا نخواهد کرد.
تاج الدینی رادیو و تلویزیون دولتی را نیز متهم ساخت که با اجرای مرحله دوم هدفمندی مخالفت می ورزد.
هفته نامه "9 دی" روز گذشته نوشت: علی خامنه ای با نگرانی از وضع اقتصادی بسیار اسفناک ایران به دولت و مجلس دستور داده است که هر چه زودتر برای مبارزه با فقر و گرسنگی چاره ای اندیشی کنند – و در چارچوب این هشدار خواستار گردیده که مرحله دوم هدفمندی نیز که مورد مخالفت شدید مجلس است، به اجرا گذاشته شود.  
روزنامه خراسان در مورد ابعاد خطرناک فقر به حکومت هشدار می دهد: روزنامه "خراسان" چاپ مشهد در گزارش مشروحی ابعاد فقر و گرسنگی در حکومت ایران را تأیید کرد و نوشت: «نفس مردم از گرانی بریده و کمرشان زیر این بار سنگین شکسته است».
روزنامه "خراسان" پرسید: «چرا کسی در ایران به فکر این شکم های گرسنه و مردم بی پناه نیست؟».
"خراسان" نوشت: «در یک سال اخیر قیمت همه کالاها و خدمات چند برابر شده است و با این حال دستمزدها، به ویژه حقوق کارمندان دولت بالا نرفته است».
این روزنامه پرسید: «مردم چطور باید خانواده های خود را اداره کنند؟ چرا کسی به این سئوال پاسخ نمی دهد؟ مگر دولتمردان به فکر عواقب هولناک این وضعیت نیستند؟».  
"جمهوری اسلامی" نوشت انتصاب دوباره مرتضوی خندیدن به قانون است: روزنامه "جمهوری اسلامی" که دیدگاه های رهبر حکومت را بازتاب می دهد، امروز در یک ارزیابی بی سابقه اقدام احمدی نژاد را در ابقای قاضی سعید مرتضوی در سمت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی مورد انتقاد شدید قرار داد و نوشت: «اقدام دولت احمدی نژاد در تعیین سعید مرتضوی، قاضی متهم در پرونده کهریزک به سرپرستی سازمان تأمین اجتماعی نوعی دور زدن قانون بود و اعتراض شدید نمایندگان مجلس را به دنبال داشت».
"جمهوری اسلامی" به ترفندهای احمدی نژاد برای ابقای مرتضوی در این سمت پرداخت و نوشت: سعید مرتضوی در یک چشم بندی تاریخی، جانشین خودش شد و به قانون خندید.
اشاره این روزنامه به آن بود که چون انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی با مخالفت شدید نمایندگان روبرو شد، احمدی نژاد آن سازمان را زیر سرپرستی معاونت ریاست جمهوری قرار دارد تا انتصاب مرتضوی را عملی سازد و هم زمان از دخالت نمایندگان در امان باشد.  
وبسایت خبری "تابناک امروز" دوباره فیلتر شد : شتر سانسور خبری دوباره پای خانه وبسایت "تابناک" نشست و در ساعات بعدازظهر امروز این سامانه خبری یک بار دیگر به دستور حکومت فیلتر شد.
در تهران اعلام گردید که این اقدام مستقیماً به دستور دادستانی صورت گرفته و کمیته ای که مأمور فیلترینگ است در آن دخالتی نداشته است.
حکومت ایران هنوز در این باره توضیحی نداده است.  
حکومت یک بار دیگر انگشتان دست متهمی را قطع کرد: چند روز پس از اجرای مجازات قطع دست جوانی که به دزدی متهم شده بود و با اعتراض های گسترده در داخل ایران وخارج از آن روبرو گردید، خبر رسید که در استان مازندران نیز دوباره چهار انگشت دست فردی را که ادعا می شود یک سارق سابقه داربوده  قطع کرده اند.
دادستان مازندران از این اقدام قرون وسطایی قاطعانه دفاع کرد و گفت: صدور و اجرای چنین احکامی مورد خواست ملت ایران است و جزو حدود الهی محسوب می شود که جنبه بازدارندگی دارد.
*          از شهر جیرفت خبر رسیده که درگیری مسلحانه ای بین مأموران رژیم و افرادی که قاچاقچی مواد مخدر معرفی شدند در گرفته که در آن یک تن از افراد نیروی انتظامی کشته شده و یکی از افسران نیز مجروح گردیده است.
*          از بازداشت دو روزنامه نگار دیگر در ایران خبر رسید. سلیمان مجیدی دبیر سرویس حوداث روزنامه "بهار" و همچنین میلاد فدایی اصل، دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری "ایلنا" دو زندانی مطبوعاتی جدید هستند که حکومت در مورد علت بازداشت آن ها و نوع اتهامات مطرح شده هیچگونه توضیحی نداده است.
*          در ایران دوباره اتوبوس های حامل دانش آموزانی که رهسپار دیدار از مناطق جنگی در غرب کشور هستند دچار سانحه گردید – و این بار یک دانش آموز جان باخت.
در سال های اخیر چندین اتوبوس حامل افراد موسوم به "راهیان نور" واژگون گردیده و شماری از سرنشینان کشته شده اند.
در آخرین حادثه که دیروز در نزدیکی شهر ایلام رخ داد، علاوه بر یک کشته، 16 تن از دانش آموزان نیز زخمی شدند.
http://radis.org/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر