Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

کردی که ترک از آب در آمد عمر گونی که دارای درجه سروان تمام میباشند



 عکس بالای منعلق به عمر گونی است یکی از متهمان ترورهای   پاریس میباشد که در  آزمایش   

 DNA 
از تروریست عمر گونی نشان میدهد ایشان در این قتل  
 100% دشت داشته است

اینجا دولت ترکیه متهم ترورهای پاریس معرفی خواهند شد که بعنوان تروریست دولتی  باید در خواب هم شده به کشورهای اروپایی نخواهند پیوست

کردی که ترک از آب در آمد عمر گونی که دارای درجه سروان تمام میباشند در دستگاه امنیتی ترکیه  توسط نیروهای امنیتی  رژیم  ترکیه برای تحت تعقیب قرار دادن سکینه جانسز و همکارانش در سالهای قبل به اروپا اعزام شده است بلاشک این فرد تنها  نیستند بلکه  چند نفر هستند در همانجا مشغول به کار هستند و کردها را تحت تعقیب قرار میدهند.

بعد از 3 روز  که در پاریس 3 زن فعال سیاسی کرد در آن ترور شدند  یک کرد اهل گورجستان در مرکز مسکو توسط قناس کشته شد  و روزنامه های ترکی این کرد را مافیا کرد معرفی نمودند و میدیاهای دروغپرداز کرد هم عین چیزهای که در روزنامه های ترکی منتشر و چاپ شده بود تکرار نمودند بدون اینکه حتی یک لحظه دست به تحقیقات بزنند.


روشن شدن هویت فرد مظنون به قتل سه فعال زن کرد در پاریس، دایره گمانه زنی‌ها در مورد طراحان این ترور را محدودتر کرده و عمدتاً‌ به درون ترکیه سوق داده است.
دادستانی پاریس اعلام کرده که از روی آثار دی ان اِی (DNA) بر جای مانده از پوکه هایی که در صحنه قتل پیدا شده و همچنین تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته محل حادثه، فردی به نام عمر گونی را به عنوان مظنون اصلی قتل بازداشت کرده است.
بنابر ادعانامه دادستانی، عمر گونی از چهارده ماه پیش عضو فدراسیون انجمن‌های کرد فرانسه بوده و میان فعالان کرد و اعضا و هواداران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) رفت و آمد داشته است.
سکینه جانسیز، قربانی اصلی ترور پاریس، از بنیانگذاران پ.ک.ک بوده و دو فعال زن کرد دیگر که همراه با او کشته شدند نیز از هواداران و نزدیکان به این حزب بوده اند.

کمال سیاه

سران پ.ک.ک، عضویت عمر گونی را در این حزب تکذیب کرده اند و مراد قارا ایلان، فرمانده چریکهای پ.ک.ک در کوهستان قندیل عراق گفته به این راحتی نیست که کسی با دو سال رفت و آمد با اعضای پ.ک.ک به عضویت این حزب در آید.
اما مطبوعات ترکیه نوشته اند که عمر گونی میان اعضا و هواداران پ.ک.ک در پاریس چهره ای شناخته شده و ملقب به قره کمال (کمال سیاه) است. قره کمال نام شخصیتی در رمان تاریخی "قانون گرگ" نوشته کمال طاهر، نویسنده چپگرای ترک است که اخیراً سریالی تلویزیونی بر اساس آن ساخته و از شبکه اول تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) پخش شد. قره کمال در این داستان، فردی است که به اتهام توطئه برای ترور آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه بازداشت شد و در زندان خودکشی می کند.
به گفته محمد اولکر، رئیس فدراسیون انجمن‌های کرد فرانسه، عمر گونی خود را کرد معرفی می کرده و از آنجا که بر خلاف دیگر کردهایی که به انجمن رفت و آمد داشته اند و به دلیل آنکه از خردسالی در فرانسه بزرگ شده بوده به زبان فرانسه مسلط بوده، در اموری مانند ترجمه به آنها کمک می کرده و فردی خوشنام بوده است.
همچنین گزارش‌هایی منتشر شده حاکی از اینکه، دوست دختر عمر گونی، گول آی آیدمیر یکی از خبرنگاران روژ تی وی است که شبکه تلویزیونی وابسته به پ.ک.ک به شمار می رود.
بنابر این گزارش‌ها، گول آی آیدمیر از خبرنگارانی است که سفرهای پی در پی به قندیل داشته اما با سکینه جانسیز مشکل شخصی داشته و به همین دلیل از سال گذشته از جانب پ.ک.ک تحت فشار بوده است. اما روژ تی وی هم ارتباط میان عمر گونی و گول آی آیدمیر را رد کرده است و هم ارتباط شخصی میان خانم آیدمیر و سکینه جانسیز را.

پیشینه ملی گرایی ترکی

اما آنچه باعث شده، اعلام نام عمر گونی به عنوان مظنون اصلی ترور سه فعال زن کرد، انگشت اتهام را بیشتر بسوی ترکیه برگرداند و گمانه های دیگر را ضعیف‌تر کند این است که آقای گونی نه تنها اصالتن کرد نبوده، بلکه به خانواده ای با ریشه های قوی ملی گرایی ترکی تعلق داشته است.
عمر گونی در بخشی از استان سیواس ترکیه به دنیا آمده که به ملی گرایی شهرت دارد، روستای زادگاهش که پیش‌تر توزلا نام داشته، پس از حمله ارتش ترکیه به قبرس، به نام ژنرال عثمان فضلی پولاد که از فرماندهان این عملیات بود، پولاد پاشا نامیده شد. روستای همجوار، المالی، زادگاه محسن یازیچی اوغلو، از برجسته ترین سیاستمداران پان ترکیست و بنیانگذار حزب راستگرای افراطی اتحاد بزرگ (بوبوک بیرلیگی) است.
عموی عمر گونی که در آنکارا زندگی می کند گفته است که خانواده او همیشه هوادار حزب حرکت ملی بوده اند که در میان احزاب اصلی ترکیه، ملی گراترین است. او و دیگر اعضای خانواده گونی هر گونه ارتباط یا حتی همدلی عمر را با مسائل کردها و پ.ک.ک رد می کنند. به گفته ذکائی گونی، عموی عمر، هر وقت در این خانواده نام پ.ک.ک می آید، پشت همه می لرزد.

ارگنکن یا ارگنکن سبز؟

همچنین آن گونه که در ادعانامه دادستانی پاریس آمده، عمر گونی بین ماههای اوت و اکتبر گذشته، سه بار به ترکیه رفت و آمد داشته است.
مجموعه این اطلاعات باعث شده تا این گمانه قوت یابد که دستهایی از درون نظام حاکم بر ترکیه، پشت ترور سه فعال زن کرد بوده اند و هدفشان عقیم کردن تلاشی بوده است که دولت رجب طیب اردوغان برای حل مسئله کردها و کنار آمدن با پ.ک.ک آغاز کرده است. به ويژه آنکه ترور پاریس چند روز پس از نخستین مذاکره میان دولت ترکیه و عبدالله اوج آلان، رهبر زندانی پ.ک.ک صورت گرفت.
با اعلام نام مظنون اصلی ترور پاریس، سران پ.ک.ک، هرچند عضویت این مظنون را در حزب خود رد می کنند اما اذعان می کنند که او یا همدستان احتمالی اش در پ.ک.ک نفود کرده اند.
سوزدار اوستا، یکی از سرکردگان زن پ.ک.ک گفته که سکینه جانسیز قرار بوده به کوهستان قندیل سفر کند اما درست سه روز پیش از سفر ترور می شود و همین نشان می دهد که طراحان ترور از برنامه سفر او خبر داشته اند.
مراد قارا ایلان، فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در بیانیه ای اعلام کرده که عمر گونی عامل یکی از دو محفل درون دستگاه امنیتی - نظامی ترکیه می تواند باشد یا محفلی از اسلامگرایان که او نام ارگنکن سبز بر آن گذاشته یا اینکه محفلی از "آتاتورکچیهای" سکولار و ملی گرا که از چند سال پیش در ترکیه تحت تعقیب و به توطئه برای براندازی دولت اردوغان متهم‌اند.

اتهام زدن به ایران 'نقل قول اشتباه بود'

بدین ترتیب، به نظر می رسد احتمالات دیگری که در روزهای گذشته مطرح می شد و حتی نام ایران و سوریه را هم در ارتباط با ترور پاریس به میان می کشید دیگر از رونق افتاده است.
ریشه اتهام علیه ایران به احمد ترک، یکی از نمایندگان کرد مجلس ترکیه باز می گردد اما آقای ترک در گفتگو با سایت "اینترنت خبر" گفته که اظهارات او در مورد ایران از همان اول اشتباه نقل و تفسیر شده بود.
احمد ترک گفته منظورش این بوده که دولتهایی همچون ایران، سوریه و اسرائیل در منطقه هستند که آشتی میان دولت ترکیه و کردها را به زیان خود می بینند اما این به آن معنی نبوده که این دولتها را لزوماً درگیر اقداماتی همچون ترور پاریس برای واژگون کردن میز مذاکره میان دولت اردوغان و پ.ک.ک بداند.

عمر گونی در فیس بوک

ماجرای عمر گونی، پدیده جالب و بی سابقه ای هم به همراه داشته که کارکرد بدیعی از شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارد.
پس از اعلام نام عمر گونی به عنوان مظنون اصلی عملیات ترور، بخش زیادی از اطلاعات درباره او از طریق فیس بوک به دست آمده است.
عمر گونی در فیس بوک فعالیت مرتب داشته و دو صفحه در این شبکه داشته که در یکی از آنها محل اقامتش را شهر بایرن آلمان و در دیگری پاریس ذکر کرده است.
در هیچیک از این دو صفحه هیچ نشانه ای از تمایلات کردی دیده نمی شود، خواننده های مورد علاقه اش تارکان و عطیه اند، از طرفداران سریال تلویزیونی دره گرگهاست که مضمون ملی گرایانه ترکی دارد و تیم فوتبال مورد علاقه اش، گالاتا سرای است. در صفحه فیس بوکش همچنین عکسهایی از کعبه دیده می شود که تمایلات مذهبی او را می رساند.
در ادعانامه دادستانی پاریس ذکر شده که عمر گونی بیکار بوده اما خودش در صفحه فیس بوکش عکسهایی از خود را در حال کار در فرودگاه شارل دوگل پاریس گذاشته است. او همچنین در فیس بوک از رابطه خود با گل آی آیدمیر خبرنگار روژ تی وی نوشته و در حالی که خانواده اش می گویند از ازدواج نافرجامی که با دخترخاله اش در آلمان داشته، صاحب فرزندی نشده، اما عکسی در فیس بوک او به چشم می خورد که او را در حال بوسیدن دخترک خردسالی نشان می دهد و زیر آن نوشته شده: جانم، دخترکم (جانیم قیزیم).

پرسشها همچنان باقی است

با این حال، اعلام نام عمر گونی به عنوان مظنون، هنوز خیلی‌ها را قانع نکرده که از جمله آنها صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب آشتی و دموکراسی، بزرگترین تشکل سیاسی قانونی کردهای ترکیه است که از همان آغاز هم ترور پاریس را مایه رسوایی دستگاه امنیتی فرانسه خوانده بود.
عده ای همچون خانواده عمر گونی، او را قربانی توطئه می دانند و می گویند که او مبتلا به صرع و تومور مغزی است و چون حافظه درستی ندارد، نتوانسته پاسخ قانع کننده ای در مورد اینکه هنگام ترور کجا بوده، به پلیس بدهد.
پاره ای نیز بر این باورند که دستگاه امنیتی فرانسه با بیرون دادن اطلاعات مربوط به عمر گونی، قصد داشته اذهان عمومی را در مورد پرونده ترور به جهت خاصی سوق دهد و همزمان پرونده را در جهت دیگری پیگیری کند که ممکن است هیچ ربطی به گمانه هایی که مطرح می شود نداشته باشد.
پرسشهای دیگری در مورد ترور پاریس نیز همچنان باقی است: دادستانی پاریس اعلام کرده که روی هشت پوکه از ده پوکه ای که در محل حادثه یافت شده، دی ان ای متعلق به عمر گونی یافته شده و همچنین در تصاویر دوربین مداربسته نیز سه نفر دیده می شوند که وارد محل حادثه شده و از آن خارج شده اند اما هیچ اطلاعاتی حاکی از آن که دو نفر دیگر کیستند هنوز به دست نیامده است.
منابع بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر