Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

مرکز سازمان صلیب سرخ برای پناهجویان فاقد مدرک


مرکز سازمان صلیب سرخ برای پناهجویان فاقد مدرک

از امروز سازمان صلیب سرخ سوئد، مرکزی را در سودرمالم استکهلم بازگشایی کرده تا پناهجویان فاقد مدرک بتوانند در این مرکز علاوه بر ملاقات یکدیگر، در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند. در این مرکز امکان مشاوره های پزشکی و حقوقی نیز برای اینگونه افراد وجود خواهد داشت. این پروژه ای ست با همکاری سازمان خیره میسونر Cross Roads و صلیب سرخ که به گفته شارلوتا آرویدسون مسئول این پروژه، خود پناهجویان فعالیت ها را مدیرییت و برنامه ریزی می کنند.
او می گوید که برای ما بسیار مهم است که خود پناهجویان فاقد مدرک در برنامه ریزی شرکت داشته باشند و بگویند چه فعالیت هایی را باید 
انجام دهیم. خود این پناهجویان هستند که بصورت خیریه در این مرکز برای دیگران فعالیت دارند.

در این مرکز یک حقوق دان، یک جامعه شناس و یک پرستار هستند که در صورت نیاز به پناهجویان یاری می رسانند. پروژه Cross Roads در زمینه یاری به بی خانمانان در اروپا فعالیت می کند. شارلوتا آرویدسون تاکید می کند که تمرکز اصلی برروی کودکان است.
او اضافه می کند که برای اینگونه کودکان، امکان داشتن یک زندگی عادی و پرمعنی را فراهم می کنیم تا بتوانند به مدرسه یا کودکستان بروند. روزهای شنبه اینگونه کودکان می توانند در فعالیت های مختلفی شرکت کنند و یا در قسمت بازی و سرگرمی ما شرکت کنند.
ماریا پرمولد حقوقدانی ست که سابقه کار در سازمان ملل در سوریه را نیز دارد. او از طرف صلیب سرخ استخدام شده تا به پناهجویان فاقد مدرک،مشاوره حقوقی بدهد.
او می گوید که برداشت ها و شایعات زیادی در باره مقررات مهاجرتی سوئد هست که پناهجویان را برای انتخاب راه درست دچار اشتباه می کند. اطلاعات درست همیشه در اختیار این افراد گذاشته نشده و امیدوارم در این مرکز شرایط پرونده اینگونه افراد روشن شود و از این راه قدم بعدی بدرستی برداشته شود.
در این مرکز پناهجویان بسیاری که حکم منفی گرفته اند و در خطر اخراج هستند، رفت و آمد می کنند. آیا این خطر وجود دارد که پلیس برای اجرای حکم اخراج آنها، به این مرکز بیاید و پناهجویان را دستگیر کند؟ این سوال را بخش بین المللی رادیو سوئد با مسئول این پروژه، شارلوتا آرویدسون در میان گذاشته و او در جواب چنین می گوید:
با پلیس در باره فعالیت های خود ارتباط داشته ایم و آنها با احترام با این مرکز برخورد داشته اند، امیدوارم که در آینده نیز این همکاری ادامه پیدا کند و این مرکز به عنوان یک محل آزاد برای پناهجویان فاقد اجازه باقی بماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر