Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۱۲, پنجشنبه

اخراج دانشجوی کُرد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه تهران




اخراج دانشجوی کُرد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه تهران

به گزارش رسیده ،هیوا تاسه دانشجوی کرد دانشگاه علامه‌ی تهران روز دهم دی‌ماه امسال، توسط ارسال نامه ای از سوی سازمان سنجش , از ادامه تحصیل محروم شد. 



او که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی در رشته مدیریت بارزرگانی بود, پس از پیگیری این موضوع از طریق سازمان سنجش و نمایندگان مجلس آخوندی باز هم توسط وزارت اطلاعات رژیم از ادامه تحصیل منع و اخراج شد.
گفته می‌‌شود که وی در تابستان امسال و قبل از اعلام نتایج نهایی از طرف سازمان سنجش دو بار به مصاحبه حضوری دعوت شده بود که ماموران وزارت اطلاعات با حضور در آن مکان وی را مورد بازجویی قرار داده بودند.
وزارت اطلاعات رژیم ، هیوا تاسه را به برگزاری تحصن در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان در آبان ماه سال ۸۸ متهم کرده است.

---------------------------
بازدید سرزده و شتابان مارتین کوبلر از کمپ لیبرتی 


صبح روز ۱۱بهمن۱۳۹۱(۳۰ژانویه ۲۰۱۳) نماینده ویژه دبیر کل، مارتین کوبلر در یک بازدید سرزده و شتابان که بیش از ۴۰ دقیقه طول نکشید از بخشهایی از کمپ لیبرتی بازدید کرد. وی در پاسخ به پیشنهاد ساکنان که از قسمتهای مختلف کمپ بازدید کند، گفت فرصت ندارد و میخواهد بسرعت کمپ را ترک کند. براثر بارندگی و بدلیل فقدان زیر ساختها زندگی برای ساکنان لیبرتی بسیار سخت تر شده است. بخشی وسیعی از کمپ را آب و گل و لای فراگرفته است. نتیجه این بازدید بصورت زیر بود : 


۱. نماینده ویژه از یک منبع فاضلاب در بخش یک لیبرتی که در اثر پوسیدگی پاره شده و فاضلاب آن به بیرون ریخته و با آب باران مخلوط شده بود بازدید کرد. نماینده ویژه بخوبی داخل منبع که در اثر پوسیدگی شکافته و غیر قابل تعمیر است را مشاهده کرد و از آن عکس گرفت ( عکس شماره ۱-برای دیدن عکس ها اینجا را کلیک کنید). وی همچنین چند منبع فاضلاب را مشاهده کرد که سا کنان با تیر آهن های کهنه (عراق مانع ورود تیر آهن مناسب میشود) دور آن کمربند ایجاد کرده اند تا در اثر پوسیدگی باز نشود ( عکس شماره ۲).
۲. ساکنان در حین بازدید به نماینده ویژه شکایت کردند که در لیبرتی هیچ زیرساختی وجود ندارد و فاقد مینیمم های زندگی میباشد و پرسیدند آیا اینجا بهشتی است که شما به ما قول دادید ؟ 
۳. در بخش ۲ ساکنان نسبت به شرایط استقراری و بنگالهای پر از آب و تی وال ها اطرافشان که مانع خروج آب شده ، شکایت کردند (عکسهای شماره ۳ و ۴ و ۵ )
۴. نماینده ویژه مشاهده کرد که بعداز بارندگی دو روز قبل کماکان راه های اصلی در کمپ مملو از گل میباشد (عکس های شماره ۶ الی ۱۰) .
۵. نماینده ویژه عکسی از یکی از منابع که قبلا گرفته شده بود در دست داشت و گفت میخواهد آنرا ببنید وقتی ساکنان به وی گفتند که این منبع در بخش ۷ میباشد گفت فرصت رفتن به آن بخش را ندارد! (عکس شماره ۱۱) 
۶. نماینده ویژه همچنین از ایستگاه تصفیه آب لیبرتی بازدید نمود و مشاهده کرد که بعد از اینکه ساکنان ۵/۲ میلیون دلار برای راه اندازی آن هزینه کرده اند، دولت عراق هنوز اجازه نمیدهد لوله های آب برای اتصال منابع آب به دستگاه تصفیه وارد کمپ شوند. (عکس های شماره ۱۲ و ۱۳) 
۷. ساکنین خواستار آن بودند که نماینده ویژه از سایر بخش ها که غرق آب باران و آلوده به فاضلاب هستند، بازدید کند، اما او گفت فرصت ندارد که از سایر بخش ها بازدید بکند. 
۸. مشاور حقوقی ساکنان به نماینده ویژه گفت لطفا به چشم های من که دچار بیماری عفونی شده است نگاه کنید این در اثر آلودگی مستمر محیط لیبرتی به فاضلاب هایی است که از منابع بیرون میریزد، این نوع عفونت اکنون در بخش ما بصورت اپیدمی در آمده است. 
۹. یکی از ساکنان به نماینده ویژه گفت من بیش از ۴ ماه است که به لیبرتی آمده ام اما هنوز هیچ مصاحبه ای از طرف کمیساریا با من انجام نشده است و چه ضرورتی داشت که ما را تحت فشار به اینجا منتقل کردید که نماینده ویژه پاسخی نداد. 
۱۰. ساکنان در طول بازدید نسبت به نبودن زیر ساختهای مناسب در کمپ شکایت داشتند و گفتند احساس میکنند برای آمدن به لیبرتی فریب داده شده اند. آنها به نماینده ویژه گفتند یکسال است که به لیبرتی آمده اند و برخی همان روزهای اول مصاحبه شان با کمیساریا تمام شد اما هنوز هیچ چشم اندازی از بازاسکان وجود ندارد. اکنون نزدیک به دو هزار نفر توسط کمیساریا مصاحبه شده اند و باتوجه به اینکه تی تی ال (کمپ موقت ترانزیت) یک طرح شکست خورده است، بهتر است ۲۰۰۰ نفر ی که مصاحبه شده اند به کمپ اشرف برگردند تا از همانجا به کشور ثالث منتقل شوند. موضوع بازگشت از جانب تعداد زیادی از ساکنان با نماینده ویژه مطرح شد. نماینده ویژه که هیچ پاسخی به مشکلات کمپ نداشت و هیچ چشم انداز مشخصی برای انتقال به کشور ثالث هم ارائه نمیداد صرفا می گفت بازگشت به اشرف غیر ممکن است، تنها راه انتقال به کشور ثالث است. ساکنان به او توضیح دادند که دیگر حاضر نیستند مانند ۱۴ ماه گذشته به وعده های بی پایه باز اسکان که دهها بار از او شنیده اند گوش کنند. این وعده ها صرفا چیزی جز فریب برای بی خانمان کردن ساکنان نبوده است،.
۱۱. نماینده ویژه در مقابل طرح مشکلات از جانب نمایندگان ساکنان اصرار داشت که نمایندگان ساکنان بجای ملاقات هفتگی با مدیر عراقی کمپ که مرتب برگزار نمیشود بصورت روزانه با صادق محمد کاظم ملاقات کنند. نمایندگان گفتند ما از سازمان ملل انتظار نداریم از ما بخواهد با کسی ملاقات کنیم که قاتل ساکنان اشرف بوده و توسط دادگاه اسپانیا بر اساس معیارهای جهانی به دلیل جنایت جنگی در اشرف تحت تعقیب میباشد. نمایندگان افزودند ما سه ماه مستمرا با او ملاقات کردیم و این فرد فقط عامل افزایش تنش و شکنجه روانی ساکنان است. 
۱۲. نمایندگان ساکنان به حضور سروان حیدر عذاب و سرگرد احمد خضیر در لیبرتی که شرکت مستقیم در دو قتل عام در اشرف داشته اند اعتراض کرده و خواستار مداخله نماینده ویژه برای بیرون کردن آنها از لیبرتی شدند، نماینده ویژه با کم اهمیت جلوه دادن موضوع گفت او باید مسایل مهمتر را حل کند و خطاب به ساکنان گفت شما به باز اسکان فکر کنید و نه این موضوعات!!!
۱۳. نمایندگان ساکنان از نماینده ویژه خواستند که هیچگاه مانیتورهای یونامی پیامی از ماموران وزارت اطلاعات رژیم ایران برای ساکنین نیاورند زیرا بشدت به اعتبار یونامی و مانیتورها لطمه وارد میکند. 
۱۴. ساکنان به نماینده ویژه اعتراض کردند که: چرا در شورای امنیت گفته است مانیتورهای کمپ به برخی از نقاط کمپ دسترسی ندارند؟ آنها کجای کمپ را نتوانسته اند ببیند و چه زمانی؟ ساکنان گفتند مانیتورهای شمابرای دسترسی به ساکنان کاملا آزاد هستند و هیچگونه محدودیتی برای آنها نبوده است. مارتین کوبلر که هیچ پاسخی برای این سوال نداشت به عدم اجازه ورود به محل استراحت زنان در لیبرتی اشاره کرد که به او پاسخ داده شد، شما نباید انتظار داشته باشید مردان اجازه ورود به محل استراحت زنان مسلمان را داشته باشند و مانیتورهای زن شما هیچگاه مشکلی برای ورود به آسایشگاه زنان نداشته اند.
۱۵. نماینده ویژه در پاسخ به اعتراض ساکنان از وضعیت کمپ، عکسی از محل اسکان خود در منطقه سبز بغداد نشان داد و گفت در آنجا هم آب جمع شده است. ساکنان گفتند مشکل ما در اینجا فقط باران نیست بلکه نبود زیرساختها و سرریز شدن منابع فاضلاب و آلوده شدن کل محیط است. ساکنان همچنین گفتند بهتر است شما عکسهای محل زندگی خود در آلمان را به ما نشان بدهید . زیرا شما بدلیل همین شرایط عراق دو برابر حقوق می گیرید اما ما از محل زندگی و خانه خود به اجبار اخراج شده و به این زندان آورده شده ایم. 
منبع سایت همبستگی‌ ملی‌

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر